some1 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Profilaktycznie zasiegam jezyka - co ile rozrzad nalezy robic w tej motorowni - jakie swiece przyjmuje ten potwor i .... jakiego klucza ( rozmiar ) potrzebuje... bo widzialem jak sa zamontowane i jest lekki dramat Takze jak mi podpowiecie jaki klucz to sobie sam wykrece i sprawdze swiece. Tyle ze musze taki klucz wpierw kupic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Klucz 16-ka do świec , rozrząd pewnie co ~100tyś km lub 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Klucz 16-ka do świec , rozrząd pewnie co ~100tyś km lub 5 lat. dobra, wlazlem do tych swiec, troche okopcone no ale sucho itp itd.. jaka zywotnosc ma taka swieczka ? Obecnie na budzie jest 61kkm... obecnie sa wkrecone NGK ZKR7A-10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > dobra, wlazlem do tych swiec, troche okopcone no ale sucho itp itd.. > jaka zywotnosc ma taka swieczka ? Obecnie na budzie jest 61kkm... > obecnie sa wkrecone NGK ZKR7A-10 w instrukcji sobie sprawdz 40tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 > w instrukcji sobie sprawdz 40tkm dobra to inaczej. Traktowac ten silnik jak kazdy inny benzyniak czy ta jednostka wymaga jakis specjalnych czarow ? Nie wiem na ile pozwolic jezdzic bez serwisu Wiadomo ze auto jezdzi dopoki jezdzi, a jak stanie to znaczy ze sie zepsulo i wtedy jest ratuj Ostatnimi czasy mam wieksze szanse zeby zajrzec tu i owdzie wiec grzebie pod maska starajac sie eliminowac problemy zanim sie pojawia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Nie wiem na ile pozwolic jezdzic bez serwisu Będzie jeździło, to dosyć zwykła benzyna, tylko poziomu oleju pilnuj Ogólnie to o silnik bałbym się w tym aucie najmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Będzie jeździło, to dosyć zwykła benzyna, tylko poziomu oleju pilnuj Otoz to, czego sie nie wleje to spala > Ogólnie to o silnik bałbym się w tym aucie najmniej Ament o dziwo zawieszenie jest dosc trwale, poza lacznikami i poduszkami kolumny z przodu no i wiecznie mokry wybierak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Otoz to, czego sie nie wleje to spala Jak Kolega pisze, że jeździła będzie , to może nie będzie źle (tu zasada prosta: gonisz wskazówkę obrotomierza - dolewasz oleju) > Ament o dziwo zawieszenie jest dosc trwale, poza lacznikami i poduszkami kolumny z przodu no i > wiecznie mokry wybierak Z którego leje się na półoś, która się kreci, bryzgając na wszystko dookoła. O w sumie przyszło mi do głowy, żeby sobie masę sprawdził, bo się może zdziwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 > Jak Kolega pisze, że jeździła będzie , to może nie będzie źle (tu zasada prosta: gonisz wskazówkę > obrotomierza - dolewasz oleju) > Z którego leje się na półoś, która się kreci, bryzgając na wszystko dookoła Ja kiedys zalalem 10W-60 i tez palil > O w sumie przyszło mi do głowy, żeby sobie masę sprawdził, bo się może zdziwić Ktora to masa? Ja ostatnio jak grzebalem przy akumulatorze to myslalem, ze mi klema w reku zostanie. I niech sobie odplyw wody sprawdzi czy ma pozmianowy, czy tradycyjnie leje sie na alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > wiecznie mokry wybierak TTTM każden jednen w osobowym Fiacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Ja kiedys zalalem 10W-60 i tez palil Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. > Ktora to masa? Ja ostatnio jak grzebalem przy akumulatorze to myslalem, ze mi klema w reku > zostanie. Inżynier wymyślił masę idącą od aku do skrzyni biegów jako jeden przewód. W połowie jest on odizolowany i przykręcony do nadwozia. Buda "stoi", skrzynia drga, odkryta miedz + sól robi resztę. >I niech sobie odplyw wody sprawdzi czy ma pozmianowy, czy tradycyjnie leje sie na > alternator W ASO grosze wymieniłem u siebie już dawno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 > Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Glownie zona jezdzi, wiec w miare spokojnie... chyba > Inżynier wymyślił masę idącą od aku do skrzyni biegów jako jeden przewód. W połowie jest on > odizolowany i przykręcony do nadwozia. Buda "stoi", skrzynia drga, odkryta miedz + sól robi > resztę. Musze sie tej masie dokladnie przyjrzec > W ASO grosze wymieniłem u siebie