Ryb Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu. Propozycje: - Kumho Road Venture KL51 - Hankook Dynapro HP2 RA33 - Toyo Open Country H/T - Yokohama Geolandar SUV G055 - Nokian HT SUV - Michelin Latitude Tour HP - Michelin Latitude Cross Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego. Doradźcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu > jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu. > Propozycje: > - Kumho Road Venture KL51 > - Hankook Dynapro HP2 RA33 > - Toyo Open Country H/T > - Yokohama Geolandar SUV G055 > - Nokian HT SUV > - Michelin Latitude Tour HP > - Michelin Latitude Cross > Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli > mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego. > Doradźcie. Ja mam takie , na nich auto kupiłem i już prawie 5 lat jeżdżę. I nigdy od razu nie wklejałem, kilka fajnych błotek bym przejechał, gdyby nie to, że ktoś się przede mną utopił (raz nawet quad). A z tych z listy... Większość wygląda jak szosówki, w tym chyba nie pomogę W błocie jakoś sobie radzą, na piachu idealne, pokancerowane boki na oponach, ale 3z4 powietrze trzymają dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 > Ja mam takie , na nich auto kupiłem i już prawie 5 lat jeżdżę. I nigdy od razu nie wklejałem, > kilka fajnych błotek bym przejechał, gdyby nie to, że ktoś się przede mną utopił (raz nawet > quad). A z tych z listy... Większość wygląda jak szosówki, w tym chyba nie pomogę W błocie > jakoś sobie radzą, na piachu idealne, pokancerowane boki na oponach, ale 3z4 powietrze > trzymają dobrze Tyle że to ATki a ja jednak za dużo jeżdżę po asfalcie. Dla mnie zbyt terenowe. Dlatego szukam zwykłych szosowych M+S lub opon HT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Tyle że to ATki a ja jednak za dużo jeżdżę po asfalcie. Dla mnie zbyt terenowe. Dlatego szukam > zwykłych szosowych M+S lub opon HT. A takie? Też niby AT, ale bardziej szosowe... Paru znajomych jeździ i nie narzeka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > A takie? Też niby AT, ale bardziej szosowe... Paru znajomych jeździ i nie narzeka Takich nie robią na felgę 18'. Zresztą dla mnie to dalej zbyt terenowo. Jakbym miał Jeepa to co innego ale Outlander na takiej gumie będzie wyglądał głupio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu > jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu. > Propozycje: > - Kumho Road Venture KL51 > - Hankook Dynapro HP2 RA33 > - Toyo Open Country H/T > - Yokohama Geolandar SUV G055 > - Nokian HT SUV > - Michelin Latitude Tour HP > - Michelin Latitude Cross > Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli > mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego. > Doradźcie. conti cross contact lx? mam takie z fabryki w Dusterze i sa ok. Bieznik dosc agresywny ale nie halasuje, w deszczu ok. Smigalem na nich po poligonach i nie utknalem. Mam tez porownanie z tym conti cross contact z outlandera, ten cross contact jest duzo bardziej szosowy i poza szosa byl tragiczny. W l200 mam yokohama hts na lato, w terenie sa slabe ale l200 z napedami jakie ma ciezko chyba na samej feldze zatrzymac wiec idzie. Na asflacie cichutkie i przy predkosciach jakie moge rozwinac 2t pickupem ladnie sobie radza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > conti cross contact lx? mam takie z fabryki w Dusterze i sa ok. > Bieznik dosc agresywny ale nie halasuje, w deszczu ok. Smigalem na nich po poligonach i nie > utknalem. Nie ma mojego rozmiaru. > Mam tez porownanie z tym conti cross contact z outlandera, ten cross contact jest duzo bardziej > szosowy i poza szosa byl tragiczny. > W l200 mam yokohama hts na lato, w terenie sa slabe ale l200 z napedami jakie ma ciezko chyba na > samej feldze zatrzymac wiec idzie. Na asflacie cichutkie i przy predkosciach jakie moge > rozwinac 2t pickupem ladnie sobie radza. No