romano11 Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Witajcie, bracia i siostry Co prawda problem nie dotyczy pojazdu dwuśladowego, ale silnik jak i akumulator są - że tak powiem - normalne No więc jest silnik 1300ccm, aku 20Ah, 180A EN, lat cztery i dwa miesiące. W ub. piątek po dwumiesięcznym postoju pojazd nie odpalił. Pokonałem oporną materię podłączając drugi aku kabelkami - odpaliło Po rozruchu pokładowy woltomierz wskazuje, że ładowanie w normie. Po przejechaniu ok. 30km postój ok. 10 minut, rozruch bez problemu - to akurat mnie specjalnie nie zdziwiło. Po kolejnych 30. kilometrach sprzęt zdławiony przy ruszaniu, wciskamy guzik rozrusznika i... ten nie robi nawet pół obrotu, kontrolki gasną, wskaźniki lecą na łeb, na szyję... Ale że było lekko z górki - drugi bieg i jedziemy dalej. Po przejechaniu kilometra postój ok. 20 minut i z ciekawości rozruch - bez problemu... Co jest? Kiedy poprzedni aku zdychał, to był słaby ciągle, przyjmował każdą ilość energii z prostownika, ale nic z tego nie wynikało... Teraz raz jest moc, a raz niemoc i pojęcia nie mam, czy to aku już się żegna, czy to też coś innego, ale co? Pozdrawiam - romano11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Może się naprawić i znowu: "padać". Zrusza się opad na dnie i zwiera albo rozwiera cele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 Objaw taki jak opisujesz daje zwarcie między celami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Teraz raz jest moc, a raz niemoc i pojęcia nie mam, czy to aku już się żegna, czy to też coś > innego, ale co? Możesz mieć też problem z masą na silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wiza Napisano 8 Września 2014 Udostępnij Napisano 8 Września 2014 > Możesz mieć też problem z masą na silniku. Potwierdzam. Sprawdź wszystkie przewody. Nie wiem jak u Ciebie ale w Renault sa nie zaizolowane i pokrywają się patyną, która powoduje "próchnienie". Sprawdź połączenie budy z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 9 Września 2014 Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Możesz mieć też problem z masą na silniku. Również potwierdzam, miałem identyczną co do detali przygodę - winna była po prostu luźna/brudna klema. Zatem w pierwszej kolejności sprawdzić połączenia na klemach i na umasowieniu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > Nie wiem jak u Ciebie ale w Renault sa nie zaizolowane i > pokrywają się patyną, która powoduje "próchnienie". Przewody są w normalnej izolacji PCV. > Sprawdź połączenie budy z silnikiem. To może być trudne, ponieważ wszystkie elementy nadwozia są z tworzywa, ale rama jest jak najbardziej stalowa Muszę wytropić, gdzie w czeluściach i zakamarach chowa się drugi koniec przewodu masowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 9 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2014 > luźna/brudna klema. > Zatem w pierwszej kolejności sprawdzić połączenia na klemach i na umasowieniu silnika. Sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.