Krisker Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 No właśnie. Micra K12, silnik 1.2 z rozrządem na łańcuchu. Od jakiegoś czasu sporadycznie wywala błędy czujnika położenia wałka (dają się skasować), korekty na minus (do -10). Kąt zapłonu na postoju rośnie (na postoju) z obrotami od 12 do 42. Po puszczeniu gazu leci na minus po czym staje na 6-8 stopniach. Po lekkim przygazowaniu znowu 12-15. W tym silniku są zdaje się zmienne fazy rozrządu i łańcuch zamiast paska. Czy powyższe dane mogą wskazywać na wyciągnięty łańcuch lub problemy ze zmiennymi fazami/napinaczem? Proszę o nieprzenoszenie wątku do skośnookich - chodzi mi o ogólne zasady diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Wg mnie nie widzę jakiś nieprawidłowości. Dociskasz pedał gazu, podajesz większą dawkę paliwa, silnik reaguje wzrostem obrotów - czyli skróceniem cyklu spalania. Punkt zapłonu mieszanki musi być chwilowo przyspieszony, żeby ta zwiększona ilość paliwa mogła spalić się przed GZP tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wg mnie nie widzę jakiś nieprawidłowości. A te błędy wałka? Możliwe, że łańcuch zaczyna wykazywać zużycie. Jednakże może to być zwykła "usterka" elektryczna tzn. lekko zaśniedziałe styki we wtyczce czujnika. > Dociskasz pedał gazu, podajesz większą dawkę paliwa, silnik reaguje wzrostem obrotów - czyli > skróceniem cyklu spalania. Punkt zapłonu mieszanki musi być chwilowo przyspieszony, żeby ta > zwiększona ilość paliwa mogła spalić się przed GZP tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > A te błędy wałka? > Możliwe, że łańcuch zaczyna wykazywać zużycie. Jednakże może to być zwykła "usterka" elektryczna > tzn. lekko zaśniedziałe styki we wtyczce czujnika. > > zwiększona ilość paliwa mogła spalić się przed GZP tłoka. Dziwny ten wykres. Dziwna oś Y. Obroty i położenie pedału gazu korelują. Ale zapłon? od +5? (teraz zauważyłem ) do +40? i spada do blisko -10 przy zdjęciu nogi z gazu? To już nic z tego nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Dziwny ten wykres. Dziwna oś Y. Obroty i położenie pedału gazu korelują. Ale zapłon? od +5? (teraz > zauważyłem ) do +40? i spada do blisko -10 przy zdjęciu nogi z gazu? > To już nic z tego nie rozumiem. No właśnie tak to wygląda. Zapłon trochę za bardzo "lata", a takie zmiany i to na postoju to chyba nie są jednak normalne... No i korekty ciągle na minus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 jakie przebieg i czy jest LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Dziwny ten wykres. Dziwna oś Y. Obroty i położenie pedału gazu korelują. Ale zapłon? od +5? (teraz > zauważyłem ) do +40? i spada do blisko -10 przy zdjęciu nogi z gazu? > To już nic z tego nie rozumiem. ale co w tym dziwnego? widzieliscie kiedys mape zaplonu w benzyniaku? tak wlasnie moze wygladac. Na wolnych okolice 5-10stopni to norma, na wyzszych bez obciazenia 40 stopni to nic specjalnego, przy hamowaniu silnikiem sterownik tez ma jakas swoja strategie ze -10stopni ma sens. Wahania kata zaplonu na wolnych obrotach to normalna sprawa, jest to jedna z metod stabilizowania wolnych obrotow (druga to regulacja ilosci powietrza, ma wiekszy zakres ale regulacja zaplonem jest szybsza). Wiele starszych sterownikow gdzie regulowalo sie ustawienie czujnika polozenia walka rozrzadu albo calego aparatu zaplonowego mialo specjalny "tryb regulacyjny" ktory blokowal te zmiany kata zaplonu. Bez uruchomienia ww. trybu nic nie dawalo sie ustawic lampa stroboskopowa, tak latalo caly czas. Bledy czujnika polozenia walka to zapewne: - niestyk w okablowaniu - zwalony czujnik - rozciagniety lancuch ww. problemy moga takze owocowac problemami w pracy silnika i wahaniami kata zaplonu. Sterownik oblicza moment zaplonu na podstawie sygnalu z czujnikow GMP i walka, gdy te sygnaly sa niestabilne - moga dziac sie cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > No właśnie tak to wygląda. Zapłon trochę za bardzo "lata", a takie zmiany i to na postoju to chyba > nie są jednak normalne... No i korekty ciągle na minus. Powinien na biegu jałowym oscylować ok minus 10-15 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Zapłon trochę za bardzo "lata" E tam lata. Dobrze jest. > No i korekty ciągle na minus. Na jałowych obrotach i przy - powiedzmy 2,5k - są takie same? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > jakie przebieg Nie wiem. > i czy jest LPG? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 > Na jałowych obrotach i przy - powiedzmy 2,5k - są takie same? Tak, choć jest zakres obrotów, gdzie korekty są nieco mniejsze (ale tylko chwilowo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.