Florydzialski Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 Mam takie pytanie z gatunku dlaczego. Więc Mercedes fabrycznie ma dość spory negatyw zarówno na przodzie jak i na tyle. Obserwując inne Mercedesy i BMW na drogach wygląda na to że Niemcy lubią tak ustawiać zawieszenie - praktycznie wszystkie modele (oprócz SUV) mają negatyw, a wersje usportowione (np. M3) mają spory. Wiem jaki ma to wpływ na prowadzenie się samochodu, nie musicie mi tego tłumaczyć. Bardziej mnie interesuje jaki ma to wpływ na zużycie opon? I czy producenci nie przejmują się tym że zużywa to opony nierówno? W Lexusie też był początkowo spory negatyw, ale był jakiś recall i poprawili to i teraz koła są prawie pionowo, w porównaniu z Mercedesem to spora różnica. A drugie pytanie - dlaczego w Mercedesie koła wychodzą poza obrys karoserii? Myślałem że to jest nielegalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Mam takie pytanie z gatunku dlaczego. Więc Mercedes fabrycznie ma dość spory negatyw zarówno na > przodzie jak i na tyle. Obserwując inne Mercedesy i BMW na drogach wygląda na to że Niemcy > lubią tak ustawiać zawieszenie - praktycznie wszystkie modele (oprócz SUV) mają negatyw, a > wersje usportowione (np. M3) mają spory. Wiem jaki ma to wpływ na prowadzenie się samochodu, > nie musicie mi tego tłumaczyć. Bardziej mnie interesuje jaki ma to wpływ na zużycie opon? I > czy producenci nie przejmują się tym że zużywa to opony nierówno? Nie sądzę, by fabryczny negatyw w geometrii miał jakiś większy wpływ na zużycie opon, tym bardziej w M3, gdzie szybko pokonywane zakręty próbują nam zniszczyć zewnętrzną krawędź opony, a tu zonk, bo negatyw w zakręcie przyłoży siłę równo na cały bieżnik przy kole dociążonym. Mam u siebie w BMW negatyw większy, niż fabryczny w M3, bo nie dość, że dałem tuleje wahacza z M3, to jeszcze obniżyłem -60 przód i tył. Po 30 kkm widzę, że opony idą równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Nie sądzę, by fabryczny negatyw w geometrii miał jakiś większy wpływ na zużycie opon, tym bardziej > w M3, gdzie szybko pokonywane zakręty próbują nam zniszczyć zewnętrzną krawędź opony, a tu > zonk, bo negatyw w zakręcie przyłoży siłę równo na cały bieżnik przy kole dociążonym. > Mam u siebie w BMW negatyw większy, niż fabryczny w M3, bo nie dość, że dałem tuleje wahacza z M3, > to jeszcze obniżyłem -60 przód i tył. Po 30 kkm widzę, że opony idą równo. Mi w Lexusie przy dużym negatywie bardzo ciął opony od środka. Po poprawieniu zużywają się równo (ale to już następny komplet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > Mi w Lexusie przy dużym negatywie bardzo ciął opony od środka. Po poprawieniu zużywają się równo > (ale to już następny komplet) To oznaka tego, że jeździłeś nim zbyt łagodnie w zakrętach. Serio. Więc zawieszenie ci nie "poprawili" lecz zamerykanizowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > To oznaka tego, że jeździłeś nim zbyt łagodnie w zakrętach. Serio. A oni mi tłumaczyli że za ostro biorę zakręty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Października 2014 Udostępnij Napisano 9 Października 2014 > A oni mi tłumaczyli że za ostro biorę zakręty Uwierzyłeś im? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Myślałem że to jest > nielegalne? Źle myślałeś. W Polsce owszem ale nie w USA. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Źle myślałeś. W Polsce owszem ale nie w USA. > HanYs W USA to wiem ze wszystko mozna, szczegolnie na Florydzie. Ale ten samochód jest sprzedawany w Europie. P.S. Wkurza mnie to ze przez te wyłażące koła samochód sie brudzi jak sie przez kałuże przejedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > W USA to wiem ze wszystko mozna, szczegolnie na Florydzie. Ale ten samochód jest sprzedawany w > Europie. > P.S. Wkurza mnie to ze przez te wyłażące koła samochód sie brudzi jak sie przez kałuże przejedzie. Chlapacze załóż HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Uwierzyłeś im? Zacząłem zwalniać przed zakrętami. Do tej pory po prostu skręcałem kierownice i dodawałem mniej lub wiecej gazu zeby ładnie zacieśnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 >... kałuże przejedzie. kałuże na slonecznej Flo???!!!??