Skocz do zawartości

Vialle, czy pchac sie w to ?


resmiki

Rekomendowane odpowiedzi

Moge kupic auto z Belgii taką instalacją gazową wtrysku w fazie ciekłej. Ponoć instalacj ma dwa lata, aczkolwiek na butli (Stako !) widnieje data 2013.

Na komputerze gazowym windnieje napis Vialle LPE 7.

Czy to są kłopotliwe instalacje ?

Instalacje IV generacji mam na tyle rozkminione, ze jedną sam zamontowałem i zestroiłem. Moze warto teraz wejsć w V generację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na dzień dobry butla do wymiany. Mimo że to stako to na 99%nie ma atestu. Dobrze policz koszty bo

> może być mała zaskoczka.

Czy to oznacza, ze na butle od takiej instalacji nie mozna uzyskac legalizacji ? Konieczna jest wymiana ?

Czy te butle są jakies specyficzne ? Kiedys slyszalem ze w przypadku instalacji z wtryskiem cieklej fazy w butli jest pompa. Prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to oznacza, ze na butle od takiej instalacji nie mozna uzyskac legalizacji ? Konieczna jest

> wymiana ?

nie koniecznie. Piszesz do Stako i Ci wystawiaja duplikat legalizacji , oczywiscie za drobna oplata...

> Czy te butle są jakies specyficzne ? Kiedys slyszalem ze w przypadku instalacji z wtryskiem cieklej

> fazy w butli jest pompa. Prawda to ?

Tak i w przypadku koniecznosci wymiany butli , bedzie bolało...

Ostatecznie jednak bym się w to nie pchał. Może i jest ta instalacja nowa i może bedzie jeździć długo i namiętnie. Ale co się stanie w przypadku jakiejkolwiek awarii? Nikt tego u nas nie zrobi i ostatecznie pozostanie zdemontować to i wrzucić IV-gen.

Pozatym , ma potrzebne kwity aby gaz wbić w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozatym , ma potrzebne kwity aby gaz wbić w DR?

A tego jeszcze nie sprawdzałem, na razie tylko stan techniczny. Podczas sprawdzania okazało sie, ze butla pusta, wiec gaz sie nie wlacza, a wlew jakis nietypowy (nie holenderski), na stacji gazowej nie mieli przelotki.

Odpusciłem dalsze sprawdzanie, mają zmienic wlew na typowy, ale czytając o problemach moze juz nie bede kontynuowal. Ze swojej strony do niczego sie nie zobowiazalem i moge odpuscic całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tego jeszcze nie sprawdzałem, na razie tylko stan techniczny. Podczas sprawdzania okazało sie, ze

> butla pusta, wiec gaz sie nie wlacza, a wlew jakis nietypowy (nie holenderski), na stacji

> gazowej nie mieli przelotki.

> Odpusciłem dalsze sprawdzanie, mają zmienic wlew na typowy, ale czytając o problemach moze juz nie

> bede kontynuowal. Ze swojej strony do niczego sie nie zobowiazalem i moge odpuscic całkiem.

Odpuść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj piszą, żeby sobie odpuścić, a ja po przykładzie volvo v70 z nalotem 450 tyś. km z tą instalacją jestem na tak. Co prawda nie moje volvo tylko kumpla ale miałem przyjemność być tym autem u gazownika. Facet w samych superlatywach się wypowiadał o tej instalacji, na rynku mało jest takich które dorównują jej jakości. Chwalił wtryskiwacze za ich długi czas eksploatacji. Faktycznie w butli jest pompa. Minusem jest mała ilość zakładów zajmująca się obsługą instalacji tejże marki. Jak powiedział- jeżeli nikt już nie będzie mógł jej ogarnąć to pan sobie staga wsadzisz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Facet w samych superlatywach się wypowiadał o tej instalacji, na rynku mało

> jest takich które dorównują jej jakości. Chwalił wtryskiwacze za ich długi czas eksploatacji.

> Faktycznie w butli jest pompa. Minusem jest mała ilość zakładów zajmująca się obsługą

> instalacji tejże marki. Jak powiedział- jeżeli nikt już nie będzie mógł jej ogarnąć to pan

> sobie staga wsadzisz

Kusi mnie wyzwanie z instalką V generacji. Miałem I, II, III, IV.... to naturalne jest ze przydała by sie teraz V, natomiast problemem dla mnie są:

1. Butla, gdyby trzeba było wymienić to chyba sporo kosztuje

2. Interface i soft do podłaczenia (czy są dostępne ? )

3. Ceny podzespołów i ich dostępność (parząc na allegro to jest ubogo frown.gif )

Zamontowalem i ogarnąłem Staga w V6 (demontując III gen BRC), to moze i z tą bym sobie poradził hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kusi mnie wyzwanie z instalką V generacji. Miałem I, II, III, IV.... to naturalne jest ze przydała

> by sie teraz V, natomiast problemem dla mnie są:

> 2. Interface i soft do podłaczenia (czy są dostępne ? )

A po co?

