Skocz do zawartości

[kzAK]nietypowo... Daihatsu Cuore...


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

yaya.gif

> coś konkretnego wiadomo o tym aucie??

> roczniki po 2005r.

Silnik rzeczywiście Toyoty. Ten sam co w Aygo. W ogóle cały zespół napędowy ten sam. Całość to tańsza marka Toyoty.

Zawieszenie i reszta nie są już jednak wspólne z Toyotami.

Jeśli chodzi o eksploatację to wszystko dostępne bez problemu w siec.i Zwykle w dobrych cenach bo mały popyt.

Mechaniczne części zawieszenia i osprzętu, który nie jest bezpośrednio z Toyoty trudniej dostępne. Sporo używek, zawsze się znajdzie dobry egzemplarz. Jest w Poznaniu sklep Daihatsu. Można kupić wysyłkowo. Sprowadzają tez z ASO w Niemczech.

Najlepiej jednak w przypadku takich elementów kupić w sieci. Jest sklep w Japonii, gdzie po numerze części można wyszukać i w ciągu 3 - 5 dni jest na miejscu. Średnio o połowę taniej niż w ASO, już z przesyłką. Sprowadzałem kilka razy znajomym z forum Dai. Raz filtr do ASB, później czujnik wejściowy ASB bo mimo, że ogólnodostępny i stosowany w większości aut z ASB to wychodził trzy razy taniej niż u nas. Ostatnio Poduszkę silnika i bolce prowadzące klocki hamulcowe.

Auta niezawodne. Tak jak Toyota ale i blachy tak samo podatne na rudą.

> i co myślicie o tym egzemplarzu

Trudno coś napisać na podstawie tak, słabych zdjęć. Jedyne co zauważyłem niepokojącego to krople wody wiszące na wewnętrznej osłonie krawędzi otworu drzwi z tyłu.

Wygląda jakby uszczelka drzwi ciekła. Z jakiego powodu?

> autko na typowe kulanie się do pracy

Powinno palić między 3,5 a 5l/100km. Moja mulher.gif jeździ starszą generacją codziennie do pracy 25km w jedna stronę. Na razie zrobiła 30 tys. km. Całkowicie bezawaryjnie. Tylko eksploatacja.

Mówi, że nie zamieni go na inny. Myślę jednak, że gdyby tylko przejechała się czymś większym z ASB to zmieniłaby zdanie. Na wszelki wypadek jej nie pozwalam.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik rzeczywiście Toyoty. Ten sam co w Aygo. W ogóle cały zespół napędowy ten sam. Całość to

> tańsza marka Toyoty.

> Zawieszenie i reszta nie są już jednak wspólne z Toyotami.

> Jeśli chodzi o eksploatację to wszystko dostępne bez problemu w siec.i Zwykle w dobrych cenach bo

> mały popyt.

> Mechaniczne części zawieszenia i osprzętu, który nie jest bezpośrednio z Toyoty trudniej dostępne.

> Sporo używek, zawsze się znajdzie dobry egzemplarz. Jest w Poznaniu sklep Daihatsu. Można

> kupić wysyłkowo. Sprowadzają tez z ASO w Niemczech.

> Najlepiej jednak w przypadku takich elementów kupić w sieci. Jest sklep w Japonii, gdzie po numerze

> części można wyszukać i w ciągu 3 - 5 dni jest na miejscu. Średnio o połowę taniej niż w ASO,

> już z przesyłką. Sprowadzałem kilka razy znajomym z forum Dai. Raz filtr do ASB, później

> czujnik wejściowy ASB bo mimo, że ogólnodostępny i stosowany w większości aut z ASB to

> wychodził trzy razy taniej niż u nas. Ostatnio Poduszkę silnika i bolce prowadzące klocki

> hamulcowe.

o części się nie martwię, mam w okolicy paru obcykanych w tym temacie, a i kilka cuore już widziałem, że jeździ

> Auta niezawodne. Tak jak Toyota ale i blachy tak samo podatne na rudą.

każde będzie mniej podatne na rudą niż obecnie używany fiat uno...

gdzie najszybciej szukać jej ognisk?

> Trudno coś napisać na podstawie tak, słabych zdjęć. Jedyne co zauważyłem niepokojącego to krople

> wody wiszące na wewnętrznej osłonie krawędzi otworu drzwi z tyłu.

> Wygląda jakby uszczelka drzwi ciekła. Z jakiego powodu?

to looknę jak pojadę oglądać, słuszna uwaga

> Powinno palić między 3,5 a 5l/100km. Moja jeździ starszą generacją codziennie do pracy 25km w

> jedna stronę. Na razie zrobiła 30 tys. km. Całkowicie bezawaryjnie. Tylko eksploatacja.

> Mówi, że nie zamieni go na inny. Myślę jednak, że gdyby tylko przejechała się czymś większym z ASB

> to zmieniłaby zdanie. Na wszelki wypadek jej nie pozwalam.

tutaj wymaganiem jest małe spalanie, obecny fiat uno 1.0 pali 6l/100 i następca ma palić mniej... w cyklu miejskim i być jak najmłodszy (wiem, rocznikiem się nie jeździ... ale takie są wymagania nabywcy, niereformowalne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o części się nie martwię...

I słusznie bo najprawdopodobniej w ogóle nie będą potrzebne o ile jakiś mechanik patałach czegoś nie spartoli przy okazji wymiany eksploatacyjnej. Tak jak u mnie połamał czujnik wejściowy ASB a u mojej mulher.gif w Sirionie inny niedokręcił przewodu masy kompa...

