elciapek Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 U mnie jest czarny i taki był zaraz po wymianie. Dobrze, źle? Mowa oczywiście o oleju silnikowym. Teraz mi zalali Shella 10W40. Wcześniej miałem motula 5100 10W40 i był brązowy/przezroczysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > U mnie jest czarny i taki był zaraz po wymianie. > Dobrze, źle? > Mowa oczywiście o oleju silnikowym. > Teraz mi zalali Shella 10W40. > Wcześniej miałem motula 5100 10W40 i był brązowy/przezroczysty. Powinien być przezroczysty/brązowawy. Ciemny jest już zużyty Na pewno olej wymienili czy tylko powiedzieli, że wymienili? Jeszcze jedno: Ile od wymiany zrobiłeś kilometrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > U mnie jest czarny i taki był zaraz po wymianie. > Dobrze, źle? > Mowa oczywiście o oleju silnikowym. > Teraz mi zalali Shella 10W40. > Wcześniej miałem motula 5100 10W40 i był brązowy/przezroczysty. zalewalem też niebieskim shellem i zawsze nawet po zlewce był brązowy. To nie diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > U mnie jest czarny i taki był zaraz po wymianie. > Dobrze, źle? Znaczy, że olej za słaby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Znaczy, że olej za słaby Nawet nie wiemy ile i jak silnik pracował, ani czy wlany olej nie spełnia wymagań producenta, a tu takie osądy. To już najpierw bym poruszył właściwości myjące nowego oleju. Lepiej myje => szybciej się brudzi. Ja po wymianie zawsze miałem bursztynowy i tak do ca. 500 km A wlali tam co nowego w ogóle? A @Ciapek czym powozi coś jak ER6, chyba. To jakaś kosmiczna moc i technologia to nie jest. Na forum SV lali shell'a do pieców i nawet wychwalali sobie. Ja nie mam zdania. Lałem motul i castrol naprzemiennie. Na motulu bardziej sprzęgło kleiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Powinien być przezroczysty/brązowawy. Ciemny jest już zużyty Na pewno olej wymienili czy tylko > powiedzieli, że wymienili? Jeszcze jedno: Ile od wymiany zrobiłeś kilometrów? Już w momencie odbioru olej był czarny. Wcześniej miałem jak mówiłem przezroczysty/brązowy także zmienić zmienili na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Znaczy, że olej za słaby Nie wiem czy słaby Chodzą słuchy, że ten co robi się szybko czarny ma lepsze właściwości myjące/czyszczące, także dla niektórych może być lepszy Ale mimo wszystko trochę mnie dziwi taki kolor w moto zaraz po wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Mi wbandicie wyraźnie bardziej kleilo na shellu. Z kolei nie wiem co było wcześniej w sv, ale po wlaniu motula 5100 biegi wchodziło z wyraźniejszym oporem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 > Na motulu bardziej sprzęgło kleiło. Potwierdzam. Miałem tak samo. Teraz tego nie ma. Za to olej czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balu Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 U mnie jest na początku jasny po roku przed wymianą nawet nie jest bursztynowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Kiedys zalałem valvoline - zrobił się praktycznie odrazu czarny i moto przy odkęcaniu popuszczało chmurke. Wróciłem do Motula - przez dluzszy czas zachowuje złoty kolor, a moto nie objawia zadnych złych znaków. po 10 motogodzinach kiedy sprzegło zaczyna lekko kleić zmieniam. Nie wiem, o czym mówicie apropo właściwości myjących - to nie diesel, ani tym bardziej nie takie przebiegi miedzy wymiani żeby silnik się zamulił... Tyle z moich doświadczeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 > po 10 motogodzinach kiedy sprzegło zaczyna lekko kleić zmieniam. 10 motogodzin... to w jakimś enduraku/innej terenówce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 > 10 motogodzin... to w jakimś enduraku/innej terenówce? Tak, w dużym wysilonym singlu który ma dość wysokie wymagania co do oleju. Ma np. 4 filtry oleju (dwa mechaniczne, dwa papierowe). Jest też półsucha miska dzięki której można jeździć na jednym kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.