crabtree Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Dzień dobry wszystkim. Drodzy Koledzy/Koleżanki mam następujący problem. Jakiś czas temu na przeglądzie wyszło że samochód ścina mi od wewnętrznej przednią lewą oponę. Diagnosta stwierdził że trzeba sprawdzić zbieżność więc oddałem samochód w ręce mechaników którzy faktycznie stwierdzili problem i go poprawili. Przynajmniej tak wynika z papierka który od nich dostałem. Niestety po poprawie jednego problemu pojawił sie drugi, a mianowicie teraz jak chce jechać na wprost to kierownica musi być delikatnie skręcona w lewą stronę. Pytanie do was, magicy mechanicy coś sknocili przy ustawianiu zbieżności czy to inny problem? Pacjent to Ford Fiesta z 2010 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Samą zbieżność mogli ustawić dobrze, jednak do pełni szczęścia trzeba zrobić to tak, aby kierownica też była prosto. Jeśli w samochodzie jedną końcówkę drążka wkręcisz o np. 2 obroty, a drugą wykręcisz o 2 obroty, to ustawienie kół się zbytnio nie zmieni, za to kierownica zmieni położenie. Pewnie tego u Ciebie nie upilnowali, albo problem jest bardziej złożony i winna nie jest tylko sama zbieżność, a może z ogólną geometrią coś jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Zamień koła przód - tył.i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Pewnie ustawili geometrię nie patrząc w jakim położeniu jest kierownica. Tydzień temu miałem robioną geometrię w swoim pojeździe, bo po wymianie sworzni, kierownica była obrócona lekko w prawo. Diagnosta po założeniu oprzyrządowania na koła, regulacje zaczął od właściwego ułożenia kierownicy i sprawdzał to jeszcze kilkukrotnie czy czasami się nie przestawiła. Jakbym po wyjeździe z warsztatu stwierdził, że kierownica ucieka w którąś stronę, wróciłbym się i z reklamacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Zamień koła przód - tył.i sprawdź. Zmieniane były całe koła z letnich na zimowe, w obu przypadkach to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Ja miałem od wyjechania z salonu lekko przekręconą kierownicę właśnie w lewo. Ponieważ nic mi nie ścinało olałem sprawę , jednak zdecydowałem się po 3 latach sprawdzić zbieżność. Zbieżność okazała się zła , panowie ładnie wyregulowali i kiera jest prosto. Byłem przy ustawianiu i blokowali kierownicę do jazdy na wprost. Może zapomnieli tego zrobić w twojej Fieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 kolega mateusz086 opisał to w krótki i przejrzysty sposób, wrzuć jeszcze wydruk z geometrii może oprócz zbieżności jest jeszcze namieszane, jeśli reszta ok to podjedz do warsztatu gdzie regulowali i powiedz że kierownica źle wyszła to na pewno poprawią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > kolega mateusz086 opisał to w krótki i przejrzysty sposób, wrzuć jeszcze wydruk z geometrii może > oprócz zbieżności jest jeszcze namieszane, jeśli reszta ok to podjedz do warsztatu gdzie > regulowali i powiedz że kierownica źle wyszła to na pewno poprawią Poniżej wydruk jaki dostałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 wszystko OK podjedz do tego warsztatu i powiedz że kierownica jest krzywo do jazdy na wprost i niech poprawią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > wszystko OK podjedz do tego warsztatu i powiedz że kierownica jest krzywo do jazdy na wprost i > niech poprawią Problem w tym że w warsztacie twierdzą że wszystko zrobili prawidłowo stąd w ogóle moje pytanie czy jedno z drugim jest związane, w sensie skręcenie kierownicy ze zbieżnością. Z tego co tutaj Koledzy piszecie wynika że słusznie zwróciłem im uwagę że chyba coś im nie wyszło przy ustawianiu tej zbieżności. Cóż, na jutro jestem umówiony u innego magika, tym razem poleconego przez znajomego i ogólnie mającego pozytywne opinie w okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Problem w tym że w warsztacie twierdzą że wszystko zrobili prawidłowo Bo po części mają rację, kąty zawieszenia ustawili dobrze Jedynie kierownicy nie ustawili do jazdy na wprost. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crabtree Napisano 28 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Bo po części mają rację, kąty zawieszenia ustawili dobrze > Jedynie kierownicy nie ustawili do jazdy na wprost. Fakt, zapomniałem wspomnieć że chciałbym aby kierownica było prosto do jazdy na wprost ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > Problem w tym że w warsztacie twierdzą że wszystko zrobili prawidłowo stąd w ogóle moje pytanie czy > jedno z drugim jest związane, w sensie skręcenie kierownicy ze zbieżnością. Z tego co tutaj > Koledzy piszecie wynika że słusznie zwróciłem im uwagę że chyba coś im nie wyszło przy > ustawianiu tej zbieżności. Cóż, na jutro jestem umówiony u innego magika, tym razem poleconego > przez znajomego i ogólnie mającego pozytywne opinie w okolicy. zbieżność jest ustawiona OK , problem polega na tym że gdy ustawiali zbieżność to kierownica nie była idealnie na wprost. Samo przekrzywienie kierownicy nie spowoduje ze bedzie ci opony zbierało. Mnie też wkurza jak kierownica jest nawet o włos krzywa. Niestety nieraz nawet ustawienie kierownicy idealnie na maszynie podczas regulacji ma się ni jak do próby na drodze, wiec jeśli człowiek który regulował twierdzi że jest ok to wsadz go za kierownice i przejedzcie sie na prostej drodze i niech zobaczy że jest krzywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
geroj Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 nie mieszaj , kąty nie były regulowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 28 Października 2014 Udostępnij Napisano 28 Października 2014 > nie mieszaj , kąty nie były regulowane skrót myślowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > nich dostałem. Niestety po poprawie jednego problemu pojawił sie drugi, a mianowicie teraz jak > chce jechać na wprost to kierownica musi być delikatnie skręcona w lewą stronę. Pytanie do > was, magicy mechanicy coś sknocili przy ustawianiu zbieżności czy to inny problem? Pacjent to > Ford Fiesta z 2010 r. zle machanior ustawil (krzywo) kierownice podczas ustawiania zbieznosci pojechac zeby ustawil prosto kierownice zablokowal ja i dopiero ustawial zbieznosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Problem w tym że w warsztacie twierdzą że wszystko zrobili prawidłowo bo zrobili prawidlowo - ale na skreconej kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 Nad stopami kierowcy prawdopodobnie w kolumnie kierowniczej jest śrubka i wieloklin. Wystarczy odkręcić, przestawić o jeden czy ile tam potrzeba ząbków i będziesz miał dobrą zbieżność i prostą kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 29 Października 2014 Udostępnij Napisano 29 Października 2014 > Nad stopami kierowcy prawdopodobnie w kolumnie kierowniczej jest śrubka i wieloklin. Wystarczy > odkręcić, przestawić o jeden czy ile tam potrzeba ząbków i będziesz miał dobrą zbieżność i > prostą kierownicę. ...i możliwość zerwania taśmy od poduszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.