tomata Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Współczucie im czy podziwiacie? Bo ja sam nie wiem. Kabinka mała, kurnik, niewygoda, schowków mało a oni siedzą w tych dziuplach po trzy tygodnie. A juz rekord jak trafiłem takiego busa w podwójnej obsadzie. Jak oni śpią? Jeden robi za mamę? Masakra jak dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Współczucie im czy podziwiacie? Bo ja sam nie wiem. Kabinka mała, kurnik, niewygoda, schowków mało > a oni siedzą w tych dziuplach po trzy tygodnie. A juz rekord jak trafiłem takiego busa w > podwójnej obsadzie. Jak oni śpią? Jeden robi za mamę? > Masakra jak dla mnie Współczuję i nie zazdroszczę. W Iveco mam kurnik, mimo że jest duży to za nic w świecie nie spałbym w czymś takim. Z tym że ten mój jest dość duży, wiadomo bo na solówce, i w 2 osoby myślę że spokojnie można przekimać. Ale podwójnej obsady w busie to już całkiem nie widzę, no bo jak? Spać u gory we dwóch? Chyba że jeden śpi u góry na wariata, a drugi jedzie. Nie wiem ile musiałbym mieć płacone żeby jeździć busem 3/1. Na pewno więcej niż na solówce, bo w kabinie z łóżkiem z tyłu można normalnie funkcjonować, a z kurnikiem... Ale że robota jest na prawko kat. B które w zasadzie każdy ma, to niech jeżdżą. A co do busiarzy to mnie najbardziej wkurzają firmy co ładują po 3-4 tony i zabierają robotę większym. Niedawno gadałem z gościem w kolejce na rozładunek w Castoramie, miał iveco kontener długi jakoś na 6m czyli tyle ile ja w solówce i mówił że ładuje na to 5t. Ładowność wg dowodu prawie zerowa. Kiedyś też miałem kursa z ładunkiem ważącym 4t. Normalnie jeździ na busie, ale wrzucili na giełdę bo... Rama w rocznym busie się złamała i pojechał na spawanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 Zależy od roboty, jeździłem trochę na tym i ogólnie sprawa ma się tak że jak jest robota bezstresowa bez przeładunków i żadnych ekspresów to fajnie się jeździ, dużo można pozwiedzać przy okazji, ze spaniem w budzie nie miałem większych problemów. Gorzej jest z kursami typu wieczorem ładunek północne Niemcy rano rozładunek południowa Francja(oczywiście tutaj jazda landówkami bo mało kogo za takie stawki stać na autostrady). Wtedy śpisz po 3h dziennie. Ja miałem tego farta ze jeździłem po Niemczech i kursy miałem ułożone tak że nawet tacho bucha nie musiałem przeginać, Z reguły rano załadunek i po południu rozładunek i albo jeszcze tego samego dnia załadunek albo już rano następnego Spotykałem takich co pobrali busy na kredyty leasingi i nie mieli z czego spłacać bo i roboty mało nieraz stali po tydzień czekając na jakiś kursik za głodowe stawki. Tak było 2 lata temu, teraz już nie siedzę w temacie ale myślę że od tego czasu dużo się nie zmieniło Najlepiej mieli ci ze stałą robotą z pierwszej ręki od producenta. Pewna robota i dobre zarobki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Współczucie im czy podziwiacie? Bo ja sam nie wiem. Kabinka mała, kurnik, niewygoda, schowków mało > a oni siedzą w tych dziuplach po trzy tygodnie. A juz rekord jak trafiłem takiego busa w > podwójnej obsadzie. Jak oni śpią? Jeden robi za mamę? > Masakra jak dla mnie Ja się nigdy nie nadziwię. Kiedyś mi się taki jeden przyczepił naczepy i zapytał na cb czy może sobie tak jechać bo mu potrącają za zużycie paliwa. Dodatkowo trasę ma liczoną wg mapy i jak zrobi więcej kilometrów to też dopłaca. A zarabiał 1500zł... Wsiadłbym na busa tylko, gdybym nie miał innej opcji, żeby zarobić na CE. I wtedy całą różnicę wypłaty pomiędzy kasą w biedronce a jazdą na busie w kursy, żeby jak najszybciej uciec. Chociaż i tak wydaje mi się to pewną abstrakcją bo jak ktoś chce się przebranżowić z roboty na miejscu za minimalną krajową to można wziąć szybką pożyczkę i po trzech miesiącach na ciężarówce ją spłacić. A inne wyjście - mojemu kuzynowi przyszły szef zapłacił za wszystko i sobie odbierze z pierwszych wypłat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lancer1990 Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 A już myślałem że to będzie temat o busiarzach co ludzi wożą to bym popsioczył na nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Współczucie im czy podziwiacie? Bo ja sam nie wiem. Kabinka mała, kurnik, niewygoda, schowków mało > a oni siedzą w tych dziuplach po trzy tygodnie. A juz rekord jak trafiłem takiego busa w > podwójnej obsadzie. Jak oni śpią? Jeden robi za mamę? > Masakra jak dla mnie Znajomy ma firmę transportową, wszystko na ducatach z plandeką, trasy Polska - Francja, początkowo sądziłem że fajna praca, ale jak zobaczyłem 18- miesięcznego busa który miał na liczniku 480tyś km, i w dodatku jeden kierowca... Jak bardzo ktoś musi być zdesperowany aby całe życie przesiedzieć w busie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 > A już myślałem że to będzie temat o busiarzach co ludzi wożą to bym popsioczył na nich do nas przychodzą kierowcy z "międzynarodówki" to pojęcia nie mają o jeździe w ruchu miejskim zaliczane krawężniki to standard hamowanie bez odpuszczenia w końcowej fazie ale co tam, w końcu to "zawodowcy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 > do nas przychodzą kierowcy z "międzynarodówki" to > pojęcia nie mają