Skocz do zawartości

Jak długo Wam wytrzymuje napęd?


mops

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie...

U mnie dobijam do 19tys (od lipca zeszłęgo roku). Łańcuch smarowany nie rzadziej niż co 500km chyba, że padało to częściej.

Skończyła się regulacja naciągu - dzisiaj będzie nowy napęd.

Ile w Waszych maszynach wytrzymują łańcuchy? Zastanawiam się czy to normalna żywotność czy coś robię nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie...

> U mnie dobijam do 19tys (od lipca zeszłęgo roku). Łańcuch smarowany nie rzadziej niż co 500km

> chyba, że padało to częściej.

> Skończyła się regulacja naciągu - dzisiaj będzie nowy napęd.

> Ile w Waszych maszynach wytrzymują łańcuchy? Zastanawiam się czy to normalna żywotność czy coś

> robię nie tak...

moto jezdzone w wiekszosci pod duzym obciazeniem, naped jest na koncowce ale jeszcze kilka kkm wytrzyma - obecnie 22 kkm

a podobno B1250 zjada naped ekspresowo ... ale chyba mamy nowego lidera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moto jezdzone w wiekszosci pod duzym obciazeniem, naped jest na koncowce ale jeszcze kilka kkm

> wytrzyma - obecnie 22 kkm

> a podobno B1250 zjada naped ekspresowo ... ale chyba mamy nowego lidera

No zobaczymy - teraz będzie DID 520 VX2. Podobno te montowane w fabryce to z gównolitu są. Pierwsze 12tys bez regulacji wsio było oki. Potem jak już raz się poprawiło naciąg to zaczął się rozciągać jak guma w gaciach...

Nie wiem co to duże obciążenie - ja mam 110+ kg;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że u ciebie, podobnie jak w innej mniejszej klasie,

nie da się robić "coś nie tak".

Łańcuch najbardziej zużywa się przy szarpaniu:

- jazda na luźnym łańcuchu

- jazda na wysokich biegach z małą prędkością obrotową

- szaleństwa: maneta do oporu i zaraz hamowanie silnikiem.

Moim zdaniem materiał się zmęczył.

PS gość od którego kupiłem sv-ke na oryginalnym napędzie pod 40 tyś km dojechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że u ciebie, podobnie jak w innej mniejszej klasie,

> nie da się robić "coś nie tak".

> Łańcuch najbardziej zużywa się przy szarpaniu:

> - jazda na luźnym łańcuchu

> - jazda na wysokich biegach z małą prędkością obrotową

> - szaleństwa: maneta do oporu i zaraz hamowanie silnikiem.

czasem trzeba się przez korek przepchnąć i wtedy manetka się zapina na sterowanie "cyfrowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No zobaczymy - teraz będzie DID 520 VX2. Podobno te montowane w fabryce to z gównolitu są. Pierwsze

> 12tys bez regulacji wsio było oki. Potem jak już raz się poprawiło naciąg to zaczął się

> rozciągać jak guma w gaciach...

> Nie wiem co to duże obciążenie - ja mam 110+ kg;-).

95+60+3 kufry+tankbag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie...

> U mnie dobijam do 19tys (od lipca zeszłęgo roku). Łańcuch smarowany nie rzadziej niż co 500km

> chyba, że padało to częściej.

> Skończyła się regulacja naciągu - dzisiaj będzie nowy napęd.

> Ile w Waszych maszynach wytrzymują łańcuchy? Zastanawiam się czy to normalna żywotność czy coś

> robię nie tak...

W hornecie wytrzymał mi 24 tyś . Po tym przebiegu skończyła się regulacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a podobno B1250 zjada naped ekspresowo ... ale chyba mamy nowego lidera

Heh jestem w serwisie... Wczoraj byl NC na wymianę napędu po 11tys... pad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem co było zamontowane poprzednio, ale kupując moto naciąg był na samym początku, przejechałem około 15kkm i się skończył + nierównomiernie był wyciągniety.

W połowie zeszłego sezonu założyłem JT+HiperMegaMC wzmocniony DID złoty zlosnik.gif i pomimo przejechania na nim z 8kkm, jeszcze go nie naciągałem, a dalej jest mniej niż 2cm "luzu" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Nie wiem co było zamontowane poprzednio, ale kupując moto naciąg był na samym początku,

> przejechałem około 15kkm i się skończył + nierównomiernie był wyciągniety.

> W połowie zeszłego sezonu założyłem JT+HiperMegaMC wzmocniony DID złoty i pomimo przejechania na

> nim z 8kkm, jeszcze go nie naciągałem, a dalej jest mniej niż 2cm "luzu"

2cm to chyba mało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chiński łańcuch w chińskim sprzęcie, przy 9kkm skończyła się regulacja... zobaczymy ile pośmiga zanim się naciągnie... a jazda to manetka opór-hamowanie silnikiem i tak w kółko ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2cm to chyba mało....

