Skocz do zawartości

Zakup XC90


Rekomendowane odpowiedzi

> Hejka. Za namowa Mar-Co chcialem sie podpytac o XC90. Jaki silnik polecacie, jak autka sie

> sprawuje, czy komfortowe? Szukam automata do spokojnej jazdy. Nie bac sie go? na co zwracac

> uwage?

Ja szukałem 6 miesięcy silnika d5 186 KM w manualu ok.gif

Kupując musisz zwrócić uwagę na napęd AWD często nie działający !

Autko komfortowe ale ma duzy promień skretu ok.gifgrinser006.gif

Ja przesiadłem się z V50 to tymbardziej mi to przeszkadzało ale da się żyć !

Masz wersje 5 i 7 osobowe /trzeci rząd siedzień w bagażniku ok.gif

No i chyba wg mnie najlepszy silnik do niego to d5 186 KM ok.gif

Silnik D5 , raczej pancerne i długowieczne ok.gif

Auto na trasie spala 7-8 litrów ropy ok.gif

No i musisz pamiętać ze to jest raczej SUV mimo AWD ok.gif

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja szukałem 6 miesięcy silnika d5 186 KM w manualu

Czy automaty jakoś niedomagają?

> Kupując musisz zwrócić uwagę na napęd AWD często nie działający !

Czy objawia się to komunikatami czy trzeba podpinać komputer?

> Autko komfortowe ale ma duzy promień skretu

> Ja przesiadłem się z V50 to tymbardziej mi to przeszkadzało ale da się żyć !

Po moich doświadczeniach z V70 (też promień skrętu jak w ikarusie) stwierdzam, że da się żyć, ale... auto musi mieć PDC i sprawne wspomaganie kierownicy.

> Masz wersje 5 i 7 osobowe /trzeci rząd siedzień w bagażniku

Przy 7os nie ma zapasu tylko "zestaw naprawczy z kompresorem".

> No i chyba wg mnie najlepszy silnik do niego to d5 186 KM

> Silnik D5 , raczej pancerne i długowieczne

Nawet pomimo "ulepszeń" względem D5 163KM (swirl, inny egr, etc.)?

> Auto na trasie spala 7-8 litrów ropy

A miasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy automaty jakoś niedomagają?

Tz. pieta Ahilesowa no.gif

> Czy objawia się to komunikatami czy trzeba podpinać komputer?

Różnie i tak i tak ok.gif

> Po moich doświadczeniach z V70 (też promień skrętu jak w ikarusie) stwierdzam, że da się żyć,

> ale... auto musi mieć PDC i sprawne wspomaganie kierownicy.

Zdecydowanie ok.gif

> Przy 7os nie ma zapasu tylko "zestaw naprawczy z kompresorem".

Zapasówka jest w koszu pod podwoziem opuszczana na lince ok.gif

> Nawet pomimo "ulepszeń" względem D5 163KM (swirl, inny egr, etc.)?

Ja mam 163 KM dłubnięte na 186 ok.gif

> A miasto?

10-10,5 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hejka. Za namowa Mar-Co chcialem sie podpytac o XC90. Jaki silnik polecacie, jak autka sie

> sprawuje, czy komfortowe? Szukam automata do spokojnej jazdy. Nie bac sie go? na co zwracac

> uwage?

Uwaga na automaty. Dosc nietrwale. Jesli celujesz w leciwy egzemplarz, lepiej zeby mial udokumentowana naprawe. Magiel tez najlepiej po wymianie.

Ze wzgledu na spalanie wybralem diesla 185KM. Wynik w trasie 8/100 (do predkosci 120 km/h). Poza paliwem eksploatacja dosc kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwaga na automaty. Dosc nietrwale. Jesli celujesz w leciwy egzemplarz, lepiej zeby mial

> udokumentowana naprawe. Magiel tez najlepiej po wymianie.

> Ze wzgledu na spalanie wybralem diesla 185KM. Wynik w trasie 8/100 (do predkosci 120 km/h). Poza

> paliwem eksploatacja dosc kosztowna.

