mouk Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Witam Pół roku temu przy 60tys km miałem robioną regulację zaworów. Pojechałem teraz na przegląd instalacji gazowej przy 80tys km i chcieli znowu regulować zawory. Według instrukcji regulacje zaworów powinny być co 60tys km i po takim przebiegu właśnie zrobiłem pierwszą regulację. Czy to możliwe, żeby tak szybko wymagana była znowu regulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 Przy instalacji gazowej trzeba czesciej regulowac zarowy. A czy faktycznie tego wymagaja po takim przebiegu to juz zalezy od konkretnego auta, instalacji LPG itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Przy instalacji gazowej trzeba czesciej regulowac zarowy. A czy faktycznie tego wymagaja po takim > przebiegu to juz zalezy od konkretnego auta, instalacji LPG itd. kazałem po 250kkm zdjąć pokrywe i sprawdzic zawory - były ok. uważac trzeba na cośtam od zmiennych faz rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Przy instalacji gazowej trzeba czesciej regulowac zarowy. A czy faktycznie tego wymagaja po takim > przebiegu to juz zalezy od konkretnego auta, instalacji LPG itd. Dla mnie to tylko trochę dziwne, że wcześniej wystarczyło po 60tys, a teraz nagle już po 20tys trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 wg jednej szkoły przy LPG regulacja zaworów powinna się odbywać 2x częściej niż przy jeździe na noPb wg drugiej tylko ''częściej'', ale nie koniecznie aż 2x częściej. Co do samego problemu zaworów, to największy* wpływ na kasowanie luzów ma styl jazdy, przy normalnej jeździe w średnim zakresie obrotów zawory trzymają ustawienia. *zakładamy naturalnie, że skład mieszanki jest prawidłowy i nie ma oszczędzania 'na siłę' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > wg jednej szkoły przy LPG regulacja zaworów powinna się odbywać 2x częściej niż przy jeździe na > noPb > wg drugiej tylko ''częściej'', ale nie koniecznie aż 2x częściej. > Co do samego problemu zaworów, to największy* wpływ na kasowanie luzów ma styl jazdy, przy > normalnej jeździe w średnim zakresie obrotów zawory trzymają ustawienia. > *zakładamy naturalnie, że skład mieszanki jest prawidłowy i nie ma oszczędzania 'na siłę' Czyli dla świętego spokoju dam to do regulacji po 30tys(czyli jak będę miał 90tys.), czyli 2x częściej niż wg instrukcji. Przy okazji wtedy zrobię rozrząd, bo 90tys to już chyba też będzie odpowiedni moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > Dla mnie to tylko trochę dziwne, że wcześniej wystarczyło po 60tys, a teraz nagle już po 20tys > trzeba. Albo probuja Cie naciagnac albo cos wczesniej popsuli przy regulacji i teraz to tuszuja. Moze tez poprzednia regulacja byla tylko na papierze i teraz faktycznie trzeba wykonac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 23 Września 2014 Udostępnij Napisano 23 Września 2014 a przy jakim przebiegu był załżony gaz? Z tego co pamietam w mk2FL regulacja była co 40 tys, ja na gazie sprawdzałem co 20 i zawsze coś trzeba było poprawić. Nie robił tego warsztat ale ówczesny tutejszy guru gazowy czyli yaboll. Przy gazie następuje szybsze wypalanie gniazd zaworowych w skutek czego luz się zmniejsza, co jest znacznie gorsze dla trwałości silnika niż w przypadku jazdy na benzynie gdzie luz się powiększa (o ile w ogóle się zmienia). Jak nie ma hydraulicznych kasatorów luzów to niestety luzy trzeba sprawdzać. Z tego co mówił yaboll to na hydraulice też się może z czasem zakres skończyć i wtedy trzeba było wymieniać (o ile dobrze pamiętam) szkalnki co było dość kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 23 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2014 > a przy jakim przebiegu był załżony gaz? Z tego co pamietam w mk2FL regulacja była co 40 tys, ja na > gazie sprawdzałem co 20 i zawsze coś trzeba było poprawić. Nie robił tego warsztat ale > ówczesny tutejszy guru gazowy czyli yaboll. > Przy gazie następuje szybsze wypalanie gniazd zaworowych w skutek czego luz się zmniejsza, co jest > znacznie gorsze dla trwałości silnika niż w przypadku jazdy na benzynie gdzie luz się > powiększa (o ile w ogóle się zmienia). > Jak nie ma hydraulicznych kasatorów luzów to niestety luzy trzeba sprawdzać. Z tego co mówił yaboll > to na hydraulice też się może z czasem zakres skończyć i wtedy trzeba było wymieniać (o ile > dobrze pamiętam) szkalnki co było dość kosztowne. Od pierwszego kilometra śmiga na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > Od pierwszego kilometra śmiga na LPG jak masz zamiar jeździć tym autem jeszcze, to osobiście proponuję robić jednak sprawdzenia co 20-30 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > jak masz zamiar jeździć tym autem jeszcze, to osobiście proponuję robić jednak sprawdzenia co > 20-30 tys km. ale samemu, nie polegałbym na ocenie warsztatów bo koszty są niewspółmierne do ilości roboty. Ja w swoim zawory regulowałem chyba raz, zresztą tylko 2szt., a na gazie przelatałem >60kkm. U Ciebie też chyba raz tylko była potrzebna korekta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > ale samemu, nie polegałbym na ocenie warsztatów bo koszty są niewspółmierne do ilości roboty. > Ja w swoim zawory regulowałem chyba raz, zresztą tylko 2szt., a na gazie przelatałem > U Ciebie też chyba raz tylko była potrzebna korekta? mi się zdaje że dwa razy, potem auto sprzedałem (zrobiłem na gazie torchę ponad 40 tys km). Raz wiem, że starczyło pozamieniać miejscami 1 czy 2 płytki i było ok. A do dzisiaj w skrzynce z narzędziami mam 1 czy 2 płytki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mouk Napisano 29 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2014 > mi się zdaje że dwa razy, potem auto sprzedałem (zrobiłem na gazie torchę ponad 40 tys km). > Raz wiem, że starczyło pozamieniać miejscami 1 czy 2 płytki i było ok. > A do dzisiaj w skrzynce z narzędziami mam 1 czy 2 płytki Autem chciałbym przynajmniej 200tys zaliczyć. Co 30tys km wystarczy tą regulację sprawdzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Września 2014 Udostępnij Napisano 29 Września 2014 > Autem chciałbym przynajmniej 200tys zaliczyć. > Co 30tys km wystarczy tą regulację sprawdzać? powinno, ale najlepiej jakbyś się sam nauczył jak to robić, albo miał zaufanego kolegę od tego. Wtedy to nawet co 10 tys można robić. Nie wiem jaka jest degradacja zaworów w 1.4, dobrze by było żebyś popytał gazownika, albo może na kąciku gazowym, Ci na to odpowiedzą. Ale IMHO 30 tys km to rozsądny okres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.