kubussss Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Witajcie Od kilku dni pojawił się u mnie w aucie dziwny problem. W stilo coś skrzypi przy skręcie kołami. Tak jakby jakaś guma tarła o gumę. Słychać to wyraźnie przy małych prędkościach. Jak jadę szybciej to jest lepiej. Dziś dowaliłem powietrza do kół, bo myślałem że to przez to - jednak się myliłem :/ Co o tym myślicie? Ja się powoli zbieram i idę na Life Festival - dziś koncert Soundgarden Miłego popołudnia kubussss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2014 Pokręć kierownicą trzymając górne mocowanie amorka pod maską. Jak poczujesz skrzypienie to sprawa jasna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 U mnie skrzypiał sam amortyzator, ewentualnie amortyzator z odbojem. Po wymianie amorków problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 Nagle dziś przestało skrzypieć... Zobaczymy na jak długo? ps. Znowu dziś przestała działać zmieniarka płyt. Po przełączeniu z zmieniarkę wyświetla sie napis "check disc", a po chwili "CD pause" i nic sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Nagle dziś przestało skrzypieć... Zobaczymy na jak długo? Z pewnością problem niebawem powróci. Masz suche łożysko oporowe. Chwilowo może pomóc WD, lub coś podobnego. Od strony koła spryskaj to miejsce, gdzie oparta jest góra sprężyny. To miejsce jest dosyć szczelne, jednak sporo pryskając jakaś część smarowidła dojdzie do łożyska. Jednak nie uniknione jest wyjęcie amorka, rozmontowanie łożyska i solidne przesmarowanie, w przeciwnym razie trzeba będzie łożysko wymienić na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Nagle dziś przestało skrzypieć... Zobaczymy na jak długo? A nie masz tak, że jak jest gorąco to skrzypi a jak chłodniejsza aura to jest cisza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 W upale skrzypi jeszcze mocniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > W upale skrzypi jeszcze mocniej U mnie skrzypiał łącznik stabilizatora. Ale raczej, jak bujało przodem góra-dół. Normalnie jak wóz drabiniasty, aż wstyd było jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2014 > Co o tym myślicie? Myślę, że na 90% skrzypią łożyska górne mocowania amortyzatorów. To bolączka Stilo i jeśli chcesz pozbyć się tego raz na zawsze, to kup zamienniki KYB. Nie oryginalne, po skrzypienie wróci po pewnym czasie. Mało prawdopodobne natomiast, że skrzypią amortyzatory... chyba, że masz amortyzatory KYB Tym zdarzało się skrzypieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 29 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2014 Chyba będę zmuszony podjechać na diagnostykę"przetrzepać" zawieszenie... Ech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Chyba będę zmuszony podjechać na diagnostykę"przetrzepać" zawieszenie... Ech ...A nie taniej będzie kupic za 10 zł jakiś preparat penetrujący? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > Witajcie > Od kilku dni pojawił się u mnie w aucie dziwny problem. W stilo coś skrzypi przy skręcie kołami. > Tak jakby jakaś guma tarła o gumę. Słychać to wyraźnie przy małych prędkościach. Jak jadę > szybciej to jest lepiej. Dziś dowaliłem powietrza do kół, bo myślałem że to przez to - jednak > się myliłem :/ Co o tym myślicie? > Ja się powoli zbieram i idę na Life Festival - dziś koncert Soundgarden > Miłego popołudnia > kubussss Witam! Sprawdź mocowanie wewnętrznych tulei/łączków staba. Przez przypadek odkryłem, że to pięknie skrzypi Sprawdź resztę śrub wózka zawieszenia przedniego - dokręć wyczuciem. Po wymianie wahaczy i dokręceniu o 0,5-1,5 obrotu śrub wózka mam ciszę na przodzie i jest sztywniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 A powiedzcie mi jak sprawdzić łączniki stabilizatora? Ile one mnie więcej wytrzymują przebiegu? Mój juz ma prawie 150000 i nie wiem czy byly kiedykolwiek wymieniane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2014 > A powiedzcie mi jak sprawdzić łączniki stabilizatora? W moim przypadku fachowiec przebywając w kanale nasłuchiwał skąd trzeszczy a ja kręciłem powolutku kierownicą. > Ile one mnie więcej wytrzymują przebiegu? Oryginały nie trzeszczały mi wcale. Pierwszy zamiennik (nie pamiętam) wytrzymał kilka miesięcy (czyli jakieś kilka tys km) a wymieniony w ramach reklamacji dał radę jakiś rok (ok 30 000km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > A powiedzcie mi jak sprawdzić łączniki stabilizatora? Ile one mnie więcej wytrzymują przebiegu? Mój > juz ma prawie 150000 i nie wiem czy byly kiedykolwiek wymieniane. Na pewno były, łączniki tyle nie wytrzymają. Myślę że 30 do 50 tys km powinny wytrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaselk Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Czy skrzypienie występuje tylko podczas mocnego skrętu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Wczoraj przekręciłem mocno koła. Chwyciłem za łącznik i nim szarpałem - nie wyczułem żadnego luzu. Jednak stuki w zawieszeniu są ewidentne (dlatego myślę nad profilaktyczną wyminą łączników - ja mam to auto od 50000 km i nie wymieniałem nigdy łączników). Jeśli chodzi o skrzypienie to na ten moment przestało Ale skrzypienie zaczynało się od momentu przekręcania kierownicą w lewo Miłego dnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > A powiedzcie mi jak sprawdzić łączniki stabilizatora? Ile one mnie więcej wytrzymują przebiegu? Mój > juz ma prawie 150000 i nie wiem czy byly kiedykolwiek wymieniane. Zewnętrzne stukają, wewnętrzne skrzypią Powinieneś wymienić łączniki zewnętrzne i gumy w obejmach, te co do wózka są kręcone u mnie dzisiaj wykręcamy resztkę pękniętej śruby, wkręcamy nową i skrzypienia nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Na pewno były, łączniki tyle nie wytrzymają. Myślę że 30 do 50 tys km powinny wytrzymać. Co innego w P2/2fl, w moim srebrnym mają już 232kkm i nic nie stuka i nie trzeszczy, a cały przód jeszcze fabryka siedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Wczoraj przekręciłem mocno koła. Chwyciłem za łącznik i nim szarpałem - nie wyczułem żadnego luzu. > Jednak stuki w zawieszeniu są ewidentne (dlatego myślę nad profilaktyczną wyminą łączników - > ja mam to auto od 50000 km i nie wymieniałem nigdy łączników). Jeśli chodzi o skrzypienie to > na ten moment przestało Ale skrzypienie zaczynało się od momentu przekręcania kierownicą w > lewo > Miłego dnia To u mnie identycznie, podczas szarpania stuków brak, ale skrzypi przy max skręcie lub na łuku w lewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Zewnętrzne stukają, wewnętrzne skrzypią Jest kilka rodzajów łączników? Hmm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Jest kilka rodzajów łączników? Hmm? Zewnętrzne masz z drutem, pałąk taki A wewnętrzne to masz takie gumowe tuleje w obejmie metalowej, która jest kręcona do wózka przedniego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Zewnętrzne masz z drutem, pałąk taki > A wewnętrzne to masz takie gumowe tuleje w obejmie metalowej, która jest kręcona do wózka > przedniego OK, teraz już wiem A dam rady zrobić to samemu (w domu, pod garażem) czy muszę oddać do mechanika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > OK, teraz już wiem A dam rady zrobić to samemu (w domu, pod garażem) czy muszę oddać do mechanika? klucz płasko oczkowy i imbus i dasz radę, ja sam wymieniałem zewnętrzne łączniki. wewnętrznych jeszcze nie ruszałem. Ostatnio wahacze zmieniłem, bo były wytrzepane tuleje tylne, a nie sworznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubussss Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Takie łączniki będą OK? http://allegro.pl/trw-lacznik-stabilizatora-fiat-stilo-bravo-07-del-i4322570633.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Co innego w P2/2fl, w moim srebrnym mają już 232kkm i nic nie stuka i nie trzeszczy, a cały przód > jeszcze fabryka siedzi nic dziwnego, w wytrzeszczu nie ma łączników stabilizatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > Takie łączniki będą OK? a nie lepiej oryginał za w sumie niewiele więcej? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 >a nie lepiej oryginał za w sumie niewiele więcej? U mnie fabryczne i następne oryginały z ASO wytrzymały mniej niż obecne z all.....o za 18 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 > nic dziwnego, w wytrzeszczu nie ma łączników stabilizatora Tam są gumy No doobra, w Stilo jeden wymieniałem niepotrzebnie przy 140kkm, drugi dalej fabryczny. Przy 156kkm wymieniłem oba wahacze, bo tylne tuleje były wytłuczone. Myślałem, że hałas z przodu to padnięta kolumna kierownicy, a okazało się, że po wymianie wahaczy i dociągnięciu śrub wszelkich przy sankach nastała cisza Dzisiaj odebrałem od mechanika, bo jedna śruba pękła, zmontowane teraz należycie i nie ma pisków przy skręcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > Tam są gumy no właśnie, a tu mowa o łącznikach staba > No doobra, w Stilo jeden wymieniałem niepotrzebnie przy 140kkm, drugi dalej fabryczny. > Przy 156kkm wymieniłem oba wahacze, bo tylne tuleje były wytłuczone. Myślałem, że hałas z przodu to > padnięta kolumna kierownicy, a okazało się, że po wymianie wahaczy i dociągnięciu śrub > wszelkich przy sankach nastała cisza > Dzisiaj odebrałem od mechanika, bo jedna śruba pękła, zmontowane teraz należycie i nie ma pisków > przy skręcie duzo zalezy od tego jak auto jest eksploatowane, niestety dziury miejskie, studzienki itp niszczą zawieszenie szybciej niż trasy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 > no właśnie, a tu mowa o łącznikach staba czyli za dobre zrobili, bo Panda już ma łączniki > duzo zalezy od tego jak auto jest eksploatowane, niestety dziury miejskie, studzienki itp niszczą > zawieszenie szybciej niż trasy U mnie trasa jest niespecjalna, a i polne dukty się trafiają. Dlatego po zmianie wahaczy i dokręceniu wszystkiego wróciłem do fabrycznych 15" na stali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.