wawo Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 pod obciążeniem - do 10,5 i w góę, przy spoczynku 12,9-13,00 na 2. też mam za wysoką wartośc 12,7-12,8, może to wpływ temp. zewn.?), przy pracy jedynie 13,8-14,0 V. Aku, stabilzator napiecia, alternator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 Jeśli kręci normalnie to nic mu nie jest. Chyba, że masz na myśli obciążenie żarówką np. 21W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 7 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 > Jeśli kręci normalnie to nic mu nie jest. > Chyba, że masz na myśli obciążenie żarówką np. 21W? Nie normalnie, bo padł. Się ładuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 > Nie normalnie, bo padł. Się ładuje. Przy rozruchu może mieć 10,5V jeśli już jest trochę używany. Nówka ma trochę więcej. Jeśli jałowo trzyma ponad 12V to jeszcze trochę pojeździ aczkolwiek zimą różnie może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2014 >na 2. też mam za wysoką wartośc 12,7-12,8, Jak rozumieć tę 2., chodzi o drugi dzień czy jak A 12,7-12,8 V w stanie jałowym oznacza pełne naładowanie, oczywiście pomiar należy wykonać po kilkunastu godzinach od odłączenia od prostownika czy zakończenia jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > pod obciążeniem - do 10,5 i w góę, przy spoczynku 12,9-13,00 na 2. też mam za wysoką wartośc > 12,7-12,8, może to wpływ temp. zewn.?), przy pracy jedynie 13,8-14,0 V. > Aku, stabilzator napiecia, alternator? Te parametry są w normie. ważne jest jeszcze - prąd rozruchowy zmierzony odpowiednim przyrządem oraz kolor , poziom i gęstość elektrolitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukMan Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Te parametry są w normie. ważne jest jeszcze - prąd rozruchowy zmierzony odpowiednim przyrządem > oraz kolor , poziom i gęstość elektrolitu. A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy. Wydaje mi się, że jeszcze pół roku temu go nie było. Fakt że w zimę uzupełniłem nieco poziom elektrolitu i doładowałem prostownikiem. generalnie kręci bez problemu i napięcie w spoczynku też prawidłowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy. Wydaje mi się, że jeszcze > pół roku temu go nie było. Fakt że w zimę uzupełniłem nieco poziom elektrolitu i doładowałem > prostownikiem. generalnie kręci bez problemu i napięcie w spoczynku też prawidłowe. Przejedź klemy delikatnie papierkiem ściernym ,przesmaruj wazeliną i dobrze dokręć.Ewentualnie możesz kupić sobie specjalna pastę miedzianą i przesmarować klemy ,chroni ona przed oksydacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Przejedź klemy delikatnie papierkiem ściernym ,przesmaruj wazeliną i dobrze dokręć.Ewentualnie > możesz kupić sobie specjalna pastę miedzianą i przesmarować klemy ,chroni ona przed oksydacją. Jako osoba trudniąca się handlem akumulatorami powinieneś wiedzieć że klemy czyścimy szczotką drucianą a nie papierem ściernym. Drobiny korundu z papieru wbijają się w miękki ołów i wzrasta rezystancja połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Jako osoba trudniąca się handlem akumulatorami powinieneś wiedzieć że klemy czyścimy szczotką > drucianą a nie papierem ściernym. Drobiny korundu z papieru wbijają się w miękki ołów i > wzrasta rezystancja połączenia. Popatrz od prawie 20 lat czyszczę papierem ściernym wodnym (drobnym)swoje klemy w akumulatorze i problemów nigdy nie odnotowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Przy rozruchu może mieć 10,5V jeśli już jest trochę używany. Nówka ma trochę więcej. > Jeśli jałowo trzyma ponad 12V to jeszcze trochę pojeździ aczkolwiek zimą różnie może być. Odpalałem lanosa bezproblemowo swego czasu przy 8,5 V Czemu więc ten aku zdech w te upały? Na drugim mam katalogow 14,4 V, ten ma pół wolta mniej. Jest stale niedoładowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Odpalałem lanosa bezproblemowo swego czasu przy 8,5 V > Czemu więc ten aku zdech w te upały? Na drugim mam katalogow 14,4 V, ten ma pół wolta mniej. Jest > stale niedoładowany? Zobacz o ile się da do niego dostać czy płyty są przykryty.Mogło odparować przez te upały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy... Pęknięcie tworzywa wokół klemy. U mnie zjadło mosiężną klemę Jeśli aku działa normalnie to oczyścić, przesmarować wazeliną (można posmarować grubiej wokół klemy na tworzywie) i jeździć sprawdzając co jakiś czas czy klema jeszcze jest W sumie to smarowanie wokół niewiele da bo ciśnienie i tak wydmucha bąbelki gazu i elektrolitu na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Zobacz o ile się da do niego dostać czy płyty są przykryty.Mogło odparować przez te upały. Tak BTW: co tam teraz niedrogie i dobrej jakości na rynku? Bo mi padł jeden aku z nieużywania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Tak BTW: co tam teraz niedrogie i dobrej jakości na rynku? Bo mi padł jeden aku z nieużywania. Polecam ukraiński FORSE. Niedrogi a naprawdę niezły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Tak BTW: co tam teraz niedrogie i dobrej jakości na rynku? Bo mi padł jeden aku z nieużywania. Napisz jaki potrzebujesz na PW wymiar/moc ewentualnie do czego ,myślę że będę w stanie zrobić cenę z wysyłką na lepszym poziomie niż dostaniesz lokalnie. Osobiście polecam ,otwierane akumulatorki takie do których można dolać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 8 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > Jak rozumieć tę 2., chodzi o drugi dzień czy jak No chyba: na 2. = na drugim (w domyśle - akumulatorze), bo chyba nie na drugim biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2014 > No chyba: na 2. = na drugim (w domyśle - akumulatorze), bo chyba nie na drugim biegu Na 2. lanosie. Dorobilismy sie dwoch aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.