czajnik12 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Postanowiłem zdemontować gaz w swoim lanosie. Mam jakieś stare BRC FOX G. O ile z mechaniką sobie poradzę, to podpowiedzcie za nim się za to wezmę, jak odłączyć komputer - czy wystarczy znaleźć gdzie w instalację wpięty jest komputer od gazu (czy to tylko dwa kabelki?), wypiąć go i połączyć kable na krótko (bo rozumiem, że komputer gazu wpina się gdzieś pod wtryski, żeby je odciąć przy jeździe na gazie?) Czy są jakieś inne podpięcia do oryginalnej instalacji (może gdzieś do sondy lambda)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Postanowiłem zdemontować gaz w swoim lanosie. Mam jakieś stare BRC FOX G. O ile z mechaniką sobie poradzę, to podpowiedzcie za nim się za to wezmę, jak odłączyć komputer - czy wystarczy znaleźć gdzie w instalację wpięty jest komputer od gazu (czy to tylko dwa kabelki?), wypiąć go i połączyć kable na krótko (bo rozumiem, że komputer gazu wpina się gdzieś pod wtryski, żeby je odciąć przy jeździe na gazie?) > Czy są jakieś inne podpięcia do oryginalnej instalacji (może gdzieś do sondy lambda)? Wtryski (wtyczki - łatwo lub lutowanie - trudniej), lambda (prawie zawsze lutowanie), zapłon (podpięty kabel wystarczy odciąć), poza tym tak jak piszesz dwa główne przewody zasilania, ale chyba są w sumie 3 lub 4 - zasilanie bezpośrednio z aku i +12 po stacyjce ... Generalnie musisz prześledzić wiązkę idącą od pudełek instalacji lpg ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 odpiąć zasilanie od centralki lpg i zostawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik12 Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > odpiąć zasilanie od centralki lpg i zostawić... Samo odpięcie zasilania nie spowoduje że przestanie odpalać na benzynie? Czy jak tylko odepnę centralę i zostawię elektrykę lpg to na skp nie przyczepią się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Sprawdź czy możesz sam zdemontować i czy potem nie musisz robić badań i zmian w papierach. Może cala impreza nie jest opłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 > Sprawdź czy możesz sam zdemontować i czy potem nie musisz robić badań i zmian w papierach. Może cala impreza nie jest opłacalna. Tylko że na przeglądzie technicznym sprawdzają czy lpg działa i taki przegląd jest droższy od przeglądu autka bez lpg ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik12 Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Demontować muszę, bo wnet bym musiał zmieniać butlę z wielozaworem oraz regenerować lub wymieniać reduktor. A ponieważ jeżdżę tym autem max. 2000 km na rok, więc inwestowanie w lpg nie ma sensu. Chcę to zrobić sam bo w moich okolicach za demontaż liczą sobie od 300 zł wzwyż - wolę to wydać na co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > ... Chcę to zrobić sam bo w moich okolicach za demontaż liczą sobie od 300 zł wzwyż - wolę to wydać na co innego. Z tego co pamiętam, to kiedyś jeździłem bez komputera lpg drugiej generacji, ale z całą instalacją elektryczną lpg. Przepiąłem wtryskiwacze tak, żeby nie były podłączone przez komputer lpg i we wtyczce do komputera lpg założyłem zworę - żeby lambda było podłączona do komputera benzyny. Tyle chyba wystarczy, żeby autko jeździło na benzynie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 konstrukcja centralki lpg jest (powinna) być taka, że auto na noPB pojedzie nawet w wypadku awarii instalacji lpg... wywal butlę, przewody lpg, parownik i mikser... zostaw kable jak są od lpg i będzie jeździć (odepnij tylko zasilanie lpg)... a potem na skp o wpis o demontażu lpg, adnotacja w dowodzie lub zmiana dowodu i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 > Demontować muszę, bo wnet bym musiał zmieniać butlę z wielozaworem oraz regenerować lub wymieniać > reduktor. A ponieważ jeżdżę tym autem max. 2000 km na rok, więc inwestowanie w lpg nie ma > sensu. Chcę to zrobić sam bo w moich okolicach za demontaż liczą sobie od 300 zł wzwyż - wolę > to wydać na co innego. Podobny problem miałem miesiąc temu w Seicento żony. Też chciałem demontować lpg. Po namyśle postanowiłem jednak homologować zbiornik na kolejne lata a sprawę reduktora załatwić później. Badanie zbiornika wyszło mnie 220zł. Jak będzie więcej kasy zajmę się reduktorem a w razie sprzedaży łatwiej sprzedać auto z lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik12 Napisano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 W moich rejonach kosztuje to od 300 wzwyż na zdemontowanej butli. Jak doliczę koszty jeszcze dojazdu do takiej stacji to juz w ogóle bez sensu nie mając pewności na ile lat przedłuża. Koszt sprzedaży starego lanosa z lpg czy bez pewnie niewiele sie różni. A i tak pewnie zostanie u mnie do swojego konca. Nie będę plakal jak córy go troche poobijają gdy zrobią prawo jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 14 Marca 2015 Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 > W moich rejonach kosztuje to od 300 wzwyż na zdemontowanej butli. Jak doliczę koszty jeszcze > dojazdu do takiej stacji to juz w ogóle bez sensu nie mając pewności na ile lat przedłuża. > Koszt sprzedaży starego lanosa z lpg czy bez pewnie niewiele sie różni. A i tak pewnie > zostanie u mnie do swojego konca. Nie będę plakal jak córy go troche poobijają gdy zrobią > prawo jazdy U mnie przedłużenie homologacji na butlę to koszt 100zł. Jeśli twierdzisz że dostaniesz za starego Lanosa bez i z LPG tyle samo, to spróbuj sprzedać Lanosa bez LPG. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czajnik12 Napisano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 No za 100 zł to bym się nawet nie zastanawiał. Co do sprzedaży, to cena czyni cuda . Wiadomo że z gazem pewnie poszedłby za więcej, ale czy zwrócił by mi się koszt remontu lpg w moim lanosie - minimum 500 zł za same części, gdybym sam je kupował na allegro, a gdzie jeszcze robocizna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mireq Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 > U mnie przedłużenie homologacji na butlę to koszt 100zł. Powaznie? z reguły 200-250 taka przyjemnosc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.