Maciejkubi Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 Witam wszystkich Po ostatnim WYPADKU gdzie Punto uległo kasacji, stałem się niespodziewanie właścicielem takiej o to Cytrynki Silnik 1.8 16v 110km, rocznik 2000, 341k km przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 > Witam wszystkich > Po ostatnim WYPADKU gdzie Punto uległo kasacji, stałem się niespodziewanie właścicielem takiej o > to Cytrynki > Silnik 1.8 16v 110km, rocznik 2000, 341k km przebiegu Witaj w gronie francowatych. Świetne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Witaj w gronie francowatych. Świetne auto Dziekuję Też tak uważam, bo 3 dniach jazdy zadaje sobie pytanie: "jak mogłem jeździć tak długo takim czymś jak Punto?!" Jedynie czeka mnie wymiana poduszek "amortyzatora" a co niestety jest drogie i problematyczne, bo właściwie nei da sie ich kupić. Właściwie zostają używki na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Dziekuję > Też tak uważam, bo 3 dniach jazdy zadaje sobie pytanie: "jak mogłem jeździć tak długo takim czymś > jak Punto?!" > Jedynie czeka mnie wymiana poduszek "amortyzatora" a co niestety jest drogie i problematyczne, bo > właściwie nei da sie ich kupić. Właściwie zostają używki na allegro. Dostępne jest Tylko czy nie zwielokrotni wartości tego auta W zależności od tego czy masz HA czy nie to ceny są takie: BEZ HA Lewa - 00005271E1 - 848,74 PLN Prawa - 00005271E4 - 848,74 PLN Z HA Lewa - 00005271F0 - 905,76 PLN Prawa - 00005271F1 - 905,76 PLN Od tego ze 20% rabatu da się urwać PS Ja po 25 latach jeżdżenia citroenami (m.in. Xania, XM) nadal się zastanawiam jak ludzie mogą się tak katować na własne życzenie innymi markami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 Każda marka ma swoich fanów, jedni lubują się w BMW, inni w Alfach Romeo, a jeszcze inni we francuskiej myśli technicznej Ja hydrowozem nie miałem okazji jeszcze jeździć, aczkolwiek przeraził mnie koszt poduch do tej Xantii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Ja po 25 latach jeżdżenia citroenami (m.in. Xania, XM) nadal się zastanawiam jak ludzie mogą się > tak katować na własne życzenie innymi markami Ze wszystkim tak jest, póki nie spróbujesz to się nie przekonasz. Nie jechałem np. C5, ale jechałem CX i bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Ze wszystkim tak jest, póki nie spróbujesz to się nie przekonasz. Nie jechałem np. C5, ale jechałem > CX i bajka No to NIC Ci tej bajki już nie przebije, CX płynie, następcy już niestety nie dorównują mu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > Każda marka ma swoich fanów, jedni lubują się w BMW, inni w Alfach Romeo, a jeszcze inni we > francuskiej myśli technicznej > Ja hydrowozem nie miałem okazji jeszcze jeździć, aczkolwiek przeraził mnie koszt poduch do tej > Xantii ale tego się zazwyczaj nie wymienia na co dzień, a kolega ma słuszny nalot na dodatek nik nie powiedział że jest on autentyczny i auto może mieć i drugie tyle Natomiast ZANIEDBANIE w momencie gdy się prosi o wymianę skutkuje "poprawkami" blacharsko-lakierniczymi maski bo poducha wychodzi do góry bardzo gwałtownie, a auto leci na glebę czasami konieczna jest równieź poprawka zderzaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > No to NIC Ci tej bajki już nie przebije, CX płynie, następcy już niestety nie dorównują mu CX-em nie jechałem - niestety Ale mając porównanie BX - C5 to ten pierwszy płynął, a ten drugi już trochę mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 No właśnie cena zabija Będę szukał jakies "regenerowanych" przez kogoś Przebieg raczej realny, auto bardzo zadbane. z Blacharki jedynie troszkę idą nakola przy progach. Po zimie do ogarnięcia. Auto jeździ na syntetyku Mobila 5W-50, i pewnie zostane przy tym oleju Czy bierze go, to się okaże w praniu... Przy przyspieszaniu do odcinki nic nie kopci, więc powinno być dobrze... Mam jeszcze jeden "spory" problem, na PB bardzo falują obroty, tak, że jak nei przytrzymam go na "gazie" to gaśnie. Po przełączeniu na LPG problem ustępuje. Na Lpg za to, kręci sie do 4,5-5tyś i koniec... - Valteki są u kresu, będzie wymiana na Hane 2000 i myślę ze problem będzie rozwiązany Cytryna ogólnie posiada instalacje Stag 300, niestety butla w bagażnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > Jedynie czeka mnie wymiana poduszek "amortyzatora" a co niestety jest drogie i problematyczne, bo > właściwie nei da sie ich kupić. Właściwie zostają używki na allegro. W tefałen turbo (ta seria gdzie odremontowują stare samochody) zajmowali się kiedyś takim fransuskim hydro wynalazkiem. I Klimek woził "sfery" do regeneracji do jakiegoś magika który podobno się na tym zna , robi to dobrze i niedrogo. Poszukaj może znajdziesz namiary na niego w internecie , a jak nie to dzwoń do prowadzącego program i pytaj o tego fachowca. PS Czy ten "obiekt" w tle , to taki słynny francuski "garrrażżż" w którym ten bolid został poskładany , wyklepany i polakierowany ??? Sorry , nie mogłem się powstrzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomcatT4 Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > W tefałen turbo (ta seria gdzie odremontowują stare samochody) zajmowali się kiedyś takim > fransuskim hydro wynalazkiem. > I Klimek woził "sfery" do