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Nie sądzę, by fabryczny negatyw w geometrii miał jakiś większy wpływ na zużycie opon, tym bardziej > w M3, gdzie szybko pokonywane zakręty próbują nam zniszczyć zewnętrzną krawędź opony, a tu > zonk, bo negatyw w zakręcie przyłoży siłę równo na cały bieżnik przy kole dociążonym. > Mam u siebie w BMW negatyw większy, niż fabryczny w M3, bo nie dość, że dałem tuleje wahacza z M3, > to jeszcze obniżyłem -60 przód i tył. Po 30 kkm widzę, że opony idą równo. Niszczy nie od zewnatrz ale od srodka. I nie od normalnego pokonywania zakretow (bo wtedy jest jak mowisz, zuzycie jest bardziej rownomierne) tylko od czestych bokow, nawet nieduzych. Przynajmniej tak jest w M3. A ja jeszcze zmniejszylem tylna zbieznosc na prawie zero. Na seryjnej zbieznosci (baaaardzo bezpiecznej do srodka) wszystkie ostre ruszenia i boki na zakretach pieknie scinaja wewnetrzne krawedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Przynajmniej tak jest w M3. A ja jeszcze zmniejszylem tylna zbieznosc na prawie zero. Na > seryjnej zbieznosci (baaaardzo bezpiecznej do srodka) wszystkie ostre ruszenia i boki na > zakretach pieknie scinaja wewnetrzne krawedzie. To dziwne, bo zbieżne koła tną zewnętrzną krawędź. W rwd wiadomo, że przód musi być zbieżny, ale do równego zużycia opon lepiej dać kąt w minusie. Z tyłem nie zauważyłem dziwnych zjawisk na oponach, może dlatego, że mam opony wzmacniane xl, do tego z twardymi bokami (dodatkowy rant = więcej gumy z boku) i ładuję tam więcej ciśnienia. Tył mam ustawiony w negatywie i na zbieżności, jazda dosyć dynamiczna (tylne opony idą dwa razy szybciej od przednich). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > To dziwne, bo zbieżne koła tną zewnętrzną krawędź. Gdy nie maja negatywu to tak. Jak maja te -1.5st jak M3 z fabryki to pieknie tna wewnetrzne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Gdy nie maja negatywu to tak. Jak maja te -1.5st jak M3 z fabryki to pieknie tna wewnetrzne. Taki dokładnie miałem problem z IS-F - od zewnątrz nowa opona, od środka druty. Ale po tym jak poprawili + zmieniłem opony na Michelina (ktory sie chwali ze jest zaprojektowany do negatywu) udało mi sie zużyć tylny komplet idealnie równo a przód prawie równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Taki dokładnie miałem problem z IS-F - od zewnątrz nowa opona, od środka druty. Ale po tym jak > poprawili + zmieniłem opony na Michelina (ktory sie chwali ze jest zaprojektowany do negatywu) > udało mi sie zużyć tylny komplet idealnie równo a przód prawie równo. Pilot Super Sport chyba nie jest Albo za duzy negatyw i za duzo poslizgow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Pilot Super Sport chyba nie jest Albo za duzy negatyw i za duzo poslizgow Jak sie nie ślizgać samochodem z takim nadmiarem mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Jak sie nie ślizgać samochodem z takim nadmiarem mocy? Kupić słabszy jak się nie umie jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Kupić słabszy jak się nie umie jeździć Ale slizganie to dla przyjemnosci. Grip driving to mozna zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Ale slizganie to dla przyjemnosci. Grip driving to mozna zawsze Najbardziej żałuję że u nas jest tak mało rond. Rondo to jak plac zabaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Najbardziej żałuję że u nas jest tak mało rond. Rondo to jak plac zabaw Zgadza się. Tylko inni się trochę wkurzają i w ogóle nie mają zrozumienia, kiedy się