Skocz do zawartości

nowy sprzet - golf, e36, saxo czy co?


erjotes

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

malo sie tu ostatnio dzieje to pomyslalem ze wrzuce moje rozterki moze bedzie o czym popisac wink.gif

przez ostatnie 2 lata smigalem golfem II w amatorkach z roznymi wynikami, przewaznie slabszymi bo i nie angazowalem sie w to na 100% (czytak nie wydawalem kazdej zlotowki zeby auto bylo topowe)

najlpierw bylo 100km pozniej 170 pozniej 188 ale przyszedl czas ze silnik pojechal do nowego wlasciciela a buda wyzlomowana

teraz dumam co tu zrobic za co sie chycic co by cos sie jeszcze w ten sport pobawic, priorytetem jest

- dostepnosc czesci

- dostepnosc "ulepszaczy" typu krotka skrzynia itp

- nie za ciezkie, ne za slabe

- naped obojetny

- cena samochodu do 4 tys

myslalem o:

1. golf II smile.gif do znudzenia, plus taki ze mam wszystko do niego po za silnikiem w tej chwili, kupilbym seryjnego przerzucil zawieszenia hamulce fotele, jakis silnik do tego

2.

compact ti, dostepnosc czesci dobra, do tego jakis krotki dyfer opona, cos jeszcze wymaga na starcie ten samochod?

3.

saxo to dosc oczywisty wybor, problem moze byc znalezienie cos nie zmordowanego z podloga i progami smile.gif

auto zwinne jednak imo troche papierowe i delikatne jak dla mnie

4. cos ale nie wadomo co, jakis colt cao ? ale to juz powoli wynalazki

za golfem przemawia zaplecze ale z drugiej strony jakbym zanabyl cos co nie wymaga inwestycji na starcie w silnik zeby byc w ogole konkurencyjnym to moze latwiej by sie bylo skupic na zakupie ogunienia i jezdzeniu

wszelkie sugestie mile widziane , podyskutowac zawsze warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 4tys to trochę za mało żeby kupić jakąś sensowną bazę.

Jesli chodzi o samochód najbardziej konkurencyjny to saxo/106/astra gsi,niestety do tych pojazdów są dość drogie graty(krótkie napędy,szpery...)

najtaniej wyjdzie e36 compakt 1.8 is,ceny gratów naprawdę przystepne i awaryjność sprzętu bardzo znikoma. samochód bardzo szybki na suchym i w miarę przyczepnym,lekki problem na mokrym i na śniegu.

Nie wiem jak wypada w tym wszystkim golf bo nigdy nie miałem ale obawiałbym się o dostepność fajnych gratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 4tys to trochę za mało żeby kupić jakąś sensowną bazę.

Jesli chodzi o samochód najbardziej konkurencyjny to saxo/106/astra gsi,niestety do tych pojazdów są dość drogie graty(krótkie napędy,szpery...) i te pojazdy są trochę delikatne w obejściu.

najtaniej wyjdzie e36 compakt 1.8 is,ceny gratów naprawdę przystepne i awaryjność sprzętu bardzo znikoma. samochód bardzo szybki na suchym i w miarę przyczepnym,lekki problem na mokrym i na śniegu. W tym przypadku jesli nie uderzysz to samo się raczej nie zepsuje.

Nie wiem jak wypada w tym wszystkim golf bo nigdy nie miałem ale obawiałbym się o dostepność fajnych gratów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Małe zwinne, kosztuje niewiele, młode roczniki,

> +- 55KM na jakieś 600 kg masy...

> Pewnie da sie dołożyć jakiś amor i sprężynę...

> Takie zamiast 126p...

> Co Wy na to?

Na ebayu znajdziesz do tego graty. idzie to odelżyć na jakieś 550 kilo.. podkręcić na 70 koni, skrzynie krótką zrobić i klasa malucha twoja

> Jak bardzo jest to zły pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

powracam dotematu . sprawa rozwiazala sie tak ze kupilem karoserie golfa II z klatka, powsadzalem graty co mialem, przejechalem 3 imprezy i sprzedalem smile.gif

takze dylemat wciaz ten sam 106/saxo civic e36

106/saxo duzo gratow , auto lekkie zwinne, droga szpera

np cos takiego

za jakis czas swap na 1.6 16v i byloby ok

civic gratow tez duzo, ciezsze, mniej zwinne , tania szpera

w okolicy mam zrobionego crx ale 50% ponad budzet ,

e36 najciezsze, ale naped na tyl, szpera dostepna nie jakas super droga

318ti ciezko w okolicy, a 1.6 nie jedzie wiadomo, za to swap na ti to jakies 1.5 tys

swapy czy inne takie to nie problem, najbardziej pod gorke mialbym z klatka dlatego wolalbym kupic juz z klatka

tylko ciezko sie zdecydowac na konkretna marke smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tu masz wyniki z kajtka z tego weekendu.

Jakie auta pozwalają na jakie wyniki widać od razu.

Oczywiście nie są to samochody prosto z ogłoszenia puszczone na start odcinka.

klik

Chłopaki z 2 miejsca są z autokącika. Może z nimi zagadaj. zlosnik.gif

Z tym, że widzę budżet jak na szperę raczej a nie samochód frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to sięma do kosztów, ale kilka tygodni temu jeździliśmy na torze w Castle Combe o najbardziej zaskoczyły mnie renault clio sport. Było ich kilka i te porządnie przygotowane objeżdżały nasze bmw bez większych problemów (e46 330Ci z wywalonym wnętrzem, zrobionym zawieszeniem i hamulcami, na slikach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za taką kasę szukaj czegokolwiek co nie będzie przypominało kurnika.

