luccass Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 Mam pewne pytanie natury technicznej Zastanawiam sie na gruboscia welny miedzy i pod krokwiatmi/jetkami. O ile miedzy krokwie / jetki moge wsadzic tyle ile moge (pamietajac o szczelinie wentylacyjnej), to zastanawiam sie ile maksymalnie mozna obnizyc sufit w celu zmieszczenia ponad nim (a pod krowiami/jetkami) dodatkowej warstwy welny Wg projektu teoretycznie mam 5 cm, ale czy da rade spuscic sufit o dodatkowe 10cm bez wiekszych trudnosci? Jak to macie u siebie rozwiazane i czy obylo sie bez komplikacji? edit: aha w projekcie mam tez jetki 14cm i miedzy nie ma wejsc welna 18cm i dodatkowe 5cm pod pierwsza warstwa - wkradl sie tam jakis blad, czy lepiej 'wyrownac' przestrzen miedzy jetkami i dolozyc dodatkowe cm w drugiej warstwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Mam pewne pytanie natury technicznej > Zastanawiam sie na gruboscia welny miedzy i pod krokwiatmi/jetkami. O ile miedzy krokwie / jetki > moge wsadzic tyle ile moge (pamietajac o szczelinie wentylacyjnej), to zastanawiam sie ile > maksymalnie mozna obnizyc sufit w celu zmieszczenia ponad nim (a pod krowiami/jetkami) > dodatkowej warstwy welny > Wg projektu teoretycznie mam 5 cm, ale czy da rade spuscic sufit o dodatkowe 10cm bez wiekszych > trudnosci? Jak to macie u siebie rozwiazane i czy obylo sie bez komplikacji? > edit: aha w projekcie mam tez jetki 14cm i miedzy nie ma wejsc welna 18cm i dodatkowe 5cm pod > pierwsza warstwa - wkradl sie tam jakis blad, czy lepiej 'wyrownac' przestrzen miedzy jetkami > i dolozyc dodatkowe cm w drugiej warstwie? Trochę nie rozumiem ile możesz obiniżyć .. możesz tyle, na ile jest to z twojej strony akceptowalne pod względem wysokości i na tyle, żeby nie przeciążyć konstrukcji. Ważne, jest żeby położyć zarówno w skosie jak i w poziomie w poprzek pod krokwiami / jętkami. Pamiętaj, że przez dach ciepła ucieka najwięcej. U mnie krokwie i jętki mają 22cm wysokości, czyli 20cm pójdzie między krokwie i jętki a 10 lub 15cm na stelażu pod krokwiami. Tak nawet przewiduje to projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Trochę nie rozumiem ile możesz obiniżyć .. Pytam wlasciwie o wysokosc stelaza pod krokwiami - 10 czy 15cm to nie problem? Bedzie to wszystko w miare stabilne? > U mnie krokwie i jętki mają 22cm wysokości, czyli 20cm pójdzie między krokwie i jętki a 10 lub 15cm > na stelażu pod krokwiami. Tak nawet przewiduje to projekt. Rozumiem U mnie projketanci mimo, ze ludzie mlodzi, to na ociepleniu oszczedzali jak mogli btw. o jakim producencie welny myslisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Mam pewne pytanie natury technicznej > Zastanawiam sie na gruboscia welny miedzy i pod krokwiatmi/jetkami. O ile miedzy krokwie / jetki > moge wsadzic tyle ile moge (pamietajac o szczelinie wentylacyjnej), to zastanawiam sie ile > maksymalnie mozna obnizyc sufit w celu zmieszczenia ponad nim (a pod krowiami/jetkami) > dodatkowej warstwy welny > Wg projektu teoretycznie mam 5 cm, ale czy da rade spuscic sufit o dodatkowe 10cm bez wiekszych > trudnosci? Jak to macie u siebie rozwiazane i czy obylo sie bez komplikacji? > edit: aha w projekcie mam tez jetki 14cm i miedzy nie ma wejsc welna 18cm i dodatkowe 5cm pod > pierwsza warstwa - wkradl sie tam jakis blad, czy lepiej 'wyrownac' przestrzen miedzy jetkami > i dolozyc dodatkowe cm w drugiej warstwie? Nie rozumiem tego po "edit:" Ja mam pod jednym dachem 15cm w