Majkiel Napisano 18 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2014 Problem jest taki, że co jakiś czas następuje zanik napięcia tak na pół sekundy. Wyłącza się pompa, obroty lecą na 0, silnik gaśnie. Jeśli auto akurat jedzie - załapie i jedzie dalej. Jeśli stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach, to gaśnie na dobre. Radio się nie wyłącza, światła nie przygasają, więc nie jest to zupełny zanik napięcia. Pytanie gdzie można szukać problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Sprawdź główne połączenia masowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 > Problem jest taki, że co jakiś czas następuje zanik napięcia tak na pół sekundy. Wyłącza się pompa, > obroty lecą na 0, silnik gaśnie. Jeśli auto akurat jedzie - załapie i jedzie dalej. Jeśli stoi > i silnik pracuje na wolnych obrotach, to gaśnie na dobre. > Radio się nie wyłącza, światła nie przygasają, więc nie jest to zupełny zanik napięcia. > Pytanie gdzie można szukać problemu? Moje typy - kostka stacyjki, mechanizm kluczyka (u mnie to była przyczyna), punkty masowe. Jak chcesz to u mnie gdzieś się wala nowa kostka do Uno - ja założyłem cały mechanizm od stilo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 Od klemy plusowej oprócz grubego kabla idą też dwa czerwone przewody z podwójną kostką w połowie, ona lubo zapyzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szwaggier Napisano 19 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2014 W czasie jazdy miałem podobnie: winny okazał się przekaźnik pompy paliwa i wiązka do niego idąca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Moje typy - kostka stacyjki, mechanizm kluczyka (u mnie to była przyczyna), punkty masowe. Jak > chcesz to u mnie gdzieś się wala nowa kostka do Uno - ja założyłem cały mechanizm od stilo . Czy czymś jeszcze może się objawiać uszkodzenie kostki? Punkty masowe - połączenie masy akumulatora z budą i silnikiem, czy jeszcze jakieś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2014 > Od klemy plusowej oprócz grubego kabla idą też dwa czerwone przewody z podwójną kostką w połowie, > ona lubo zapyzieć. Dzięki sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2014 > W czasie jazdy miałem podobnie: winny okazał się przekaźnik pompy paliwa i wiązka do niego idąca. Jest to bardzo możliwe - problem pojawił się po zmianie wiązki w samochodzie. Zacznę o podmiany przekaźników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2014 Poszedłem dziś "szukać dziury którą ucieka prąd" Wymieniłem przekaźniki Obejrzałem kostki łączeniowe przy stacyjce - wszystkie wyglądały jak nowe Sprawdziłem połączenia masowe Przeczyściłem te dwie kostki połączeniowe na kablu zasilania (niedaleko za aku) Odpaliłem i na chodzącym silniku ruszałem różnymi kablami, stukałem kluczem w kostki przy stacyjce, skrzynkę bezpieczników i inne miejsca. Żadna z tych akcji nie spowodowała zgaśnięcia, ale jak odszedłem na chwilę to zgasł. Poruszałem wszystkim raz jeszcze, odpaliłem - chodził dłużej, dwa razy załączył się wentylator chłodnicy, ale też samoczynnie padł. Chyba trzeba się będzie dokładniej przyjrzeć instalacji. Pytanie - od czego zacząć - wszystkiego nie zamierzam pruć. Edit Pytanie - jak ewentualnie sprawdzić mechanizm kluczyka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2014 Dziś podłączyłem komputer do auta, żeby nie szukać "przerwy w zasilaniu" w ciemno. Pierwsze uruchomienie IAW Ecu Scan i wykaz błędów: Po skasowaniu, część pozostała Odpaliłem drugi program - IAW Scan 2, ten podał takie błędy: A po wykasowaniu błędów takie: Wróciłem do poprzedniego programu (IAW ECU SCAN) i zajrzałem jeszcze do zakładki "wykresy" i odpaliłem silnik - z wykresów widać kiedy zgasł Jak już zgasł, to przeszedłem do zakładki z błędami, pojawiły się nowe: IAW Scan 2 podał takie: Na koniec jeszcze jeden ekran: W międzyczasie zajrzałem jeszcze do zakładki "testy" - wszystkie przeszły pozytywnie. Czy problem z gaśnięciem ma coś wspólnego z CPU? Co z sondą lambda? Z góry dziękuję za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 u mnie sie nic nie działo, jeździłem z odpiętą sondą i tez było ok. a daj dodatkową masę do kompa, może gdzieś wiązka się zalamała czy cuś. na pewno przed wyjęciem nie było błędów wg.iaw ecu scana. nie rzucał się o sondę której nie było, nie było jaj z cewką. ten code to akurat norma bo immo jest zdjęte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > u mnie sie nic nie działo, jeździłem z odpiętą sondą i tez było ok. a daj dodatkową masę do kompa, > może gdzieś wiązka się zalamała czy cuś. na pewno przed wyjęciem nie było błędów wg.iaw ecu > scana. nie rzucał się o sondę której nie było, nie było jaj z cewką. ten code to akurat norma > bo immo jest zdjęte Błąd z immobiliserem olewam - to wiem, lambda - myślę że niezależnie od jej przypięcia oraz stanu, nie powodowałaby gaśnięcia. Powiem inaczej - na początku też jeździłem z odpiętą (inna wtyczka) i gasło, a jak później ją przypiąłem nic się nie zmieniło. Ten błąd CPU mnie zastanawia - możliwe że komputer mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Błąd z immobiliserem olewam - to wiem, lambda - myślę że niezależnie od jej przypięcia oraz stanu, > nie powodowałaby gaśnięcia. Powiem inaczej - na początku też jeździłem z odpiętą (inna > wtyczka) i gasło, a jak później ją przypiąłem nic się nie zmieniło. > Ten błąd CPU mnie zastanawia - możliwe że komputer mówi Sprawdź masę komputera. Albo podmień CPU i zobaczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 tak patrzę na to... przejrzyj całą wiązkę (blisko kompa) czy gdzieś coś się nie zwarło; sprawdź masę komputera a potem będziemy myślec dalej... albo podjedź kiedyś to go przejrzymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 > Sprawdź masę komputera. Albo podmień CPU i zobaczysz. Wydaje mi się że masę do kompa solidną zaaplikowałem temu kompowi . A co do kompa - też go podejrzewałem, zanim Majkel go zabrał ale nie wykluczam babola związanego z wiązką. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > Wydaje mi się że masę do kompa solidną zaaplikowałem temu kompowi. Zgadza się - wygląda solidnie > A co do kompa - też go podejrzewałem, zanim Majkel go zabrał ale nie wykluczam babola związanego z > wiązką. Czy któryś element wiązki jest szczególnie podejrzany? Co z błędami cewki? Sąsiad niedawno za całe 400 zł kupił Sienę 75 (z LPG!) - może pożyczy komputer na podmianę EDIT ... będzie pewnie problem z immo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 sprawdz wiazke kabli co idzie obok alternatora przy scianie grodziowej, kiedys znajomy mial taki sam problem i podobne bledy, okazalo sie ze wentylator alternatora poszarpal wziazke i byly takie cyrki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 zastanawia mnie dlaczego takie cuda się pojawiają, dzień po ostatniej imprezie rozebrałem samochód, popakowałem wszystko i tyle. nic się nie działo podepnij małego kompa z cinquecento sporting. nie ma immo a będzie chodził na początku mialem taki założony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > zastanawia mnie dlaczego takie cuda się pojawiają, dzień po ostatniej imprezie rozebrałem samochód, > popakowałem wszystko i tyle. nic się nie działo > podepnij małego kompa z cinquecento sporting. nie ma immo a będzie chodził na początku mialem taki > założony to jak z "tyrtoleniem" na centomani - w jednych tyrtolą w innych nie... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > zastanawia mnie dlaczego takie cuda się pojawiają, dzień po ostatniej imprezie rozebrałem samochód, > popakowałem wszystko i tyle. nic się nie działo > podepnij małego kompa z cinquecento sporting. nie ma immo a będzie chodził na początku mialem taki > założony Chodzi o sterownik IAW 16F ? Czy w CCS nie ma jednopunktowego wtrysku? Ma to znaczenie? A co z komputerami z Punto 1.1, 1.2 ? A taki? Na miejscu za dychę, to można testować. Z resztą, sprzedajacy ma wiele innych komputerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilmm Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > Chodzi o sterownik IAW 16F ? > Czy w CCS nie ma jednopunktowego wtrysku? Ma to znaczenie? > A co z komputerami z Punto 1.1, 1.2 ? > A taki? Na miejscu za dychę, to można testować. Z resztą, sprzedajacy ma wiele innych komputerów Tylko, żeby ten symbol się zgadzał i podłączaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 jest na mono a Twój chodzi na ful grupie wiec będzie działał. z tego co wiem to na zimnym trochę go przelewało. punciaki miały immo a ccs nie więc szukaj z cieniasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > to jak z "tyrtoleniem" na centomani - w jednych tyrtolą w innych nie... No to mój dziś nie "tyrtolił" za to "zatrybił" Jako że stał bez akumulatora, to przerzuciłem mu aku z Punto. Pojechałem do Lidla, później do C.H.Arena, do rodziców. Wieczorem jak wracałem zajechałem jeszcze na chwilę do brata i wróciłem do siebie. Bez problemu jeździł, zapalał błyskawicznie - żadnych negatywnych objawów (no, poza głośną pompą ) Może wiele km nie zrobiłem (kilkanaście będzie), ale ostatnio to gasł mi na co drugich światłach. Czy możliwe jest, że problem po części wynikał ze zbyt dużego akumulatora? Alternator nie radził sobie z 70-tką, wiecznie była niedoładowana, a nawet jak go podładowywałem PRLowskim prostownikiem z Malucha (34-45Ah) to też za wiele nie pomagało. Teraz dostał wprawdzie starą już Vartę, ale mniejszą bo tylko 50Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Raczej nie aku, ew jego podłączenie, jak odpalisz auto to już zasilanie przejmuje alternator, miałem taki przypadek w ciągniku że zakute zaciski (klemy) nie łączyły dobrze z przewodem i nie chciał palić bo tam większe prądy przy rozruchu, może przy montażu przewód inaczej się ułożył i łączy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 14 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 > Raczej nie aku, ew jego podłączenie, jak odpalisz auto to już zasilanie przejmuje alternator, > miałem taki przypadek w ciągniku że zakute zaciski (klemy) nie łączyły dobrze z przewodem i > nie chciał palić bo tam większe prądy przy rozruchu, może przy montażu przewód inaczej się > ułożył i łączy Aku, czy nie aku - grunt że od kilku dni jeździ bez zarzutu. Najprawdopodobniej problem był z masą. Co prawda po pierwszym czyszczeniu połączeń nic nie pomogło, ale później zmieniłem jeszcze klemę na nową i to mogło pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.