To już zależy od skoku zawiasu, jego konstrukcji itd.

W Bandicie 600 ma być coś 20-30mm zapasu, o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jezdzie przez sniegi, sole i bez smarowania 7kkm, przy dojsciu do konca regulacji, szlifierka w dlon i skrocony o 4 ogniwa i dalsza jazda, az do mocnego objechania zebatek, na tyle, ze bardzo niekomfortowo sie sprzet uzytkowalo

dbany 15kkm, chinska 125, koszt napedu smiesznie niski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie...

> U mnie dobijam do 19tys (od lipca zeszłęgo roku). Łańcuch smarowany nie rzadziej niż co 500km

> chyba, że padało to częściej.

> Skończyła się regulacja naciągu - dzisiaj będzie nowy napęd.

> Ile w Waszych maszynach wytrzymują łańcuchy? Zastanawiam się czy to normalna żywotność czy coś

> robię nie tak...

jak są odpowiednie warunki (mokry piach lub odpowiednie błoto) to 4-5 godzin crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak są odpowiednie warunki (mokry piach lub odpowiednie błoto) to 4-5 godzin

A ile kosztuje kompletny napęd na taką ewentualność ?

Chyba nieco mniej jak do zwykłego przecinaka niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Heh jestem w serwisie... Wczoraj byl NC na wymianę napędu po 11tys...

czyli fabryczny jest z plastiku .... widzialem B1250 z napedem po 33 kkm i jeszcze nie byl calkowicie skasowany, w ASO w Piasecznie wymieniali naped w Hayce po 40 kkm i nie byla to wymiana awaryjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile kosztuje kompletny napęd na taką ewentualność ?

> Chyba nieco mniej jak do zwykłego przecinaka

po taniości to tak ze 400 przeciętny koło 600 zlosnik.gif

zaponiałem dodać że oczywiście klocki hamulcowe też od razu do wymiany zlosnik.gif koszt 40-100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli fabryczny jest z plastiku .... widzialem B1250 z napedem po 33 kkm i jeszcze nie byl

> calkowicie skasowany, w ASO w Piasecznie wymieniali naped w Hayce po 40 kkm i nie byla to

> wymiana awaryjna

Trochę pogadaliśmy w serwisie z mechanikiem i właścicielem salonu i doszliśmy do wniosku, że się Honda nie popisała ładując łańcuch 520. Mogli dać 525 i byłoby o niebo lepiej. 520 to w 125ccm jest, a jednak NC od dołu już pracuje momentem i łańcuch ma ciężkie życie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak samo, jak w XVZ 1300 bo to jedynie słuszna opcja, a nie jakieś tam czyszczenie, smarowanie,

> naciąganie...

widzialem dwa waly w intruderach ... niestety ukrecone .... BWM tez mialo wpadki z walami napedowymi ... jak widac roznie to bywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po taniości to tak ze 400 przeciętny koło 600

icon_eek.gif

> zaponiałem dodać że oczywiście klocki hamulcowe też od razu do wymiany koszt 40-100

Czyli tanio nie jest, ale z tego co pamiętam, maszyna zacna, a i użytkowana w sposób właściwy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chiński łańcuch w chińskim sprzęcie, przy 9kkm skończyła się regulacja... zobaczymy ile pośmiga

> zanim się naciągnie... a jazda to manetka opór-hamowanie silnikiem i tak w kółko ;p

Bardzo dobry miałeś ten łańcuch albo jakieś lajtowe warunki miał ok.gif

U mnie, w Kymco nexxon 50 łańcuch fabryczny (typ 420, bezoringowy) wytrzymał jakieś 5 kkm i zębatka zdawcza też do śmieci no.gif Typowy chiński łancuch, bez nazwy producenta (kupowany na metry za 20PLN) wytrzymuje gdzieś 3 kkm.

Dla usprawiedliwienia-sporo jazdy drogami gruntowymi i bezdrożami zlosnik.gif

Chociaż to i tak ze 2-3 razy lepiej niż w prl-wskim romecie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli tanio nie jest, ale z tego co pamiętam, maszyna zacna, a i użytkowana w sposób właściwy

nie no nie jest tak ciągle że siada pisałem że w specyficznych warunkach

ale tak co sezon to zawsze do wymiany naped i opony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie...

> U mnie dobijam do 19tys (od lipca zeszłęgo roku). Łańcuch smarowany nie rzadziej niż co 500km

> chyba, że padało to częściej.

> Skończyła się regulacja naciągu - dzisiaj będzie nowy napęd.

> Ile w Waszych maszynach wytrzymują łańcuchy? Zastanawiam się czy to normalna żywotność czy coś

> robię nie tak...

sv 1000

18 000km i jeszcze zostało 1/3 naciagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.