krokwiach i 10cm pod, a pod drugim odwrotnie. Krokwie mam wysokosci odpowiednio 18 i 14cm. Szczeline wentylacyjna zostawilem, poniewaz mam pelne deskowanie i pape - jesli masz tylko membrane, to daj wysokoparoprzepuszczalna i bez szczeliny - na grubosc krokwii pierwsza warstwe, a druga 30 minus pierwsza warstwa, chyba ze dajesz welne o wspolczynniku 0,033, to mozesz dac 25 minus. Nie pamietam, jakie sa maksymalne dlugosci wasow stelazu, ale masz jeszcze ograniczenie wysokosci pomieszczen - bodajze 240cm dla poddaszy? producent welny u mnie, to Isover, welna supermata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Nie rozumiem tego po "edit:" Ja tez nie Generalnie projekt zaklada wsadzenie 18cm welny miedzy 14cm jetki I pod to dodatkowe 5cm. > krokwii pierwsza warstwe, a druga 30 minus pierwsza warstwa, chyba ze dajesz welne o > wspolczynniku 0,033, to mozesz dac 25 minus. A dlaczego akurat 30cm grubosci izolacji, a nie 28 czy 32? Tak to widzi Knauf > Nie pamietam, jakie sa maksymalne dlugosci wasow stelazu, ale masz jeszcze ograniczenie wysokosci > pomieszczen - bodajze 240cm dla poddaszy? Wysokoscia sie nie martwie - jest z zapasem > producent welny u mnie, to Isover, welna supermata. Ja pewnie tradycyjnie najlepsze ceny bede mial na knaufa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > ...zastanawiam sie ile > maksymalnie mozna obnizyc sufit w celu zmieszczenia ponad nim (a pod krowiami/jetkami) > dodatkowej warstwy welny Bez problemu. Dasz dłuższe wieszaki i załatwione. Z resztą nawet te standardowe pozwalają opuścić całkiem sporo. Złapiesz za dwa pierwsze otwory do krokwi i masz jeszcze 14cm na wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Bez problemu. Dasz dłuższe wieszaki i załatwione. Z resztą nawet te standardowe pozwalają opuścić > całkiem sporo. > Złapiesz za dwa pierwsze otwory do krokwi i masz jeszcze 14cm na wełnę. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Dzieki Tylko lepiej kupić od razu dłuższe, niż te standardowe, żeby się trzymało do krokwi na dłuższym odcinku niż 2cm. Są chyba nawet 30cm? Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Tylko lepiej kupić od razu dłuższe, niż te standardowe, żeby się trzymało do krokwi na dłuższym > odcinku niż 2cm. Są chyba nawet 30cm? > Powodzenia. U mnie obniżali o 10 cm na tych właśnie grzybkach. Dawali po obu stronach krokwi, sztywne to było tak, że na profilu mogłem się podciągnąć, a on ani drgnął (ważę koło 95 kg). Naprawdę, nie mogłem uwierzyć, ze to takie sztywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Pytam wlasciwie o wysokosc stelaza pod krokwiami - 10 czy 15cm to nie problem? Bedzie to wszystko w > miare stabilne? Będzie > Rozumiem U mnie projketanci mimo, ze ludzie mlodzi, to na ociepleniu oszczedzali jak mogli > btw. o jakim producencie welny myslisz? Właśnie robię porównanie, bo na dniach bede zamawiał a jest tego trochę. Na razie najlepiej wychodzi mi Ursa ale jeszcze nie wiem która (może gold). