Skocz do zawartości

Czy aku może zdychać i odżywać na przemian?


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, bracia i siostry grinser006.gif

Co prawda problem nie dotyczy pojazdu dwuśladowego, ale silnik jak i akumulator są - że tak powiem - normalne biglaugh.gif

No więc jest silnik 1300ccm, aku 20Ah, 180A EN, lat cztery i dwa miesiące.

W ub. piątek po dwumiesięcznym postoju pojazd nie odpalił. Pokonałem oporną materię podłączając drugi aku kabelkami - odpaliło grinser006.gif

Po rozruchu pokładowy woltomierz wskazuje, że ładowanie w normie. Po przejechaniu ok. 30km postój ok. 10 minut, rozruch bez problemu - to akurat mnie specjalnie nie zdziwiło. Po kolejnych 30. kilometrach sprzęt zdławiony przy ruszaniu, wciskamy guzik rozrusznika i... ten nie robi nawet pół obrotu, kontrolki gasną, wskaźniki lecą na łeb, na szyję...

Ale że było lekko z górki - drugi bieg i jedziemy dalej. Po przejechaniu kilometra postój ok. 20 minut i z ciekawości rozruch - bez problemu... icon_eek.gif

Co jest? niewiem.gif Kiedy poprzedni aku zdychał, to był słaby ciągle, przyjmował każdą ilość energii z prostownika, ale nic z tego nie wynikało...

Teraz raz jest moc, a raz niemoc grinser006.gif i pojęcia nie mam, czy to aku już się żegna, czy to też coś innego, ale co?

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mieć też problem z masą na silniku.

Potwierdzam. Sprawdź wszystkie przewody. Nie wiem jak u Ciebie ale w Renault sa nie zaizolowane i pokrywają się patyną, która powoduje "próchnienie".

Sprawdź połączenie budy z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz mieć też problem z masą na silniku.

Również potwierdzam, miałem identyczną co do detali przygodę - winna była po prostu luźna/brudna klema.

Zatem w pierwszej kolejności sprawdzić połączenia na klemach i na umasowieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak u Ciebie ale w Renault sa nie zaizolowane i

> pokrywają się patyną, która powoduje "próchnienie".

Przewody są w normalnej izolacji PCV.

> Sprawdź połączenie budy z silnikiem.

To może być trudne, ponieważ wszystkie elementy nadwozia są z tworzywa, ale rama jest jak najbardziej stalowa grinser006.gif

Muszę wytropić, gdzie w czeluściach i zakamarach chowa się drugi koniec przewodu masowego biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.