_ArtuR_ Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Witam, Mam problem z temperaturą w moim Punicaku. Opiszę sytuację od początku Jak odpalę zimny silnik, to jak chodzi na jałowych to wskaźnik temperatury ani drgnie. Wystarczy jednak minimalnie dodać gazu to w oczach widać jak temperatura na wskaźniku rośnie. Gdy puszczę gaz to temperatura momentalnie opada. Gdy trzymam go na obrotach to z nawiewów leci ciepłe powietrze, gdy odpuszczę gaz i wskazówka z temp. opadnie tak też zaczyna lecieć zimne powietrze.... Za każdym razem co odkręcam odpowietrznik z nagrzewnicy to leci tam powietrze. Co to może być? Pompa wody wymieniona 3 lata temu przy rozrządzie Termostat i płyn wymieniony jakieś 5-6 miesięcy temu. Po wymianie układ odpowietrzony. Objaw pojawił się jakieś 2 tygodnie temu. Najbardziej zastanawia i niepokoi mnie te ciągle pojawiające się powietrze w odpowietrzniku nagrzewnicy. Pacjent: Punto II 1.2 16v (80KM) rocznik 2000 z góry dzieki za pomoc. Tu film jak to wygląda. W momencie nagrywania silnik był już trochę zagrzany. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamski73 Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Witam Mnie to wygląda na uszczelkę pod głowicą, miałem podobnie i na postoju leciało zimne powietrze z nagrzewnicy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > Witam > Mnie to wygląda na uszczelkę pod głowicą, miałem podobnie i na postoju leciało zimne powietrze z > nagrzewnicy. > Pozdrawiam no to nie fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > no to nie fajnie Uzupełnienie płynu i odpowietrzyć dokładnie na początek i powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > Uzupełnienie płynu i odpowietrzyć dokładnie na początek i powinno być ok Możesz podać jakąś sprawdzoną procedurę? Bo ja robię tak: płyn w zbiorniczku ok połowy, odpalam silnik odkręcam odpowietrznik z nagrzewnicy to leci powietrze, po chwili dłuższej chwili leci płyn, zakręcam. Na odpowietrzniku chłodnicy zawsze leci płyn, także tam chyba jest ok. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znów z odpowietrznika nagrzewnicy leci powietrze, a dopiero po chwili płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > Możesz podać jakąś sprawdzoną procedurę? > Bo ja robię tak: > płyn w zbiorniczku ok połowy, > odpalam silnik odkręcam odpowietrznik z nagrzewnicy to leci powietrze, po chwili dłuższej chwili > leci płyn, zakręcam. Na odpowietrzniku chłodnicy zawsze leci płyn, także tam chyba jest ok. > Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znów z odpowietrznika nagrzewnicy leci powietrze, a > dopiero po chwili płyn. Mam co prawda P1 ale wlewam ponad max , pod przewężenie Odpalam przejadę kawałek stanę po drodze odkręcę odpowietrznik na chłodnicy - tam powietrza prawie nie ma.Odkręcę odpowietrznik przy nagrzewnicy wracam pod dom silnik chodzi na wolnych poczekam aż załączy się wentylator odkkręcę odpowietrznik przy nagrzewnicy i gotowe.Jak już silnik ostygnie dolewam plyn do MAX i wszystko. U ciebie może być UPG.Na razie odpowietrz go dokładnie i obserwuj.U mnie bylo podobnie przed padem UPG.Jak ostygł zaciągał powietrza i zawsze było przy zaworku nagrzwnicy-tam gdzie ukł ma najwyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 mk2/FL jest trudno porządnie odpowietrzyć, w archiwum znajdziesz przynajmniej kilka metod. O ile dobrze pamiętam, to ja stosowałem taką procedurę: - ustawić auto przodem pod górkę (aby było parcie płyn na nagrzewnicę i aby trochę "podnieść" względem nagrzewnicy zbiornik wyrównawczy) - przelać trochę powyżej max płynu w zbiorniczku, - podnieść obroty do ok 2-3 tys i odpowietrzać - najpierw nagrzewnicę, potem chłodnicę. Jak siedzi bąbel powietrza, to siedzi w nagrzewnicy, więc powinien się dać po czymś takim odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
floydzik Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 - ustawić auto przodem pod górkę (aby było parcie płyn na nagrzewnicę i aby trochę "podnieść" względem nagrzewnicy zbiornik wyrównawczy) Chciałem to samo zaproponować ale nie byłem pewien czy w PII też to działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamik Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > no to nie fajnie Nie jest tak zle. Jezeli auto jest zwinne i zgrabnie sie zbiera to nie jest uszczelka. Plyn czysty ? Masło pod korkiem oleju ? Szukaj w kierunku zapowietrzenia układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ArtuR_ Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 > Nie jest tak zle. Jezeli auto jest zwinne i zgrabnie sie zbiera to nie jest uszczelka. Plyn czysty > ? Masło pod korkiem oleju ? W osiągach nic się nie zmieniło, masła ni ma, płyn wydaje się ok. > Szukaj w kierunku zapowietrzenia układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.