regeneracji do jakiegoś magika który podobno się na tym zna , robi to > dobrze i niedrogo. > Poszukaj może znajdziesz namiary na niego w internecie , a jak nie to dzwoń do prowadzącego program > i pytaj o tego fachowca. Klimek woził gruszki/kule/sfery (różnie te zielone kule z gazem nazywają) do "speca", który nawet nie rozpoznał, że do BXa GTI 16v są inne kule i pomarudził coś na antenie o złych kulach a na koniec wsadził miększe od zwykłego BXa. To o czym mówi autor wątku to zupełnie co innego - poduchy w Xantii to takie elementy blacharskie (nie przyglądałem się dokładnie czy z jakąś gumą itd. - znawcy Xantii mnie poprawią) będące czymś w rodzaju kielicha/gniazda amortyzatorów i jak przerdzewieją to siłowniki (amortyzatory) wypadają przez maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > Klimek woził gruszki/kule/sfery (różnie te zielone kule z gazem nazywają) do "speca", który nawet > nie rozpoznał, że do BXa GTI 16v są inne kule i pomarudził coś na antenie o złych kulach a na > koniec wsadził miększe od zwykłego BXa. > To o czym mówi autor wątku to zupełnie co innego - poduchy w Xantii to takie elementy blacharskie > (nie przyglądałem się dokładnie czy z jakąś gumą itd. - znawcy Xantii mnie poprawią) będące > czymś w rodzaju kielicha/gniazda amortyzatorów i jak przerdzewieją to siłowniki (amortyzatory) > wypadają przez maskę. W skrócie To zielone co się nabija to sfera - amortyzator w odniesieniu do tradycyjnego zawieszenia. poduchy które klękają (element metalowo-gumowy), robiąc szkody blacharskie maski, to w odniesieniu do tradycyjnego zawiasu - łożysko McPhersona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > W skrócie > To zielone co się nabija to sfera - amortyzator w odniesieniu do tradycyjnego zawieszenia. > poduchy które klękają (element metalowo-gumowy), robiąc szkody blacharskie maski, to w odniesieniu > do tradycyjnego zawiasu - łożysko McPhersona A to tego nie wiedziałem. Myślałem , że jak autor napisał : > Jedynie czeka mnie wymiana poduszek "amortyzatora" a co niestety jest drogie i problematyczne to miał na myśli właśnie sfery. A ja myślałem, że jak one padną (nie trzymają ciśnienia) to przód auta "pada na glebę" i elementy zawieszenia wychodzą przez maskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 nie, sfert sa zamontowane w poduszkach, jak rdzewieje to analogicznie jak w mcpersonie wypada przez maske... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 20 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 > A to tego nie wiedziałem. > Myślałem , że jak autor napisał : > to miał na myśli właśnie sfery. > A ja myślałem, że jak one padną (nie trzymają ciśnienia) to przód auta "pada na glebę" i elementy > zawieszenia wychodzą przez maskę. Jak pada sama sfera to się robi sztywne zawieszenie, bo LHM (krew hydropneumatyka) wypełnia całą i nie ma poduszki gazowej - "amortyzatora", w zasadzie sprężyny, bo za amortyzację odpowiada inny element - dławik, również zamontowany w sferze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 21 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 > W tefałen turbo (ta seria gdzie odremontowują stare samochody) zajmowali się kiedyś takim > fransuskim hydro wynalazkiem. > I Klimek woził "sfery" do regeneracji do jakiegoś magika który podobno się na tym zna , robi to > dobrze i niedrogo. > Poszukaj może znajdziesz namiary na niego w internecie , a jak nie to dzwoń do prowadzącego program > i pytaj o tego fachowca. > PS > Czy ten "obiekt" w tle , to taki słynny francuski "garrrażżż" w którym ten bolid został poskładany > , wyklepany i polakierowany ??? > Sorry , nie mogłem się powstrzymać Tak jak koledzy już wyżej pisali Regeneracja samych sfer to śmieszne pieniądze, 25-40zł za sztukę. Chodzi o mocowanie tych sfer. Ta stodoła to " u mnie w stajni jest" ^^ Jeszcze nie mierzyłem miernikiem Cytrynki, ale z tego co stwierdziłem, po za tylnym słupkiem gdzie jest szpachla, raczej nie był robiony blacharsko. Ale to się okaże, jednak, nawet gdyby, to przy aucie w tej kwocie problem naprawy blacharskiej jest mało istotny jeśli jest ona dobrze wykonana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2016 Odświeżę temat, 1,5 roku minęło od zakupu zrobione 60tys km przez ten czas Auto dalej jeździ na pełnym syntetyku. (przypominam 1.8 16v 110km z LPG) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Odświeżę temat, 1,5 roku minęło od zakupu zrobione 60tys km przez ten czas Auto dalej jeździ na pełnym syntetyku. (przypominam 1.8 16v 110km z LPG) :D W XP licznik się przekręca i liczy od nowa. Odpalając tylko pokazuje osiągnięte wcześniej 399999. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 2 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 W XP licznik się przekręca i liczy od nowa. Odpalając tylko pokazuje osiągnięte wcześniej 399999. M. Ja planuje dobic napewno nim do 500tyś, a dalej okaze sie jaki jej stan bedzie (100tyś zrobie w 1,5-2 lata) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Ja planuje dobic napewno nim do 500tyś, a dalej okaze sie jaki jej stan bedzie (100tyś zrobie w 1,5-2 lata) Do 500k coraz mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 2 miesiące później i 10tys km więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.