318ti może się uda znaleźć niecałkowicie zardzewiałe. Po założeniu dyfra 4,45 ze szperą możesz dużo namieszać w klasie. Po założeniu bilsteina b6 i poliuretanów masz nieśmiertelne zawieszenie. Więcej nie trzeba żeby ogarnąć klasę do 2l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak to sięma do kosztów, ale kilka tygodni temu jeździliśmy na torze w Castle Combe o

> najbardziej zaskoczyły mnie renault clio sport. Było ich kilka i te porządnie przygotowane

> objeżdżały nasze bmw bez większych problemów (e46 330Ci z wywalonym wnętrzem, zrobionym

> zawieszeniem i hamulcami, na slikach).

Zdrowe-seryjne clio sport to minimum 10tys.zł. koszty utrzymania takiego samochodu w sporcie są po prostu zabójcze.

Fajne clio sport przygotowane do rajdów to kwota 25000zł+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdrowe-seryjne clio sport to minimum 10tys.zł. koszty utrzymania takiego samochodu w sporcie są po

> prostu zabójcze.

> Fajne clio sport przygotowane do rajdów to kwota 25000zł+

jak pisałęm, nie zagłębiałem się w koszta. Dokładnie obejrzałem 2. Jeden był z około 2001r, drugi to już płodszy model. Oba miały seryjne silniki 2,0 ze zmienionymi dolotami i wydehami, nowym softem, certyfikowane klatki, zawieszenia i hamulce podobno pochodziły z rozbitkó z clio cup. Oba były na slikach i ku mojej uciesze objeżdżały cfaniaków w clio V6

Od siebien dodam, że z małym budżetem to ciężko cokolwiem zdziałąć. Pomijam, że trudno kupić coś rozsądnego, po prostu auta ganiane na torze strasznie cierpią i zużywają się błyskawicznie. Do tego koszty modyfikacji. W e46, którą jeżdziłem, sama wymiana zawieszenia i hamulców (i to wcale nie najwyższa półka) to było trochę ponad 1300GBP, gdzie po kilku wizytach na torze już do wymiany są wahacze z przodu. Trudno coś zaoszczędzić. Jak nie można kupić używanych opon, to też robi się drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak pisałęm, nie zagłębiałem się w koszta. Dokładnie obejrzałem 2. Jeden był z około 2001r, drugi

> to już płodszy model. Oba miały seryjne silniki 2,0 ze zmienionymi dolotami i wydehami, nowym

> softem, certyfikowane klatki, zawieszenia i hamulce podobno pochodziły z rozbitkó z clio cup.

> Oba były na slikach i ku mojej uciesze objeżdżały cfaniaków w clio V6

bo to sa szybkie samochody smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisalem ze za 4 chce kupic auto gotowe w top specyfikacji smile.gif

po podliczeniu kosztow faktycznie najtaniej wychodzi saxo/106 tak jak Czuczu pisal. ogladnalem 2 sztuki, calkowicie seryjne, niestety korozja taka ze nadawaly sie do odbudowy a nie do rajdowania

ogladnalem tez kilka civicow , tu jeszcze gorzej z blacha, czesc z nich powinna trafic na zlom a nie na handel smile.gif

e36 w tych pieniadzach ciezko o cos z 1.8 16v w moich okolicach , a kupic auta seryjnego za cala kwete i nie miec pozniej na kpl opon czy przeglad zawieszenia to bez sensu

2szt clio I mialem tez na oku, oba zmeczone, progi zjedzone, buda zmeczona

pewnie pozostane przy poszukiwaniu zdrowej budy 106/saxo bo:

kpl poliuretanow to 350zl

krotka skrzynia to 250zl

kpl amortyzatorow kyb agx(wiem ze to nie bil) 1200

sprezyny 350

kola 14 wiec opony tansze

do tego fotele pasy

i pozostaje kwestia silnika

ale ciagle przegladam ogloszenia i na inne wozy tez patrze

jakbym mial 3x tyle$$ kupilbym clio sport,wrzucil opony, skrzynie i jezdzil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pisalem ze za 4 chce kupic auto gotowe w top specyfikacji

> po podliczeniu kosztow faktycznie najtaniej wychodzi saxo/106 tak jak Czuczu pisal. ogladnalem 2

> sztuki, calkowicie seryjne, niestety korozja taka ze nadawaly sie do odbudowy a nie do

> rajdowania

> ogladnalem tez kilka civicow , tu jeszcze gorzej z blacha, czesc z nich powinna trafic na zlom a

> nie na handel

> e36 w tych pieniadzach ciezko o cos z 1.8 16v w moich okolicach , a kupic auta seryjnego za cala

> kwete i nie miec pozniej na kpl opon czy przeglad zawieszenia to bez sensu

> 2szt clio I mialem tez na oku, oba zmeczone, progi zjedzone, buda zmeczona

> pewnie pozostane przy poszukiwaniu zdrowej budy 106/saxo bo:

> kpl poliuretanow to 350zl

> krotka skrzynia to 250zl

> kpl amortyzatorow kyb agx(wiem ze to nie bil) 1200

> sprezyny 350

> kola 14 wiec opony tansze

> do tego fotele pasy

> i pozostaje kwestia silnika

> ale ciagle przegladam ogloszenia i na inne wozy tez patrze

> jakbym mial 3x tyle$$ kupilbym clio sport,wrzucil opony, skrzynie i jezdzil

Weź sobie poszukaj gotowego samochodu bo tym sposobem wydasz 10tys . a i tak nie będzie czym jeździć.

https://www.facebook.com/groups/gieldarajdowa/?fref=nf

tu ktoś wkleił dzisiaj astrę po gsmp. za 8000zł pewnie sprzeda a fura kompletna i gotowa do jazdy.Moim zdaniem to jest dość szybki samochód w tej kasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.