...

> każde będzie mniej podatne na rudą niż obecnie używany fiat uno...

Hmm... pewności nie mam. wink.gif

Zależy jak był zadbany. Po 10 latach potrafią pojawiać się pierwsze burchle.

> gdzie najszybciej szukać jej ognisk?

Progi zewnętrzne od spodu, krawędź tylnego nadkola, głównie przy progu, punkt styku krawędzi przedniego nadkola ze zderzakiem i podłoga od strony progów w przednim narożniku. No i pod tylną tablicą jeśli ktoś po chamsku wkręty wpakował. Tam co prawda są gniazda na śrubki M6 ale różne rzeczy już widziałem.

> to looknę jak pojadę oglądać, słuszna uwaga

Troszkę podejrzanie wygląda też styk przedniego, chyba prawego błotnika ze zderzakiem. Może zdjęcie tak zrobione ale jakoś jakby krzywo spasowane.

> tutaj wymaganiem jest małe spalanie, obecny fiat uno 1.0 pali 6l/100 i następca ma palić mniej... w

> cyklu miejskim i być jak najmłodszy (wiem, rocznikiem się nie jeździ... ale takie są wymagania

> nabywcy, niereformowalne)

Egzemplarz mojej nigdy nie przekroczył zużycia 5l./100km ale to dwie generacje do tyłu i silnik 989cm3, konstrukcji Daihatsu. No i 650kg. masy. Ten będzie nieco cięższy, więc pewnie przy cięższym bucie lub nieumiejętnym dobieraniu biegów, może przekroczyć piątkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdybym był zainteresowany zakupem to podpowiesz, gdzie szukać opisu wszystkich modeli z ostatnich

> 10-15 lat?

Jednego, uniwersalnego miejsca nie ma. Trzeba się zagłębić w temat na forach polskich i zagranicznych, jest sporo rozrzuconych po sieci stron. Głównie angielskich, rosyjskich i malezyjskich.

Na początek wystarczy Wikipedia ale angielska. wink.gif

Jak będę przy domowym kompie to mogę podesłać najciekawsze linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednego, uniwersalnego miejsca nie ma. Trzeba się zagłębić w temat na forach polskich i

> zagranicznych, jest sporo rozrzuconych po sieci stron. Głównie angielskich, rosyjskich i

> malezyjskich.

> Na początek wystarczy Wikipedia ale angielska.

> Jak będę przy domowym kompie to mogę podesłać najciekawsze linki.

Bardzo bym prosił. Szukam czegoś, co może dałoby radę zastąpić moją C8 albo drugiego małego wozidełka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo bym prosił. Szukam czegoś, co może dałoby radę zastąpić moją C8 albo drugiego małego

> wozidełka.

W ofercie Dai nie ma i raczej nigdy nie było nic co mogłoby zastąpić C8. To tylko małe wozidełka nie licząc Applause czy Ferozy z ub. wieku, które też wcale nie były wielkie.

W tej chwili najciekawsza jest chyba Materia, znana także jako Toyota bB lub Scion xB albo Subaru DEX. Małe z zewnątrz autko, zaskakująco obszerne w środku. Tylko brzydkie jak noc w moim mniemaniu. Do tego kompaktowy Sirion (Subaru Justy) i najmniejszy Cuore. Nie licząc Trevis-a i Copen-a. No i mały SUV - Terios. Reszta to typowo JP wynalazki.

Katalog ale z nazwami na inne rynki, więc trzeba sobie dopasować po zdjęciach. Nie wszystkie silniki EU są uwzględnione, więc dobrze wspomagać się angielską Wikipedią.

Angielski portal Daihatsu .

Rosyjski klub YRV .

To takie ogólne. Mam więcej bardziej konkretnych w tematyce silnika K3VET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak podejrzewałem, że nic dużego nie będą mieli w ofercie. A powiedz mi jeszcze, jak bym chciał 4x4 to jest taka opcja? Kto wie, może właśnie będzie mi potrzebne takie małe autko dobrze radzące sobie w błocie, do poniewierania po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak podejrzewałem, że nic dużego nie będą mieli w ofercie. A powiedz mi jeszcze, jak bym chciał 4x4

> to jest taka opcja?

Standardowo każdy Terios. Z pozostałych zdarzają się 4x4 Sirion (poprzedni i aktualny), YRV, Materia. Ten ostatni bardzo, bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem się czemu on taki tani na tle innych modeli...a to bida wersja... szyby na korbkę, brak klimy, obrotomierza...

no nic, w sobotę jadę oglądać... zobaczymy co z tego będzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawiałem się czemu on taki tani na tle innych modeli...a to bida wersja... szyby na korbkę,

> brak klimy, obrotomierza...

> no nic, w sobotę jadę oglądać... zobaczymy co z tego będzie

Albo wszyscy się boją nieznanego albo taki ulep? Fakt, że podejrzanie tanio. Za tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo wszyscy się boją nieznanego albo taki ulep? Fakt, że podejrzanie tanio. Za tanio.

się boją... byłem jedynym oglądającym/dzwoniącym przez miesiąc...

auto stoi już pod domem, przejrzałem co radziłeś ale jest ok,

poszło za 7600... w trasie przy v średniej 110 (S1) spalanie wyszło 5l/100km smile.gif:)

wątek można zamknąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.