Czy chodzi o automat TF-80SC? Nietrwałe pod jakim względem?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy chodzi o automat TF-80SC? Nietrwałe pod jakim względem?

> PZDR

Nie wiem. Wg doradcy serwisu VCentrum w Warszawie przebiegi do remontu to okolo 150 tys km. Przy okazji - nie polecam ich.

Moj 6 biegowy diesel (ponoc trwalszy niz 5 biegowy) mial przygode juz przy 80kkm. FV na kwote ponad 10tys zl.

Brak specyfikacji co obejmowala naprawa ale to byla raczej elektronika, sterownik czy jak to zwal.

Przypuszczam, ze przewidywany remont dopiero przede mna, a to byl incydent.

W wolnej chwili z domu moge podac kwoty z FV z historii serwisowej, bez wnikania w szczegoly - sa dosc spore, pomimo ze VCentrum to serwis niezalezny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maag VCentrum ceny części ma takie same jak w ASO, a robociznę w niektórych przypadkach droższą! Np rozrząd, sprzęgło taniej wychodzi w ASO, jak u nich. Nie zmienia to faktu, że z drugiej strony jeśli jakość utrzymali na tym samym poziomie co przed laty, to mając duży problem i gruby portfel polecam tam podjechać. Rozwiązują zagadki związane z Volvo, z którymi wiele warsztatów sobie nie radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Maag VCentrum ceny części ma takie same jak w ASO, a robociznę w niektórych przypadkach droższą! Np

> rozrząd, sprzęgło taniej wychodzi w ASO, jak u nich. Nie zmienia to faktu, że z drugiej strony

> jeśli jakość utrzymali na tym samym poziomie co przed laty, to mając duży problem i gruby

> portfel polecam tam podjechać. Rozwiązują zagadki związane z Volvo, z którymi wiele warsztatów

> sobie nie radzi.

Nie radza sobie z najprostrzymi rzeczami. Jakosc uslug na zenujacym poziomie. Bylem tam dwa razy i trzeciej szansy im nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie radza sobie z najprostrzymi rzeczami. Jakosc uslug na zenujacym poziomie. Bylem tam dwa razy i

> trzeciej szansy im nie daje.

Z najprostszymi rzeczami do nich nie jeździłem, ale trudniejsze najczęściej związane z elektroniką robili z palcem w nosie. Teraz i tak w razie co najpierw dzwonie do ASO przy grubszych sprawach (trzeba pamiętać, żeby upomnieć się o rabat dla starszych aut!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z najprostszymi rzeczami do nich nie jeździłem, ale trudniejsze najczęściej związane z elektroniką

> robili z palcem w nosie. Teraz i tak w razie co najpierw dzwonie do ASO przy grubszych

> sprawach (trzeba pamiętać, żeby upomnieć się o rabat dla starszych aut!)

Moze maja dobrych specjalistow, i marnych stazystow...

OK, obiecane kwoty FV:

2014.11 - 1900

2013.10 - 1490

2013.08 - 6274

2013.02 - 1703 + 159

2012.11 - 257

2012.08 -1697

2012.02. - 10701 (awaria automat) + 771

2011.11 - 2380

2011.08 -2506

2011.01 - 975

2010.09 - 964

2010.08 - 1356

2009.08 - 2701

2009.04 - 477

Jak ktos chce w excelu moze sobie zsumowac.

Koszty bez przechowywania i przekladki opon. Regularny serwis lub awarie.

Nawet nie jest tak zle. W mojej pamieci wygladalo to mniej rozowo. Ale to i tak 30-35 tys zl w 4 lata.

Wczesniej serwisowany w ASO. Rok prod 2006. Przebieg 140kkm.

Korzystajac z okazji - wszystkiego najlepszego! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze maja dobrych specjalistow, i marnych stazystow...

> OK, obiecane kwoty FV:

> 2014.11 - 1900

> 2013.10 - 1490

> 2013.08 - 6274

> 2013.02 - 1703 + 159

> 2012.11 - 257

> 2012.08 -1697

> 2012.02. - 10701 (awaria automat) + 771

> 2011.11 - 2380

> 2011.08 -2506

> 2011.01 - 975

> 2010.09 - 964

> 2010.08 - 1356

> 2009.08 - 2701

> 2009.04 - 477

> Jak ktos chce w excelu moze sobie zsumowac.

