maka777 Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Witam Co może byc przyczyną że ciepły silnik zapala dopiero za drugim razem? Chodzi o to, że jak zgaszę silnik i za parę minut znowu go zapalę to w większości przypadków nie udaje sie to za pierwszym razem. Z zimnym nie ma problemów zapala za pierwszym razem. I jeszcze jedna rzecz - na postoju na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza delikatnie sie porusza w granicach +/- 1 mm. Tak sie dzieje na benzynie i na gazie. Czy TTTM czy może należy wyczyścić przepustnicę i krokowca? Czy w przypadku Astry H trzeba robic adaptację po takim czyszczeniu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 A błędy były sprawdzane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > A błędy były sprawdzane ? Metoda "pedałowa" żadnych błędów nie pokazała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcioc Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Ten silnik nie ma krokowca... ja po czyszczeniu przepustnicy nic nie musialem robic. A czy ten problem wystepuje nie zaleznie od tego na jakim paliwie gasisz samochod? Bo mniemam ze na Lpg przelacza sie sam po osignieciu okreslonej temperatury. Takze nie wiem czy problem nie lezy po stronie lpg skoro na rozgrzanym silniku jest problem go odpalic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Tez sie nad tym zastanawialem i przed zgaszeniem przelaczylem na benzyne. Zapalilem za jakis czas i problem nadal byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 8 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Witam Problem z odpalaniem wydaje się rozwiązany - pomogła wymiana świec. Póki co pali za pierwszym razem bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Natomiast co do nierównych obrotów - w przyszły weekend zabiorę się za czyszczenie przepustnicy i EGR i tu mam pytanie - czy aby wymontować te dwie rzeczy musze spuścic płyn chłodzący ? Nie wiem czy dobrze pamietam ale EGR i przepustnica są chyba włączone w układ chłodzący I jeszcze krótkie pytanie odnośnie rozrządu - niedługo też będę wymieniał i pytanie jest następujące. Jeżeli chciałbym sprawdzić po wymianie pracę rozrządu bez zakładania osłon i paska wielorowkowego (alternatora) to czy moge to zrobić? Chodzi mi o to, że (chyba) pasek wilorowkowy napędza równiez pompę oleju - jeżeli się myle to proszę mnie poprawić. Że ładowania nie będzie przez kilka chwil to nie problem chodzi mi tylko o to smarowanie czy nic się nie stanie jeśli pompa nie będzie napędzana? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Po dwakroć tak. Napędzanie pompy oleju paskiem byłoby poważnym błędem projektowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Napędzanie pompy oleju paskiem byłoby poważnym błędem projektowym. eee tam, jak pokazuje przykład 2.0TDI i słynnego napędu pompy olejowej nie ma czegoś takiego jak błąd projektowy - teraz księgowi projektują auta więc mogą zaprojektować cokolwiek im tylko przyjdzie do głowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 Panie, ale tam jest napęd kołem zębatym, albo łańcuchem. Przynajmniej się starali, żeby było niezawodnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Panie, ale tam jest napęd kołem zębatym, albo łańcuchem. Przynajmniej się starali, żeby było > niezawodnie . a nie, nie, nie, to by było zbyt solidne, tam jest napęd takim "imbusikiem 6-tką" o, np tutaj ładnie to człowiek opisał a poniżej jeden z możliwych skutków usterki pompy w tym legendarnym silniku (wybaczcie jakość ale foto robione jeszcze bodaj nokią e51) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > tam jest napęd takim "imbusikiem 6-tką" Imbusikiem od wałka wyrównoważającego, ale same wałki łańcuchem (w którym padał napinacz), albo kołem zębatym. > a poniżej jeden z możliwych skutków usterki pompy w tym legendarnym silniku Fake. Vagi sie nie psujo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 Dziękuję wszystkim za pomoc - teraz juz mniej więcej wiem na czym stoję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Witam ponownie Niestety problem jest dalej... przy zimnym i ciepłym (częściej jednak na ciepłym). Teraz kilka moich przypuszczeń prosiłbym o weryfikację: 1) czujnik wału korbowego - ale wtedy chyba wywalać będzie błąd 2) podwieszony EGR - ale nie wiem czy powinien byc błąd i dlaczego częściej na ciepłym niz na zimnym - to by również tłumaczyło niewielkie falowanie obrotów. 