Lipek Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 Cześć, Pacjent to czteroletni Ford Focus. W zależności od ustawienia włącznika świateł mijania różna jest jasność świateł mijania. Jak włącznik jest w pozycji 'O', to światła automatycznie sie włączają i wyłączają, ale świecą bardziej na żółto niż jak są w pozycji na prawo. Czy ktoś ma pomysł jak zrobić/co wymienić aby światła świeciły bardziej na biało w trybie automatycznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Cześć, > Pacjent to czteroletni Ford Focus. > W zależności od ustawienia włącznika świateł mijania różna jest jasność świateł mijania. > Jak włącznik jest w pozycji 'O', to światła automatycznie sie włączają i wyłączają, ale świecą > bardziej na żółto niż jak są w pozycji na prawo. > Czy ktoś ma pomysł jak zrobić/co wymienić aby światła świeciły bardziej na biało w trybie > automatycznym? Dziwne. Przecież to te same żarówki. Sprawdź co rzeczywiście włącza komputer. Może jakieś złączki trzeba oczyścić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Dziwne. > Przecież to te same żarówki. > Sprawdź co rzeczywiście włącza komputer. > Może jakieś złączki trzeba oczyścić ... Nowsze Fiordy tak mają - tak są w nich realizowane światła dzienne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Jak włącznik jest w pozycji 'O', to światła automatycznie sie włączają i wyłączają, ale świecą > bardziej na żółto niż jak są w pozycji na prawo. Bo działają w trybie dziennym i zasilanie idzie przez rezystor obniżający napięcie na żarówkach. Jeżeli mają świecić tak samo to trzeba wyrzucić rezystor z obwodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Nowsze Fiordy tak mają - tak są w nich realizowane światła dzienne. U mnie, czy na 0 czy na mijania, włącza te same światła. Różnica jest w podświetleniu deski i wszelkich przycisków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > U mnie, czy na 0 czy na mijania, włącza te same światła. > Różnica jest w podświetleniu deski i wszelkich przycisków no ok, ale Ty masz Chevroleta, prawda? W trybie świateł dziennych mijania we Fiordzie świecą też bez deski i chyba bez tyłu - no i na 70% (czy coś koło tego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > no ok, ale Ty masz Chevroleta, prawda? W trybie świateł dziennych mijania we Fiordzie świecą też > bez deski i chyba bez tyłu - no i na 70% (czy coś koło tego). Tył sie swieci, deska tez w obu ustawieniach przełącznika. Różnica jest niewielka, ale zauważalna jak sie w nocy przełącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipek Napisano 1 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Dziwne. > Przecież to te same żarówki. > Sprawdź co rzeczywiście włącza komputer. > Może jakieś złączki trzeba oczyścić ... Racja, sprawdzę w instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Cześć, > Pacjent to czteroletni Ford Focus. > W zależności od ustawienia włącznika świateł mijania różna jest jasność świateł mijania. > Jak włącznik jest w pozycji 'O', to światła automatycznie sie włączają i wyłączają, ale świecą > bardziej na żółto niż jak są w pozycji na prawo. Nie wiem, jak to jest realizowane w tym aucie - może być szeregowy rezystor albo sterowany komputerem impulsowy regulator . > Czy ktoś ma pomysł jak zrobić/co wymienić aby światła świeciły bardziej na biało w trybie > automatycznym? Co kto lubi. Obniżone zasilanie ma przedłużyć żywotność żarówek. Do swojego Ceeda, gdzie wymiana żarówek jest trudna, samodzielnie zaprojektowałem i wykonałem taki układ. W pozycji "Dzienne" moc żarówek obniżona jest (PWM) o 1/3, dodatkowo jest "miękki start" - po włączeniu moc narasta od zera do 2/3, płynnie w ciągu kilku sekund - żarówki nie dostają impusu, który jest najczęściej przyczyną przerwania włókna.. Po przełączeniu "na noc" moc rośnie do 100%. Sterowanie wziąłem z fabrycznego przełączania podświetlenia deski -"w dzień" tylko jasno świecą displaje kompa/radia i klimy a "w nocy" przygasają i regulują się razem z podświetleniem zegarów. Projektując układ nie miałem pojęcia, że są auta fabrycznie tak wyposażone. Jestem bardzo zadowolony ze "swojego" wynalazku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > Nie wiem, jak to jest realizowane w tym aucie - może być szeregowy rezystor albo sterowany W GEM-ie w zielonym złączu pomiędzy pinami 1 i 26 jest zwora z drutu oporowego. Zastępując ją normalnym drutem światła nie będą świeciły słabiej. O ile to FF mk.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2014 > no ok, ale Ty masz Chevroleta, prawda? W trybie świateł dziennych mijania we Fiordzie świecą też > bez deski i chyba bez tyłu - no i na 70% (czy coś koło tego). U mnie między 0 a mijania na przełączniku różnica tylko w podświetleniu deski No i świateł nie da się wyłączyć. Zamontować dziennych też nie da się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.