Skocz do zawartości

1,6 VTi 120 KM vs 1,6 THP 125 KM


umberto

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy to podobne silniki?

Tak

> Parametry nieco inne, na korzyść THP.

Bo uturbiony

> Które sprawiają więcej problemów?

> Pozdr

THP cool.gif

Mam VTi. Narazie problemów brak. No może poza jednym. Nawet po krótkiej jeździe po wyłączeniu silnika włączał się wentylator i chłodził komorę silnika. Od jakiegoś czasu przestał. Nie znalazłem przyczyny, więc jest jak jest. Mój chyba już po modernizacji(mam taką nadzieję cool.gif). W obu problemem były (są?) łańcuszki rozrządu. Oba mają sterowaną pompę obiegu chłodzącego. Włącza się gdy płyn osiągnie 70*C, ale gdy zażyczysz sobie ogrzewania kabiny to startuje razem z silnikiem. Podobno oba są z wtryskiem bezpośrednim, ale spotkałem opinię że mój jednak nie. Jeszcze nie zaglądałem mu tak głęboko, aby sprawdzić. Problematyczne ma być koło zmiennych faz rozrządu. Oba mają problemy ze smarowaniem. Sprzedający uprzedził mnie, że dobrze gdy poziom oleju trzymany jest na max, co staram się czynić. Ja narazie jestem zadowolony. Pomimo dość płaskiej charakterystyki momentu, w C4 lepiej zbiera się w górnym zakresie obrotów. Średnie spalanie u mnie to odrobinę ponad 7/100. Rzadko jeździ na trasie, ale gdyby jeździł średnia była by niższa.

VTi i THP chyba też, ma zmienny skok zaworów. W VTi tylko ssące w zakresie od 2 do chyba 9mm. Tu też czasem bywają problemy ze sterowaniem, ale i mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem tym THP w nowej 308. Fajnie zbiera się z dołu, u góry jest słabo. Średnia z komputera z

> 10 kkm ok 7l więc realnie koło 7,5l.

Dzisiaj miałem okazję przejechać się takim samym autem.

Moje wrażenia:

kiepska pozycja za kierownicą- jakoś tak jak na kuchennym stołku,

silnik nie zbiera się tak, jakbym oczekiwał, ale jest do zaakceptowania...spalanie wg sprzedawcy ok.7 l.

Wnętrze- dla mnie lipa...

Cena- Allure z nowym 1,2 130KM, po dodaniu lakieru i in.malutkich bzdetów, z finansowaniem firmowym w granicach 80 tys....to jakaś masakra.

Szukam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wrażenia są bardzo podobne, to auto zrobili dość specyficzne. Silnik 1,6 THP 125km zbiera się jakoś ale szału nie ma, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Siedzenia to ogólnie jakaś porażka, podobnie jak ilość miejsca na tylnej kanapie.

Do tego mnie irytuje system obsługi klimy z wyświetlacza. Chcąc zmienić ustawienia nawiewu musisz oderwać wzrok od drogi. W poprzedniej 308 kręciłem pokrętłami na pamięć i tyle. No i smaczek na koniec deska plus kierownica screwy.gif

> Dzisiaj miałem okazję przejechać się takim samym autem.

> Moje wrażenia:

> kiepska pozycja za kierownicą- jakoś tak jak na kuchennym stołku,

> silnik nie zbiera się tak, jakbym oczekiwał, ale jest do zaakceptowania...spalanie wg sprzedawcy

> ok.7 l.

> Wnętrze- dla mnie lipa...

> Cena- Allure z nowym 1,2 130KM, po dodaniu lakieru i in.malutkich bzdetów, z finansowaniem firmowym

> w granicach 80 tys....to jakaś masakra.

> Szukam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moje wrażenia są bardzo podobne, to auto zrobili dość specyficzne. Silnik 1,6 THP 125km zbiera się

> jakoś ale szału nie ma, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych. Siedzenia to ogólnie jakaś

> porażka, podobnie jak ilość miejsca na tylnej kanapie.

> Do tego mnie irytuje system obsługi klimy z wyświetlacza. Chcąc zmienić ustawienia nawiewu musisz

> oderwać wzrok od drogi. W poprzedniej 308 kręciłem pokrętłami na pamięć i tyle. No i smaczek

> na koniec deska plus kierownica

> > Szukam dalej...

Rynek zweryfikuje wink.gif

Poki co nie widac wysypy nowych 308ek na ulicach.

No ale przy takim poziomie cen to obawiam sie moze byc sukces na miare Fiata Stilo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz 1,6 THP to turbo, tylko tyle że moc obcięli o 30 KM.

> Czy ja dobrze rozumiem? 1.6 VTi to silnik wolnossący o mocy 120 KM a 1.6 THP to turbobenzyna o mocy

> 125 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze rozumiesz 1,6 THP to turbo, tylko tyle że moc obcięli o 30 KM.

> > 125 KM?

w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co wolnossaki? zlosnik.gif Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących były już dostępne chyba z 10 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co

> wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących

> były już dostępne chyba z 10 lat temu.

Poza tym chyba go juz wycofuja z oferty...

Zostaje 1,2 THP wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc to jedno, moment obrotowy to drugie wink.gif Akurat jeździłem nową 308 z tym silnikiem i faktycznie motor ciągnął od samiusieńkiego dołu.

Nie ma się co rozwodzić silnik tak na dobrą sprawę stworzony tylko na potrzebę chwili. Teraz już wszystkie wersje benzynowe mają pojemnośc 1,2 oraz 3 cylindry z turbo i bez i nazywają się Pure Tech. A ten silnik 1,6 jest dostępny jedynie w autach stojących na placu.

> w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co

> wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących

> były już dostępne chyba z 10 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim razie zupełnie nie rozumiem po jaką cholerę oferują silnik turbo, który osiąga tyle co

> wolnossaki? Wiadomo wyższy moment itd, no ale okolice 120 KM dla silników 1.6 wolnossących

> były już dostępne chyba z 10 lat temu.

wyłożysz 2.000 na program i nie poznasz osiągów tego samochodu zlosnik.gif myślę, że 160 KM z tego można wyciągnąć samym programem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyłożysz 2.000 na program i nie poznasz osiągów tego samochodu myślę, że 160 KM z tego można

> wyciągnąć samym programem

no dobrze, ale producent nie zakłada, ze zrobi moc jak w wolnossaku a klient zaraz po kupnie poleci do tunera i sobie podkręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.