Skocz do zawartości

[G] HB sprężyny tył (wzmocnione/od sedana/...)


zzajac

Rekomendowane odpowiedzi

Astra ma zamontowany gaz i hak, razem kilkadziesiąt kilo więcej za tylną osią i mam wrażenie, że zbyt nisko siedzi tył-nawet z pustym bagażnikiem. Czuć, że jest trochę miękko. Jak wsiądą dwie osoby z tyłu to już jest wyraźnie niżej albo jak się wrzuci coś dodatkowego do bagażnika. Zdarza się też pociągnąć przyczepkę-małą i lekką ale zawsze.

Zastanawiam się nad wymianą sprężyn, żeby wysokość tyłu wróciła do standardowej i było trochę twardziej. I pytanie, czy już ktoś próbował zakładać do hatchbacka sprężyny wzmacniane albo może np. od sedana pasują? Jak to wygląda i jak się jeździ? Chętnie zobaczyłbym zdjęcia, jeżeli ktoś ma. Absolutnie chciałbym uniknąć sytuacji, że tył pójdzie za bardzo w górę i będzie za wysoko, nie chcę też pakować gum w sprężyny.

Macie jakieś pomysły lub doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam HTB i z tyłu sprężyny od kombi (tak twierdził poprzedni właściciel, kierownik serwisu Opla w... nie ważne, ale sprawdziłem, nie kłamał co do miejsca pracy). Samochód w chwili zakupu w 2005 roku miał ładną sportową sylwetkę. Sprężyny od kombi założył ze względu na ogrom spowalniaczy na osiedlu, gdzie mieszkał - faktycznie, co 20m leżący policjant, nie da się jeżdzić. Obawiał się, że kiedyś zostawi tłumik na jezdni.

Sprężyny były na 100% oryginalne z ASO, miał jakieś tam zniżki, dostałem kupę faktur na wymiany części eksploatacyjnych, wszystkie z ASO. Sprężyny te mam do dzisiaj i nie narzekam.

Poniżej foto auta zaraz po zakupie. Widać po listwach bocznych, że lekutko idzie tył w górę. Prowadzi się normalnie.

287935923-Astra06a.jpg

PS. na innych zdjęciach zauwazyłem, że przód auta jest dalej od krawężnika, niż jego tył, więc faktycznie jego wznios jest trochę większy, niż widać na zdjęciu.

Pozdr.

post-65098-1435252594368_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra ma zamontowany gaz i hak, razem kilkadziesiąt kilo więcej za tylną osią i mam wrażenie, że

> zbyt nisko siedzi tył-nawet z pustym bagażnikiem. Czuć, że jest trochę miękko. Jak wsiądą dwie

> osoby z tyłu to już jest wyraźnie niżej albo jak się wrzuci coś dodatkowego do bagażnika.

> Zdarza się też pociągnąć przyczepkę-małą i lekką ale zawsze.

> Zastanawiam się nad wymianą sprężyn, żeby wysokość tyłu wróciła do standardowej i było trochę

> twardziej. I pytanie, czy już ktoś próbował zakładać do hatchbacka sprężyny wzmacniane albo

> może np. od sedana pasują? Jak to wygląda i jak się jeździ? Chętnie zobaczyłbym zdjęcia,

> jeżeli ktoś ma. Absolutnie chciałbym uniknąć sytuacji, że tył pójdzie za bardzo w górę i

> będzie za wysoko, nie chcę też pakować gum w sprężyny.

> Macie jakieś pomysły lub doświadczenia?

powiem tak, załatwiałem swego czasu klientom do Astr G htb. cierpiącym na siadanie sprężyn fabryczne sprężyny wzmocnione (dla wersji z hakiem) ale są one dość drogie, natomiast tańszym rozwiązaniem jest kupno sprężyn wzmocnionych dedykowanych niezależnego producenta,

ja co prawda do swojej H ale kombi założyłem po złamaniu fabrycznej sprężyny wzmocnione Lesjoforsy (też mam LPG) i na początku było twardo, po kilku tys. km sprężyny trochę się ułożyły, efekt jest taki że auto stoi minimalnie wyżej niż na fabrycznych, jest niewątpliwie sztywniejsze, nie siada po załadowaniu, ale plusem jest to jak zachowuje się w zakrętach, nie ma takich przechyłów i fajnie trzyma się drogi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

@master22221: jak było robione to zdjęcie to miałeś LPG, czy później dołożyłeś?

patrząc po info na stronie masy

sedan jest 20 kg cięższy, a kombi 40kg od hb. O ile temu wierzyć, to biorąc pod uwagę, że butla waży ze 20, a hak z 15-20 to teoretycznie na sprężynie od kb powinien wylądować na w miarę standardowej wysokości ... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Macie jakieś pomysły lub doświadczenia?

Ja zakładałem do swojej G htb sprężyny od kombi (ze względu na koła 16" przycierające o ranty nadkoli przy większym dociążeniu).

Tył podniósł się trochę do góry, ale wyglądało to w porządku. Oczywiście nie dobijało też tak jak wcześniej.

Polecam tę metodę, bo sprężyna pracuje cała, a nie tak jak w przypadku włożenia gum usztywniających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.