Skocz do zawartości

Vectra C 1.8 vs. 2.2 benzyna


LuQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na nadchodzący sezon tata przymierza się do zmiany auta. Strasznie mu się podoba Vectra C poliftowa, ale do rzeczy.

Chciałbym się zapytać który silnik jest ogólnie lepszy, jak reagują na gaz, jak jest z ekonomią jak z awaryjnością. Jak ogólnie z blacharką. Za każde informacje serdecznie dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogolnie powiem szczerze ze ojcu bym polecal 2.2 z racji tego ze mamy teraz volvo 1.8 i naprawde

> takiego kluska trzeba dobrze rozbujac. Naczytal sie ze te 2.2 sa felerne ale nie za ardzo sie

> zaglebialem

2.2 Direct - u nas na forum są ze dwa - ludzie sobie chwalą, to na co trzeba uważać to jak pamiętam pompa paliwa + łańcuch. ok.gif

2.2 bez Direct chyba niestety nie dostępne po liftingu - było lepsze, ale raczej go już nie złapiesz.

Miałem 1.6 105KM VC Sedan, do przemieszczania się spokojnego dawało radę, na autostradach w 4 osoby i bagażnik full przy autostradowym 140km/h paliła 7l. ok.gif Ale wyprzedzić TIR'a przy prędkościach powyżej 100km/h nawet we dwie osoby na pokładzie był ból. sick.gif Myślę że 1.8 140KM sobie spokojnie poradzi. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kolega o gazie wspomniał. W 1.8 140KM mamy regulację luzu zaworowego na płytkach, nie jest to przeszkoda w montażu LPG ale warto skontrolować luzy przed montażem instalacji. Bardziej w tym silniku obawiałbym się o koła zmiennych faz rozrządu, które wciąż są kosztowne. O 2.2 Direct nie wiem za dużo, bo mnie ten silnik nie interesował nigdy, ale wtrysk bezpośredni już dyskwalifikuje na dzień dzisiejszy ten silnik pod kątem instalacji LPG, bo cena będzie wysoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tatko w okresie letnim robi codziennie kolo 25km na dzialke. Warto wspomniec ze prawdopodobnie w aucie bedzie hak, nie wozi co prawda 10t cementu tylko jakies rusztowanie itp. Nie wykluczamy tez wersji przedliftowej.

Ogolnie chce zeby tata byl zadowolony z nowego nabytku. Czesto gesto pozyczam od niego auto np jadac gdzies 150km. Czekam na wasze rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tatko w okresie letnim robi codziennie kolo 25km na dzialke. Warto wspomniec ze prawdopodobnie w

> aucie bedzie hak, nie wozi co prawda 10t cementu tylko jakies rusztowanie itp. Nie wykluczamy

> tez wersji przedliftowej.

> Ogolnie chce zeby tata byl zadowolony z nowego nabytku. Czesto gesto pozyczam od niego auto np

> jadac gdzies 150km. Czekam na wasze rady.

No to przy takich przebiegach 2.2 Direct tak jak kolega powyżej napisał będzie nieopłacalny w przypadku gdy bedziecie chcieli do niego załozyć gaz (bardzo droga instalka), bo koszt założenia będzie się zwracał długimi latami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko kolega o gazie wspomniał. W 1.8 140KM mamy regulację luzu zaworowego na płytkach, nie jest to

> przeszkoda w montażu LPG ale warto skontrolować luzy przed montażem instalacji. Bardziej w tym

> silniku obawiałbym się o koła zmiennych faz rozrządu, które wciąż są kosztowne. O 2.2 Direct

> nie wiem za dużo, bo mnie ten silnik nie interesował nigdy, ale wtrysk bezpośredni już

> dyskwalifikuje na dzień dzisiejszy ten silnik pod kątem instalacji LPG, bo cena będzie wysoka.

Wg mnie na szklankach nie płytkach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie trzeba bardzo dużo szukać bo w poliftach Z18XE nie był już popularny, a dodatkowo

> znaleźć trzeba Z18XE w dobrym stanie

Trzeba dużo zapłacić zlosnik.gif

Ostatnio przewinęła mi się 2006r pełna opcja 1,8 122KM za 29kzł grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki bardzo. Najbardziej nas interesuje liftback potem kombi. Duze prawdopodobienstwo ze bede

> namawial tate na 1.8 bo troszke sie obawiam spalania w 2.2, mowa o benzynie

A tak poważnie - zastanów się nad 3.2 V6 - tylko przedlift, ale silnik dobry, pali znośnie. ok.gif A KM mu nie brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tata znajac zycie bedzie sie bal V bo nigdy nie mial z nia do czynienia. Swoja droga wczoraj rozmawialismy i z rozmowy udalo sie wywnioskowac ze raczej celuje w polifta bo mu sie bardziej podoba. Powiedzcie mi ile trzeba szykowac gotowki na takiego polifta? Wiem jest olx jest allegro ale wole poznac wasze opinie co by nie przeplacic i zeby nie wpakowac sie w jakiegos strupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Po lifcie to głównie 1.8 140KM i 2.2 Direct 155KM. Jeszcze na początku wersji poliftowych był 1.8

> 125KM i tego bym polecał, bo najlepiej nadaje się do gazu.

Też go polecam.

Ostatnie spalanie liczone z tego co tankowałem wyszło 8,09 l LPG plus benzyna na rozgrzanie. Jazda 60% trasa 40% miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Padające maglownice, CIM, delikatne zawieszenie - padają głównie aluminiowe wahacze z przodu i z tyłu (tzw. banany), trafiały się słabe skrzynie automatyczne, problemy z EGR w 2.2DTI. Co do Z20NET - w razie czego trzeba być przygotowanym na wymianę rozrządu w okolicach 200kkm+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed FL czy po?

po FL

> Przed: CIM, zawieszenie z tyłu, głupiejący panel automatycznej klimy - po lifcie jest lepiej..

CIM - czyli przełącznik zespolony przy kierownicy? To Opel bierze od tego samego dostawcy co Reno...? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padające maglownice, CIM, delikatne zawieszenie - padają głównie aluminiowe wahacze z przodu i z

> tyłu (tzw. banany),

drogie to?

> trafiały się słabe skrzynie automatyczne, problemy z EGR w 2.2DTI.

mnie to nie będzie dotyczyło

> Z20NET - w razie czego trzeba być przygotowanym na wymianę rozrządu w okolicach 200kkm+

tam jest łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomyszkuj po necie, to sprawdzisz

taniocha, ceny jak do fiata, pytanie czy z trwałością jest podobnie

> Tak

oprócz łańcucha to pewnie napinacze, ślizg itp to też będzie do wymiany?

już sobie czytam waytogo.gif

coraz bardziej podoba mi się ten samochód wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taniocha, ceny jak do fiata, pytanie czy z trwałością jest podobnie

> oprócz łańcucha to pewnie napinacze, ślizg itp to też będzie do wymiany?

Tanie jest - poszukaj na klubie Vectry - w wersjach po FL występowanie problemu znacząco ograniczono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.