Skocz do zawartości

Wymiana metalowych przewodów hamulcowych z tyłu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Muszę wymienić przewody metalowe z tyłu i mam parę pytań. Z tego co zaglądałem pod samochód to trzeba bak ściągać żeby mięć do tych przewodów nad belką dostęp i tak czy żeby zdjąć bak to trzeba go wymontowywać z wlewem czy wlew można zostawić i tylko dolny odcinek wlewu co wchodzi do baku zdjąć. Z tego co widziałem to ta rura jest zabezpieczona opaską metalową. I drugie pytanie czy żeby się nie męczyć odkręcaniem przewodów z korektora to można je uciąć kilka centymetrów od niego i wykręcić cały korektor i na stole spokojnie je wykręcić. Korektor trzyma się chyba na 2 śrubach. Liczę też na Wasze rady w tym temacie. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz odkręcać zbiornika .Przepchasz się nad nim . Trochę niewygodnie ale da radę bez demontażu.

Co do korektora to obetnij przewody i spróbuj nasadką odkręcić może obejdzie się bez demontażu korektora (uwaga bo można go już nie przykręcić -śruby się urywają.) (Można jeździć bez korektora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widziałem bez demontażu baku trudny jest dostęp do przewodów od góry korektora, tylko żeby sprawdzić czy nie są zardzewiałe łby na klucz to musiałem użyć lusterka. Ale dzięki za radę, jutro wjadę na kanał i zobaczę może uda się to zrobić bez zrzucania baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Marei wyjmowałem korektor, żeby go rozruszać. Z czterech przewodów przy nim, musiałem dwa odciąć i nasadką odkręcić, a wtedy do pozostałych dwóch miałem dojście kluczem oczkowym z nacięciem. W sumie wymieniłem przy okazji cięcia przewód korektor-prawy wężyk i przewód korektor-złączka przed zbiornikiem. Do wymiany wszystkich przewodów zbiornik może pozostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy opuścić bak, rury wlewowej nie trzeba ruszać. Odkręcasz śruby opasek i można opuścić zbiornik o kilkanaście centymetrów w dół i przesunąć do przodu. Uwaga na śruby opasek, są pordzewiałe i łatwo jej ukręcić. Trzeba delikatnie z wyczuciem, z preparatami penetrującymi.

Robiłem to na kanale. Dobrze jest mieć niewielką ilosć paliwa. Korektora nie odkręcałem. Przeowdy możesz poobciń i dobrym kluzem nasadowym albo oczkowym poodkręcać od korektora. Ja nie zdejmowałem korektora. Musisz się liczyć z koniecznością wymiany wszytkich metalowych przewodów z tyłu, a także prawdopobnie centralnych przewodów lecących przez całą długość, chcoiaż te u mnie były w bardzo dobrym stanie, ale niestety jeden nie dał się rozkręcić na złączce z tylnym sztywnym.

Powodzenia

DaRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.