> Koszty bez przechowywania i przekladki opon. Regularny serwis lub awarie.

> Nawet nie jest tak zle. W mojej pamieci wygladalo to mniej rozowo. Ale to i tak 30-35 tys zl w 4

> lata.

> Wczesniej serwisowany w ASO. Rok prod 2006. Przebieg 140kkm.

> Korzystajac z okazji - wszystkiego najlepszego!

A oleum w automacie masz oryginalne czy już wymieniane

(i co ile)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A oleum w automacie masz oryginalne czy już wymieniane

> (i co ile)?

Wymieniony przy awarii przy 80kkm. Nie wiem jak czesto jest zalecane.

Planuje wymiane przy 160kkm, chyba, ze zalecane jest czesciej, ale w sumie nie moge sie zebrac i sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymieniony przy awarii przy 80kkm. Nie wiem jak czesto jest zalecane.

> Planuje wymiane przy 160kkm, chyba, ze zalecane jest czesciej, ale w sumie nie moge sie zebrac i

> sprawdzic.

A jaki model ASB siedzi w XC90? To samo, co w XC70?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie przekonasz kogos, kto lubi automaty, zeby kupil manual bo jest trwalszy.

Wolę manual, ale żadne auto z manualem nie było nawet w zbliżonym stanie do zakupionego. cool.gif

Po paruset km automatem w volvo polubiłem automat... w bawarce. drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na wtórnym nie było większego wyboru.

Ja szukałem 6 miesięcy i znalazłem niedaleko ok.gif

Co do automatów to miałem sporo informacji od kolegów z Vf dlatego zdecydowałem o kupnie mauala ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja szukałem 6 miesięcy i znalazłem niedaleko

Ja przymierzałem się do xc90 a znalazło mnie xc70. devil.gif

> Co do automatów to miałem sporo informacji od kolegów z Vf dlatego zdecydowałem o kupnie mauala

Śledzę vf. Mimo opinii o tf-80sc i jednak preferowaniu manuala zdecydowałem się zaryzykować automat. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja przymierzałem się do xc90 a znalazło mnie xc70.

A ja już właściwie miałem xc70 ale kupiłem ostatecznie xc90 i nie żałuję ok.gif

> Śledzę vf. Mimo opinii o tf-80sc i jednak preferowaniu manuala zdecydowałem się zaryzykować

> automat.

Zawsze są jakieś wyjątki ok.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niecałe 150kkm. Olej już był wymieniany - chyba 2x.

No to dobrze. Pewnie co 60kkm. Czyli ktos dbal.

W kazdym moze sie zepsuc. Przed CX90 kupilem CRV z przebiegiem 150kkm i kwalifikowala sie do naprawy.

Dwa nastepne CRV jakie ogladalem mialy poczatki podobnych objawow przy 100kkm. Prawdopodobnie zaniedbanie wymian oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dobrze. Pewnie co 60kkm. Czyli ktos dbal.

Coś koło tego. Od ostatniej wymiany minęło ok 25kkm. Wstępnie (ostrożnościowo) planuję wymieniać co 40kkm/ 2 lata.

Trochę qpa jest z tą skrzynią, że nie można wymienić filtra bez jej rozmontowania... crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś koło tego. Od ostatniej wymiany minęło ok 25kkm. Wstępnie (ostrożnościowo) planuję wymieniać co

> 40kkm/ 2 lata.

> Trochę qpa jest z tą skrzynią, że nie można wymienić filtra bez jej rozmontowania...

A ktory samochod ma filtr wymienny bez rozbierania?

Poza tym jak nic sie nie dzieje, olej wymieniany czesto, to i filtr bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ktory samochod ma filtr wymienny bez rozbierania?

W e46 wymaga to tylko odkręcenia miski. To żadne rozbieranie.

TF-80SC to już większa rozbiórka...

> Poza tym jak nic sie nie dzieje, olej wymieniany czesto, to i filtr bedzie OK.

Na to liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.