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2014 > Ja pewnie tradycyjnie najlepsze ceny bede mial na knaufa. knauf to syf - ja w porę zmieniłem na Isovera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > knauf to syf - ja w porę zmieniłem na Isovera A cos więcej w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > A cos więcej w temacie? to samo slyszalem oraz nienajlepsze opinie o rockwoolu, wiec wzialem isovera. Wizualnie i na dotyk z tych dostepnych w markecie isover robil najlepsze wrazenie (kupywalem w skladzie budowlanym). Pochlebne opinie miala jeszcze Ursa, czy jakos tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 Dobra wełna jest w płytach. Te w rolkach osiadają i robi się pustka. Mam u siebie porównanie. Płyty DeltaRock od 10 lat trzymają poziom a Ursa z rolki wisi jak flak spłaszczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Zastanawiam sie na gruboscia welny Z jakichś konkretnych powodów wykluczyłeś piankę? Z tego co czytam, to ma same zalety (nawet palność którą straszą przeciwnicy podobno jest mitem - zwęgla się i chroni głębsze warstwy). Cenowo wychodzi niewiele drożej od wełny (materiał, akcesoria, robocizna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Z jakichś konkretnych powodów wykluczyłeś piankę? Z tego co czytam, to ma same zalety (nawet > palność którą straszą przeciwnicy podobno jest mitem - zwęgla się i chroni głębsze warstwy). > Cenowo wychodzi niewiele drożej od wełny (materiał, akcesoria, robocizna). Sa dwie pianki - otwartokomorkowa i zamknietokomorkowa. Jesli nie masz deskowania pelnego, to mozna dawac - ta otwartokomorkowa. Do deskowania trzebaby dac zamknietokomorkowa, ale ona nie wytrzymuje naprezen od wiezby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > to samo slyszalem oraz nienajlepsze opinie o rockwoolu, wiec wzialem isovera. Wizualnie i na dotyk > z tych dostepnych w markecie isover robil najlepsze wrazenie (kupywalem w skladzie > budowlanym). Pochlebne opinie miala jeszcze Ursa, czy jakos tak. Ja na ocieplenie scian dalem Knaufa - wlasciwie zastrzezen nie mam, ale pewnie wszystko okaze sie jak zaczne grzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Z jakichś konkretnych powodów wykluczyłeś piankę? Powiem szczerze, ze nawet nie interesowalem sie tym tematem Ale widze Olleo odrobil prace domowa Dodatkowo ja bede musial u siebie zmiescic tam tez kanaly wentylacyjne - chyba z pianka nie byloby tak prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Z jakichś konkretnych powodów wykluczyłeś piankę? Z tego co czytam, to ma same zalety (nawet > palność którą straszą przeciwnicy podobno jest mitem - zwęgla się i chroni głębsze warstwy). > Cenowo wychodzi niewiele drożej od wełny (materiał, akcesoria, robocizna). cenowo podobnie ? Raczysz żartować. Zamknięto komórkowa 18cm to koszt 160zl netto /m2. 30cm lepszej wełny to koszt ok 45zł/m2 brutto + ułożenie pewnie z 20-30zł. Otwarto kom jest tańsza ok 110zł /m2 ale parametry ma gorsze niż wełna. Pianka ma też wady zamknięto komórkowa nie oddycha, jakoś nie widzi mi się ona w połączeniu z drewnianą więźbą. Podobno niektóre gryzonie potrafią ją wsuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Dobra wełna jest w płytach. Te w rolkach osiadają i robi się pustka. Mam u siebie porównanie. Płyty > DeltaRock od 10 lat trzymają poziom a Ursa z rolki wisi jak flak spłaszczona. Plyty chyba takze nie wymagaja stosowania sznurkow od gory w celu zapewnienia pustki powietrznej, przynajmniej przy ktoryms producencie mi sie to w oczy rzucilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Sa dwie pianki - otwartokomorkowa i zamknietokomorkowa. Jesli nie masz deskowania pelnego, to mozna > dawac - ta otwartokomorkowa. Do deskowania trzebaby dac zamknietokomorkowa, ale ona nie > wytrzymuje naprezen od wiezby. Jakie masz źródła? Wg moich otwartokomórkowa zawsze i wszędzie - zwłaszcza do bezpośredniego kontaktu z drewnem, bo pozwala swobodnie (w miarę) przemieszczać się parze wodnej i daje drewnu "oddychać". Nie słyszałem o żadnych przeciwwskazaniach dla OK od wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Jakie masz źródła? > Wg moich otwartokomórkowa zawsze i wszędzie - zwłaszcza do bezpośredniego kontaktu z drewnem, bo > pozwala swobodnie (w miarę) przemieszczać się parze wodnej i daje drewnu "oddychać". > Nie słyszałem o żadnych przeciwwskazaniach dla OK od wewnątrz. Chodzi o pelne deskowanie - otwartokomorkowa doprowadza pare wodna do desek, ale nie pozwala na jej ujscie, bo nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej. Chyba, ze deski sa rzadko, a na deski membrana wysokoparoprzepuszczalna zamiast papy, ale szczerze mowiac o takim ulepku slyszalem tylko w kontekscie rozwazan teoretycznych na forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Chodzi o pelne deskowanie - otwartokomorkowa doprowadza pare wodna do desek, ale nie pozwala na jej > ujscie Przepuszcza w jedną stronę? Genialny materiał. Gdzie można o tym poczytać? Ja wyczytałem, że przepuszcza w każdym kierunku tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Przepuszcza w jedną stronę? Genialny materiał. Gdzie można o tym poczytać? > Ja wyczytałem, że przepuszcza w każdym kierunku tak samo. No widzisz panie, tak sie sklada, ze w ciagu roku dyfuzja czesciej i intensywniej zachodzi z wewnatrz do zewnatrz, a juz na pewno nie zachodzi jednoczesnie tak i siak, wiec jesli temperatura i wilgotnosc wewnatrz jest wieksza, niz na zewnatrz, to para dyfundowac sobie bedzie w kierunku polaci dachowej, gdzie bez wentylacji wczesna wiosna, pozna jesienia i zima radosnie bedzie sie kondensowac bez mozliwosci odparowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > temperatura i wilgotnosc wewnatrz jest wieksza, niz na zewnatrz, to para dyfundowac sobie > bedzie w kierunku polaci dachowej, gdzie bez wentylacji wczesna wiosna, pozna jesienia i zima > radosnie bedzie sie kondensowac bez mozliwosci odparowania. No popatrz. A ja wyczytałem że właśnie dlatego nie można zamkniętokomórkowej bo para będzie się skraplać już na powierzchni i grzybek gotowy pomiędzy podbitką/kartongipsem a pianką. I to jest przeciwwskazanie dla ZK. Ale jak jest dobra wentylacja (mechaniczna) to nie ma przeciwwskazań do ZK. A OK zawsze można - ale przy dużej wilgotności (np. w łazienkach na poddaszu) warto odpowiednio foliami operować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > No popatrz. A ja wyczytałem że właśnie dlatego nie można zamkniętokomórkowej bo para będzie się > skraplać już na powierzchni i grzybek gotowy pomiędzy podbitką/kartongipsem a pianką. > I to jest przeciwwskazanie dla ZK. > Ale jak jest dobra wentylacja (mechaniczna) to nie ma przeciwwskazań do ZK. A OK zawsze można - ale > przy dużej wilgotności (np. w łazienkach na poddaszu) warto odpowiednio foliami operować. Nie bedzie sie skraplac, jesli grubosc izolacji bedzie wystarczajaca - temperatura na styku GK i pianki bedzie = temperaturze wewnatrz. Jeszcze raz - chodzi o pelne deskowanie. Przy pokryciu membrana wysokoparoprzepuszczalna spokojnie mozna OK, bo ma to gdzie odparowac, ale przy pelnym deskowaniu i papie to bedzie porazka i gnicie elementow konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Plyty chyba takze nie wymagaja stosowania sznurkow od gory... W jednym i drugim przypadku nie ma potrzeby sznurkowania. Daje się cienkie listwy wzdłuż spadku. Chyba, że to folia a nie