Krisker Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 Zastanawiam się, czy komuś się zdarzyło, żeby wywalenie uszczelki pod głowicą spowodowało wyciek oleju na zewnątrz? Przeważnie pisze się o skutkach widocznych w płynie chłodzącym i oleju na bagnecie, a jakoś nei słyszałem, żeby na zewnątrz wywalało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myska Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Zastanawiam się, czy komuś się zdarzyło, żeby wywalenie uszczelki pod > głowicą spowodowało wyciek oleju na zewnątrz? Przeważnie pisze > się o skutkach widocznych w płynie chłodzącym i oleju na > bagnecie, a jakoś nei słyszałem, żeby na zewnątrz wywalało moim zdaniem wyciekiem na zewnatrz moze byc olej na bloku silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > moim zdaniem wyciekiem na zewnatrz moze byc olej na bloku silnika Chodzi mi o praktykę, a nie teorię To, że taki wyciek objawia się teoretycznie zaświniony blok, to ja wiem, ale czy komuś się tak zdarzyło? Mam zagadkę w swoim aucie i szukam różnych możliwości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myska Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Chodzi mi o praktykę, a nie teorię To, że taki wyciek objawia się > teoretycznie zaświniony blok, to ja wiem, ale czy komuś się tak > zdarzyło? Mam zagadkę w swoim aucie i szukam różnych > możliwości... A to przepraszam ze smiałam sie wtrącić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > A to przepraszam ze smiałam sie wtrącić No nic, czekam na inne opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapski Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Zastanawiam się, czy komuś się zdarzyło, żeby wywalenie uszczelki pod > głowicą spowodowało wyciek oleju na zewnątrz? Przeważnie pisze > się o skutkach widocznych w płynie chłodzącym i oleju na > bagnecie, a jakoś nei słyszałem, żeby na zewnątrz wywalało ja tak miałem, ciekło pięknie po bloku, na szczęście z przodu, łatwo było zauważyć. Na trasie ok. 300 km zeszło mi ok 1,5 litra oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_michalski Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 zdarzyło. Ojczulka poldolot przebieg ca 60-80 kkm. Przyczyna - niedokręcona przez fabrykę jedna sruba głowicy. Objaw - duuży wyciek z "magistrali olejowej" - rzedu litr na roboczo tydzień (5 dni dojazdów z L-wa do hurtowni w W-wie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Zastanawiam się, czy komuś się zdarzyło, żeby wywalenie uszczelki pod > głowicą spowodowało wyciek oleju na zewnątrz? Przeważnie pisze > się o skutkach widocznych w płynie chłodzącym i oleju na > bagnecie, a jakoś nei słyszałem, żeby na zewnątrz wywalało Ja tak mam, z boku silnika mam ślady oleju,w miejscu laczenia dolu z glowica z niczego innego nie moze tam ciec, zaniedlugo czeka mnie wymiana niestety Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Ja tak mam, z boku silnika mam ślady oleju,w miejscu laczenia dolu z > glowica z niczego innego nie moze tam ciec, zaniedlugo czeka > mnie wymiana niestety > Pozdro Kurde, czyli jednak zdarza się Olej wali mi gdzieś na kolektor wydechowy i kopci. Wszystko dokładnie oblukane, a wycieku niet. Jedyne miejsce, które zostało, to właśnie uszczelka pod głowicą, bo tam dojścia nie mam i nie mogę sprawdzić Ale lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narat Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Kurde, czyli jednak zdarza się Olej wali mi gdzieś na kolektor > wydechowy i kopci. Wszystko dokładnie oblukane, a wycieku niet. Tak sobie myślę że jakby ciekło z uszczelki pod głowicą to raczej na kolektor by się nie lało, bo jest on wyżej. Nawet jeśli na skutek wycieku się olej doszedły do kolektora (smród) to i tak jego większa część spływałaby w dół i chyba łatwo byś zauważył. Podaj więcej objawów - jakie są ubytki oleju itp. A może chodzi Ci o wyciek spod pokrywy głowicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Tak sobie myślę że jakby ciekło z uszczelki pod głowicą to raczej na > kolektor by się nie lało, bo jest on wyżej. Nawet jeśli na > skutek wycieku się olej doszedły do kolektora (smród) to i tak > jego większa część spływałaby w dół i chyba łatwo byś zauważył. Wycieku nie widać. W sumie coś w tym co piszesz jest, ale wycieku nie widać, a wystarczy pojeździć do rozgrzania kolektora i dymi okrutnie. Oglądałem z lusterkiem nawet, bo dojście jest od spodu kijowe, ale nic nie znalazłem (mechanicy też). Jedyne miejsce, z którego może jeszcze lecieć to właśnie uszczelka pod głowicą - po prostu nic innego w tamtej okolicy nie ma A dym leci... > Podaj więcej objawów - jakie są ubytki oleju itp. Ubytek "w normie". > A może chodzi Ci o wyciek spod pokrywy głowicy? Tam też ciekło, ale wymieniłem. Wszelkie resztki już się powinny wypalić, bo przejechałem około 1000km po wymianie i jak dymiło, tak dymi Nienawidzę takich zagadek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narat Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > tak dymi Nienawidzę takich zagadek! Też miałem zagwostke z wyciekiem płynu- nikt nie wiedział skąd się leje, a lało sie z .... do dziś nie wiem skąd. Po wymianie uszczelki przeszło. A wracając do Twojego problemu - jak rozumiem dymi sie z okolic kolektora. Ale skoro ubytki oleju w normie tzn. że go nie ubywa znacząco. Brak ubytków oleju i ciągłe dymienie - coś mi się tu nie zgadza. Trudno jest pomóc na odległość skoro mechaniorzy oglądali z bliska i nie pomogli. Najlepiej odkręć kolektor i oblookaj sam. Jest tam parę śrubek do odkręcenia, ale pomimo kiepskiego wyglądu (rdza) u mnie poszły bez żadnych oporów. Roboty na 10 min, a wszystko obejrzysz dokładnie. Po odkręceniu kolektor ładnie daje się odciągnąć w stronę chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Też miałem zagwostke z wyciekiem płynu- nikt nie wiedział skąd się > leje, a lało sie z .... do dziś nie wiem skąd. Po wymianie > uszczelki przeszło. > A wracając do Twojego problemu - jak rozumiem dymi sie z okolic > kolektora. Ale skoro ubytki oleju w normie tzn. że go nie ubywa > znacząco. Brak ubytków oleju i ciągłe dymienie - coś mi się tu > nie zgadza. Trudno jest pomóc na odległość skoro mechaniorzy > oglądali z bliska i nie pomogli. > Najlepiej odkręć kolektor i oblookaj sam. Jest tam parę śrubek do > odkręcenia, ale pomimo kiepskiego wyglądu (rdza) u mnie poszły > bez żadnych oporów. Roboty na 10 min, a wszystko obejrzysz > dokładnie. Po odkręceniu kolektor ładnie daje się odciągnąć w > stronę chłodnicy. Zapomniałem chyba dodać, że chodzi mi o moje 2.4 w omedze Tak czy inaczej - dostęp nawet do odkręcenia kolektorów (oba wychodzą z jednej strony) jest kijowy, ale chyba nie mam innego wyjścia. Sprawdzę jeszcze co się dzieje pod izolatorem termicznym, który osłania kolektor ssący od wydechowego i jednocześnie sporo zasłania... Dzięki za pomoc i sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Wycieku nie widać. W sumie coś w tym co piszesz jest, ale wycieku nie > widać, a wystarczy pojeździć do rozgrzania kolektora i dymi > okrutnie. Oglądałem z lusterkiem nawet, bo dojście jest od spodu > kijowe, ale nic nie znalazłem (mechanicy też). Jedyne miejsce, z > którego może jeszcze lecieć to właśnie uszczelka pod głowicą - > po prostu nic innego w tamtej okolicy nie ma A dym leci... rozumiem, że dymi przy kolektorze... może uszczelka pod kolektorem a głowicą? > Ubytek "w normie". > Tam też ciekło, ale wymieniłem. Wszelkie resztki już się powinny > wypalić, bo przejechałem około 1000km po wymianie i jak dymiło, > tak dymi Nienawidzę takich zagadek! ja też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > rozumiem, że dymi przy kolektorze... może uszczelka pod kolektorem a > głowicą? Jakby padła uszczelka pod kolektorem to by spalinami waliło i było głośno. Tutaj ewidentnie jest smród palonego oleju - swoją drogą chyba mnie prześladuje, bo w matizie też miałem awarię, której skutkiem było wywalenie oleju na kolektor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 14 Marca 2006 Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 Mam małą sugestię. Kiedyś miałem tak w CC! Też głowiłem się długo i w końcu znalazłem o co chodziło - ciekł nie olej, tylko płyn hamulcowy z jakiejś uszczelki we wspomaganiu hamulców (serwo) prosto na kolektor. Pewnie nie o to chodzi, ale na wszelki wypadek sprawdź... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 14 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2006 > Mam małą sugestię. Kiedyś miałem tak w CC! Też głowiłem się długo i w > końcu znalazłem o co chodziło - ciekł nie olej, tylko płyn > hamulcowy z jakiejś uszczelki we wspomaganiu hamulców (serwo) > prosto na kolektor. Pewnie nie o to chodzi, ale na wszelki > wypadek sprawdź... Wstępna diagnoza - pęknięty kolektor wydechowy. Ale skąd smród palonego oleju to nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.