Pidu Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Chodzi mi po głowie pomysł zmiany felg. Fabryczne mają rozmiar 7x17 cali i ważą 11,5kg każda. Z kilku powodów chcę pozostać przy rozmiarze 17 cali, interesują mnie jednak felgi nieco szersze 7,5-8 cali i z mniejszym ET dla poprawy wyglądu. I tu pojawia się pytanie odnośnie masy felgi. Felgi, które mi się podobają ważą w okolicach 11,5-12kg (są w śród nich Dotz, Rondell, MAM, AEZ, żeby nie było że no name chińczyk), ale jest kilka felg, nieco droższych ważących około 8,5kg (np. Enkei, Autec). Pytanie brzmi - jak zmiejszenie wagi felgi przy zachowaniu średnicy i rozmiaru opony wpłynie na zachowanie auta, osiągi, spalanie etc.? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii? Do tej pory zmiana każdorazowo wiązała się ze zmianą rozmiaru felgi / opony, więc i odczucia były diametralnie różne. Warto brać pod uwagę wagę felgi czy dać sobie spokój i skupić sie na wzorze, który się podoba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Podczas normalnej jazdy po typowej nie zniszczonej drodze nie odczujesz jakiejkolwiek różnicy. W ekstremalnym sporcie 2-3 kg na feldze to b.dużo. poszukaj w necie informacji i opisów. Słowo klucz: masa nieresorowana. np: jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Miałem w punto mk2 fabrycznie 15stki, później założyłem 17stki i nie czułem wielkiej różnicy oczywiście przy normalnej jeździe Do setki pewnie coś było mniej ale nie czułem wielkiejjjjjj różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Podczas normalnej jazdy po typowej nie zniszczonej drodze nie odczujesz jakiejkolwiek różnicy. Akurat po przeprowadzce stan dróg którymi jeżdżę uległ znacznemu pogorszeniu. > W ekstremalnym sporcie 2-3 kg na feldze to b.dużo. W ekstremalnym sporcie każdy kilogram, a raczej pozbycie się go to bardzo dużo. > poszukaj w necie informacji i opisów. Słowo klucz: masa nieresorowana. Tak, wiem, że chodzi o mase nieresorowaną. Twój link zawierał nieco info o komforcie, inne, które czytałem skupiały się raczej na siłach potrzebnych do ruszenia koła i jego zatrzymania itp. Pisano, że 1kg masy nieresorowanej odpowiada kilku kg masy resorowanej, zależnie od źródła - kilku, 5kg, 10kg (??? nie wydaje się to zbyt realne). Wszystkie te informacje są cenne i mi znane, ale nie przekładają się na empiryczne wrażenia i stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Miałem w punto mk2 fabrycznie 15stki, później założyłem 17stki i nie czułem wielkiej różnicy > oczywiście przy normalnej jeździe > Do setki pewnie coś było mniej ale nie czułem wielkiejjjjjj różnicy Miałem taką przesiadkę - różnica do setki była raczej mało wyczuwalna, prowadzenie w koleinach znacznie się zmieniło, spalanie minimalnie wyższe, komfort się pogorszył, ale to zrozumiałe, bo na 17 calach była opona szersza i znacznie niższa, nie pomnę teraz dokładnych wartośći, ale to był balon vs naleśnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Miałem taką przesiadkę - różnica do setki była raczej mało wyczuwalna, prowadzenie w koleinach > znacznie się zmieniło, spalanie minimalnie wyższe, komfort się pogorszył, ale to zrozumiałe, > bo na 17 calach była opona szersza i znacznie niższa, nie pomnę teraz dokładnych wartośći, ale > to był balon vs naleśnik Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Jeśli auto nie cierpi na nadmiar mocy, to poczujesz różnicę w osiągach. Spalanie raczej niezauważalne. Ja przy zmianie z letnich na zimowe mam 4kg mniej na każdym kole i w osiągach jest różnica, choć nie jakaś spektakularna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Miałem w punto mk2 fabrycznie 15stki, później założyłem 17stki i nie czułem wielkiej różnicy > oczywiście przy normalnej jeździe > Do setki pewnie coś było mniej ale nie czułem wielkiejjjjjj różnicy Ciężko określić jaka to różnica, ale jest. Na pewno jest mniejsza niż niewyrabiający intercooler latem w stosunku do chłodnego poranka. Przynajmniej tak jest w moim t-jecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alfi Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Ciężko określić jaka to różnica, ale jest. Na pewno jest mniejsza niż niewyrabiający intercooler > latem w stosunku do chłodnego poranka. Przynajmniej tak jest w moim t-jecie. Ja zrobiłem chipa i czułem różnicę tylko na plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Specjaliści twierdzą, ze zmniejszenie o 1 kg masy "nieresowalnej" to tak jak zmniejszenie o 3 kg masy "resorowalnej" Inaczej mówiąc zmiana masy o 4 kg na kole x 4 koła = 16 kg to tak jak zmniejszenie masy karoserii o 48 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 10 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 > Specjaliści twierdzą, ze zmniejszenie o 1 kg masy "nieresowalnej" to tak jak zmniejszenie o 3 kg > masy "resorowalnej" > Inaczej mówiąc zmiana masy o 4 kg na kole x 4 koła = 16 kg to tak jak zmniejszenie masy karoserii o > 48 kg Czytałem o tym, przy czym źródła nie sa zgodne co do wielkości masy resorowanej odpowiadającej 1kg nieresorowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.