andre1992 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Witam wszystkich, czy ktoś ma doświadczenie z silnikiem 1.2 12V montowanym w VW Polo jak i Fabii i Ibizie ? Mam taki problem, auto nie odpala -świece, cewki ok - iskra jest -paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre -sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało... Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ? Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o wstawienie. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Witam wszystkich, czy ktoś ma doświadczenie z silnikiem 1.2 12V montowanym w VW Polo jak i Fabii i > Ibizie ? > Mam taki problem, auto nie odpala > -świece, cewki ok - iskra jest > -paliwo dochodzi - świece po wyciągnięciu mokre > -sprawdzone ciśnienia sprężania na 3 cylindrze ewidentnie za mało... > Czy mógł przeskoczyć rozrząd ? czy ktoś tak miał ? > Dodaje zdjęcia, jeśli miał by ktoś foto przestawionego rozrządu w takim silniku prosił bym o > wstawienie. Dzięki pożycz blokady, ostatnio mialem tak, ze przeskoczył na wale i patrzenie na same wałki na nic sie zdało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Blokady na 2 wałki wkręcane w te 2 okna wystarczą ? czy trzeba rozbierać i patrzeć czy znaki na wale korbowym się zgadzają? Jakiś inny pomysł dlaczego nie odpala ? Dziękuję za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Blokady na 2 wałki wkręcane w te 2 okna wystarczą ? > czy trzeba rozbierać i patrzeć czy znaki na wale korbowym się zgadzają? > Jakiś inny pomysł dlaczego nie odpala ? > Dziękuję za odpowiedź paliwo, iskre i kompresje ma to bedzie raczej rozrzad, trzecia blokada wchodzi w miejsce czujnika połozenia walu korbowego, jest on z tyłu silnika i patrzy on na koło zamachowe (imbus 5 jak dobrze pamietam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > paliwo, iskre i kompresje ma to bedzie raczej rozrzad, > trzecia blokada wchodzi w miejsce czujnika połozenia walu korbowego, jest on z tyłu silnika i > patrzy on na koło zamachowe (imbus 5 jak dobrze pamietam) kompresja na 3 cylindrze zdecydowanie z mała, czego może być przyczyną ? Musimy kupić blokady w takim razie aby się upewnić, kolejne koszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > kompresja na 3 cylindrze zdecydowanie z mała, czego może być przyczyną ? Musimy kupić blokady w > takim razie aby się upewnić, kolejne koszta chyba, ze tak może trochę mniej profi, ustaw pierwszy cyl w GMP i zobaczy czy walki stoją prosto. ale jak przyjdzie do składania rozrządu to juz tylko na blokadach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > chyba, ze tak może trochę mniej profi, ustaw pierwszy cyl w GMP i zobaczy czy walki stoją prosto. w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są. ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są. tak, do płaszczyzny głowicy > ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko > co może nie trzymać ciśnienia za zaworach - też częsta przypadłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > w sensie nacięcia prosto tak jak się patrzy ? nie są. > ale ciśnienie sprężania 6,5 bar oznacza że coś na pewno jest nie tak na 3 cylindrze ciekawe tylko > co przy tej kompresji powinien palić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > przy tej kompresji powinien palić A więc, porozbierane, do ściągnięcia jeszcze łańcuch, jak się najlepiej za to zabrać ? Dodam jeszcze, że rozrząd jest ok-blokady na wałkach rozrządu oraz na wale korbowym powkręcane. Miejmy nadzieje, że po zdjęciu pokrywy zaworów, głowicy coś będzie wiadomo, bo jak na razie rozrząd okazał się OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > A więc, porozbierane, do ściągnięcia jeszcze łańcuch, jak się najlepiej za to zabrać ? Dodam > jeszcze, że rozrząd jest ok-blokady na wałkach rozrządu oraz na wale korbowym powkręcane. > Miejmy nadzieje, że po zdjęciu pokrywy zaworów, głowicy coś będzie wiadomo, bo jak na razie rozrząd > okazał się OK