Skocz do zawartości

co sądzić o akumulatorze?


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

pod obciążeniem - do 10,5 i w góę, przy spoczynku 12,9-13,00 na 2. też mam za wysoką wartośc 12,7-12,8, może to wpływ temp. zewn.?), przy pracy jedynie 13,8-14,0 V.

Aku, stabilzator napiecia, alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie normalnie, bo padł. Się ładuje.

Przy rozruchu może mieć 10,5V jeśli już jest trochę używany. Nówka ma trochę więcej.

Jeśli jałowo trzyma ponad 12V to jeszcze trochę pojeździ aczkolwiek zimą różnie może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>na 2. też mam za wysoką wartośc 12,7-12,8,

Jak rozumieć tę 2., chodzi o drugi dzień czy jak hmm.gif

A 12,7-12,8 V w stanie jałowym oznacza pełne naładowanie, oczywiście pomiar należy wykonać po kilkunastu godzinach od odłączenia od prostownika czy zakończenia jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod obciążeniem - do 10,5 i w góę, przy spoczynku 12,9-13,00 na 2. też mam za wysoką wartośc

> 12,7-12,8, może to wpływ temp. zewn.?), przy pracy jedynie 13,8-14,0 V.

> Aku, stabilzator napiecia, alternator?

Te parametry są w normie. ważne jest jeszcze - prąd rozruchowy zmierzony odpowiednim przyrządem oraz kolor , poziom i gęstość elektrolitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te parametry są w normie. ważne jest jeszcze - prąd rozruchowy zmierzony odpowiednim przyrządem

> oraz kolor , poziom i gęstość elektrolitu.

A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy. Wydaje mi się, że jeszcze pół roku temu go nie było. Fakt że w zimę uzupełniłem nieco poziom elektrolitu i doładowałem prostownikiem. generalnie kręci bez problemu i napięcie w spoczynku też prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy. Wydaje mi się, że jeszcze

> pół roku temu go nie było. Fakt że w zimę uzupełniłem nieco poziom elektrolitu i doładowałem

> prostownikiem. generalnie kręci bez problemu i napięcie w spoczynku też prawidłowe.

Przejedź klemy delikatnie papierkiem ściernym ,przesmaruj wazeliną i dobrze dokręć.Ewentualnie możesz kupić sobie specjalna pastę miedzianą i przesmarować klemy ,chroni ona przed oksydacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź klemy delikatnie papierkiem ściernym ,przesmaruj wazeliną i dobrze dokręć.Ewentualnie

> możesz kupić sobie specjalna pastę miedzianą i przesmarować klemy ,chroni ona przed oksydacją.

Jako osoba trudniąca się handlem akumulatorami powinieneś wiedzieć że klemy czyścimy szczotką drucianą a nie papierem ściernym. Drobiny korundu z papieru wbijają się w miękki ołów i wzrasta rezystancja połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako osoba trudniąca się handlem akumulatorami powinieneś wiedzieć że klemy czyścimy szczotką

> drucianą a nie papierem ściernym. Drobiny korundu z papieru wbijają się w miękki ołów i

> wzrasta rezystancja połączenia.

Popatrz od prawie 20 lat czyszczę papierem ściernym wodnym (drobnym)swoje klemy w akumulatorze i problemów nigdy nie odnotowałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy rozruchu może mieć 10,5V jeśli już jest trochę używany. Nówka ma trochę więcej.

> Jeśli jałowo trzyma ponad 12V to jeszcze trochę pojeździ aczkolwiek zimą różnie może być.

Odpalałem lanosa bezproblemowo swego czasu przy 8,5 V grinser006.gif

Czemu więc ten aku zdech w te upały? Na drugim mam katalogow 14,4 V, ten ma pół wolta mniej. Jest stale niedoładowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpalałem lanosa bezproblemowo swego czasu przy 8,5 V

> Czemu więc ten aku zdech w te upały? Na drugim mam katalogow 14,4 V, ten ma pół wolta mniej. Jest

> stale niedoładowany?

Zobacz o ile się da do niego dostać czy płyty są przykryty.Mogło odparować przez te upały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakim objawem jest tworzący się wokół [+] spory nalot biały proszkowy...

Pęknięcie tworzywa wokół klemy. U mnie zjadło mosiężną klemę wink.gif

Jeśli aku działa normalnie to oczyścić, przesmarować wazeliną (można posmarować grubiej wokół klemy na tworzywie) i jeździć sprawdzając co jakiś czas czy klema jeszcze jest wink.gif

W sumie to smarowanie wokół niewiele da bo ciśnienie i tak wydmucha bąbelki gazu i elektrolitu na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz o ile się da do niego dostać czy płyty są przykryty.Mogło odparować przez te upały.

Tak BTW: co tam teraz niedrogie i dobrej jakości na rynku? Bo mi padł jeden aku z nieużywania.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak BTW: co tam teraz niedrogie i dobrej jakości na rynku? Bo mi padł jeden aku z nieużywania.

Napisz jaki potrzebujesz na PW wymiar/moc ewentualnie do czego ,myślę że będę w stanie zrobić cenę z wysyłką na lepszym poziomie niż dostaniesz lokalnie.

Osobiście polecam ,otwierane akumulatorki takie do których można dolać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.