deskowanie, to wtedy tak. Płyta się nie rozpręża i nie ugina. Wystarczy dobrać na grubość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Nie bedzie sie skraplac No proszę, a producent twierdzi: Można oczywiście zastosować piankę zamknietokomorową na poddaszu, ale wtedy trzeba zadbać o wymuszony obieg powietrza, aby zapobiec skraplaniu się pary wodnej. oraz pianki poliuretanowe otwartokomórkowe są paroprzepuszczalne i stosujemy je do ocieplania poddaszy (czyli tam gdzie nie są narażone na ciągłe pochłanianie wody, co mogłoby spowodować zmniejszenie ich właściwości izolacyjnych) No i jest sporo opinii, że ZK nie nadają się tam, gdzie konstrukcja pracuje - właśnie np. na dachu. Bo pęka wtedy (jest mało elastyczna). Przykład takiego tematu na forum muratordom > Jeszcze raz - chodzi o pelne deskowanie. Przy pokryciu membrana wysokoparoprzepuszczalna spokojnie A podasz w końcu te źródła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > W jednym i drugim przypadku nie ma potrzeby sznurkowania. Daje się cienkie listwy wzdłuż spadku. > Chyba, że to folia a nie deskowanie, to wtedy tak. Płyta się nie rozpręża i nie ugina. > Wystarczy dobrać na grubość. tyle, że płyta nie da ciągłości jaką daje rolka. Będzie też więcej odpadów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > tyle, że płyta nie da ciągłości jaką daje rolka. Będzie też więcej odpadów. Teoretycznie tak, to możliwe ale to się układa tak ściśle, że szpilki nie da się wcisnąć. Wątpię aby różnica była mierzalna. Poza tym, tego nie jestem pewny ale płyta ma chyba lepsze właściwości izolacyjne? Co do odpadów, w tym celu jest wersja w trójkątach. Odpadu jest tyle co nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Teoretycznie tak, to możliwe ale to się układa tak ściśle, że szpilki nie da się wcisnąć. Wątpię > aby różnica była mierzalna. Poza tym, tego nie jestem pewny ale płyta ma Skoro się kurczy po jakimś czasie to imho ma to znaczenie. Zresztą czy płyty czy rolka się kurczy/osiada. >chyba lepsze > właściwości izolacyjne? nie, to zależy od "modelu" wełny > Co do odpadów, w tym celu jest wersja w trójkątach. Odpadu jest tyle co nic. w trójkątach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > Skoro się kurczy po jakimś czasie to imho ma to znaczenie. Zresztą czy płyty czy rolka się > kurczy/osiada. Płyty przez 10 lat nie osiadły nawet centymetra a jak już wspomniałem, tuż obok między Ursa z rolki a deskowaniem, z początkowych 2 czy 3cm. zrobiło się 10cm. > nie, to zależy od "modelu" wełny Na pewno, jednak coś pamiętam, że wbrew logice, gęstsze miały lepsze właściwości a płyty są gęstsze. > w trójkątach ? Tak. Układasz dwa trójkaty, które tworzą prostokąt. Przesuwasz po przekątnej, dostosowując do szerokości a odpadem jest tylko ten wąski koniec trójkątów. Dodatkowo można układać w pionie lub poziomie płyt, dostosowując do wiekszego lub mniejszego rozstawu krokwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2014 > No proszę, a producent twierdzi: > Można oczywiście zastosować piankę zamknietokomorową na poddaszu, ale wtedy trzeba zadbać o > wymuszony obieg powietrza, aby zapobiec skraplaniu się pary wodnej. > oraz > pianki poliuretanowe otwartokomórkowe są paroprzepuszczalne i stosujemy je do ocieplania poddaszy > (czyli tam gdzie nie są narażone na ciągłe pochłanianie wody, co mogłoby spowodować > zmniejszenie ich właściwości izolacyjnych) > No i jest sporo opinii, że ZK nie nadają się tam, gdzie konstrukcja