jak jest kompresja i rozrzad ok to zanim bym zdejmowal glowice to szukalbym problemu gdzie indzie, jak paliwo, immo czy dokladany alarm psikales mu plaka przy zapalaniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > jak jest kompresja i rozrzad ok to zanim bym zdejmowal glowice to szukalbym problemu gdzie indzie, > jak paliwo, immo czy dokladany alarm > psikales mu plaka przy zapalaniu ? widziałeś pierwsze zdjęcie? Nie to wpierw zobacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > widziałeś pierwsze zdjęcie? > Nie > to wpierw zobacz Widzialem i przy takiej kompresji benzynka pali bez problemu. minimum jakie podaje producent to 7 barow i tam jest prawie 7 i to starczy do zaplonu, bedzie troche kulał, ale powinien palić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 z samochodem były problemy, często odpalał za 2 razem, a przy hamowaniu prawie gasł i schodził na tak niskie obroty, więc coś się dziać musi... nie wiem ale ciśnienie na 1 cylindrze jak jest 13 a na 3 cylindrze tylko 6 ma na pewno jakieś znaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > z samochodem były problemy, często odpalał za 2 razem, a przy hamowaniu prawie gasł i schodził na > tak niskie obroty, więc coś się dziać musi... nie wiem ale ciśnienie na 1 cylindrze jak jest > 13 a na 3 cylindrze tylko 6 ma na pewno jakieś znaczenie na pewno ma znaczenie, ale zapalic nawet na 2 garach powinien swoja droga znam przypadek takiego silnika, ze pomiar kompresji wychodził ok, a do roboty byla glowica - zawory i prowadznice bo gubil cisnienie, ale na pomiarach wychodzilo zawsze ok. psiknij plaka i zobacz czy cos zagada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Plakiem psikaliśmy - 0 efektów... Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć. Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej. (1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da) Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego jeszcze nie czyściliśmy. Co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Plakiem psikaliśmy - 0 efektów... > Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest > Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co > więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć. > Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot > jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej. > (1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da) > Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego > jeszcze nie czyściliśmy. > Co sądzicie ? Masz w tym EGR ? jak tak to czy go zaślepiałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Plakiem psikaliśmy - 0 efektów... > Blokady WSZYSTKIE WKRĘCONE, więc sprawa rozrządu to nie jest > Głowica zdjęta, na 3 cylindrze zaobserwowaliśmy , że tłok jest wyraźniej ciemniejszy niż 1 i 2. Co > więcej z 1 i 2 można nagar szmatką ściągnąć. > Na 3 cylindrze gdzie było ciśnienie sprężania 6bar tłok jest tak jak by nadpalony, tzn ciemny nalot > jest wżarty, co widać na zdjęciach poniżej. > (1 cylinder po przeciągnięciu szmatką czyściutki, 3 wyczyścić się nie da) > Jeśli chodzi o głowicę na pierwszy rzut oka zawory całe, nie popękane ale z dużym nagarem, którego > jeszcze nie czyściliśmy. > Co sądzicie ? plak to paliwo, to do zaplonu potrzeba jeszcze iskry, byla ? sprawdzales ? aby sprawdzic zawory trzeba wyjac walek i rozpiac je. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 14 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Witam, iskra była, na każdym cylindrze, posprawdzane Egr można myśleć ale ciśnienie 6 bar na 3 cylindrze, i tak wyglądający tłok jak poniżej na zdjęciu świadczą że coś musiało być nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 trochę się za bardzo rozpędziłeś z zrzucaniem tej czapki, pierw należało dokonać pomiaru szczelności cylindrów. przynajmniej byś wiedział którędy ucieka kompresja. brak porządnej podstawowej diagnostyki. definitywnie co by nie było przyajmniej na dwóch