Skocz do zawartości

Oponki na lato


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu.

Propozycje:

- Kumho Road Venture KL51

- Hankook Dynapro HP2 RA33

- Toyo Open Country H/T

- Yokohama Geolandar SUV G055

- Nokian HT SUV

- Michelin Latitude Tour HP

- Michelin Latitude Cross

Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego.

Doradźcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu

> jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu.

> Propozycje:

> - Kumho Road Venture KL51

> - Hankook Dynapro HP2 RA33

> - Toyo Open Country H/T

> - Yokohama Geolandar SUV G055

> - Nokian HT SUV

> - Michelin Latitude Tour HP

> - Michelin Latitude Cross

> Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli

> mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego.

> Doradźcie.

Ja mam takie , na nich auto kupiłem i już prawie 5 lat jeżdżę. I nigdy od razu nie wklejałem, kilka fajnych błotek bym przejechał, gdyby nie to, że ktoś się przede mną utopił (raz nawet quad). A z tych z listy... Większość wygląda jak szosówki, w tym chyba nie pomogę wink.gif W błocie jakoś sobie radzą, na piachu idealne, pokancerowane boki na oponach, ale 3z4 powietrze trzymają dobrze zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam takie , na nich auto kupiłem i już prawie 5 lat jeżdżę. I nigdy od razu nie wklejałem,

> kilka fajnych błotek bym przejechał, gdyby nie to, że ktoś się przede mną utopił (raz nawet

> quad). A z tych z listy... Większość wygląda jak szosówki, w tym chyba nie pomogę W błocie

> jakoś sobie radzą, na piachu idealne, pokancerowane boki na oponach, ale 3z4 powietrze

> trzymają dobrze

Tyle że to ATki a ja jednak za dużo jeżdżę po asfalcie. Dla mnie zbyt terenowe. Dlatego szukam zwykłych szosowych M+S lub opon HT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że to ATki a ja jednak za dużo jeżdżę po asfalcie. Dla mnie zbyt terenowe. Dlatego szukam

> zwykłych szosowych M+S lub opon HT.

yokohama-geolandar-a:t-s-g012-left-side-1.png

A takie? Też niby AT, ale bardziej szosowe... Paru znajomych jeździ i nie narzeka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A takie? Też niby AT, ale bardziej szosowe... Paru znajomych jeździ i nie narzeka

Takich nie robią na felgę 18'.

Zresztą dla mnie to dalej zbyt terenowo. Jakbym miał Jeepa to co innego ale Outlander na takiej gumie będzie wyglądał głupio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu

> jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu.

> Propozycje:

> - Kumho Road Venture KL51

> - Hankook Dynapro HP2 RA33

> - Toyo Open Country H/T

> - Yokohama Geolandar SUV G055

> - Nokian HT SUV

> - Michelin Latitude Tour HP

> - Michelin Latitude Cross

> Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli

> mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego.

> Doradźcie.

conti cross contact lx? mam takie z fabryki w Dusterze i sa ok.

Bieznik dosc agresywny ale nie halasuje, w deszczu ok. Smigalem na nich po poligonach i nie utknalem.

Mam tez porownanie z tym conti cross contact z outlandera, ten cross contact jest duzo bardziej szosowy i poza szosa byl tragiczny.

W l200 mam yokohama hts na lato, w terenie sa slabe ale l200 z napedami jakie ma ciezko chyba na samej feldze zatrzymac wiec idzie. Na asflacie cichutkie i przy predkosciach jakie moge rozwinac 2t pickupem ladnie sobie radza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> conti cross contact lx? mam takie z fabryki w Dusterze i sa ok.

> Bieznik dosc agresywny ale nie halasuje, w deszczu ok. Smigalem na nich po poligonach i nie

> utknalem.

Nie ma mojego rozmiaru.

> Mam tez porownanie z tym conti cross contact z outlandera, ten cross contact jest duzo bardziej

> szosowy i poza szosa byl tragiczny.

> W l200 mam yokohama hts na lato, w terenie sa slabe ale l200 z napedami jakie ma ciezko chyba na

> samej feldze zatrzymac wiec idzie. Na asflacie cichutkie i przy predkosciach jakie moge

> rozwinac 2t pickupem ladnie sobie radza.

No właśnie na etykiecie mają F,C,73dB. Nieźle na wodzie ale głośno trochę. Może w pickupie jest inaczej ale ja celowałem w coś 70-71dB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma mojego rozmiaru.

> No właśnie na etykiecie mają F,C,73dB. Nieźle na wodzie ale głośno trochę. Może w pickupie jest

> inaczej ale ja celowałem w coś 70-71dB.

tu nie pomoge, ja mam chyba 285/75/17 wiec nie o halas tu chodzi:)

Ale jak dla mnie to ciut za terenowa opona do outka.

W sumie ciezko cos wybrac, bo albo bieznik jak w osobowce albo od razu mocno terenowe. Ten LX jest taki jeszcze do przelkniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam w Kile Bridgestone Dueler H/P Sport. I dają radę. Choć przy jej osiągach to wszystko będzie

> dobre

Myślałem o Duelerach ale są najdroższe z nich wszystkich. Gdybym dostał na aucie to ok, ale jeśli mam wybór to będę sknerą.

wink.gif

Na razie w moim prywatnym rankingu prowadzą Kumho. Biorąc pod uwagę, że dużo jeżdżę i nie lubię zjeżdżać opon do końca to nie ma sensu płacić zbyt dużo skoro nacieszę się nimi przez jakieś dwa sezony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem komplet za 1000. Trochę przypadkiem. Normalnie też bym nie kupił

Dla mnie byłoby to 2500-2700zł.

Kumho, Hankooki czy Toyo zmieszczę w 1800-2000. Yokohamy i Micheliny to 2100-2400.