pracuje - właśnie np. na dachu. > Bo pęka wtedy (jest mało elastyczna). > Przykład takiego tematu na forum muratordom no i w czym to przeczy temu, co napisalem? Zreszta producent swoje, a rzeczywistosc krzyczy. ZK tez nie jest paroizolacja - poszukaj sobie danych na kartach technicznych producentow - paroizolacyjnosc na poziomie betonu. > A podasz w końcu te źródła? nie chce mi sie (a raczej nie mam czasu) szukac - to wiedza wyszperana jakies 1-2 lata temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > no i w czym to przeczy temu, co napisalem? No, że się skrapla na ZK. I trzeba specjalnie o to dbać. A przy OK nie trzeba i nie ma takiego zagrożenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > No, że się skrapla na ZK. I trzeba specjalnie o to dbać. A przy OK nie trzeba i nie ma takiego > zagrożenia. nie wiem, po co autor pisze to: Quote: Oczywiście λ pianek otwartokomórkowych jest większy od λ pianek zamkniętokomórkowych, ale jak to w życiu bywa każdy kij ma dwa końce i tak samo jest w tym przypadku. Można oczywiście zastosować piankę zamknietokomorową na poddaszu, ale wtedy trzeba zadbać o wymuszony obieg powietrza, aby zapobiec skraplaniu się pary wodnej. jeszcze raz: OK doprowadzi pare.do.desek pokrytych papa i spowoduje ich gnicie. Teoretycznie ZK zalatwilaby sprawe nie dopuszczajac pary do desek i krokwi, ale: - jednak przepuszcza pare (porownywalnie do betonu) - jest zbyt sztywna, wiec peka przy pracy wiezby, ergo nie izoluje od pary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > OK doprowadzi pare.do.desek pokrytych papa i spowoduje ich gnicie. Naprawdę poproszę o źródło. Bo wszyscy zgodnie polecają OK i twierdzą, że takiego zagrożenia nie ma. I nie polecają ZK do poddaszy (co najwyżej do stropodachów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Naprawdę poproszę o źródło. Tlumacze Ci, ze informacji na ten temat szukalem jakies 2 lata temu, moze ciut mniej. Na szybko masz wypowiedz kogos z wlasnym doswiadczeniem: http://forum.budujemydom.pl/index.php?showtopic=22416&view=findpost&p=378454 Quote: Popatrz pan - "korników" w drewnie konstrukcyjnym dachów z których zrzucałem ocieplenie pianką nie stwierdziłem... butwienie jednak tak. Inwestor zwracał też uwagę na specyficzny, chemiczny zapach. Możecie podać skąd czerpiecie informację o mitycznej paroizolacyjności piany zamknięto komórkowej? Bo z informacji zawartych w karcie danych technicznych do której ja dotarłem wynika, że "paroizolacyjność" zamknięto komórkowej jest podobna do betonu..., acha zapomniałem o farbie, prawda kolego Bajbaga? No i jeszcze to skrawanie nadwyżki pianki, które otwiera zamknięte komórki, a i nie zapominajmy o skurczu który niweluje tę wielkopomną zaletę szczelnego wypełniania każdej szczeliny i idealnego przylegania do podłoża... sporo tego jak na "debiloodporną" technologię Probowalem znalezc informacje nt. paroprzepuszczalnosci pianek producenta podanego przez Ciebie, ale producent sie nie chwali. Jedynie nasiakliwoscia - dla zamknietokomorowej podaje 5% przy czesciowym zanurzeniu na 24h. To calkiem sporo, nie sadzisz? Mimo, ze producent twierdzi inaczej, hydroizolacja to ta pianka byc nie moze. > Bo wszyscy zgodnie polecają OK i twierdzą, że takiego zagrożenia nie ma. I nie polecają ZK do > poddaszy (co najwyżej do stropodachów). Wszyscy, tzn. kto? Sprzedawcy i producenci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Tutaj: http://www.optimumterm.pl/technologia masz innego