Skocz do zawartości

Zawór EGR w Volvo V50


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio auto na niskich biegach szarpało i kilka razy nie mogłem odpalić, u mechanika na komputerze wypluło zawór EGR, mechanik stwierdził że mam jeszcze pojeździć i jak objawy się nasila to wymienimy. Objawy są rzadsze ale spalanie podskoczyło do góry, czy to może być wina zepsutego zaworu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak być, ale prawdę mówiąc nic poza "Volvo V50" nie wiemy o Twoim aucie ani z treści ani z

> profilu. Który rocznik, jaki silnik? 2,0 to oznaczenie benzyny, ale często piszą też tak Ci co

> mają 2,0D...

rok 2005, silnik 2.0 turbo diesel, kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem po prostu odepnij wtyczkę od EGR na wyłączonym silniku. Wtedy po odpaleniu silnika powinien pozostać w pozycji zamkniętej - jeśli wszystkie problemy znikną możesz być pewny, że to wina EGR.

Przy okazji sprawdź czy na odpiętej wtyczce ta srebrna rura która idzie od EGR nie robi się bardzo gorąca (będzie wiadomo czy zawór się dobrze domknął jeśli pozostanie chłodna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zatem po prostu odepnij wtyczkę od EGR na wyłączonym silniku. Wtedy po odpaleniu silnika powinien

> pozostać w pozycji zamkniętej - jeśli wszystkie problemy znikną możesz być pewny, że to wina

> EGR.

> Przy okazji sprawdź czy na odpiętej wtyczce ta srebrna rura która idzie od EGR nie robi się bardzo

> gorąca (będzie wiadomo czy zawór się dobrze domknął jeśli pozostanie chłodna).

to że to EGR to wiem bo komputer to pokazał, ja pytam czy to może powodować większe spalanie podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli zatkać EGR i zaoszczędzę 1100 zł, zwiększę moc silnika i zmniejszę spalanie

Ja bym wyjechał nim na autobane i dał regulaminowo w palnik ok.gif

Jezdziłem takim jak ty i z takim samym silnikiem kilka lat i nie miałem żadnych problemów z egr-em smirk.gif

Tylko co jakić czas było czyszczenie egr-u na A4 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wyjechał nim na autobane i dał regulaminowo w palnik

> Jezdziłem takim jak ty i z takim samym silnikiem kilka lat i nie miałem żadnych problemów z egr-em

> Tylko co jakić czas było czyszczenie egr-u na A4

w palnik myślisz o max speed czy każdy bieg max obroty itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jak odpiąć?

> Pociągnąć za wtyczkę tak, żeby zapadka na to pozwoliła.

> Czy zaślepiać?

> Nie nie zaślepiać wyjęcie wtyczki go zaślepia

> Czy coś się stanie?

> Nie nic się nie stanie.

po powrocie z urlopu odłączyłem wtyczkę zaworu (mam nadzieje że dobrą smile.gif ), teraz testy choć próbna jazda nie wykazała żadnego szarpania itp.

poniżej foto zaworu i wtyczki:

20140820_192840_zpscfc69592.jpg

20140820_192852_zpsbff1d744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak przekonywałem, że warto spróbować zlosnik.gif

Moja historia jest taka, że kupiłem auto z odpiętą wtyczką od EGRa, ale zauważyłem to po roku czasu. Podpiąłem wtyczkę i różnica jaką zauważyłem to tylko szybsze nagrzewanie zimą, mniejsze spalanie i brak trzęsiawki przy gaszeniu, więc tak jeździłem. Wczoraj jednak zajrzałem do kolektora dolotowego i masakra ile syfu naprodukował ten EGR... Nie chcę rozbierać kolektora ssącego, więc oczyszczę go chemicznie w dniu jutrzejszym preparatem Liqui Moly. Teraz mam zagwozdkę co lepsze - zalety które wymieniłem wyżej czy czysty dolot (czyli jednak jazda z odpiętą wtyczką) niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę tylko dodać, że przepływomierz pokazuje mi ok. 8g/s powietrza z włączonym EGR i 14g/s z wyłączonym. Różnica dość spora, więc spalanie musi być większe z wyłączonym EGRem, ale że pracuje on tylko w określonych warunkach to różnica w spalaniu nie jest tak drastyczna. U mnie koło 0,5l/100km ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma fap? Nie chcę zapeszac, mi też tyle palił... lejace wtryski

Z tego co sprawdzał to mówi, że ma.

