Skocz do zawartości

Turbo 1,9 JTD 115 kM - regeneracja, przewody


Shofer

Rekomendowane odpowiedzi

Nieuchronnie zbliżam się do regeneracji turbiny i oczyszczenia przy okazji układu doładowania. Czy ktoś z forumowiczów przechodził już tę operację? Jaki jest orientacyjny koszt regeneracji tej turbiny plus ewentualny zakup przewodów do m. in. vgt, intercoolera, itd.? A może ktoś poleciłby speca od regeneracji w okolicach Zamościa? Czy warto inwestować w regenerowaną turbinę oferowaną, np. na aledrogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieuchronnie zbliżam się do regeneracji turbiny i oczyszczenia przy okazji układu doładowania. Czy

> ktoś z forumowiczów przechodził już tę operację? Jaki jest orientacyjny koszt regeneracji tej

> turbiny plus ewentualny zakup przewodów do m. in. vgt, intercoolera, itd.? A może ktoś

> poleciłby speca od regeneracji w okolicach Zamościa? Czy warto inwestować w regenerowaną

> turbinę oferowaną, np. na aledrogo?

koszta 500-700zł w zależności co wymieniają

przewody turbo-IC i IC-kolektor ok 450zł nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieuchronnie zbliżam się do regeneracji turbiny i oczyszczenia przy okazji układu doładowania. Czy

> ktoś z forumowiczów przechodził już tę operację? Jaki jest orientacyjny koszt regeneracji tej

> turbiny plus ewentualny zakup przewodów do m. in. vgt, intercoolera, itd.? A może ktoś

> poleciłby speca od regeneracji w okolicach Zamościa? Czy warto inwestować w regenerowaną

> turbinę oferowaną, np. na aledrogo?

regeneracja turbiny do stilo (garett o ile dobrze pamiętam) to kwestia dość losowa. Producent nie produkuje oryginalnych części do regeneracji, więc to co dają warsztaty to zamienniki, różnej jakości.

Jeśli już to szukaj warsztatu nie tyle blisko ciebie co takiego co daje dobrą gwarancję a i wielu użytkowników w nim robiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem ,że albo nówka garrett , albo rdzeń (mam takie ) lub dobra używka z anglika , na końcu regeneracja w PL , która jest bardzo losowa.

Niekiedy też wysiądzie pompa oleju czy coś w silniku jest padnięte i nowe turbo padnie od strzała po montażu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widać, że nie można mieć zbyt wielkiego zaufania do regeneracji turbin w naszym pięknym kraju. A może da znać ktoś, kto już to wszystko przerabiał osobiście i może polecić dobrego fachowca do ożywiania turbin garretta? No, i druga dość istotna sprawa-wszystko zapewne (mam na myśli cały układ doładowania) należałoby wyczyścić. Na co zwrócić szczególną uwagę? Słyszałem, że turbinę zasyfia przewód z odmy - można to jakoś naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze cala operacja regeneracji polega na wymianie rdzenia, w ktorym sa uszczelniacze i

> lozyska? wymienasz rdzen, przykrecasz przewody olejowe i turbo jak nowe?

Nie ? Sam sobie wymieniasz , ja sprzedaję tylko rdzenie , czyli środek turbo , za którego regenerację w PL liczą sobie 1000-1500zł 270751858-jezyk.gif

Z rdzeniem jest tyklko duża gumko uszczelka , niekiedy jak się chce zestaw uszczelek (do kolektora itd.) to trzeba sobie osobno domówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogliby się z Melettem dogadać w temacie i wtedy już byłaby jakość niemal oryginału

No i cena takich rdzeni pewnie byłaby 1000-1500zł , czyli niewiele mniej niż nowe turbo niekiedy wink.gif

90% regeneratorów w PL robi na chińskich częściach lub poprostu daje te rdzenie doliczając ~700zł za złożenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 90% regeneratorów w PL robi na chińskich częściach lub poprostu daje te rdzenie doliczając ~700zł

> za złożenie.

Zgadza się - ostatnio rozmawiałem z pewnym "regeneratorem", który nie krył, że korzysta z zestawów tajwańskich/koreańskich, daje roczną gwarancję na wykonaną usługę, a cena całości robocizny (garrett ze zmienną geometrią) od 700 do 1000 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto odebrane z warsztatu. Zakres prac: wymiana wirnika turbiny, nowe łożyskowanie, wymiana kierownicy, czyszczenie i sprawdzenie szczelności układu dolotowego, wymiana oleju silnikowego, filtra oleju i powietrza, płukanie silnika, wymiana przewodów łączących VGT z "gruchą" turbiny i pompą podciśnienia... chyba wszystko. 24-miesięczna gwarancja na wykonaną pracę. Cena 1050,00 pln. Jeśli ktoś zainteresowany to służę dalszymi informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnego doswiadczenia moge polecić abturbo na modlińskiej. Nie wiem skad te rewelacje o niepewnych regeneracjach - wolę zapłacić minimum połowę mniej i cieszyć sie częscią sprawdzoną i doprowadzoną do dobrego stanu niż kupować niepewnego anglika... mało tam polaczków? Tam tez upalają te wozy jak złe ale ze z UK to można brać... nie dam się na to nabrać... na nową mnie nie stać a przynajmniej nie uśmiecha mi się wydawać tyle kasy... po regeneracji jestem zadowolony póki co:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.