3) walnięty czujnik temp. płynu 4) padnięty ECU - jak to ewentualnie sprawdzić? 5) tego nie jestem pewien ale zastanawiam sie jeszcze nad podwieszonymi zaworami wydechowymi w głowicy Tak jak pisałem wcześniej - świece, cewka wymienione, pompa paliwa sprawna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 A na gazie pali zawsze za 1 razem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > A na gazie pali zawsze za 1 razem? Tego nie wiem bo zawsze silnik odpala najpierw na benzynie. Nie bardzo wiem czy sie da odpalić na samym gazie. Samochód kupiłem z instalacja gazową a nie mam do niej żadnej instrukcji. Wiem że jest to instalacja z wtryskiem bezpośrednim o nazwie icom. Generalnie jest z nimi problem bo mało jest w Polsce serwisów , które je obsługują. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Bezpośredni nie, bo nie ma gdzie. Masz za pewne JTG ,czyli Vgen. ale pośrednią. Nie odpalisz na gazie (przynajmniej nie łatwo). Nie ma problemów przy przechodzeniu Pb/LPG/Pb? Nie poprawia się po zgaszeniu silnika na benzynie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Tak, to V generacja. Awaryjnie na gazie nie moge odpalić. Spuściłem gaz z instalacji i jeżdżę teraz na benzynie. Póki co pali z pierwszego strzału. Zastanawiam się czy np. wtryskiwacz nie leje....i w momencie odpalania mieszanka nie jest za bogata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Też o tym myślałem, tylko dlaczego odpala dobrze na zimno? Gdyby wtryskiwacz przeciekał, to - z racji ciekłego gazu w przewodach - im dłużej stałby silnik, tym bardziej powinien być zalany. Zakładając, że masz rację; może cieknie oringiem na połączeniu wtryskiwacza z gniazdem w którym siedzi. Po ostygnięciu obudowa się kurczy i połączenie uszczelnia się . Pojeździj tak kilka dni i jak będzie chodzić dobrze, to będziesz musiał wyjąć całą listwę i zobaczyć (np: wodą z mydłem), czy coś nie wycieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 10 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 Fakt, że w pierwszym poście napisałem, że tylko na cieplym silniku są problemy ale ostatnio na zimnym też się zdarzalo trochę pokręcić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 15 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2015 Witam ponownie Niestety problem z odpalaniem nadal jest. Mam jeszcze kilka dadatkowych wskazówek. Problem jednak jest bez względu czy gaszę na benzynie czy na gazie. Ostatnio zaobserwowałem, że czasami, kilka minut po wyłączniu silnika z tylnej częsci samochodu (bak lub butla) słychać taki dziwny dźwięk...jakby pierdzenie - chociaż bardziej przypomina mi to odgłos przejeżdżającego w oddali ścigacza Jak wystąpi ten dźwięk to nie zapalę za pierwszym razem. Jeżeli go nie ma to pali normalnie. Zaobserwowałem, że jak nie chce odpalić to pomaga mu wciśnięcie pedału gazu. Jak lekko nacisnę to zapali. W związku z tym moje podejrzenia kieruję na pompę paliwa lub układ paliwowy (spadek ciśnienia). Tylko pytanie jeżeli to pompa to dlaczego jeździ, przyspiesza normalnie? Zastanawiam się jeszcze nad zbyt małymi luzami zaworowymi (podwieszony zawór wydechowy) czy np. mieszanka przy odpalaniu nie ucieka w wydech i w cylindrze nie ma się co się zapalić Luzy pewnie pomierzę w najbliższym czasie więc będę trochę mądrzejszy... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.