Poziom oleju nie zwiększa się, moc ma (fakt, że dieslami wieki nie jeździłem, więc moja opinia może nie być miarodajna), dymić jakoś mocno nie dymi... tylko chleje chyba dość dużo jak na w sumie spokojną jazdę w trasie...

wchpikus jak ogarnąłeś swojego to jakie masz spalanie w trasie? Masz FAP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaki kto ma styl jazdy. Byli tu tacy, którzy jeździli tym silnikiem utrzymując obroty 1200-1500 i wtedy ładnie do 5l/100km schodzi (komuś nawet się udało 4 z przodu), ja natomiast nie schodzę poniżej 2000obr. i spalaniem się chwalił nie będę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy włączonym EGR 5,8 l/100km

> przy wyłączonym EGR 5,6 l/100km

Takie wyniki, bo EGR włączony jest niesprawny - puszcza spaliny kiedy dodajesz gazu (dlatego szarpie), ale wtedy tego gazu dodać musisz więcej żeby jechać tyle co z odłączonym EGRem. gdyby był sprawny zapewne na włączonym byłoby z 5,4l/100km, jak nie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wchpikus jak ogarnąłeś swojego to jakie masz spalanie w trasie? Masz FAP?

Hej

Juz dawno, spalanie mam w granicach:

trasa - 5 do 5,5 przy spokojnej jezdzie, przy predkosciach powyzej 130km/h ok 6

miasto- ok 6

Ostatnio trasa ZG-Praga-ZG wyszlo ok 5.

Fap nie mam juz, egr mam i potwierdzam szarpanie przy malych predkosciach silnika..to normalne.

Po odpaleniu slychac jak pracuje, wystarczy dodac gazu i szapranie znika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej

> Juz dawno, spalanie mam w granicach:

> trasa - 5 do 5,5 przy spokojnej jezdzie, przy predkosciach powyzej 130km/h ok 6

> miasto- ok 6

> Ostatnio trasa ZG-Praga-ZG wyszlo ok 5.

> Fap nie mam juz, egr mam i potwierdzam szarpanie przy malych predkosciach silnika..to normalne.

> Po odpaleniu slychac jak pracuje, wystarczy dodac gazu i szapranie znika.

To duża różnica w stosunku do samochodu Kolegi. Z tego co mówi to minimum jakie osiąga jest w granicach 6/100.

Jeszcze zostaje kwestia wielkości kół i szerokości opon.

Przed naprawą dużo więcej palił Ci?

Pytam, bo sam zastanawiam się nad V50 zamiast aktualnego wozidła... fakt, że wolałbym 2.4 R5 benzin, ale tych jak na lekarstwo na rynku i wybór żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem bez dpf-a i schodziłem na trasie poniżej 5 a dokładnie 4,8 na trasie Krk-Gd ok.gif

Oponki standardowe 16"205/55 ok.gif

Skrzynka 6 biegowa silnik 2,0 D /czyli peugotowski HDI/ ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo:

> Skrzynka 6 biegowa silnik 2,0 D /czyli peugotowski HDI/

A ile palil?

W miescie potrafil spalic 8 na 100.

Tez nie dymil, nie kopcil, moc byla (w porownianiu z poprzednim 1.9 jtd).

Jedynie po spalaniu moglem sie skapnac ze cos jest nie tak.

Apropo, roczniki 2006 nie maja zadnej kontroli fap, wiec nie wiadomo czy dziala czy nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Apropo, roczniki 2006 nie maja zadnej kontroli fap, wiec nie wiadomo czy dziala czy nie..

Pisałem już że bodajże ósmy znak w nr.vin to euronorma ok.gif

I na podstawie tego do 4 nie ma fap-u na 100% grinser006.gif

Od 5 może być ale nie koniecznie no.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi takie spalanie wychodzi na trasie, w mieście ok 6, jeżdżę do 2 tys obr, opony standard jak

> oryginały 205/16

Jeżdżę aktualnie S40 2.0D 136KM.

Spalanie średnie po miejskich korkach solidne, jak w benzyniaku rotfl.gif

Po wyzerowaniu przed trasą i przejechaniu 45km trasą komp pokazuje średnie 5.2-5.3l/100km (prędkości 100-130km/h)

Po kręceniu się na miejscu (25km) wyszło 5.7 i nie rośnie.

Jazda mieszana, raz delikatnie, innym razem ostry but.gif

Poza tym to co mnie irytuje to spory lag, szczególnie irytujące przy ruszaniu... a z tematów niezwiązanych z silnikiem to ogólna ciasnota wewnątrz.

Ciekawe jak wyjdzie spalanie z dystrybutora, ale to już niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy jaki kto ma styl jazdy. Byli tu tacy, którzy jeździli tym silnikiem utrzymując obroty

> 1200-1500 i wtedy ładnie do 5l/100km schodzi

w focusie udalo mi sie uzyskac 4.5l/100 (na dystansie 1000km), jadac ze stala predkoscia ok 90km/h (na V, obroty ok 1700)

silnik ten sam, zeby nie bylo niedomowien zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w focusie udalo mi sie uzyskac 4.5l/100 (na dystansie 1000km), jadac ze stala predkoscia ok 90km/h

> (na V, obroty ok 1700)

> silnik ten sam, zeby nie bylo niedomowien

Po pierwszym tankowaniu wyszło spalanie na poziomie 6.5/100km... zlosnik.gif

2/3 przejechane trasą z umiarkowanymi prędkościami (do 130km/h, najczęściej w granicach 110-120km/h).

1/3 miasto z dość solidnym but.gif

Dużo czy mało? Komp pokazał 6/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.