mareks_uno Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 problem jest taki znajomy przyjechał do mnie bo mu coś akumulator nie doładowuje się, sprawdzamy ładowanie - na zimnym silniku 12.3V lol gdy sam aku powinien mieć więcej troszkę silnik się nagrzał i wzrosło do 13.3V - świece żarowe niby przestały grzać szczotki się kończą? regulator padł? trudno wydostać altka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > problem jest taki > znajomy przyjechał do mnie bo mu coś akumulator nie doładowuje się, sprawdzamy ładowanie - na > zimnym silniku 12.3V lol gdy sam aku powinien mieć więcej > troszkę silnik się nagrzał i wzrosło do 13.3V To są wyniki z akumulatora a jak to wyglada na alternatorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > To są wyniki z akumulatora > a jak to wyglada na alternatorze ? prawie identycznie, straty są minimalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 3 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > prawie identycznie, straty są minimalne Jeżeli to silnik ISUZU to normalka, te typ tak ma. Niestety męczarnia z wyjęciem i wymiana mostka. Zastanawia mnie dlaczego nawet w H ten sam problem nadal występuje, czy nie można było tego poprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2015 > Jeżeli to silnik ISUZU to normalka, te typ tak ma. Niestety męczarnia z wyjęciem i wymiana mostka. > Zastanawia mnie dlaczego nawet w H ten sam problem nadal występuje, czy nie można było tego > poprawić? No to jutro bede sie bawil z wyjeciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 > No to jutro bede sie bawil z wyjeciem. Regulator wymieniony i nadal nieladuje. Na wolnych wcale, jak sie nagrzeje to 13.8v, na obrotach 14v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Zmierz napięcie przemienne na wyłączonym silniku, na pracującym zimnym i rozgrzanym. Zmierz też napięcie (stałe) na zasilaniu wzbudzenia (kabel niebiesko-biały) w tych samych warunkach jak wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Witam, Mam podobny problem jak alternator wyciągnięty to niby sprawny a po założeniu nie ładuje (astra H 2005r. 1,7 diesel i alternator z pompką vaku). Sprawdziłem napięcie na wtyczce wzbudzenia przy alternatorze: na kabelku niebiesko-białym jest 12V a na brązowym 5,5V. I teraz najważniejsze jak tylko uciąłem kabelek brązowy (5,5V) to alternator ładuje 13,9V. Kontrolka gaśnie i wydaje się być wszystko OK. Moje pytanie to po co jest ten brązowy kabelek i czy czegoś nie uszkodzę albo co jest zepsute że po poprawnym podłączeniu kabli auto nie ładuje. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_w Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Witam, > Mam podobny problem jak alternator wyciągnięty to niby sprawny a po założeniu nie ładuje (astra H > 2005r. 1,7 diesel i alternator z pompką vaku). Sprawdziłem napięcie na wtyczce wzbudzenia przy > alternatorze: na kabelku niebiesko-białym jest 12V a na brązowym 5,5V. I teraz najważniejsze > jak tylko uciąłem kabelek brązowy (5,5V) to alternator ładuje 13,9V. Kontrolka gaśnie i wydaje > się być wszystko OK. Moje pytanie to po co jest ten brązowy kabelek i czy czegoś nie uszkodzę > albo co jest zepsute że po poprawnym podłączeniu kabli auto nie ładuje. Dziękuje za pomoc i > pozdrawiam Ten alternator działał już w tym aucie i przestał czy inny wkładasz? Wymieniałeś w nim może regulator napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dj_w Napisano 13 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 > Regulator wymieniony i nadal nieladuje. Na wolnych wcale, jak sie nagrzeje to 13.8v, na obrotach > 14v Czy alternator ma "dobrą masę"? Jak już go miałeś na wierzchu to trzeba było sprawdzić nawet wiertarką czy działa (ostatecznie prowizoryczny test można zrobić kawałkiem sznurka ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekK Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Włożyliśmy inny raczej sprawny (wyciągnięty z rozbitego auta). Można mi wytłumaczyć po co jest ten brązowy kabelek z napięciem 5,5V?? Dlaczego po odłączeniu tego przewodu ładowanie jest prawidłowe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 To jest sygnał obciążenia alternatora. Jakie jest napięcie na tym kabelku, po przecięciu, od strony alternatora i od strony instalacji? Jakie jest napięcie na tym kablu od strony instalacji, ale względem plusa akumulatora. Czy alternator nie zwiększa napięcia za bardzo wraz z obrotami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.