onlinemaster Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Po zdjęciu nogi z gazu z obrotów schodzi z opóźnieniem. Nie zawsze się tak dzieje, niby jak na wolnych mu gazuję to wszystko jest w porządku, jednak w połączeniu ze sprzęgłem już nie koniecznie, przykład: włączam wsteczny i operując sprzęgłem i gazem obroty schodzą z opóźnieniem, tak jak bym zbyt długo trzymał nogę na gazie a wiem co robię, mam kilka samochodów i w żadnym nie ma tego zjawiska, albo podczas zmiany biegów, szczególnie przy jedynce i dwójce, jadę na jedynce, chcę włączyć drugi bieg i muszę dłużej poczekać aż zacznie schodzić z opóźnieniem z obrotów, często nawet podczas jazdy na obojętnie jakim biegu, ściągając nogę z gazu - nawet sprzęgła jeszcze nie wciskam - czuję że jeszcze chwilę silnik ciągnie zanim zacznie zwalniać, choć to nie zawsze się dzieje. Czy ktoś czai co tu jest grane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 Ponoć tak ma być. Tak konstruktorzy sobie wymyślili aby silnik chwilę czekał na nastepny bieg aby się nie dławić, szarpać po zmianie biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlinemaster Napisano 4 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2015 > Ponoć tak ma być. > Tak konstruktorzy sobie wymyślili aby silnik chwilę czekał na nastepny bieg aby się nie dławić, > szarpać po zmianie biegu trochę wątpię w to co piszesz bo przez to zmiana biegów, szczególnie z jedynki na dwójkę i podczas cofania jest utrudnione i wkurza, po za tym nie zawsze się tak dzieje, znajomy z którym jechałem się dziwił stwierdzając że to nie jest normalne, ja też całe życie jeżdżę różnymi pojazdami i nigdy z czymś takim się nie spotkałem, jak jest u innych użytkowników opli z tym silnikiem, może wypowie się też ktoś kto jeździ na tym samym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 miałem toto kiedyś w klekocie 100KM 2.5 movano 2005 - gdzieś jakiś wichajsterek nie odbija jak powinien; majster wiedziący o co kaman zrobi w 2 minuty ale sam więcej szczegółów nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Miałem Corsę z tym silnikiem i nie miała tej przypadłości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlinemaster Napisano 5 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 byłem dziś u jednego z lepszych mechaników i stwierdził że na 100% to jakaś usterka, to może być pierdoła a może być nawet przycierająca się pompa wtryskowa, żeby stwierdzić co musiał by pomierzyć i posprawdzać, narazie się zastanawiam czy oddać auto do naprawy pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 jest tak jak napisał kolega przemty - komp podtrzymuje ciut wyższe obroty (ok.950 -1000 obr./min), kiedy wysprzęglisz i wrzucasz inny bieg jeżeli się zatrzymasz na sprzęgle lub luzie, obroty spadną do obrotów biegu jałowego wczoraj przeczytałem Twojego posta i dziś spotkała mnie podobna przypadłość (mam ten sam silnik) obroty podnosiły się po zatrzymaniu samochodu pomogło wrzucenie 3 biegu i podkręcenie do 5 tys. obrotów (oczywiście po wcześniejszym nagrzaniu silnika do ponad 80 oC) - od razu mu przeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlinemaster Napisano 7 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > jest tak jak napisał kolega przemty - komp podtrzymuje ciut wyższe obroty (ok.950 -1000 obr./min), > kiedy wysprzęglisz i wrzucasz inny bieg jeżeli się zatrzymasz na sprzęgle lub luzie, obroty > spadną do obrotów biegu jałowego Tylko że u mnie obroty podnoszą się powyżej 1000 obr i dodatkowo jadąc na jakimkolwiek biegu po zdjęciu nogi z gazu często, bo nie za każdym razem silnik jeszcze chwilę ciągnie, dosłownie pół sekundy ale jest to zauważalne i wręcz denerwujące, nie może być takiego zjawiska choćby ch na ch, dla mnie silnik musi pracować idealnie a to idealnie nie chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onlinemaster Napisano 7 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 miałem toto kiedyś w klekocie 100KM 2.5 movano 2005 - gdzieś jakiś wichajsterek nie odbija jak powinien; majster wiedziący o co kaman zrobi w 2 minuty ale sam więcej szczegółów nie powiem A mógł byś się dowiedzieć co za wichajsterek, był bym wdzięczny bo byłem już u 3 elektroników i żaden nie wie co to jest, jeden z nich podejżewa sterownik silnika (nie pompy) za jedyne 800 - 1000 zł, toć to połowa wartości mojego astrolota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Tylko że u mnie obroty podnoszą się powyżej 1000 obr i dodatkowo jadąc na jakimkolwiek biegu po zdjęciu nogi z gazu często, bo nie za każdym razem silnik jeszcze chwilę ciągnie, dosłownie pół sekundy ale jest to zauważalne i wręcz denerwujące, nie może być takiego zjawiska choćby ch na ch, dla mnie silnik musi pracować idealnie a to idealnie nie chodzi byłem już u 3 elektroników i żaden nie wie co to jest, jeden z nich podejżewa sterownik silnika (nie pompy) za jedyne 800 - 1000 zł, toć to połowa wartości mojego astrolota Co prawda w Corsie C, w mniejszym stopniu w moim obecnym bolidzie (SX4), ale występuje dokładnie to samo zjawisko, które opisałeś: gdybym przy zmianie biegu jednocześnie z wciśnięciem sprzęgła odpuścił gaz, to zwyżka obrotów gwarantowana. Nie masz pojęcia, jak mnie to wkur.......denerwowało po przesiadce z przepustnicy sterowanej linką - tu takie zjawisko nie występowało. Ot postęp... Uznałem, że to wina oprogramowania lub ogólnie TTTM i jedyną radą na zwyżkę, jaką stosuję, jest odpuszczenie gazu na owe pół sekundy przed wciśnięciem sprzęgła. Jakoś to idzie... ale trzeba pamiętać. W Corsie chodziło mi po głowie zaktualizowanie softu (obecny ma już 14 lat), bo oprócz w/w efektu odczuwam jeszcze coś, co można opisać jako "tępe" działanie pedału gazu: reakcja niewspółmiernie mała do (subiektywnego) stopnia wciśnięcia tego pedału, ale czy do tego dojdzie, to nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 mam to samo w mojej padlinie.jesli szybko zmienie bieg to po puszczeniu pedalu gazu auto zamiast przyhamowac przez chwile przyspiesza ale to tak denny silnik [1.8 forda] ze nawet juz nie zwracam na takie drobiazgi uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.