umberto Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Czy to podobne silniki? Parametry nieco inne, na korzyść THP. Które sprawiają więcej problemów? Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 Jeździłem tym THP w nowej 308. Fajnie zbiera się z dołu, u góry jest słabo. Średnia z komputera z 10 kkm ok 7l więc realnie koło 7,5l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 9 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2014 > Czy to podobne silniki? Tak > Parametry nieco inne, na korzyść THP. Bo uturbiony > Które sprawiają więcej problemów? > Pozdr THP Mam VTi. Narazie problemów brak. No może poza jednym. Nawet po krótkiej jeździe po wyłączeniu silnika włączał się wentylator i chłodził komorę silnika. Od jakiegoś czasu przestał. Nie znalazłem przyczyny, więc jest jak jest. Mój chyba już po modernizacji(mam taką nadzieję ). W obu problemem były (są?) łańcuszki rozrządu. Oba mają sterowaną pompę obiegu chłodzącego. Włącza się gdy płyn osiągnie 70*C, ale gdy zażyczysz sobie ogrzewania kabiny to startuje razem z silnikiem. Podobno oba są z wtryskiem bezpośrednim, ale spotkałem opinię że mój jednak nie. Jeszcze nie zaglądałem mu tak głęboko, aby sprawdzić. Problematyczne ma być koło zmiennych faz rozrządu. Oba mają problemy ze smarowaniem. Sprzedający uprzedził mnie, że dobrze gdy poziom oleju trzymany jest na max, co staram się czynić. Ja narazie jestem zadowolony. Pomimo dość płaskiej charakterystyki momentu, w C4 lepiej zbiera się w górnym zakresie obrotów. Średnie spalanie u mnie to odrobinę ponad 7/100. Rzadko jeździ na trasie, ale gdyby jeździł średnia była by niższa. VTi i THP chyba też, ma zmienny skok zaworów. W VTi tylko ssące w zakresie od 2 do chyba 9mm. Tu też czasem bywają problemy ze sterowaniem, ale i mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
umberto Napisano 10 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2014 > Jeździłem tym THP w nowej 308. Fajnie zbiera się z dołu, u góry jest słabo. Średnia z komputera z > 10 kkm ok 7l więc realnie koło 7,5l. Dzisiaj miałem okazję przejechać się takim samym autem. Moje wrażenia: kiepska pozycja za kierownicą- jakoś tak jak na kuchennym stołku, silnik nie zbiera się tak, jakbym oczekiwał, ale jest do zaakceptowania...spalanie wg sprzedawcy ok.7 l. Wnętrze- dla mnie lipa... Cena- Allure z nowym 1,2 130KM, po dodaniu lakieru i in.malutkich bzdetów, z finansowaniem firmowym w granicach 80 tys....to jakaś masakra. Szukam dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 Moje wrażenia są bardzo podobne, to auto zrobili dość specyficzne. Silnik 1,6 THP 125km zbiera się jakoś ale szału nie ma, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Siedzenia to ogólnie jakaś porażka, podobnie jak ilość miejsca na tylnej kanapie. Do tego mnie irytuje system obsługi klimy z wyświetlacza. Chcąc zmienić ustawienia nawiewu musisz oderwać wzrok od drogi. W poprzedniej 308 kręciłem pokrętłami na pamięć i tyle. No i smaczek na koniec deska plus kierownica > Dzisiaj miałem okazję przejechać się takim samym autem. > Moje wrażenia: > kiepska pozycja za kierownicą- jakoś tak jak na kuchennym stołku, > silnik nie zbiera się tak, jakbym oczekiwał, ale jest do zaakceptowania...spalanie wg sprzedawcy > ok.7 l. > Wnętrze- dla mnie lipa... > Cena- Allure z nowym 1,2 130KM, po dodaniu lakieru i in.malutkich bzdetów, z finansowaniem firmowym > w granicach 80 tys....to jakaś masakra. > Szukam dalej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > Moje wrażenia są bardzo podobne, to auto zrobili dość specyficzne. Silnik 1,6 THP 125km zbiera się > jakoś ale szału nie ma, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Siedzenia to ogólnie jakaś > porażka, podobnie jak ilość miejsca na tylnej kanapie. > Do tego mnie irytuje system obsługi klimy z wyświetlacza. Chcąc zmienić ustawienia nawiewu musisz > oderwać wzrok od drogi. W poprzedniej 308 kręciłem pokrętłami na pamięć i tyle. No i smaczek > na koniec deska plus kierownica > > Szukam dalej... Rynek zweryfikuje Poki co nie widac wysypy nowych 308ek na ulicach. No ale przy takim poziomie cen to obawiam sie moze byc sukces na miare Fiata Stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 a z kolei w rodzimym kraju bije rekordy sprzedazy z tego co widzialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2014 > a z kolei w rodzimym kraju bije rekordy sprzedazy z tego co widzialem Oni zawsze byli dziwni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Czy ja dobrze rozumiem? 1.6 VTi to silnik wolnossący o mocy 120 KM a 1.6 THP to turbobenzyna o mocy 125 KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Dobrze rozumiesz 1,6 THP to turbo, tylko tyle że moc obcięli o 30 KM. > Czy ja dobrze rozumiem? 1.6 VTi to silnik wolnossący o mocy 120 KM a 1.6 THP to turbobenzyna o mocy > 125 KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Dobrze rozumiesz 1,6 THP to turbo, tylko tyle że moc obcięli o 30 KM. > > 125 KM? w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących były już dostępne chyba z 10 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co > wolnossaki? To wiesz, czy nie wiesz? Quote: Wiadomo wyższy moment itd i pewnie kszynia 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co > wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących > były już dostępne chyba z 10 lat temu. Poza tym chyba go juz wycofuja z oferty... Zostaje 1,2 THP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 > Poza tym chyba go juz wycofuja z oferty... > Zostaje 1,2 THP w 308 zostają tylko draj zylinder w benzynie Szczerze, to dobrze, że nie mam zamiaru tego kupować, bo smutno by mi się zrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 15 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2014 Moc to jedno, moment obrotowy to drugie Akurat jeździłem nową 308 z tym silnikiem i faktycznie motor ciągnął od samiusieńkiego dołu. Nie ma się co rozwodzić silnik tak na dobrą sprawę stworzony tylko na potrzebę chwili. Teraz już wszystkie wersje benzynowe mają pojemnośc 1,2 oraz 3 cylindry z turbo i bez i nazywają się Pure Tech. A ten silnik 1,6 jest dostępny jedynie w autach stojących na placu. > w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co > wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących > były już dostępne chyba z 10 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezot500 Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 > w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co > wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących > były już dostępne chyba z 10 lat temu. wyłożysz 2.000 na program i nie poznasz osiągów tego samochodu myślę, że 160 KM z tego można wyciągnąć samym programem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > wyłożysz 2.000 na program i nie poznasz osiągów tego samochodu myślę, że 160 KM z tego można > wyciągnąć samym programem no dobrze, ale producent nie zakłada, ze zrobi moc jak w wolnossaku a klient zaraz po kupnie poleci do tunera i sobie podkręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 > no dobrze, ale producent nie zakłada, ze zrobi moc jak w wolnossaku a klient zaraz po kupnie poleci > do tunera i sobie podkręci No właśnie, pojedziesz do tunera i gwarancja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.