Radauskas Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 To już drugie Stilo w moim domu i ta sama przypadłość. Po kilku latach eksploatacji pojawia się piszczenie w tylnych kołach. W pierwszym Stilo próbowałem z tym walczyć ale bez efektu. Teraz drugim jeździ syn. Jak ostatnio usłyszałem jak piszczy to aż mnie dreszcze przeszły. Czy zostało już oficjalnie stwierdzone co piszczy i jak z tym walczyć? Tylko nie odsyłajcie mnie do linku jak przesmarować prowadnice tylnych zacisków. Robione było rok temu. Jak widać nie zapobiegło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Maja 2014 Udostępnij Napisano 18 Maja 2014 ale piszczy nonstop, przy hamowaniu , skrecaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > ale piszczy nonstop, przy hamowaniu , skrecaniu ? Piszczy w czasie jazdy ale nie zawsze. Może być przez tydzień cicho potem 3 dni piszczy. Jak się lekko zaciągnie ręczny przestaje piszczeć. Jak się skręca w jedną stronę też przestaje piszczeć. Wczoraj syn prowadził, a ja latałem po tylnej kanapie z głową w bagażniku. W.g. mnie piszczą oba koła (?!) ale może się tak ten pisk po belce niesie. Identycznie miałem w poprzednim Stilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 jak wyglada tarcza? raczej nowa czy z rantem? stan klockow? przejedz sie kilka km i staraj sie nie hamowac zbytnio, sprawdz stan kol? jezeli sa zagrzane i to odczujesz to obstawiam nie prowadnice> tylko zapieczone tloczki, mialem podobnie piszczenie bylo slyszalne po nagrzaniu sie hamulcow, przyczyna> zapieczone tloczki, rozwiazanie? miedzy gumke a tloczek dalem smaru wypierajacego wode TUTELA ZETA 2 , na prowadnice tez> spokoj od 3 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > jak wyglada tarcza? raczej nowa czy z rantem? stan klockow? > przejedz sie kilka km i staraj sie nie hamowac zbytnio, sprawdz stan kol? jezeli sa zagrzane i to > odczujesz to obstawiam nie prowadnice > miedzy gumke a tloczek dalem smaru wypierajacego wode TUTELA ZETA 2 , na prowadnice tez> spokoj od > 3 lat A jak ten smar reaguje na wysokie temperatury? nie zapiecze sie kiedys? Czy przy lekko zapieczonych lub zaczynajacych sie zapiekac hamulcach Twoje rozwiazanie przyniesie pożądany efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 temp ktora panuje podczas hamowania napewno mu nie zaszkodzi, bynajmniej nie stanie sie tak jak smarowanie pasta grafitowa,miedziana czyli zapiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > temp ktora panuje podczas hamowania napewno mu nie zaszkodzi, bynajmniej nie stanie sie tak jak > smarowanie pasta grafitowa,miedziana czyli zapiek A jak sie ma ten smar do ewentualnej samonaprawy zapieczonych juz troszke tloczkow....? polepszy ich prace czy nie? Co do prowadnic....calkowicie nowy komplet prowadnic z gumkami i srubami jest zalozony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Zacisk nie zawsze odbija. Wymiana zacisku na nowy lub porządna regeneracja. Lub bardziej prozaiczna przypadłość linki za mocno naciągnięte i zacisk nie wraca do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Jestem po regeneracji zacisków, na dobrą sprawę można to robić co rok-dwa, TTTM. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 a to jest pisk taki pisk... tracych klockow , zajechanego lozyska czy raczej bardziej twardy brzęk tarcia dwoch metalowych elementow o siebie? Moze to nie heble tylko cos dynda pod autem ? probowales pokrecic kolami na lewarku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 > probowales pokrecic kolami na lewarku ? Oczywiście,.. dziś go wrzuciłem na podnośnik i wszystko jest ok. Koła się nie blokują,.. lekkie tarcie o klocki,.. takie w normie. Dziś nie piszczał w czasie jazdy. A jak piszczy to żadne tarcie czy szuranie,.. po prostu pisk! Jakiś rok temu robiłem grubszy remont zaciskom bo tłoczki stały i nie mogłem wymienić klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 no to jakies czary. Zaciski padaja - to normalne , ale nie tak nagminnie jak wam. Co jest nie tak z wami ? Zakladam ze jestescie normalni.. tak wiec pozostaje otoczenie Nie macie gdzies jakiegos rozlewiska wodnego w rejonie ktore musicie notorycznie pokonywac ? Nadgorliwie walisz solą na podjazd w zimie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 > To już drugie Stilo w moim domu i ta sama przypadłość. Po kilku latach eksploatacji pojawia się > piszczenie w tylnych kołach. W pierwszym Stilo próbowałem z tym walczyć ale bez efektu. Teraz > drugim jeździ syn. Jak ostatnio usłyszałem jak piszczy to aż mnie dreszcze przeszły. Czy > zostało już oficjalnie stwierdzone co piszczy i jak z tym walczyć? Tylko nie odsyłajcie mnie > do linku jak przesmarować prowadnice tylnych zacisków. Robione było rok temu. Jak widać nie > zapobiegło. U mnie pomógł całkowity demontaż zacisków, bardzo dokładne czyszczenie i wsadzenie nowych gumek z kompletu naprawczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Jak miałem stilona to piszczały hamulce , lekki dotyk pantoflem , układały się i na chwilę przestawały. Zmiana tarcz i klocków pomogła , a później całego zacisku który się blokował co pół roku od czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 U mnie tak piszczało jak się rant robił na tarczy - pomogła oczywiście wymiana tarcze+klocki..chociaż jakby to było takie banalne to chyba byś już na to wpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 > U mnie tak piszczało jak się rant robił na tarczy - pomogła oczywiście wymiana > tarcze+klocki..chociaż jakby to było takie banalne to chyba byś już na to wpadł U mnie w zeszłym roku była grubsza robota tyłu. Tarcze, klocki i naprawa zacisków. Więc troche szybko się przypomina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.