kotmakawity Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Poproszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki mojego fiata, '99 bez EOBD. Objawy są następujące: - lekkie szarpanie przy przyspieszaniu - chwilowe niestabilności obrotów biegu jałowego, +/- 50 obr/min. Oba objawy nie występują gdy silnik jest zimny, pojawiają się po 1-2 km jazdy. Dotychczas sprawdziłem: - wizualnie stan świec i przewodów WN - oporność: - uzwojeń pierwotnych cewki - czujnika położenia wału korbowego - czujnika temperatury zasysanego powietrza - czujnika temperatury silnika - zasilanie czujnika ciśnienia zasysanego powietrza Wszystkie parametry są w normie. Wstępnie wykluczam: - przewody WN, gdyż objawy nie zmieniają się gdy samochód stał na dworze przy dużej wilgotności, czy stał w garażu, czy też jest porządnie rozgrzany podczas jazdy - moduł przepustnicy, gdyż poszarpywanie występuje tez przy jej pełnym otwarciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 > Poproszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki mojego fiata, '99 bez EOBD. > Objawy są następujące: > - lekkie szarpanie przy przyspieszaniu > - chwilowe niestabilności obrotów biegu jałowego, +/- 50 obr/min. > Oba objawy nie występują gdy silnik jest zimny, pojawiają się po 1-2 km jazdy. > Dotychczas sprawdziłem: > - wizualnie stan świec i przewodów WN > - oporność: > - uzwojeń pierwotnych cewki > - czujnika położenia wału korbowego > - czujnika temperatury zasysanego powietrza > - czujnika temperatury silnika > - zasilanie czujnika ciśnienia zasysanego powietrza > Wszystkie parametry są w normie. > Wstępnie wykluczam: > - przewody WN, gdyż objawy nie zmieniają się gdy samochód stał na dworze przy dużej wilgotności, > czy stał w garażu, czy też jest porządnie rozgrzany podczas jazdy > - moduł przepustnicy, gdyż poszarpywanie występuje tez przy jej pełnym otwarciu Może CPW ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazuuur Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 > Może CPW ? Mi kiedyś 1.6 16v starsznie poszarpywało, uszkodzony okazał się regulator na listwie, ale czy w 1.2 takowy jest to nie wiem:( po wymianie listwy szła jak kuna leśna:) ewentualnie pompa może się kończyć paliwowa i brakuje mu benziny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 > Mi kiedyś 1.6 16v starsznie poszarpywało, uszkodzony okazał się regulator na listwie, ale czy w 1.2 > takowy jest to nie wiem:( po wymianie listwy szła jak kuna leśna:) ewentualnie pompa może się > kończyć paliwowa i brakuje mu benziny:) nie ma regulatora w listwie (listwa jest bez powrotu). jest troche popierdzielone rozwiazanie bo regulator o stałym nastawie (jego działanie nie jest regulowane podciśnieniem jak w przypadku regulatorów na listwie) jest montowany w koszu pompy paliwa gdzie od razu nadmiar paliwa wraca z powrotem do kosza pompy, ponadto w tym modelu silnikowym nie ma jakotakiego filtra paliwa zewnetrznego który mozna zmienić... jest filtr fabryczny zabudowany w koszu pompy paliwa nie wiem czy jest on zgrubnego czy dokładnego oczyszczania bo go nie rozbierałem. ja u siebie to przerobiłem i mam normalny metalowy zewnetrzny filtr paliwa a kosz zmieniony na inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Jeżeli przewody WN są na 100% sprawne to stawiam na cewkę, miałem kilka razy taki przypadek w różnych autach. Miałem też przypadek że przewody były całkiem świeże bo od zakupu minęło kilka miesięcy i przerywało tylko przy przyśpieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotmakawity Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 > ewentualnie pompa może się > kończyć paliwowa i brakuje mu benziny:) Myślę, że gdyby wydatek paliwa był za mały, to objawy by się nasilały wraz z większym uchyleniem przpustnicy - a u mnie tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotmakawity Napisano 23 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2014 Ktoś wie, czy uszkodzona sonda lambda może dawać takie objawy? ("Troubleshooter" z wikidot wskazuje sondę lambda jako możliwą przyczynę szarpania przy przyspieszaniu".) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotmakawity Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Przy stałej prędkości 130km/h też szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Ktoś wie, czy uszkodzona sonda lambda może dawać takie objawy? > ("Troubleshooter" z wikidot wskazuje sondę lambda jako możliwą przyczynę szarpania przy > przyspieszaniu".) Może. W Marei 1,6 miałem uszkodzoną sondę lambda i przy stałej prędkości 60km/h na 4 tym biegu aż buda telepało jakby miał silnik zaraz wyrwać się z mocować. Po wymianie jakby nie te auto, jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotmakawity Napisano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2015 Sprawdziłem Sondę lambda multimetrem - zachowuje się zgodnie z oczekiwaniem - napięcie oscyluje 0.19-0.82V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kotmakawity Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Sprawdzilem jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze: 1V na biegu jalowym, 3.8V przy szybkim otwarciu przepustnicy - zgodnie ze wskazówkami z "troubleshooter'a". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.