golobek Napisano 3 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2014 Witam, Ostatnio auto na niskich biegach szarpało i kilka razy nie mogłem odpalić, u mechanika na komputerze wypluło zawór EGR, mechanik stwierdził że mam jeszcze pojeździć i jak objawy się nasila to wymienimy. Objawy są rzadsze ale spalanie podskoczyło do góry, czy to może być wina zepsutego zaworu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Może tak być, ale prawdę mówiąc nic poza "Volvo V50" nie wiemy o Twoim aucie ani z treści ani z profilu. Który rocznik, jaki silnik? 2,0 to oznaczenie benzyny, ale często piszą też tak Ci co mają 2,0D... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 4 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 > Może tak być, ale prawdę mówiąc nic poza "Volvo V50" nie wiemy o Twoim aucie ani z treści ani z > profilu. Który rocznik, jaki silnik? 2,0 to oznaczenie benzyny, ale często piszą też tak Ci co > mają 2,0D... rok 2005, silnik 2.0 turbo diesel, kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Zatem po prostu odepnij wtyczkę od EGR na wyłączonym silniku. Wtedy po odpaleniu silnika powinien pozostać w pozycji zamkniętej - jeśli wszystkie problemy znikną możesz być pewny, że to wina EGR. Przy okazji sprawdź czy na odpiętej wtyczce ta srebrna rura która idzie od EGR nie robi się bardzo gorąca (będzie wiadomo czy zawór się dobrze domknął jeśli pozostanie chłodna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 5 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2014 > Zatem po prostu odepnij wtyczkę od EGR na wyłączonym silniku. Wtedy po odpaleniu silnika powinien > pozostać w pozycji zamkniętej - jeśli wszystkie problemy znikną możesz być pewny, że to wina > EGR. > Przy okazji sprawdź czy na odpiętej wtyczce ta srebrna rura która idzie od EGR nie robi się bardzo > gorąca (będzie wiadomo czy zawór się dobrze domknął jeśli pozostanie chłodna). to że to EGR to wiem bo komputer to pokazał, ja pytam czy to może powodować większe spalanie podczas jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 7 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > to że to EGR to wiem bo komputer to pokazał, ja pytam czy to może powodować większe spalanie > podczas jazdy ? Pojeździj z odpiętym egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 7 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2014 > Pojeździj z odpiętym egr jak to odpiąć i czy nic się nie stanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > jak to odpiąć i czy nic się nie stanie ? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > jakiś tekst czyli zatkać EGR i zaoszczędzę 1100 zł, zwiększę moc silnika i zmniejszę spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > czyli zatkać EGR i zaoszczędzę 1100 zł, zwiększę moc silnika i zmniejszę spalanie Ja bym wyjechał nim na autobane i dał regulaminowo w palnik Jezdziłem takim jak ty i z takim samym silnikiem kilka lat i nie miałem żadnych problemów z egr-em Tylko co jakić czas było czyszczenie egr-u na A4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > Ja bym wyjechał nim na autobane i dał regulaminowo w palnik > Jezdziłem takim jak ty i z takim samym silnikiem kilka lat i nie miałem żadnych problemów z egr-em > Tylko co jakić czas było czyszczenie egr-u na A4 w palnik myślisz o max speed czy każdy bieg max obroty itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 8 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2014 > w palnik myślisz o max speed czy każdy bieg max obroty itd. Myślę o max ile na autostradzie można i przegonić dziada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 9 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2014 Jak odpiąć? Pociągnąć za wtyczkę tak, żeby zapadka na to pozwoliła. Czy zaślepiać? Nie nie zaślepiać wyjęcie wtyczki go zaślepia Czy coś się stanie? Nie nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > Jak odpiąć? > Pociągnąć za wtyczkę tak, żeby zapadka na to pozwoliła. > Czy zaślepiać? > Nie nie zaślepiać wyjęcie wtyczki go zaślepia > Czy coś się stanie? > Nie nic się nie stanie. po powrocie z urlopu odłączyłem wtyczkę zaworu (mam nadzieje że dobrą ), teraz testy choć próbna jazda nie wykazała żadnego szarpania itp. poniżej foto zaworu i wtyczki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > po powrocie z urlopu odłączyłem wtyczkę zaworu (mam nadzieje że dobrą ) dobrą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 21 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 > dobrą powiem Ci że żałuję że tak późno to zrobiłem, auto jest żwawsze nie szarpie przy równych obrotach, jutro trasa więc sprawdzę spalanie. Dzięki za pomoc !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 > powiem Ci że żałuję że tak późno to zrobiłem, auto jest żwawsze nie szarpie przy równych obrotach, > jutro trasa więc sprawdzę spalanie. Dzięki za pomoc !!! Jakie dotychczas miałeś spalanie? Masz FAP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Dlatego tak przekonywałem, że warto spróbować Moja historia jest taka, że kupiłem auto z odpiętą wtyczką od EGRa, ale zauważyłem to po roku czasu. Podpiąłem wtyczkę i różnica jaką zauważyłem to tylko szybsze nagrzewanie zimą, mniejsze spalanie i brak trzęsiawki przy gaszeniu, więc tak jeździłem. Wczoraj jednak zajrzałem do kolektora dolotowego i masakra ile syfu naprodukował ten EGR... Nie chcę rozbierać kolektora ssącego, więc oczyszczę go chemicznie w dniu jutrzejszym preparatem Liqui Moly. Teraz mam zagwozdkę co lepsze - zalety które wymieniłem wyżej czy czysty dolot (czyli jednak jazda z odpiętą wtyczką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Ja mogę tylko dodać, że przepływomierz pokazuje mi ok. 8g/s powietrza z włączonym EGR i 14g/s z wyłączonym. Różnica dość spora, więc spalanie musi być większe z wyłączonym EGRem, ale że pracuje on tylko w określonych warunkach to różnica w spalaniu nie jest tak drastyczna. U mnie koło 0,5l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Jakie dotychczas miałeś spalanie? > Masz FAP? przy włączonym EGR 5,8 l/100km przy wyłączonym EGR 5,6 l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > przy włączonym EGR 5,8 l/100km > przy wyłączonym EGR 5,6 l/100km To nieźle. Kumplowi takie auto z 2.0D pali w granicach 6.5 przy trybie 80% trasa 20% niezakorkowane miasto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > To nieźle. Kumplowi takie auto z 2.0D pali w granicach 6.5 przy trybie 80% trasa 20% niezakorkowane > miasto... Ma fap? Nie chcę zapeszac, mi też tyle palił... lejace wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Ma fap? Nie chcę zapeszac, mi też tyle palił... lejace wtryski Z tego co sprawdzał to mówi, że ma. Poziom oleju nie zwiększa się, moc ma (fakt, że dieslami wieki nie jeździłem, więc moja opinia może nie być miarodajna), dymić jakoś mocno nie dymi... tylko chleje chyba dość dużo jak na w sumie spokojną jazdę w trasie... wchpikus jak ogarnąłeś swojego to jakie masz spalanie w trasie? Masz FAP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Zależy jaki kto ma styl jazdy. Byli tu tacy, którzy jeździli tym silnikiem utrzymując obroty 1200-1500 i wtedy ładnie do 5l/100km schodzi (komuś nawet się udało 4 z przodu), ja natomiast nie schodzę poniżej 2000obr. i spalaniem się chwalił nie będę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > przy włączonym EGR 5,8 l/100km > przy wyłączonym EGR 5,6 l/100km Takie wyniki, bo EGR włączony jest niesprawny - puszcza spaliny kiedy dodajesz gazu (dlatego szarpie), ale wtedy tego gazu dodać musisz więcej żeby jechać tyle co z odłączonym EGRem. gdyby był sprawny zapewne na włączonym byłoby z 5,4l/100km, jak nie mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > wchpikus jak ogarnąłeś swojego to jakie masz spalanie w trasie? Masz FAP? Hej Juz dawno, spalanie mam w granicach: trasa - 5 do 5,5 przy spokojnej jezdzie, przy predkosciach powyzej 130km/h ok 6 miasto- ok 6 Ostatnio trasa ZG-Praga-ZG wyszlo ok 5. Fap nie mam juz, egr mam i potwierdzam szarpanie przy malych predkosciach silnika..to normalne. Po odpaleniu slychac jak