już dawno Owszem, ale ne kady wie, ze trzeba zmienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > Ja kiedys zalalem 10W-60 i tez palil > Ktora to masa? Ja ostatnio jak grzebalem przy akumulatorze to myslalem, ze mi klema w reku > zostanie. I niech sobie odplyw wody sprawdzi czy ma pozmianowy, czy tradycyjnie leje sie na > alternator macie jakies foto na to ? .. tzn jak to POWINNO wygladac . Orientacyjnie wiem gdzie szukac wg opisu tylko jak wyglada zle a jak dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > macie jakies foto na to ? .. tzn jak to POWINNO wygladac . Orientacyjnie wiem gdzie szukac wg opisu > tylko jak wyglada zle a jak dobrze ? Źle Dobrze Zdjęcia z fiatpunto.com.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Profilaktycznie zasiegam jezyka > - co ile rozrzad nalezy robic w tej motorowni Jeżeli części "ricambi orginalli" to ASO mówi 80 tyś km lub 5 lat > - jakie swiece przyjmuje ten potwor i .... jakiego klucza ( rozmiar ) potrzebuje... bo widzialem W stilo 1,4 16 V mam NGK DCPR7EN-10 Klucz 16 + przedłużka. Moment dokręcenia 27 Nm Po wymianie jak szarpie i falują obroty można zrobić autoadaptację przepustnicy. U mnie schodzi oleju od 130 do 230 ml / 1000 km w zależności co tam wleje. Można też: Olej w skrzyni 6 biegowej co 60 tyś. zmienić. Sprawdzać poziom co 30 tyś. Sprawdzać wycieki z uszczelniaczy wału, Kontrolować stan koła pasowego wału korbowego napędu akcesoriów. (Edytowano pierdoły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 swiece ktorymi ruszylem watek byly ladne okopcone ... no ale przerwa jakas taka na oko sporawa wiec je po uprzednim przejechaniu sciernym papierzyskiem brutalnie dogialem zeby elektrody mialy godniejsze warunki pracy. Dzisiaj zerkne na to kolanko odplywu -bo nie mam zielonego pojecia jak to tam wyglada u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Co to jest sprzegielko alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 > Co to jest sprzegielko alternatora? Ma za zadanie wytłumić wibracje i "skakanie" paska wielorowkowego w momencie zapłonu czyli ogólnie przy przyspieszaniu. Występuje najczęściej w dieslach, w sumie nie wiem na ile to jest powszechne w benzyniakach Pewnie w nowych turbo benzynach zaczyna być stosowane podobnie jak koło dwumasowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 11 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2014 Mea culpa - pierdoły napisałem. W tej benzynie nie ma sprzęgła jednokierunkowego alternatora. Zagalopowałem się. Ale reszte podtrzymuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 12 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2014 > Źle > Dobrze > Zdjęcia z fiatpunto.com.pl ok widze roznice , btw to ma nr 51810013 ( to tak zeby szukajka zaskoczyla ) ... pytanie czy to jest gdzies dostepne oprocz ASO bo oczywiscie mam wersje złą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Wg mnie tylko ASO. Kosztuje jakieś grosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Wg mnie tylko ASO. Kosztuje jakieś grosze. Dokladnie, ja juz dawno zmienilem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 1 Września 2014 Udostępnij Napisano 1 Września 2014 > Jeżeli części "ricambi orginalli" to ASO mówi 80 tyś km lub 5 lat > W stilo 1,4 16 V mam NGK DCPR7EN-10 > Klucz 16 + przedłużka. > Moment dokręcenia 27 Nm > Po wymianie jak szarpie i falują obroty można zrobić autoadaptację przepustnicy. Ja mam standardowe ZKR7A-10, takie wkladaja w ASO. Cena 40pln za sztuke... W czym te twoje lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Ja mam standardowe ZKR7A-10, takie wkladaja w ASO. Cena 40pln za sztuke... > W czym te twoje lepsze? Nie wiem - takie wykręciłem, takie kupiłem i wkręciłem. W motoryzacyjnym 22 zł / szt. bez logo fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Wg mnie tylko ASO. Kosztuje jakieś grosze. no jak na oryginalną część to nie jest drogie ledwo 37PLN za kawałek gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 4 Września 2014 Udostępnij Napisano 4 Września 2014 > no jak na oryginalną część to nie jest drogie > ledwo 37PLN za kawałek gumy To nie kawałek gumy a "zaawansowany system dystrybucji wody celem ochrony elektrycznych elementów pojazdu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.