Vadero Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > nie zgadzam się, są silniki w których stosowanie długich interwałów wymiany oleju zgodnie z > instrukcją skutkuje zapiekaniem się pierścieni olejowych już przy przebiegu rzędu 100kkm, a > gdy wymienia się olej co 15kkm to nic się nie dzieje, konkretnie, bo pierwsze słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > no i zasadniczo tyle w temacie. > Na bieżąco użytkuję, albo użytkowałem auta z przebiegami 300, a jedno i do 600kkm i w żadnym z nich > nie padł silnik. W obecnych autach należy się martwić o drogi osprzęt, który potrafi narobic > niebotycznych kosztów. Silniki jesli mają zmieniany olej zgodnie z zaleceniami na olej zgodny > z zaleceniami, to nic im nie będzie. Silnik sam w sobie jako taki nie, ale przy silniku jest sporo elementów(turbiny, układy zmiennych faz rozrządu), którym by nie zaszkodził lepszej jakości olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Silnik sam w sobie jako taki nie, ale przy silniku jest sporo elementów(turbiny, układy zmiennych > faz rozrządu), którym by nie zaszkodził lepszej jakości olej. jak pisałem - jak będzie to olej zgodny z wymaganiami producenta, to przeciętnemu zjadaczowi schabowych nic to nie da ani w jedną ani drugą stronę. Ja olewam longlife i leje ten sam olej co każe serwis. Ale wcale nie uważam, że jakbym jeździł te 30kkm na oleju za miast 15, to dużo by to zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > konkretnie, bo pierwsze słyszę wiesz, nie każdy jeździ BMW a tak już poważnie to najlepiej jak można zaszkodzić współcześnie produkowanym silnikom Oplowskim to wymieniać w nich olej zgodnie z instrukcją co 30kkm. Jeżeli zaś wymieniasz oliwę co 15kkm to nic się nie dzieje. Zresztą w którymś z niedawnych numerów Motoru był artykuł n/t olejów i była przytoczona wypowiedź speca od silników, że długie interwały to wymysł księgowych, a nie inżynierów - bo ci zalecają wymianę oleju co 15kkm, a najlepiej co 10kkm (co już dla mnie może jest przesadą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > wiesz, nie każdy jeździ BMW > a tak już poważnie to najlepiej jak można zaszkodzić współcześnie produkowanym silnikom Oplowskim > to wymieniać w nich olej zgodnie z instrukcją co 30kkm. Jeżeli zaś wymieniasz oliwę co 15kkm > to nic się nie dzieje. A dla czego jest tak w instrukcji?? proste żeby się zyebało i do Aso na naprawę za gruby hajs Zasada była zawsze prosta, 10w40 wymieniać co 8-10kkm, 5w40 12-15kkm. Można również przytoczyć historie gdzie nawet na 15w40 ludzie latają po 30kkm (nie licząc niekiedy tego w latach) i nie narzekają ale gdy auto jest młode z niskim przebieg to nic mu nie będzie ale z biegiem lat i dużą ilością km odbije się to ale w tedy auto się sprzedaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 usłyszalem ostatnio o oleju Quaker State. W samych superlatywach - jaki to hiper super olej i wymiata konkurencje. Podobno jest wytwarzany z ropy pensylwanskiej, ktora ma duzo parafiny. Reszta olejow jest robiona z innej ropy. Koledzy potwierdzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > usłyszalem ostatnio o oleju Quaker State... Był polecany do skrzyni biegów w matizie, ale trudny do kupienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > 1) Lepkość nie da się po tym stwierdzić absolutnie niczego > 2) Wskaźnik lepkości blisko 150. Szału nie ma, ale nie jest źle. też po tym nic nie stwierdzisz > 3) Brak wyraźnie podkreślonej syntetyczności przez producenta być może inny producent tak właśnie by go oznaczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > usłyszalem ostatnio o oleju Quaker State. W samych superlatywach - jaki to hiper super olej i > wymiata konkurencje. Podobno jest wytwarzany z ropy pensylwanskiej, ktora ma duzo parafiny. > Reszta olejow jest robiona z innej ropy. Koledzy potwierdzą? Kiedyś bardzo modny i polecany olej, ale obecnie chyba prawie niemożliwy do dostania w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > Kiedyś bardzo modny i polecany olej, ale obecnie chyba prawie niemożliwy do dostania w PL. U mnie jest dostępny od ręki - ile chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 > usłyszalem ostatnio o oleju Quaker State. W samych superlatywach - jaki to hiper super olej i > wymiata konkurencje. Podobno jest wytwarzany z ropy pensylwanskiej, ktora ma duzo parafiny. > Reszta olejow jest robiona z innej ropy. Koledzy potwierdzą? Dostałem taką odp: "quaker state i pennzoil zostały w całości kupione przez Shell'a i pozostała po nich jedynie nazwa Shell HX7 10w40 w wydaniu quaker state http://i.walmartimages.com/i/p/00/07/31/02/04/0007310204159_500X500.jpg Shell HX7 10w40 w wydaniu pennzoil http://s3.amazonaws.com/dpi_sp_images/products/10024171/550028510.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RederOr Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > nie da się po tym stwierdzić absolutnie niczego > blisko 150. Szału nie ma, ale nie jest źle. też po tym nic nie stwierdzisz > być może inny producent tak właśnie by go oznaczył "destylaty ciężkie parafinowe z odparafinowania rozpuszczalnikowego (ropa naftowa)" Z mojej strony EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > "destylaty ciężkie parafinowe z odparafinowania rozpuszczalnikowego (ropa naftowa)" > Z mojej strony EOT. 1,18<C<2,36%. szach mat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Zależy do czego i jak eksploatowany-oba w normalnej jeździe w obu po normalnej jeździe TBN przekracza TAN. Mobil 5w30 to minerał HC, Lotos Quazar ma więcej baz GTL-z dodatkami podobnie. Ryzyko podróbki magicznego Polskiego mobilka 10razy większe, parametry z karty charakterystyki gorsze-Quazar jest jak na 5w30 niezłym olejem do cywila, za gorszego Mobila płacisz za marketing. W DE 5w30 MObila ma nazwę HC-Syntese-w Polsce-100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigou Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > w obu po normalnej jeździe TBN przekracza TAN. czemu tak jest zle? Jakie wartosci TBN, TAN sa pożądane, tzn. im wieksze tym lepiej, czy im mniejsze. edyta: nowy olej: TBN (zasadowosc) > TAN (kwasowosc) - czemu wg Ciebie tak jest zle? zuzyty olej: TBN < TAN w momencie gdyb TBN = TAN nalezy olej wymienic > Mobil 5w30 to minerał HC, Lotos Quazar ma więcej baz GTL-z dodatkami podobnie. skroty: HC, GTL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.