Skocz do zawartości

Wpływ masy koła za zachowanie auta


Pidu

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi po głowie pomysł zmiany felg. Fabryczne mają rozmiar 7x17 cali i ważą 11,5kg każda. Z kilku powodów chcę pozostać przy rozmiarze 17 cali, interesują mnie jednak felgi nieco szersze 7,5-8 cali i z mniejszym ET dla poprawy wyglądu. I tu pojawia się pytanie odnośnie masy felgi. Felgi, które mi się podobają ważą w okolicach 11,5-12kg (są w śród nich Dotz, Rondell, MAM, AEZ, żeby nie było że no name chińczyk), ale jest kilka felg, nieco droższych ważących około 8,5kg (np. Enkei, Autec). Pytanie brzmi - jak zmiejszenie wagi felgi przy zachowaniu średnicy i rozmiaru opony wpłynie na zachowanie auta, osiągi, spalanie etc.? Ma ktoś doświadczenie w tej kwestii? Do tej pory zmiana każdorazowo wiązała się ze zmianą rozmiaru felgi / opony, więc i odczucia były diametralnie różne. Warto brać pod uwagę wagę felgi czy dać sobie spokój i skupić sie na wzorze, który się podoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podczas normalnej jazdy po typowej nie zniszczonej drodze nie odczujesz jakiejkolwiek różnicy.

Akurat po przeprowadzce stan dróg którymi jeżdżę uległ znacznemu pogorszeniu.

> W ekstremalnym sporcie 2-3 kg na feldze to b.dużo.

W ekstremalnym sporcie każdy kilogram, a raczej pozbycie się go to bardzo dużo.

> poszukaj w necie informacji i opisów. Słowo klucz: masa nieresorowana.

Tak, wiem, że chodzi o mase nieresorowaną. Twój link zawierał nieco info o komforcie, inne, które czytałem skupiały się raczej na siłach potrzebnych do ruszenia koła i jego zatrzymania itp. Pisano, że 1kg masy nieresorowanej odpowiada kilku kg masy resorowanej, zależnie od źródła - kilku, 5kg, 10kg (??? nie wydaje się to zbyt realne). Wszystkie te informacje są cenne i mi znane, ale nie przekładają się na empiryczne wrażenia i stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w punto mk2 fabrycznie 15stki, później założyłem 17stki i nie czułem wielkiej różnicy

> oczywiście przy normalnej jeździe

> Do setki pewnie coś było mniej ale nie czułem wielkiejjjjjj różnicy

Miałem taką przesiadkę - różnica do setki była raczej mało wyczuwalna, prowadzenie w koleinach znacznie się zmieniło, spalanie minimalnie wyższe, komfort się pogorszył, ale to zrozumiałe, bo na 17 calach była opona szersza i znacznie niższa, nie pomnę teraz dokładnych wartośći, ale to był balon vs naleśnik zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taką przesiadkę - różnica do setki była raczej mało wyczuwalna, prowadzenie w koleinach

> znacznie się zmieniło, spalanie minimalnie wyższe, komfort się pogorszył, ale to zrozumiałe,

> bo na 17 calach była opona szersza i znacznie niższa, nie pomnę teraz dokładnych wartośći, ale

> to był balon vs naleśnik

Dokładnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem w punto mk2 fabrycznie 15stki, później założyłem 17stki i nie czułem wielkiej różnicy

> oczywiście przy normalnej jeździe

> Do setki pewnie coś było mniej ale nie czułem wielkiejjjjjj różnicy

Ciężko określić jaka to różnica, ale jest. Na pewno jest mniejsza niż niewyrabiający intercooler latem w stosunku do chłodnego poranka. Przynajmniej tak jest w moim t-jecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjaliści twierdzą, ze zmniejszenie o 1 kg masy "nieresowalnej" to tak jak zmniejszenie o 3 kg masy "resorowalnej"

Inaczej mówiąc zmiana masy o 4 kg na kole x 4 koła = 16 kg to tak jak zmniejszenie masy karoserii o 48 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Specjaliści twierdzą, ze zmniejszenie o 1 kg masy "nieresowalnej" to tak jak zmniejszenie o 3 kg

> masy "resorowalnej"

> Inaczej mówiąc zmiana masy o 4 kg na kole x 4 koła = 16 kg to tak jak zmniejszenie masy karoserii o

> 48 kg

Czytałem o tym, przy czym źródła nie sa zgodne co do wielkości masy resorowanej odpowiadającej 1kg nieresorowanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.