pracuje, wystarczy dodac gazu i szapranie znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Hej > Juz dawno, spalanie mam w granicach: > trasa - 5 do 5,5 przy spokojnej jezdzie, przy predkosciach powyzej 130km/h ok 6 > miasto- ok 6 > Ostatnio trasa ZG-Praga-ZG wyszlo ok 5. > Fap nie mam juz, egr mam i potwierdzam szarpanie przy malych predkosciach silnika..to normalne. > Po odpaleniu slychac jak pracuje, wystarczy dodac gazu i szapranie znika. To duża różnica w stosunku do samochodu Kolegi. Z tego co mówi to minimum jakie osiąga jest w granicach 6/100. Jeszcze zostaje kwestia wielkości kół i szerokości opon. Przed naprawą dużo więcej palił Ci? Pytam, bo sam zastanawiam się nad V50 zamiast aktualnego wozidła... fakt, że wolałbym 2.4 R5 benzin, ale tych jak na lekarstwo na rynku i wybór żaden. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Ja miałem bez dpf-a i schodziłem na trasie poniżej 5 a dokładnie 4,8 na trasie Krk-Gd Oponki standardowe 16"205/55 Skrzynka 6 biegowa silnik 2,0 D /czyli peugotowski HDI/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Mam to samo: > Skrzynka 6 biegowa silnik 2,0 D /czyli peugotowski HDI/ A ile palil? W miescie potrafil spalic 8 na 100. Tez nie dymil, nie kopcil, moc byla (w porownianiu z poprzednim 1.9 jtd). Jedynie po spalaniu moglem sie skapnac ze cos jest nie tak. Apropo, roczniki 2006 nie maja zadnej kontroli fap, wiec nie wiadomo czy dziala czy nie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Apropo, roczniki 2006 nie maja zadnej kontroli fap, wiec nie wiadomo czy dziala czy nie.. Pisałem już że bodajże ósmy znak w nr.vin to euronorma I na podstawie tego do 4 nie ma fap-u na 100% Od 5 może być ale nie koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wchpikus Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Apropo > Poziom oleju nie zwiększa się, moc ma Poziom oleju na bagnecie to malo miarodajny pomiar.. Jesli masz miedzy min a max, to tak naprawde nie wiesz ile masz.. Ja mialem okolice polowa-max, niestety to nic nie dalo. Wiec tylko zlanie i spawdzenie ile jest.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golobek Napisano 29 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 mi takie spalanie wychodzi na trasie, w mieście ok 6, jeżdżę do 2 tys obr, opony standard jak oryginały 205/16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 29 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2014 > mi takie spalanie wychodzi na trasie, w mieście ok 6, jeżdżę do 2 tys obr, opony standard jak > oryginały 205/16 Jeżdżę aktualnie S40 2.0D 136KM. Spalanie średnie po miejskich korkach solidne, jak w benzyniaku Po wyzerowaniu przed trasą i przejechaniu 45km trasą komp pokazuje średnie 5.2-5.3l/100km (prędkości 100-130km/h) Po kręceniu się na miejscu (25km) wyszło 5.7 i nie rośnie. Jazda mieszana, raz delikatnie, innym razem ostry Poza tym to co mnie irytuje to spory lag, szczególnie irytujące przy ruszaniu... a z tematów niezwiązanych z silnikiem to ogólna ciasnota wewnątrz. Ciekawe jak wyjdzie spalanie z dystrybutora, ale to już niedługo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 2 Września 2014 Udostępnij Napisano 2 Września 2014 > Zależy jaki kto ma styl jazdy. Byli tu tacy, którzy jeździli tym silnikiem utrzymując obroty > 1200-1500 i wtedy ładnie do 5l/100km schodzi w focusie udalo mi sie uzyskac 4.5l/100 (na dystansie 1000km), jadac ze stala predkoscia ok 90km/h (na V, obroty ok 1700) silnik ten sam, zeby nie bylo niedomowien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 3 Września 2014 Udostępnij Napisano 3 Września 2014 > w focusie udalo mi sie uzyskac 4.5l/100 (na dystansie 1000km), jadac ze stala predkoscia ok 90km/h > (na V, obroty ok 1700) > silnik ten sam, zeby nie bylo niedomowien Po pierwszym tankowaniu wyszło spalanie na poziomie 6.5/100km... 2/3 przejechane trasą z umiarkowanymi prędkościami (do 130km/h, najczęściej w granicach 110-120km/h). 1/3 miasto z dość solidnym Dużo czy mało? Komp pokazał 6/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.