technix Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Hejka, wczoraj na ekspresówce umarła moja omesia podczas jazdy z prędkością ok. 140-150 auto nagle straciło moc (wyczuwalnie przestało chodzić na wszystkie cylindry) było czuć lekką trzęsawkę i nie mogło wejść na wyższe partie obrotów(zarzucanie świecy). gdy ostatkiem sił wyprzedziłem TIRa , i ten oświetlił mi tył patrzę w lusterka - WIELKI dym za mną. No nic, myślę sobie UPG zrobiła , dojechałem do szwagra (gdzie obecnie od czasu zakupu omci stacjonowała moja Aśka), wysiadam, patrzę no dymi, jak cholera, ale nie na biało tylko na czarno Ale w spalinach nie czuć oleju, tylko paliwo narazie jedyne co wiem, to to że przy zdejmowaniu kolejno przewodów zapłonowych nie pali na jednym cylindrze wogole. Druga diagnoza to pękniety tłok/przestawiony zapłon/uszkodzony zawór. Znalazłem też na jakimś forum, że jak przepływka się uszkodzi to może też dymić - ale chyba chodziłby na wszystkie gary wówczas Jeszcze może to być istotne, na 3000km jakie zdążyłem przejechać tym autem to DOLAŁEM już 3,5 litra oleju - wg mnie ogromnie dużo, choć muszę przyznać, że autko jeździło średnio na obrotach 3-5 tys. obr., a jak wiadomo wtedy opelki piją trochę Coś czuję że kaska teraz poleci na omcię A jeszcze jedno, autko kilka dni po zakupie wywaliło checka, który zapalał się i gasł cyklicznie (do dziś nie miałem czasu tego sprawdzić), ale chyba żaden błąd (mam na myśli jakikolwiek czujnik) nie ma raczej wpływu na mega dymienie i brak pracy wszystkich cylindrów (zapłon). Napiszcie proszę co sądzicie - silnik oczywiście X20XEV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Przestawiony rozrząd Dobrze by było sprawdzić jakie błędy wywala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Jeszcze może to być istotne, na 3000km jakie zdążyłem przejechać tym autem to DOLAŁEM już 3,5 litra Z takim poborem oleju to i tak predzej, czy pozniej czekał ten silnik remont Az dziwne, ze normalnie nie dymił jak piłowałes 3-5kpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Z takim poborem oleju to i tak predzej, czy pozniej czekał ten silnik remont > Az dziwne, ze normalnie nie dymił jak piłowałes 3-5kpm No właśnie, ja też cały czas się zastanawiam gdzie ten olej się podziewał bo z wydechu nawet rano nie kopcił , no i oczywiście dalej nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Przestawiony rozrząd > Dobrze by było sprawdzić jakie błędy wywala. Myślisz, że jeszcze jest sens? Mi się wydaje żeby głowicę zwalać odrazu, choć co ciekawie silnik pali na dotyk, tylko że na 3 gary i kopci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zmitradj Napisano 25 Października 2014 Udostępnij Napisano 25 Października 2014 > Myślisz, że jeszcze jest sens? Mi się wydaje żeby głowicę zwalać odrazu, choć co ciekawie silnik > pali na dotyk, tylko że na 3 gary i kopci 1 step: - sprawdzic kompresje na wszystkich 4 cylindrach 2 step: spradzic iskre na wszystkich 4 swiecach 3 step: remont badz swap silnika: x20xev montowany w co najmniej 5 znanych mi modelach opla dostepnosc bez ograniczen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 26 Października 2014 Udostępnij Napisano 26 Października 2014 > Myślisz, że jeszcze jest sens? Mi się wydaje żeby głowicę zwalać odrazu, choć co ciekawie silnik > pali na dotyk, tylko że na 3 gary i kopci To jeśli pali na dotyk, to raczej nie rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Okazało się, że jedna ze świec nie ma elektrod a ciśnienie sprężania wynosi: 0,0-14-15-17 bar, przez otwór świecy widać poharatane denko tłoka, stawiam na dziurawy tłok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > Okazało się, że jedna ze świec nie ma elektrod a ciśnienie sprężania wynosi: 0,0-14-15-17 bar, > przez otwór świecy widać poharatane denko tłoka, stawiam na dziurawy tłok. to komu w końcu poszedł silnik, Tobie czy koledze technix - bo już się gubię ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 30 Października 2014 Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Koledze nawaliła Omega, ale ja mam miernik ciśnienia sprężania i czas a on nie ma ani jednego ani drugiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2014 > Koledze nawaliła Omega, ale ja mam miernik ciśnienia sprężania i czas a on nie ma ani jednego ani > drugiego. Dokładnie tak, jak wyżej, dodałbym jeszcze "wiedzę", tzn. kolega BeeMWe ma jeszcze bardzo obszerną wiedzę, która czasem się podzieli (a właściwie zawsze, tylko trzeba zapytać) No nic, teraz tylko pozostaje sekcja zwłok, i nadzieja, że gładzie cylindrów są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam, omcia po naprawie, koszt to 2300zł części 700 robocizna. Ogólnie lekka wtopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 25 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 > Witam, > omcia po naprawie, koszt to 2300zł części 700 robocizna. > Ogólnie lekka wtopa Bynajmniej zaoszczędzisz na oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Bynajmniej zaoszczędzisz na oleju No to się jeszcze okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > No to się jeszcze okaże Nie mów, że nie robiłeś pierścieni i głowicy przy okazji Ja u siebie przy okazji UPG zrobiłem wszystko i po przejechaniu 3 000 km nie dolewałem nic, a przed remontem po ostrej jeździe potrafił łyknąć 1 l/1000 km. Podobno norma mówi, że do 0,8 l/1000 km jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 Wymiana panewek, pierścieni, tloka, zaworów, regulatorów, wszystkich możliwych uszczelek i simmeringów, regeneracja głowicy (gniazda), docieranie zaworów, uszczelniacze zaworowe i sam już nie wiem co jeszcze... Mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2014 > Wymiana panewek, pierścieni, tloka, zaworów, regulatorów, wszystkich możliwych uszczelek i > simmeringów, regeneracja głowicy (gniazda), docieranie zaworów, uszczelniacze zaworowe i sam > już nie wiem co jeszcze... > Mało? Za 3tys to podejrzewałem, ze nie poskąpił na pierścienie i reszte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Tak wygląda tłok odpowiadający za ciśnienie sprężania 0,0bar, gdyby był BLOS zamiast instalacji sekwencyjnej to by nie było problemu, ale teraz jest nowoczesność i musi być koniecznie wszędzie elektronika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Tak wygląda tłok odpowiadający za ciśnienie sprężania 0,0bar, gdyby był BLOS zamiast instalacji > sekwencyjnej to by nie było problemu, ale teraz jest nowoczesność i musi być koniecznie > wszędzie elektronika. Omg sterownik wpadł do głowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.