cylindrach powinien zagadać, jeśli spełnione są warunki tj. właściwe ustawienie rozrządu, poprawna mocna iskra, czyste powietrze(zamknięty egr), właściwa ilość dostarczonego paliwa. przy tym ostatnim szczególną uwagę należy zwrócić na właściwy wydatek paliwowy - wtryski lubiły czasami mocno przelewać. na koniec dodam tylko, że jak już masz zrzuconą głowicę to warto byłoby ją dać do sprawdzenia szczelności i ewentualnego remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Okazało się, że prowadnice zaworów wydechowych do wymiany- wszystkie mają spore luzy. Pytanie czy to tylko to ? Warto by wyciągnąć tłoki i oddać do szczegółowego sprawdzenia i pomiaru, czytałem gdzieś że nie można dołu ruszać... ? co sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Okazało się, że prowadnice zaworów wydechowych do wymiany- wszystkie mają spore luzy. > Pytanie czy to tylko to ? Warto by wyciągnąć tłoki i oddać do szczegółowego sprawdzenia i pomiaru, > czytałem gdzieś że nie można dołu ruszać... ? co sądzicie ? wg technologi VW - dół silnika nie podlega żadnym naprawom ile masz przebiegu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 75tys.przebieg Dół nie naprawialny, wyjmowanie tłoków nie wchodzi w grę? Od czego może być to przepalenie na denku tłoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > 75tys.przebieg > Dół nie naprawialny, wyjmowanie tłoków nie wchodzi w grę? no ja nie mialem okazji > Od czego może być to przepalenie na denku tłoka? przepalenie? to lekki nalocik jest zapewne wynikający od niepoprawnego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 A czy jest możliwość techniczna wyjścia tłoków i następnie możliwość poprawnego montażu? Kolego nalot lekki nie.. jest to ewidentnie nadpalone przez to dobrze było by sprawdzić tłoki. Możliwe ze to skutek nie poprawnej pracy zaworów wydechowych- prowadnice uszkodzone co potwierdził specjalista który zajmuje się ta głowicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > A czy jest możliwość techniczna wyjścia tłoków i następnie możliwość poprawnego montażu? no ja nigdy osobiście się za to nie brałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > A czy jest możliwość techniczna wyjścia tłoków i następnie możliwość poprawnego montażu? > Kolego nalot lekki nie.. jest to ewidentnie nadpalone przez to dobrze było by sprawdzić tłoki. > Możliwe ze to skutek nie poprawnej pracy zaworów wydechowych- prowadnice uszkodzone co > potwierdził specjalista który zajmuje się ta głowicą na pewno sie da. Odkrec miske, odkrec korby i tloki do gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > na pewno sie da. Odkrec miske, odkrec korby i tloki do gory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 2 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 > definitywnie co by nie było przyajmniej na dwóch cylindrach powinien zagadać, jeśli spełnione są > warunki tj. właściwe ustawienie rozrządu, poprawna mocna iskra, czyste powietrze(zamknięty > egr), właściwa ilość dostarczonego paliwa. przy tym ostatnim szczególną uwagę należy zwrócić > na właściwy wydatek paliwowy - wtryski lubiły czasami mocno przelewać. na koniec dodam tylko, > że jak już masz zrzuconą głowicę to warto byłoby ją dać do sprawdzenia szczelności i > ewentualnego remontu. Witam, a więc dzisiaj naprawa została zakończona i silnik ODPALIŁ Zostały wymieniane: -prowadnice zaworowe i w sumie to tyle jeśli chodzi o głowicę, -rozrząd był ustawiony poprawnie (wszystkie blokady wkręcone od razu) ale wymieniony na poprawiony ( z dłuższymi ślizgami) -nowe uszczelki wszystkie które nadawały się do wymiany Silnik odpalił na "strzał" i jak widać przy kompresji rzędu 6bar odpalić silnika się nie dało i prowadnice zaworowe WSZYSTKIE zostały wymienione i to było przyczyną usterki, trochę to trwało ale najważniejsze że jest pożądany rezultat ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI I PORADY DZIĘKUJEMY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.