Grzebanie dla grzebania kończy sie albo wizytą u fachowca, albo problemami nei do ogarnięcia.

Ktos to załozył, a te instalacje zdaje sie jadą z map noPB więc po co grzebać?

> 3. Ceny podzespołów i ich dostępność (parząc na allegro to jest ubogo )

> Zamontowalem i ogarnąłem Staga w V6 (demontując III gen BRC), to moze i z tą bym sobie poradził

Masz instalke ktora robi bez problemu pewnie ze 200kkm.

To nie stag, nie hany czy inne barakudy że co chwilę się zagląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co?

> Grzebanie dla grzebania kończy sie albo wizytą u fachowca, albo problemami nei do ogarnięcia.

W podkarpackim nie ma autoryzowanego serwisu.

patrz tu

W razie problemów jechać ponad 100 km do serwisu to nie jest fajna prespektywa. Lepiej mieć plan "B".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W podkarpackim nie ma autoryzowanego serwisu.

> patrz tu

> W razie problemów jechać ponad 100 km do serwisu to nie jest fajna prespektywa. Lepiej mieć plan

> "B".

I co, interfejsem naprawisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co, interfejsem naprawisz?

Zeby cos naprawić to trzeba najpierw zdiagnozować. W przypadku IV generacji nie widze mozliwosci diagnozy bez interfejsu i programu (i komputera, ale to wydaje mi sie oczywiste smile.gif ). Piatej nie znam, ale nie wydaje mi sie by było inaczej. Wydaje mi sie, ze czasy kiedy do diagnozy/naprawy instalacji gazowej nie był potrzebny interfejs i program skonczyły sie na pierwszej generacji.

Uwazam, ze wszystko jest dla ludzi. Kiedys tez IV generacja była dla mnie magią, dopóki wlasnymi rekami nie załozyłem i serwisowałem. Zamiast jechać 150 km do serwisu i tracić czas i pieniądze, to wolę zdiagnozować we wlasnym garazu, kupic czesci przez internet i wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupujesz auto a instalacja jest niejako dodatkiem do auta w cenie , to się nie zastanawiaj i kupuj , oczywiście jeśli z autem jest wszystko ok.

Jeżeli jednak sprzedający żąda za instalację dopłaty , to poszukaj sobie takiego samego auta bez gazu i jeśli to możliwe , załóż IV-gen i nie baw się w żeźbę.

Moja przygoda na V -gen zaczyna się i kończy na demontażu tejże i montażu zwykłej sekwencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.

O ile się nie mylę, to data na butli stako jest datą produkcji.

I powiem tak. Teść miał kiedyś forda, sprowadzonego ze Francji. Z LPG wówczas 3 generacji. Na samo LPG nie miał żadnych papierów, przeglądy przechodził bez problemów, obecnie jest już 3ci kolejny właściciel i auto dalej jeździ.

I tak się zastanawiam czy mogą żądać jakiś dodatkowych papierów skoro auto ma ważne papiery tam skąd przyjechało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak się zastanawiam czy mogą żądać jakiś dodatkowych papierów skoro auto ma ważne papiery tam

> skąd przyjechało.

Butla powinna zostać wpisana do rejestru TDT - koszt około 60 zł. Miałem coś takiego w aucie sprowadzonym z Francji. Zbiornik holenderski. Na sam gaz nie było nic ekstra poza wpisem z rodzajem paliwa w dowodzie rejestracyjnym oraz tabliczce znamionowej instalacji przynitowanej do pasa przedniego, ale na nią, to akurat nikt nie patrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpuść.

Wyglada, ze tak trzeba zrobic.

Wzialem od sprzedawcy numer seryjny butli, zadzwonilem do Stako. Powiedzieli, ze to butla "bez decyzji administracyjnej" i kazali dzwonic do TDT do Gdańska, co też uczynilem. Dowiedzialem sie, ze butla musi miec zrobione próby cisnieniowe. Prawdopodobnie w tej sytuacji demontowac i montowc musi uprawniony zakład.

Przy okazji dowiedzialem sie, ze butla jest z 2006 roku, czyli w aucie jest gaz od nowosci, a nie jak twierdzil sprzedawca od roku czy dwu lat, co rzuca inne swiatło na ogólny stopien zuzycia instalki.

Tak wiec samochodowi i sprzedawcy 30.GIF, chyba ze opusci 2k PLN, ale to raczej nie jest mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.