Skocz do zawartości

Klimatyzacja ciśnienia załączania sprężarki


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś może wie jakie są ciśnienia załączające i wyłączające sprężarkę i wentylator?

U mnie coś jest nie tak, bo po załączeniu klimy startuje sprężarka i pompuje do około 17atm po czym załącza się wentylator który zbija ciśnienie do około 15atm, po kilku chwilach ciśnienie delikatnie opada na 14atm i sprężarka się wyłącza co powoduje spadek ciśnienia do około 12 i znowu się załącza powtarzając cykl....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie masz ciśnienie po stronie niskiego ?

2 atm jak pracuje sprężarka, z tym że jak sprężarka przestaje pracować to rośnie do około 3-3,5atm.

Ale o co mi chodzi....chodzi mi o to że jak sprężarka przestaje pracować to spada wydajność klimy....imo powinna szybciej się załączać, a nie czekać aż ciśnienie spadnie do 12 atm.

Na pracującej sprężarce temp spada do około 6-6,5 C , jak sprężarka się wyłącza to tem rośnie do 8,5-9 C co imo jest za dużo..

Gość od klimy mówił ok, ale jeżdżę też innymi autami i klimy mają wydajniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś może wie jakie są ciśnienia załączające i wyłączające sprężarkę i wentylator?

> U mnie coś jest nie tak, bo po załączeniu klimy startuje sprężarka i pompuje do około 17atm po czym

> załącza się wentylator który zbija ciśnienie do około 15atm, po kilku chwilach ciśnienie

> delikatnie opada na 14atm i sprężarka się wyłącza co powoduje spadek ciśnienia do około 12 i

> znowu się załącza powtarzając cykl....

Jak Twoja sprężarka jeździła jeszcze w moim aucie, to było podobnie. Biła do ok. 16-17 bar, dmuchnął wiatrak, spadło do 14 bar, ale wiatrak się wyłączał i znowu biło więcej. Natomiast cykle wyłączenia sprężarki nie były zależne od ciśnienia, tylko od czujnika oblodzenia przy parowniku. U mnie temperatura w kratkach oscylowała od 7 do 9 stopni. Tuż przed wyłączeniem sprężarki było 7, jak chwilę nie pracowała, to rosło do 9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak Twoja sprężarka jeździła jeszcze w moim aucie, to było podobnie. Biła do ok. 16-17 bar,

> dmuchnął wiatrak, spadło do 14 bar, ale wiatrak się wyłączał i znowu biło więcej. Natomiast

> cykle wyłączenia sprężarki nie były zależne od ciśnienia, tylko od czujnika oblodzenia przy

> parowniku. U mnie temperatura w kratkach oscylowała od 7 do 9 stopni. Tuż przed wyłączeniem

> sprężarki było 7, jak chwilę nie pracowała, to rosło do 9.

hmmm nabiłeś mi klina....myślałem też o tym czujniku oblodzenia że to on mi rozłącza sprężarkę, ale Ty mi to potwierdziłeś.....może on jest w złym miejscu i za wcześnie wyłącza sprężarkę ? IMO on powinien być na wejściu parownika i badać powietrze wlatujące, wtedy jak minus na polu to nie załączy i nie zamrozi parownika.....ciekawe co by było jakbym go pominął.....w sumie to tak miałem jak na początku poskładałem klimę i pamiętam że sporo bardziej mroziło.....ale czy nie zaszkodzi na dłuższą metę ???

Dzisiaj nawet wymieniłem presostat, ale maszyna do obsługi klimatyzacji przyjdzie mi dopiero w poniedziałek i wtedy będę sobie mógł sprawdzić jakie mam ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie sprawdzał teraz ciśnień, ale szukałbym elektrycznej lub mechanicznej przyczyny przedwczesnego wyłączania sprężarki. Przerwij obwód każdego zabezpieczenia, w szereg miernik i patrz, jak zlokalizujesz sprawcę to reszta pójdzie gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym nie sprawdzał teraz ciśnień, ale szukałbym elektrycznej lub mechanicznej przyczyny

> przedwczesnego wyłączania sprężarki. Przerwij obwód każdego zabezpieczenia, w szereg miernik i

> patrz, jak zlokalizujesz sprawcę to reszta pójdzie gładko.

ale sprawca zlokalizowany.....czujnik oszronienia, o którym pisał kaczorek, i który mi też chodził po głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie jest ten czujniczek ?

pytanie za 100pkt grinser006.gif

najprawdopodobniej jest zamontowany gdzieś w okolicy parownika i pilnuje żeby się nie zmroził za bardzo.....kabelek od niego wychodzi w środkowej części modułu nagrzewnicy i parownika, i przechodzi przez biały przekaźnik, łatwo można go pominąć, zwiększając tym samym wydajność klimy...Wiem to z doświadczenia bo na początku go nie podłączyłem i mroziło bardziej niż obecnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.