o jeździe w ruchu miejskim > zaliczane krawężniki to standard > hamowanie bez odpuszczenia w końcowej fazie > ale co tam, w końcu to "zawodowcy" że co...kierowca autobusu z międzynarodówki niby w mieście sobie nie radzi? czy może "zapomniałeś" dodać, że chodzi o kierowcę tirolota, który po latach jeżdżenia z naczepą wsiada do miejskiego autobusu? i jeśli tak, to wsadź kierowcę autobusu w ciągnik z manualem i naczepą i poślij go w miasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 > że co...kierowca autobusu z międzynarodówki niby w mieście sobie nie radzi? > czy może "zapomniałeś" dodać, że chodzi o kierowcę tirolota, który po latach jeżdżenia z naczepą > wsiada do miejskiego autobusu? i jeśli tak, to wsadź kierowcę autobusu w ciągnik z manualem i > naczepą i poślij go w miasto oczywiście chodzi o tych z CE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 > do nas przychodzą kierowcy z "międzynarodówki" to > pojęcia nie mają o jeździe w ruchu miejskim > zaliczane krawężniki to standard Przeciez naczepa latwiej jest złapać krawężnik > hamowanie bez odpuszczenia w końcowej fazie > ale co tam, w końcu to "zawodowcy" Pewnie na kontenerach wczesniej jezdzili. Tam nie musieli sie za bardzo przejmowac o stan "puszeczki" i jej zawartosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Zeby się nauczyć jeździć naczepą w mieście styknie pol roku w biedronce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > Współczucie im czy podziwiacie? Bo ja sam nie wiem. Kabinka mała, kurnik, niewygoda, schowków mało > a oni siedzą w tych dziuplach po trzy tygodnie. A juz rekord jak trafiłem takiego busa w > podwójnej obsadzie. Jak oni śpią? Jeden robi za mamę? > Masakra jak dla mnie Jeżdżę busem od roku, na działalności, wiekszosc to stale kursy max ok 1250km w kolku, czasami zdarzy się cos dluzszego. Mam blaszaka bez kurnika, bez wodotrysków typu klima czy webasto, jeżdżę w zimę i lato, tragedii latem nie ma w trasie, gorzej w mieście gdy trzeba postać na załadunek, zima to rybka, odpalam silnik, ogrzewanie na 1 bieg i max temperaturka, szybka lekko opuszczona i jest ok. Tonażu staram się nie przekraczać, głównie max 1500kg na kraj i 1300kg na zagranice. Rzadko wezmę ok 1800kg, ale to tylko w mieście kilka km. Takie kolka robię w ok 16 godzin. Zalet kilka, jestem co weekend w domu, w sumie to codziennie. Kasa na koncie w terminie, w razie potrzeby i wczesniej. Nie gonią z terminem dostawy, nie mam awizacji. Po prostu jadę z punktu a do b, raz 6-7, raz 9-10 godzin ta sama trasę. Bez spinki. Z minusów - jeżdżę juz starszym autem z przebiegiem ponad 900kkm i od czas do czasu cos tam wylezie. Z uwagi na specyfikę towaru który wożę, często gęsto czekam na załadunek i rozladunek do 2 godzin, co mnie irytuje, bo jak wjadę na teren firmy to juz nie bardzo mam jak wyjechać. No i jak mnie złapie kima to przy swoim wzroście nie mogę się wyciągną na szerokość kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > Zeby się nauczyć jeździć naczepą w mieście styknie pol roku w biedronce fakt, bo w lidlu mają łatwiejsze podjazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > fakt, bo w lidlu mają łatwiejsze podjazdy tak, mają. przyjrzyj się kiedyś. w biedronie na wsi u moich rodziców to jest jakiś śmiech na sali. widziałeś kiedyś krótką naczepę lidlowozu? bo biedronkową zapewne tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > tak, mają. przyjrzyj się kiedyś. w biedronie na wsi u moich rodziców to jest jakiś śmiech na sali. > widziałeś kiedyś krótką naczepę lidlowozu? bo biedronkową zapewne tak pod lidla w Starej Miłośnie i w Sulejówku widziałem jak podjeżdżają i problemów nie mieli bo i podjazdy powierzchniowo duże gorzej z biedronkami w mnie na wsi są dwie i podjazdy ekstremalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > pod lidla w Starej Miłośnie i w Sulejówku widziałem jak podjeżdżają i problemów nie mieli bo i > podjazdy powierzchniowo duże > gorzej z biedronkami > w mnie na wsi są dwie i podjazdy ekstremalne ja przez tą Twoją emotkę na końcu zrozumiałem, że ironizujesz we wcześniejszym poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > pod lidla w Starej Miłośnie i w Sulejówku widziałem jak podjeżdżają i problemów nie mieli bo i > podjazdy powierzchniowo duże > gorzej z biedronkami > w mnie na wsi są dwie i podjazdy ekstremalne u mnie zauważyłem ze gdzie jest trudny dojazd to puszczają solówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 12 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 ale TY sie wogóle nie łapiesz na inspiratorów postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > u mnie zauważyłem ze gdzie jest trudny dojazd to puszczają solówki W Tesco do "zadań specjalnych" maja tandemy. Przyczepę zostawia na dużym sklepie a solówka jedzie w miasto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 Kolega jeździ - trasy polska Polska -> Holandia -> Niemcy. Ciężka praca ale on akurat dobrze zarabia - 4000zł na rękę ma. Mandaty firma bierze na siebie bo oczywiście wożą dużo więcej niż master uciągnie (6 ton). Auta wytrzymują rok - dwa lata. 400 tysięcy, wykrzywiona rama. Idą do turka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.