Skocz do zawartości

[Lacetti/Nubira] Stuki z okolic dolotu


strowger

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam problem z Chevroletem Nubirą 1.8 z 2006 roku, z tym nowszym silnikiem - F18D3 - no i nie wiem co robić dalej. Stuka sobie podobnie do zaworów, bardziej na nagrzanym silniku. Lokalizacja stuków - kolektor ssący. Czy tam są jakieś klapki? Nigdzie nie znalazłem dokładnego opisu tego silnika ani jego kolektora.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam, Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poziom oleju jest prawidłowy?

> W kolektorze są klapy zmiennej geometrii, ale nie specjalnie widzę możliwość, żeby stukały podobnie

> do zaworów.

Poziom oleju w połowie bagnetu. Fakt, lubi go pić, mimo małego przebiegu.

Mechanik upiera się, że to właśnie klapy. A ja nie wiem czy w tej wersji silnika 1.8 takowe występują. Więcej informacji jest o tym starszym silniku, a mój to ta nowa wersja, do której ciężko cokolwiek dopasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary silnik nie miał zmiennej geometrii. Nowszy ZTCW miał. Z boku kolektora dolotowego powinien być siłownik podciśnieniowy. Podczas pracy silnika powinno dać się poruszać dźwignią, która będzie obracała klapki. Będziesz wiedział, czy coś to zmienia, czy może niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że chyba jednak kolektor i te łopatki. Dość częsty problem silnika 1.8, jak udało mi się wyczytać na ukraińskich i rosyjskich forach.

Nagrałem filmik:

- brzmi to trochę jak zawory...

Cena nowego kolektora powala - około 3100PLN. Nieco taniej jest w Rosji - około 15000 rubli (jakieś 1100PLN). Tylko jak to do Polski ściągnąć???

Stary kolektor z wadą o numerze 96416703 został zastąpiony w 2010 roku przez nowy o numerze 25183526. To też informacja od braci Rosjan;). W sumie nie wiem co dalej... naprawiać stary kolektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozebrać i zobaczyć o co kaman. Przynajmniej ja tak bym zrobił. nie jestem pewien, ale na to

> miejsce powinien siąść kolektor z opla, silnik X18XE1.

Ukraińcy nie piszą nic na ten temat... ale może niedokładnie czytam. Temat do zagłębienia:).

Ich fora to kopalnia wiedzy o Chevroletach, u nas pod tym względem jest tak sobie, bo i aut mało i więcej nie będzie:(.

Tutaj mała relacja z naprawy kolektora, jest dźwięk "przed" i "po": http://youtu.be/V4PlQqEETIs

Problem rzeczywiście może być brany za zawory. Mnie ten silnik wkurza nieco, bo mułowaty w połączeniu z automatem, olej lubi mimo niewielkiego przebiegu no i jest jednak bardziej skomplikowany od starszego T18SED, który nie miał tak dziwnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie tez od jakiegoś czasu stuka , zastanawiam sie na ile ciezki jest to temat do ewentualnej

> naprawy ?

Trudno powiedzieć, na polskich forach nie ma nic na ten temat. Na ukraińskich i rosyjskich owszem. Jak się okazuje, kolektor z Opla pasuje częściowo, bo brakuje mapsensora. Trzeba użyć góry z Chevroleta, a dołu z Opla. Albo na odwrót, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem;). Na razie spróbuję naprawić ten kolektor, a jak się nie uda to będę kombinował dostawę z Rosji lub Ukrainy kolektora zmodernizowanego w 2010 roku.

Edit: po odpięciu wtyczki siłownika klapy (chyba to siłownik) nastaje błoga cisza. Tak więc problem jest na 100% z kolektorem. Niestety dynamika bez podłączonej z automatyczną skrzynią jest bardzo kiepska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skrzynia AT zjada strasznie osiągi. Epica ma odczuwalnie z 50KM więcej od tego samego silnika w

> Captivie AT

1.8, mające 121 koni w Nubirze/Lacetti jest zwyczajnie za słabe do automatu. Jeździłem wcześniej starą Nubirą 2.0 z manualem i zmiana na nowszą okazała się bolesna wink.gif. Stara Nubira 2.0 miała raptem 126 koni, a różnica w przyśpieszeniu była kolosalna - było 9 sekund do setki, w nowej jest coś koło 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie 126 KM tylko 133.

Wersja sprzedawana po 2001 w Europie miała 126KM.

Nubira 126KM: http://www.autoplenum.de/Auto/DAEWOO/Nubira/Test-DAEWOO-Nubira-Kombi-2.0-2001-2004-id2612.html

Nubira 133KM: http://www.autoplenum.de/Auto/DAEWOO/Nubira/Test-DAEWOO-Nubira-Kombi-2.0-1999-2001-id2657.html

Chodziło o normę Euro. Moja stara Nubira miała m.in. pełną obsługę OBD2, elektryczny EGR i dwie sondy lambda. Polskie były klepane do końca po staremu i miały 133 konie. Tak czy inaczej obie wersje nie różniły się osiągami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Nie chciałeś "pożenić" na próbę tego starego z jaką używką z opla? One chodzą za grosze, Zwłaszcza

> przy takiej kwocie.

Może i by można było próbować, ale ja miałem już dość rozgrzebanego auta przez kilka tygodni, dlatego zdecydowałem się na zakup. No i wrzuciłem sobie całość w koszty;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.