właśnie na etykiecie mają F,C,73dB. Nieźle na wodzie ale głośno trochę. Może w pickupie jest inaczej ale ja celowałem w coś 70-71dB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 > Nie ma mojego rozmiaru. > No właśnie na etykiecie mają F,C,73dB. Nieźle na wodzie ale głośno trochę. Może w pickupie jest > inaczej ale ja celowałem w coś 70-71dB. tu nie pomoge, ja mam chyba 285/75/17 wiec nie o halas tu chodzi:) Ale jak dla mnie to ciut za terenowa opona do outka. W sumie ciezko cos wybrac, bo albo bieznik jak w osobowce albo od razu mocno terenowe. Ten LX jest taki jeszcze do przelkniecia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Mam w Kile Bridgestone Dueler H/P Sport. I dają radę. Choć przy jej osiągach to wszystko będzie dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Mam w Kile Bridgestone Dueler H/P Sport. I dają radę. Choć przy jej osiągach to wszystko będzie > dobre Myślałem o Duelerach ale są najdroższe z nich wszystkich. Gdybym dostał na aucie to ok, ale jeśli mam wybór to będę sknerą. Na razie w moim prywatnym rankingu prowadzą Kumho. Biorąc pod uwagę, że dużo jeżdżę i nie lubię zjeżdżać opon do końca to nie ma sensu płacić zbyt dużo skoro nacieszę się nimi przez jakieś dwa sezony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Myślałem o Duelerach ale są najdroższe z nich wszystkich. Gdybym dostał na aucie to ok, ale jeśli > mam wybór to będę sknerą. Ja kupiłem komplet za 1000. Trochę przypadkiem. Normalnie też bym nie kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Ja kupiłem komplet za 1000. Trochę przypadkiem. Normalnie też bym nie kupił Dla mnie byłoby to 2500-2700zł. Kumho, Hankooki czy Toyo zmieszczę w 1800-2000. Yokohamy i Micheliny to 2100-2400. Dalej już nie ma sensu w cenniki patrzeć bo robi się absurdalnie drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Ja mam 16'' w Kii i 15'' w Subaru. Za 1500 to już jest pełen wypas Jaki Ty masz rozmiar że tak drogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Ja mam 16'' w Kii i 15'' w Subaru. Za 1500 to już jest pełen wypas > Jaki Ty masz rozmiar że tak drogo? Mają być 235/55 R18. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu > jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu. > Propozycje: > - Kumho Road Venture KL51 > - Hankook Dynapro HP2 RA33 > - Toyo Open Country H/T > - Yokohama Geolandar SUV G055 > - Nokian HT SUV > - Michelin Latitude Tour HP > - Michelin Latitude Cross > Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli > mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego. > Doradźcie. bez znaczenia do autka. jak zjedziesz z asfaltu to spalisz sprzęgło. a po trawie każde letnie. zresztą hałas silnika i tak zagłuszy szum opon. tak. miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > bez znaczenia do autka. > jak zjedziesz z asfaltu to spalisz sprzęgło. > a po trawie każde letnie. > zresztą hałas silnika i tak zagłuszy szum opon. > tak. miałem. No dobra, Outlander to beznadziejne auto - tyle już wiemy. A coś o oponach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > No dobra, Outlander to beznadziejne auto - tyle już wiemy. > A coś o oponach? napisałem, zwykłe szosowe. Napęd jest fajny. W zwykłych warunkach (nie terenowych w moim wyobrażeniu). Ma swoje ograniczenia i tyle. Czyli "ładowanie" opon, których i tak nie będziesz mógł wykorzystać, nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Mają być 235/55 R18. Ja w Outlanderze miałem Pirelli Scorpion całoroczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > napisałem, zwykłe szosowe. > Napęd jest fajny. W zwykłych warunkach (nie terenowych w moim wyobrażeniu). > Ma swoje ograniczenia i tyle. > Czyli "ładowanie" opon, których i tak nie będziesz mógł wykorzystać, nie ma sensu. Popatrz na te opony co wkleiłem - to są szosowe opony. Właśnie dlatego nie chcę AT bo ich nie wykorzystam. To