producenta, ktory twierdzi dla ZK nastepujaco: Quote: Piankę zamknięto-komórkową stosujemy jako hydroizolację i nie jest ona zalecana do izolacji poddaszy od strony wewnętrznej w przypadku gdy mamy wentylacje grawitacyjną. W przypadku wentylacji mechanicznej mamy większe pole do popisu. Musimy tylko pamiętać o prawidłowym zaprojektowaniu przegrody i zależności niektórych materiałów np. drzewa w postaci deskowania czy też wieźby dachowej od dostępu powietrza czyli wentylowania go bo jak jest to nam wiadome od lat jeśli takowego nie będzie drzewo może butwieć. jednoczesnie podaje dla OK cos takiego: Quote: O tak wysokiej paro-przepuszczalności decyduje wielkość komórek. Z uwagi że komórka naszej pianki jest większa, przepływ powietrza przez nią,w którym zaznaczam jest wilgoć jest szybszy przez co mamy gwarancję że materiał izolacyjny nie pogorszy swoich właściwości w znacznym stopniu.Miernikiem dla oporu dyfuzyjnego jest powietrze dla którego u wynosi 1.Im jest ono bliższe wartości 1 tym lepiej. Dla przykładu dla drzewa w postaci wieźby dachowej współczynnik u wynosi 40. Analogicznie opór dyfuzyjny naszej pianki jest 23.5 krotnie wyższy niż wieźby dachowej, co z kolei mówi nam o tym że materiał izolacyjny nie będzie powodował butwienie wieźby dachowej. nie wiem, o co chodzi, ale na moj rozum, jesli opor dyfuzyjny jest 23.5 krotnie wyzszy to bynajmniej nie ulatwia odparowania wody z wiezby, wiec jak najbardziej bedzie powodowal butwienie wiezby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Masz jeszcze pare dyskusji: http://www.forumbudowlane.pl/vt/37038/0/pianka-pur-otwartokomorowa-czy-zamknietokomorowa http://forum.muratordom.pl/showthread.ph...C3%B3rkowa-BASF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Masz jeszcze pare dyskusji: > http://www.forumbudowlane.pl/vt/37038/0/pianka-pur-otwartokomorowa-czy-zamknietokomorowa > http://forum.muratordom.pl/showthread.ph...C3%B3rkowa-BASF Ten drugi link przecież sam wrzucałem. Ani w jednym, ani w drugim nie ma mowy o skraplaniu na papie przy OK, ani o tym, że nie skrapla się na powierzchni ZK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Ten drugi link przecież sam wrzucałem. > Ani w jednym, ani w drugim nie ma mowy o skraplaniu na papie przy OK, ani o tym, że nie skrapla się > na powierzchni ZK. Nie ma tez nic o tym, ze sie nie rozpuszcza, ani ze nie legna sie tam krasnoludki, co niczego nie dowodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > Płyty przez 10 lat nie osiadły nawet centymetra a jak już wspomniałem, tuż obok między Ursa z rolki > a deskowaniem, z początkowych 2 czy 3cm. zrobiło się 10cm. Rozmawiałem dzisiaj z zaufanym sprzedawcą z mojego składu, mają w ofercie róźne wełny. Mówił mi, jak widział przezbrojenie produkcji w URSie z rolek na płyty, materiał ten sam maszyny te same, tylko dochodzi inne cięcie i pakowanie. To co ty zaobserwowałeś to podejrzewam różne rodzaje wełny, różna gęstość i zupełnie inna cena. > Na pewno, jednak coś pamiętam, że wbrew logice, gęstsze miały lepsze właściwości a płyty są > gęstsze. bo często są droższe i mają lepsze parametry, ale jak porównasz z tymi topowymi w rolka o lambdzie 0.032 to cięzko o takie płyty. > Tak. Układasz dwa trójkaty, które tworzą prostokąt. Przesuwasz po przekątnej, dostosowując do > szerokości a odpadem jest tylko ten wąski koniec trójkątów. > Dodatkowo można układać w pionie lub poziomie płyt, dostosowując do wiekszego lub mniejszego > rozstawu