Skocz do zawartości

opóźnione schodzenie z obrotów


onlinemaster

Rekomendowane odpowiedzi

Po zdjęciu nogi z gazu z obrotów schodzi z opóźnieniem. Nie zawsze się tak dzieje, niby jak na wolnych mu gazuję to wszystko jest w porządku, jednak w połączeniu ze sprzęgłem już nie koniecznie, przykład: włączam wsteczny i operując sprzęgłem i gazem obroty schodzą z opóźnieniem, tak jak bym zbyt długo trzymał nogę na gazie a wiem co robię, mam kilka samochodów i w żadnym nie ma tego zjawiska, albo podczas zmiany biegów, szczególnie przy jedynce i dwójce, jadę na jedynce, chcę włączyć drugi bieg i muszę dłużej poczekać aż zacznie schodzić z opóźnieniem z obrotów, często nawet podczas jazdy na obojętnie jakim biegu, ściągając nogę z gazu - nawet sprzęgła jeszcze nie wciskam - czuję że jeszcze chwilę silnik ciągnie zanim zacznie zwalniać, choć to nie zawsze się dzieje. Czy ktoś czai co tu jest grane? oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponoć tak ma być.

> Tak konstruktorzy sobie wymyślili aby silnik chwilę czekał na nastepny bieg aby się nie dławić,

> szarpać po zmianie biegu

trochę wątpię w to co piszesz bo przez to zmiana biegów, szczególnie z jedynki na dwójkę i podczas cofania jest utrudnione i wkurza, po za tym nie zawsze się tak dzieje, znajomy z którym jechałem się dziwił stwierdzając że to nie jest normalne, ja też całe życie jeżdżę różnymi pojazdami i nigdy z czymś takim się nie spotkałem, jak jest u innych użytkowników opli z tym silnikiem, może wypowie się też ktoś kto jeździ na tym samym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś u jednego z lepszych mechaników i stwierdził że na 100% to jakaś usterka, to może być pierdoła a może być nawet przycierająca się pompa wtryskowa, żeby stwierdzić co musiał by pomierzyć i posprawdzać, narazie się zastanawiam czy oddać auto do naprawy grinser006.gif pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak napisał kolega przemty - komp podtrzymuje ciut wyższe obroty (ok.950 -1000 obr./min), kiedy wysprzęglisz i wrzucasz inny bieg ok.gif jeżeli się zatrzymasz na sprzęgle lub luzie, obroty spadną do obrotów biegu jałowego ok.gif

wczoraj przeczytałem Twojego posta i dziś spotkała mnie podobna przypadłość (mam ten sam silnik) zlosnik.gif obroty podnosiły się po zatrzymaniu samochodu zlosnik.gif pomogło wrzucenie 3 biegu i podkręcenie do 5 tys. obrotów (oczywiście po wcześniejszym nagrzaniu silnika do ponad 80 oC) - od razu mu przeszło zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tak jak napisał kolega przemty - komp podtrzymuje ciut wyższe obroty (ok.950 -1000 obr./min),

> kiedy wysprzęglisz i wrzucasz inny bieg jeżeli się zatrzymasz na sprzęgle lub luzie, obroty

> spadną do obrotów biegu jałowego

Tylko że u mnie obroty podnoszą się powyżej 1000 obr i dodatkowo jadąc na jakimkolwiek biegu po zdjęciu nogi z gazu często, bo nie za każdym razem silnik jeszcze chwilę ciągnie, dosłownie pół sekundy ale jest to zauważalne i wręcz denerwujące, nie może być takiego zjawiska choćby ch na ch, dla mnie silnik musi pracować idealnie a to idealnie nie chodzi passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

miałem toto kiedyś w klekocie 100KM 2.5 movano 2005 - gdzieś jakiś wichajsterek nie odbija jak powinien; majster wiedziący o co kaman zrobi w 2 minuty ale sam więcej szczegółów nie powiem

A mógł byś się dowiedzieć co za wichajsterek, był bym wdzięczny bo byłem już u 3 elektroników i żaden nie wie co to jest, jeden z nich podejżewa sterownik silnika (nie pompy) za jedyne 800 - 1000 zł, toć to połowa wartości mojego astrolota :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko że u mnie obroty podnoszą się powyżej 1000 obr i dodatkowo jadąc na jakimkolwiek biegu po zdjęciu nogi z gazu często, bo nie za każdym razem silnik jeszcze chwilę ciągnie, dosłownie pół sekundy ale jest to zauważalne i wręcz denerwujące, nie może być takiego zjawiska choćby ch na ch, dla mnie silnik musi pracować idealnie a to idealnie nie chodzi passed_out.gif

byłem już u 3 elektroników i żaden nie wie co to jest, jeden z nich podejżewa sterownik silnika (nie pompy) za jedyne 800 - 1000 zł, toć to połowa wartości mojego astrolota :facepalm:

 

Co prawda w Corsie C, w mniejszym stopniu w moim obecnym bolidzie (SX4), ale występuje dokładnie to samo zjawisko, które opisałeś: gdybym przy zmianie biegu jednocześnie z wciśnięciem sprzęgła odpuścił gaz, to zwyżka obrotów gwarantowana.

Nie masz pojęcia, jak mnie to wkur.......denerwowało po przesiadce z przepustnicy sterowanej linką - tu takie zjawisko nie występowało. Ot postęp... :facepalm:

Uznałem, że to wina oprogramowania lub ogólnie TTTM i jedyną radą na zwyżkę, jaką stosuję, jest odpuszczenie gazu na owe pół sekundy przed wciśnięciem sprzęgła. Jakoś to idzie... ale trzeba pamiętać.

W Corsie chodziło mi po głowie zaktualizowanie softu (obecny ma już 14 lat), bo oprócz w/w efektu odczuwam jeszcze coś, co można opisać jako "tępe" działanie pedału gazu: reakcja niewspółmiernie mała do (subiektywnego) stopnia wciśnięcia tego pedału, ale czy do tego dojdzie, to nie wiem... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam to samo w mojej padlinie.jesli szybko zmienie bieg to po puszczeniu pedalu gazu auto zamiast przyhamowac przez chwile przyspiesza :facepalm:

ale to tak denny silnik [1.8 forda] ze nawet juz nie zwracam na takie drobiazgi uwagi :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.