kilka kółek bokiem po małym rondzie robi. U mnie we wiosce w ub. roku skrzyżowanie zamienili na rondo, więc mimo, że nie po drodze zawsze o nie zahaczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Zgadza się. Tylko inni się trochę wkurzają i w ogóle nie mają zrozumienia, kiedy się kilka kółek > bokiem po małym rondzie robi. > U mnie we wiosce w ub. roku skrzyżowanie zamienili na rondo, więc mimo, że nie po drodze zawsze o > nie zahaczam. Hahaha, dobrze wiedziec ze nie jestem sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Hahaha, dobrze wiedziec ze nie jestem sam Moje ulubione zdarzenie z IS-F'em w roli głównej było w Orlando - jadę autostradą i się jakiś facet w Mustangu chce wyścigować. Jestem człowiekiem z natury spokojnym, więc olałem go. Ale za chwilę zjeżdżam z autostrady a gość mi siedzi na tyłku. Więc dodałem gazu na zjeździe. On też. No i ja bez problemu przejechałem zakręt a on skończył efektownym lądowaniem w rowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Moje ulubione zdarzenie z IS-F'em w roli głównej było w Orlando - jadę autostradą i się jakiś facet > w Mustangu chce wyścigować. Jestem człowiekiem z natury spokojnym, więc olałem go. Ale za > chwilę zjeżdżam z autostrady a gość mi siedzi na tyłku. Więc dodałem gazu na zjeździe. On też. > No i ja bez problemu przejechałem zakręt a on skończył efektownym lądowaniem w rowie. Live axle FTW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Moje ulubione zdarzenie z IS-F'em w roli głównej było w Orlando - jadę autostradą i się jakiś facet > w Mustangu chce wyścigować. Jestem człowiekiem z natury spokojnym, więc olałem go. Ale za > chwilę zjeżdżam z autostrady a gość mi siedzi na tyłku. Więc dodałem gazu na zjeździe. On też. > No i ja bez problemu przejechałem zakręt a on skończył efektownym lądowaniem w rowie. Tak się też niestety skończyło jak pierwszy raz pojechał ze mną na tor kolega jeżdżący Mustangiem Bullitt 2008. Już na pierwszym okrążeniu miał problemy z zakrętem przed którym go ostrzegałem. Jechał za mną i tylko widziałem jak miga mi jak wahadło w lusterku wstecznym, prawo-lewo-prawo. Opanował jednak auto i widziałem że pojechał dalej. Oddaliłem się od niego na drugim okrążeniu i spotkałem ponownie w tym samym miejscu- wpasowanego całym bokiem w bandę Na swoim drugim okrążeniu stracił panowanie nad autem na tym samym zakręcie. Jeżdżę z tym kierowcą gokartami i radzi sobie ok, więc to chyba po prostu Mustang nie skręca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2014 Mustang jest super do driftu, choć podobno na Nurburgring też daje sobie radę: Sztywna belka w zawieszeniu i 7:39 to przyzwoity czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 10 Października 2014 Udostępnij Napisano 10 Października 2014 > Mustang jest super do driftu, choć podobno na Nurburgring też daje sobie radę: > Sztywna belka w zawieszeniu i 7:39 to przyzwoity czas. Czas tak, ale Shelby nie nadaje się do codziennej jazdy. Mam silne nogi (squash, rower) ale sprzęgło dla mnie za twarde. Biegi trzeba wrzucać wytrychem, a launch control działa żałośnie. Wszystkie niedorobki nadrabia przesadną mocą 660KM. Spośród współczesnych muscle carów - a jeździłem chyba wszystkimi- najmniej mi się spodobał. No, może prócz jeżdżącej kanapy pod nazwą Challenger SRT8. EDIT: ale Shelby raczej nie ma takiego samego zawieszenia jak Bullitt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 > kałuże na slonecznej Flo???!!!??? Tam padają tropikalne deszcze HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 11 Października 2014 Udostępnij Napisano 11 Października 2014 > Jeżdżę z tym kierowcą gokartami i radzi sobie ok, więc to chyba po prostu Mustang nie skręca... To po prostu mocne RWD które nie wybacza błędów. Trzeba mieć duże umiejętności żeby jechać bardzo szybko w zakrętach. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.