są HT lub zwykłe M+S. Na lekki szuter i mokrą łąkę co najwyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 > Ja w Outlanderze miałem Pirelli Scorpion całoroczne Całorocznych nie chcę bo kupiłem jesienią nowe zimówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Całorocznych nie chcę bo kupiłem jesienią nowe zimówki. Też się tak wypuściłem i żałuję. A w ogóle to trzeba było kupić Forestera. Tam są mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Też się tak wypuściłem i żałuję. Ja nie żałuję. Przy dużych przebiegach nie opłaca się jednego kompletu opon. Różnica w cenie opony zniweluje koszt przekładek ale problem będzie gdy bieżnik stanie się już dość niski i opona przejeździłaby jeszcze sezon letni a nie da rady w zimowym. Wtedy jestem na minusie. Zwłaszcza że ja lubię mieć zimą dużo bieżnika. > A w ogóle to trzeba było kupić Forestera. Tam są mniejsze Ale ja lubię duże. Fajnie to wygląda. A Forka nie kupiłem z innych powodów - napisaliśmy już o tym milion postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Ja nie żałuję. Przy dużych przebiegach nie opłaca się jednego kompletu opon. Różnica w cenie opony > zniweluje koszt przekładek ale problem będzie gdy bieżnik stanie się już dość niski i opona > przejeździłaby jeszcze sezon letni a nie da rady w zimowym. Wtedy jestem na minusie. Zwłaszcza > że ja lubię mieć zimą dużo bieżnika. No właśnie ja nie robię dużych przebiegów i u mnie opony prędzej się zestarzeją niż zużyją > Ale ja lubię duże. Fajnie to wygląda. No cóż - płaczemy i płacimy > A Forka nie kupiłem z innych powodów - napisaliśmy już o tym milion postów. Wiem, wiem - ale zawsze Ci będę dogryzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > No właśnie ja nie robię dużych przebiegów i u mnie opony prędzej się zestarzeją niż zużyją Ja zwykle kupuję nowe jeszcze przed zużyciem kwalifikującym je do wymiany, a stare sprzedaję. Więc rotacja jest jeszcze szybsza. > No cóż - płaczemy i płacimy Ale ja nie płaczę. Mam całkiem dobre letnie Dunlopy ale zmieniam dla kaprysu bo tamte poza asfaltem sobie nie radzą. Wątek jest tylko po to żeby opinie zebrać. > Wiem, wiem - ale zawsze Ci będę dogryzał Jak zrobią bezawaryjnego diesla to będę poważnie nad Outbackiem CVT myślał. A jak wsadzą go do auta typu Tribeki to założę milion wątków czy to kupić. Na razie jako ewentualnego następcę Outlandera widziałbym albo kolejnego Outlandera (zakładam że zrobią coś z wyglądem auta) albo Jeepa Grand Cherokee lub Cherokee. Ale to za parę lat więc wszystko jeszcze się może zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Update: Na placu boju zostały: 1. Kumho Road Venture KL51 (etykieta E, E, 73dB) 2. Nokian HT SUV (etykieta C, C, 72dB) Kumho lepiej wyglądają i są M+S. Nokiany są o 400zł droższe. Warto dopłacać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Update: > Na placu boju zostały: A rzucę Ci jeszcze takie coś... barum-bravuris-4x4 Klasa budżet, ale poczytaj opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > A rzucę Ci jeszcze takie coś... barum-bravuris-4x4 > Klasa budżet, ale poczytaj opinie Ale one nie mają 235/55R18. Jest R17 albo 235/60R18. A ja się uparłem na 235/55R18. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Ale one nie mają 235/55R18. Jest R17 albo 235/60R18. A ja się uparłem na 235/55R18. Rzeczywiście. Właśnie zauważyłem. Inna sprawa, że strasznie drogi ten Twój rozmiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Rzeczywiście. Właśnie zauważyłem. > Inna sprawa, że strasznie drogi ten Twój rozmiar Co poradzić? Mogę użyć 225/55R18 ale mi się nie podobają bo za małe. Z wydatkiem ok. 2k za opony już się pogodziłem, pytanie czy te Nokiany będą warte dodatkowych 400zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Update: zamówiłem Nokiany. Z rocznika 2013 w cenie tych Kumho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.