kudlaty1990 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Pacjent to Honda civic VI z 98r. Problem zacząłsię jakiś czas temu. Czasami Podczas jazdy po lekkim naciśnięciu pedału hamulca pedał tak jakby się blokował, auto nie hamowało i słychać było głośny dziwny dźwięk tak jakby abs się włączał, ale zbyt wcześnie. Zaraz po tym zaświeca się kontrolka ABS i wszystko jest ok poza tym, że nie ma wtedy w aucie ABS. Ostatnio do tego doszło dziwne szybkie"cykanie" dochodzące gdzieś z okolic kierownicy po czym załącza się kontrolka ABS. W tym momencie jak naciśnie się na halulec to następuje to co opisałem wcześniej czyli brak hamowania. Zrobiłem samodiagnostyke komputera i wyszły błędy nie związane z hamulcami. Dodatkowo sprawdzałem błędy przez OBD2 i program TORQUE, ale nic nie wykazało, żadnych błędów. Nie wiem co to może być. Strach jeździć autem bo nie wiadomo kiedy nie będzie się dało zahamować. Ma ktoś jakieś propozycje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Ma ktoś jakieś propozycje? Odczytaj błędy zw sterownika ECM lub ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Czujniki ABS, czy są czyste; czy "zębatka" od ABS przy kole nie jest zawalona błotem; przewody od ABS... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarjack Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Jak dawno temu były sprawdzane (albo wymieniane) elementy układu hamulcowego? okładziny są czy "chyba są"? nic nie cieknie? Poza zapowietrzeniem przyczyną mogą być: - uszkodzenie pompy hamulcowej lub serwa (częściej pompy) - uszkodzenie w układzie reduktora / korektora siły hamowania - uszkodzenie Samoregulatora tylnych hamulców bębnowych - problemy z pompą ABS (jeśli masz ABS) - chińskie podróby (cylinderki, klocki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Jak dawno temu były sprawdzane (albo wymieniane) elementy układu hamulcowego? okładziny są czy > "chyba są"? nic nie cieknie? > Poza zapowietrzeniem przyczyną mogą być: > - uszkodzenie pompy hamulcowej lub serwa (częściej pompy) > - uszkodzenie w układzie reduktora / korektora siły hamowania > - uszkodzenie Samoregulatora tylnych hamulców bębnowych > - problemy z pompą ABS (jeśli masz ABS) > - chińskie podróby (cylinderki, klocki) Tak jest w samochodzie ABS. Tak jak pisałem w pierwszym poście. Zaraz po wystąpieniu tych problemów załącza się kontrolka ABS i abs jest tak jakby wyłączony. Hamulce działają wtedy normalnie, ale bez tegoABSu. Osobiście stawiał bym na jakiś problem właśnie z ABSem jeśli po jego wyłączeniu wszystko jest normalnie? No i to dziwne "cykanie" z okolic kierownicy? może ze skrzynki z bezpiecznikami. Nie jestem w stanie dokładnie tego sprawdzić bo nie ma możliwości przewidzenia kiedy problem się pojawi;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarjack Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Tak jest w samochodzie ABS. Tak jak pisałem w pierwszym poście. Zaraz po wystąpieniu tych problemów > załącza się kontrolka ABS i abs jest tak jakby wyłączony. Hamulce działają wtedy normalnie, > ale bez tegoABSu. Osobiście stawiał bym na jakiś problem właśnie z ABSem jeśli po jego > wyłączeniu wszystko jest normalnie? No i to dziwne "cykanie" z okolic kierownicy? może ze > skrzynki z bezpiecznikami. Nie jestem w stanie dokładnie tego sprawdzić bo nie ma możliwości > przewidzenia kiedy problem się pojawi;/ >cykanie to schodzi ciśnienie z ABS > jedż na SKP sprawdż hamulce ,masz typowe obiawy że któreś koło albo nawet cały tył nie hamuje ABS czyta różnice i włącza się nawet przy lekkim hamowaniu. > jak hamulce będą ok zostaje szukać w ABS-ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty1990 Napisano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Ciągle szukam przyczyny problemu i napisałem to samo co tutaj na forum Civica. Mało osób się udzieliło ale jedna wypowiedź mnie zaciekawiła. Jedna osoba zwróciła uwagę na to, że jeśli auto nie chce hamować po naciśnięciu pedału i hamulec jest twardy to może są jakies problemy z serwomechanizmem? Ja skojażyłem fakty i przypomniało mi się, że po odpaleniu silnika i naciśnięciu hamulca na luzie obroty nieznacznie wzrastają, jesnak przy szybkim pulsacyjnym naciskaniu obroty potrafią podskoczyć nawet do 2tys. Może tu być jakis problem? może te dziwne dzwięki są od serwa? Tylko dlaczego po wyłączeniu się ABSow hamulce działają normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Ciągle szukam przyczyny problemu i napisałem to samo co tutaj na forum Civica. Mało osób się > udzieliło ale jedna wypowiedź mnie zaciekawiła. Jedna osoba zwróciła uwagę na to, że jeśli > auto nie chce hamować po naciśnięciu pedału i hamulec jest twardy to może są jakies problemy z > serwomechanizmem? Ja skojażyłem fakty i przypomniało mi się, że po odpaleniu silnika i > naciśnięciu hamulca na luzie obroty nieznacznie wzrastają, jesnak przy szybkim pulsacyjnym > naciskaniu obroty potrafią podskoczyć nawet do 2tys. Może tu być jakis problem? może te dziwne > dzwięki są od serwa? Tylko dlaczego po wyłączeniu się ABSow hamulce działają normalnie. Sam wcześniej pisałeś, że zapala się kontrolka usterki systemu ABS, więc to wspomaganie zostaw w spokoju Odczytaj błędy/parametry w układzie ABS jak już wcześniej sugerowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Ciągle szukam przyczyny problemu No to zacznij najprościej. Odczytaj błędy, zamiast wróżyć z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > naciśnięciu hamulca na luzie obroty nieznacznie wzrastają, jesnak przy szybkim pulsacyjnym > naciskaniu obroty potrafią podskoczyć nawet do 2tys. Tak powinno być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Tak powinno być Dziwne... powinno, czy może tak być? Bo jak powinno, to wszystkie dotychczasowe bolidy, którymi jeździłem, były popsute, bo szybkie, pulsacyjne deptanie hamulca miało jakiś tam minimalny wpływ na obroty, ale żeby do 2krpm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > Dziwne... powinno, czy może tak być? Bo jak powinno, to wszystkie dotychczasowe bolidy, którymi > jeździłem, były popsute, bo szybkie, pulsacyjne deptanie hamulca miało jakiś tam minimalny > wpływ na obroty, ale żeby do 2krpm? Na pewno w Felicji dało się spokojnie do 2k RPM dobić W Hondzie do 1,5k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 12 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2014 > głośny dziwny dźwięk tak jakby abs się włączał, ale zbyt wcześnie. Zaraz po tym zaświeca się > kontrolka ABS i wszystko jest ok poza tym, że nie ma wtedy w aucie ABS. Pompa/sterownik ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.