Luke16 Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Jako że sporo wyjeździłem się skuterami, WSKami, Komarami czy Jawami przyszedł czas na coś fajniejszego. Uprawnienia na B są dłużej niż 3 lata więc nie będzie problemu z pojemnością 125cm3. Ogólnie o crossach i enduro nie mam zielonego pojęcia. Wiadomo że chciałbym coś markowego bo chinole po kilku skuterach mnie nie kręcą... Trzeba się odchamić a lasów łąk i pół jest masa w okolicy . Kwota na wydanie to ok. 5 tys zł. Co byście polecili na tzw start? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 a te lasy, łąka i pola to bezpańskie czy będziesz czyjeś orał? Yamaha dt 125 jeden z najpopularniejszych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Jak do krajoznawczego szurania po bezdrożach to celowałbym w jakiegoś 4T o pojemności 600ccm, bo w tych pieniądzach będzie do dostanie. Coś typu XT600 jako w sumie najbardziej idiotoodporny sprzęt w cenie do 5kPLN. DR600 unikać jak ognia, XR600 w tych pieniądzach nie znajdziesz nadające się do jazdy bez remontu generalnego. LC4 podobnie. Fajna byłaby DR-Z lub XR400R, ale budżet nie ten. 125ccm w 4T nie kupiłbym, bo to nuda... a jedyny tego plus to niska waga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Musisz określić dodatkow, czy to ma być sprzęt terenowy typowo, czy może taki asfalt z możliwością dojechania na piknik - bo to dwa różne światy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > a te lasy, łąka i pola to bezpańskie czy będziesz czyjeś orał? > Yamaha dt 125 jeden z najpopularniejszych Powiedzmy że moje:P Drogi takie błotniste że auto 4x4 ma co robić o dt właśnie najbardziej myślałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Jak do krajoznawczego szurania po bezdrożach to celowałbym w jakiegoś 4T o pojemności 600ccm, bo w > tych pieniądzach będzie do dostanie. > Coś typu XT600 jako w sumie najbardziej idiotoodporny sprzęt w cenie do 5kPLN. > DR600 unikać jak ognia, XR600 w tych pieniądzach nie znajdziesz nadające się do jazdy bez remontu > generalnego. > LC4 podobnie. > Fajna byłaby DR-Z lub XR400R, ale budżet nie ten. > 125ccm w 4T nie kupiłbym, bo to nuda... a jedyny tego plus to niska waga. Nie na kategorię B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > może taki asfalt z możliwością > dojechania na piknik - bo to dwa różne światy. To już by było idealne tylko co widzisz przez słowa dwa różne światy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > To już by było idealne tylko co widzisz przez słowa dwa różne światy? No sprzety "asfaltowe" typu XT600 nie nadają sie zupełnie w wymagający teren - to raczej turystyki z dojazdem "na piknik" Z drugiej strony są crossy - ale te z koleii sa wymagające serwisowo i nie pośmigasz po asfalcie. DT125 to pierdopęd w sumie ani do tego ani do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Hitem dla Ciebie byłoby EXC 125 zarejestrowane na "B" ale budżet musiałbyś zwiększyć blisko dwukrotnie. Sam szukam, ale trzeba liczyć ok ~10 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Jako że sporo wyjeździłem się skuterami, WSKami, Komarami czy Jawami przyszedł czas na coś > fajniejszego. Uprawnienia na B są dłużej niż 3 lata więc nie będzie problemu z pojemnością > 125cm3. Ogólnie o crossach i enduro nie mam zielonego pojęcia. Wiadomo że chciałbym coś > markowego bo chinole po kilku skuterach mnie nie kręcą... Trzeba się odchamić a lasów łąk i > pół jest masa w okolicy . Kwota na wydanie to ok. 5 tys zł. Co byście polecili na tzw start? Romet ADV 125 I na trasę i na teren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 2 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Romet ADV 125 I na trasę i na teren Ale to tez chinol:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > No sprzety "asfaltowe" typu XT600 nie nadają sie zupełnie w wymagający teren - to raczej turystyki > DT125 to pierdopęd w sumie ani do tego ani do tego tylko że on prawka nie ma A, więc coś za coś chyba że bez tablicy to niech sobie i śmiga np honda XR 600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Ale to tez chinol:/ Nom ale solidny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Nie na kategorię B To wszystko z 4T 125ccm będzie namiastką motocykla... :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > Nom ale solidny ta solidny źródło " Błędy jakie popełnił mechanik przy przeglądzie zerowym to mn: Niedokręcone przednie lagi! Jedna z lag, której śruby można było dokręcić palcami wysunęła się z górnej półki i oparła się o kierownicę.. Łańcuch naciągnięty chyba "na siłę", nie miał luzu nawet gdy motocykl stał na stopkach centralnych. Być może mechanik chciał go naciągnąć "na zapas", żeby na dłużej starczyło.. Nie wiem dlaczego panuje ogólna tendencja zbyt mocnego naciągania łańcucha. Łańcuch powinno się naciągać pod obciążeniem roboczym czyli w chwili gdy motocykl stoi na kołach i siedzi na nim osoba, lub dwie. Wtedy ten luz ma wynosić 1-2cm ponieważ jest to margines bezpieczeństwa na wypadek gdy zawieszenie dobije do oporu. Gdy motocykl stoi na stopce, luz jest naturalnie większy.. Osłona łańcucha tarła o łańcuch, chwilami aż zagłuszając silnik. A wystarczyło włożyć jeden paluszek i ją lekko odgiąć. Luz na manetce gazu wynosił około 1/4 obrotu manetki.. ..ale za to luzu na klamce sprzęgła nie było w ogóle. Niepoodciskane wsuwki instalacji elektrycznej. Objawiło się to oczywiście w najmniej odpowiedniej chwili czyli jadąc w nocy autostradą znikła mi tylna pozycja. Zwarłem wsuwki z przedniego włącznika stopu i awaryjnie wróciłem do domu na stopie (ale już bez stopu). No ale ktoś zielony mógłby mieć z tym problem. Pęknięta śruba regulacji luzu na klamce sprzęgła. Przy spuszczaniu klamki tak pęknięta śruba może się zsunąć z manetki i klamka przestaje działać. Znając życie - w najmniej odpowiedniej chwili." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > ta solidny Ale to nie wina Rometa tylko "serwisanta" z Postępu. Wiem bo tam kupowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 > ta solidny > źródło > " Błędy jakie popełnił mechanik przy przeglądzie zerowym to mn: > Niedokręcone przednie lagi! Jedna z lag, której śruby można było dokręcić palcami wysunęła się z > górnej półki i oparła się o kierownicę.. > Łańcuch naciągnięty chyba "na siłę", nie miał luzu nawet gdy motocykl stał na stopkach centralnych. > Być może mechanik chciał go naciągnąć "na zapas", żeby na dłużej starczyło.. Nie wiem dlaczego > panuje ogólna tendencja zbyt mocnego naciągania łańcucha. Łańcuch powinno się naciągać pod > obciążeniem roboczym czyli w chwili gdy motocykl stoi na kołach i siedzi na nim osoba, lub > dwie. Wtedy ten luz ma wynosić 1-2cm ponieważ jest to margines bezpieczeństwa na wypadek gdy > zawieszenie dobije do oporu. Gdy motocykl stoi na stopce, luz jest naturalnie większy.. > Osłona łańcucha tarła o łańcuch, chwilami aż zagłuszając silnik. A wystarczyło włożyć jeden > paluszek i ją lekko odgiąć. > Luz na manetce gazu wynosił około 1/4 obrotu manetki.. > ..ale za to luzu na klamce sprzęgła nie było w ogóle. > Niepoodciskane wsuwki instalacji elektrycznej. Objawiło się to oczywiście w najmniej odpowiedniej > chwili czyli jadąc w nocy autostradą znikła mi tylna pozycja. Zwarłem wsuwki z przedniego > włącznika stopu i awaryjnie wróciłem do domu na stopie (ale już bez stopu). No ale ktoś > zielony mógłby mieć z tym problem. > Pęknięta śruba regulacji luzu na klamce sprzęgła. Przy spuszczaniu klamki tak pęknięta śruba może > się zsunąć z manetki i klamka przestaje działać. Znając życie - w najmniej odpowiedniej > chwili." Błędy przy montażu nie mają nic wspólnego z wytrzymałością pojazdu. To są błędy, które można naprawić w swoim garażu w 20 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Błędy przy montażu nie mają nic wspólnego z wytrzymałością pojazdu. To są błędy, które można > naprawić w swoim garażu w 20 minut nie każdy ma garaż, generalnie trzeba się zaznajomić z mechaniką i mieć trochę czasu, dla młodych spoko, dla starych co z roboty gonią do domu gdzie czeka kolejna porcja roboty i nawet czasu na TV nie ma to spory problem, dlatego ja wziąłem kymkacza, na razie nauczyłem się zmieniać olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > ta solidny Za każdym razem, kiedy ktoś pyta o "chińskie wynalazki", radzimy, aby zaraz po kupnie po dokręcać i posprawdzać wszystko co się da. Jak Wujek się uparł na nową, chińską kopię Yamahy Virago, to nawet wężyki paliwowe nie były pozabezpieczane spinkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > Za każdym razem, kiedy ktoś pyta o "chińskie wynalazki", radzimy, aby zaraz po kupnie po dokręcać i > posprawdzać wszystko co się da. > Jak Wujek się uparł na nową, chińską kopię Yamahy Virago, to nawet wężyki paliwowe nie były > pozabezpieczane spinkami ale to znaczy, że ktoś się zna, a jak się zna to lepiej w używkę pójść japońską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 > ale to znaczy, że ktoś się zna, a jak się zna to lepiej w używkę pójść japońską I potem wydawać worki pieniędzy na serwisowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.