krokwi. Dzięki muszę popatrzeć, bo nie widziałem tego, u wiekszości są to zwykłe płyty prostopadłościenne tj styro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 ... > To co ty zaobserwowałeś to podejrzewam różne rodzaje wełny, różna gęstość i zupełnie inna cena. Zgadza się. Wtedy w zasadzie nie było wyboru. Płyty były tylko z Rockwool-a zwykłe lub trójkątne no i jeszcze fasadowe zwykłe i lamelowe ale to już w ogóle inny poziom cen i twardości. Rolki oferowali wtedy wszyscy, czyli: Rockwool, Isover i Ursa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 > ... > Zgadza się. Wtedy w zasadzie nie było wyboru. Płyty były tylko z Rockwool-a zwykłe lub trójkątne no > i jeszcze fasadowe zwykłe i lamelowe ale to już w ogóle inny poziom cen i twardości. > Rolki oferowali wtedy wszyscy, czyli: Rockwool, Isover i Ursa. Teraz jest tego cała masa, co niestety utrudnia wybór . Sam zastanawiałem się mocno nad wełna drzewną, są to specjalne prasowane maty, to co je wyróżnia to bardzo duża pojemność cieplna, porównywalna z murem. Doskonale sprawdzają się latem na poddaszu. Niestety cena jest deko oderwana od rzeczywistości Także u mnie chyba będzie URSA + .. jeszcze nie wiem co, może właśnie wełna w płytach o większej gęstości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bercikh Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 Ja zamierzam ocieplić dach tym rockton . Pytanie jednak jest inne. Jest to strych nieogrzewany nieużytkowy, Warstwy dachu to popa, płyty OSB, więźba - czy w takim przypadku robilibyście szczelinę wentylacyjną między OSB a wełną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Pytanie jednak jest inne. Jest to strych nieogrzewany nieużytkowy, Warstwy dachu to popa, płyty > OSB, więźba - czy w takim przypadku robilibyście szczelinę wentylacyjną między OSB a wełną? Ja bym ocieplał strop. Mniej materiału (albo grubsza warstwa za te same pieniądze), nie ogrzewasz nieużytkowego strych (bo po co) i łatwiej (czyli taniej) położyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olleo Napisano 28 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2014 > Ja zamierzam ocieplić dach tym rockton . > Pytanie jednak jest inne. Jest to strych nieogrzewany nieużytkowy, Warstwy dachu to popa, płyty > OSB, więźba - czy w takim przypadku robilibyście szczelinę wentylacyjną między OSB a wełną? tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2014 > Dobra wełna jest w płytach. Te w rolkach osiadają i robi się pustka. Mam u siebie porównanie. Płyty > DeltaRock od 10 lat trzymają poziom a Ursa z rolki wisi jak flak spłaszczona. potwierdzam ja mam krojoną w trojkat, sam sie uszczelnia pod wpływem ciezaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Także u mnie chyba będzie URSA + .. jeszcze nie wiem co, może właśnie wełna w płytach o większej > gęstości I na co sie ostatecznie zdecydowales? Probuje znalezc cos w tych plytach trojkatnych i slabo mi idzie Ktory producent to oferuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > I na co sie ostatecznie zdecydowales? Probuje znalezc cos w tych plytach trojkatnych i slabo mi > idzie Ktory producent to oferuje? Nie wiem, który oferuje, chyba obecnie żaden. Popytałem w dwóch składach i nie mieli pojęcia a mają od lat m.in Urse, Rockwoola, Knauffa. U siebie dałem Ursę, bez kombinowania. Na razie się sprawdza, dach jest dobrze wyciszony, ciepło też nie ucieka (wg pirometru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.