Dalej już nie ma sensu w cenniki patrzeć bo robi się absurdalnie drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad oponami na lato. Ma być 90% szosa ale chciałbym żeby auto nie wkleiło od razu

> jeśli okazjonalnie znajdzie się w błocie czy innym piachu.

> Propozycje:

> - Kumho Road Venture KL51

> - Hankook Dynapro HP2 RA33

> - Toyo Open Country H/T

> - Yokohama Geolandar SUV G055

> - Nokian HT SUV

> - Michelin Latitude Tour HP

> - Michelin Latitude Cross

> Kumho i Hankook mają dobrą cenę. Toyo i Yokohamy - przełknąłbym. Trzy ostatnie kupię tylko jeśli

> mnie ktoś przekona, że pozostałe są do niczego.

> Doradźcie.

bez znaczenia do autka.

jak zjedziesz z asfaltu to spalisz sprzęgło.

a po trawie każde letnie.

zresztą hałas silnika i tak zagłuszy szum opon.

tak. miałem.

cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez znaczenia do autka.

> jak zjedziesz z asfaltu to spalisz sprzęgło.

> a po trawie każde letnie.

> zresztą hałas silnika i tak zagłuszy szum opon.

> tak. miałem.

No dobra, Outlander to beznadziejne auto - tyle już wiemy.

A coś o oponach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, Outlander to beznadziejne auto - tyle już wiemy.

> A coś o oponach?

napisałem, zwykłe szosowe.

Napęd jest fajny. W zwykłych warunkach (nie terenowych w moim wyobrażeniu).

Ma swoje ograniczenia i tyle.

Czyli "ładowanie" opon, których i tak nie będziesz mógł wykorzystać, nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem, zwykłe szosowe.

> Napęd jest fajny. W zwykłych warunkach (nie terenowych w moim wyobrażeniu).

> Ma swoje ograniczenia i tyle.

> Czyli "ładowanie" opon, których i tak nie będziesz mógł wykorzystać, nie ma sensu.

Popatrz na te opony co wkleiłem - to są szosowe opony. Właśnie dlatego nie chcę AT bo ich nie wykorzystam.

To są HT lub zwykłe M+S. Na lekki szuter i mokrą łąkę co najwyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też się tak wypuściłem i żałuję.

Ja nie żałuję. Przy dużych przebiegach nie opłaca się jednego kompletu opon. Różnica w cenie opony zniweluje koszt przekładek ale problem będzie gdy bieżnik stanie się już dość niski i opona przejeździłaby jeszcze sezon letni a nie da rady w zimowym. Wtedy jestem na minusie. Zwłaszcza że ja lubię mieć zimą dużo bieżnika.

> A w ogóle to trzeba było kupić Forestera. Tam są mniejsze

Ale ja lubię duże. Fajnie to wygląda. zlosnik.gif

A Forka nie kupiłem z innych powodów - napisaliśmy już o tym milion postów.

wink.gifwink.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie żałuję. Przy dużych przebiegach nie opłaca się jednego kompletu opon. Różnica w cenie opony

> zniweluje koszt przekładek ale problem będzie gdy bieżnik stanie się już dość niski i opona

> przejeździłaby jeszcze sezon letni a nie da rady w zimowym. Wtedy jestem na minusie. Zwłaszcza

> że ja lubię mieć zimą dużo bieżnika.

No właśnie ja nie robię dużych przebiegów i u mnie opony prędzej się zestarzeją niż zużyją smile.gif

> Ale ja lubię duże. Fajnie to wygląda.

No cóż - płaczemy i płacimy smile.gif

> A Forka nie kupiłem z innych powodów - napisaliśmy już o tym milion postów.

Wiem, wiem - ale zawsze Ci będę dogryzał 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie ja nie robię dużych przebiegów i u mnie opony prędzej się zestarzeją niż zużyją

Ja zwykle kupuję nowe jeszcze przed zużyciem kwalifikującym je do wymiany, a stare sprzedaję. Więc rotacja jest jeszcze szybsza.

> No cóż - płaczemy i płacimy

Ale ja nie płaczę. Mam całkiem dobre letnie Dunlopy ale zmieniam dla kaprysu bo tamte poza asfaltem sobie nie radzą.

Wątek jest tylko po to żeby opinie zebrać.

> Wiem, wiem - ale zawsze Ci będę dogryzał

Jak zrobią bezawaryjnego diesla to będę poważnie nad Outbackiem CVT myślał. A jak wsadzą go do auta typu Tribeki to założę milion wątków czy to kupić.

hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Na razie jako ewentualnego następcę Outlandera widziałbym albo kolejnego Outlandera (zakładam że zrobią coś z wyglądem auta) albo Jeepa Grand Cherokee lub Cherokee. Ale to za parę lat więc wszystko jeszcze się może zmienić.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Update:

Na placu boju zostały:

1. Kumho Road Venture KL51 (etykieta E, E, 73dB)

2. Nokian HT SUV (etykieta C, C, 72dB)

Kumho lepiej wyglądają i są M+S. Nokiany są o 400zł droższe. Warto dopłacać?

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rzucę Ci jeszcze takie coś... barum-bravuris-4x4

> Klasa budżet, ale poczytaj opinie

Ale one nie mają 235/55R18. Jest R17 albo 235/60R18. A ja się uparłem na 235/55R18.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rzeczywiście. Właśnie zauważyłem.

> Inna sprawa, że strasznie drogi ten Twój rozmiar

Co poradzić? Mogę użyć 225/55R18 ale mi się nie podobają bo za małe.

Z wydatkiem ok. 2k za opony już się pogodziłem, pytanie czy te Nokiany będą warte dodatkowych 400zł.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.