Skocz do zawartości

Blokujący się wskaźnik poziomu paliwa.


marko330

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze wskazówką poziomu paliwa. Zapewne coś się już po 11 latach zaczyna zacierać i wskazówka jak się robi chłodno, zaczyna się zacinać. Potrafi np. się zaciąć i nie wrócić do poziomu 0 po wyłączeniu stacyjki (dopiero po pewnych kombinacjach potrafię zmusić wskazówkę do powrotu na swoje miejsce - o ile jest ciepło) . Szczególnie nasila się to poniżej 7-8°C. Zimą, dopóki auto nie nabrało temp. to było słabo Ale im cieplej, tym lżej działa. Latem nie ma problemu wcale - przypomina mi się problem dopiero po pierwszych chłodniejszych dniach. Domyślam się, że trzeba by wymienić wskazówkę. Czy ktoś się bawił w taką wymianę? Gdzie takie coś dostać? Szkoda mi z tak w sumie banalnego powodu, wymieniać cały licznik, bo wiadomo, że rezerwa działa niezależnie, oraz można sobie sprawdzić przez komp. ile jeszcze km można przejechać na baku.

Może ktoś mi jest w stanie doradzić, gdzie we Wrocławiu taką wymianę mogę zrobić? Ewentualnie sam też bym się podjął wymiany, ale nie wiem skąd części zorganizować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem ze wskazówką poziomu paliwa. Zapewne coś się już po 11 latach zaczyna zacierać i

> wskazówka jak się robi chłodno, zaczyna się zacinać. Potrafi np. się zaciąć i nie wrócić do

> poziomu 0 po wyłączeniu stacyjki (dopiero po pewnych kombinacjach potrafię zmusić wskazówkę do

> powrotu na swoje miejsce - o ile jest ciepło) . Szczególnie nasila się to poniżej 7-8°C.

> Zimą, dopóki auto nie nabrało temp. to było słabo Ale im cieplej, tym lżej działa. Latem nie

> ma problemu wcale - przypomina mi się problem dopiero po pierwszych chłodniejszych dniach.

> Domyślam się, że trzeba by wymienić wskazówkę. Czy ktoś się bawił w taką wymianę? Gdzie takie

> coś dostać? Szkoda mi z tak w sumie banalnego powodu, wymieniać cały licznik, bo wiadomo, że

> rezerwa działa niezależnie, oraz można sobie sprawdzić przez komp. ile jeszcze km można

> przejechać na baku.

> Może ktoś mi jest w stanie doradzić, gdzie we Wrocławiu taką wymianę mogę zrobić? Ewentualnie sam

> też bym się podjął wymiany, ale nie wiem skąd części zorganizować.

Mistrzu nie wskazówkę a silniczek krokowy, mialem tak ze wskazówką płynu. Zamawiasz w usej silniczek krokowy za parę dolcow od jakiegoś mustanga i lutujesz. Albo jak chcesz to Ci odsprzedam bo zamowilem na zapas drugi.. Tylko nie wiem czy go znajdę... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mistrzu nie wskazówkę a silniczek krokowy, mialem tak ze wskazówką płynu. Zamawiasz w usej

> silniczek krokowy za parę dolcow od jakiegoś mustanga i lutujesz. Albo jak chcesz to Ci

> odsprzedam bo zamowilem na zapas drugi.. Tylko nie wiem czy go znajdę...

Czytałem już o tym, że to silniczek krokowy, ale z kabiny jak się patrzy - to jest wskazówka smile.gif Wiem także, że z USA można zamówić - tylko czy to się opłaca? Nie wiem czy nie lepiej jakiś uszkodzony licznik kupić i przelutować. No i trochę mnie zniechęca wybebeszenie licznika - nie wiem ile to roboty, bo tego nie robiłem jeszcze (jakieś tam inne małe sprawy tylko sam robiłem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem już o tym, że to silniczek krokowy, ale z kabiny jak się patrzy - to jest wskazówka Wiem

> także, że z USA można zamówić - tylko czy to się opłaca? Nie wiem czy nie lepiej jakiś

> uszkodzony licznik kupić i przelutować. No i trochę mnie zniechęca wybebeszenie licznika - nie

> wiem ile to roboty, bo tego nie robiłem jeszcze (jakieś tam inne małe sprawy tylko sam

> robiłem).

mam licznikmz jtd moge ci jeden wylutowac , wszystkie 4 sa z tymi samimy numerami,

co do wybebeszenia dosyc prosta robota, tylko trzeba miec kabel elm do kalibracji zegarow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam licznikmz jtd moge ci jeden wylutowac , wszystkie 4 sa z tymi samimy numerami,

> co do wybebeszenia dosyc prosta robota, tylko trzeba miec kabel elm do kalibracji zegarow

Jesteś pewien z ta kalibracja? Nie przypominam sobie bym to robił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien z ta kalibracja? Nie przypominam sobie bym to robił...

ja robilem u siebie, bo kleknal predkosciomierz, bo po przelutowaniu i zalozeniu wskazowki, zamiast zaczynac od 0 to startowalo od 13. kalibracja mi pomogla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam licznik z jtd mogę ci jeden wylutować , wszystkie 4 sa z tymi samymi numerami,

> co do wybebeszenia dosyć prosta robota, tylko trzeba mieć kabel elm do kalibracji zegarów

Myślę, że do paliwa nie będzie potrzebny, ale mam kabelek ELM 327 bo kiedyś kodowałem kluczyk do auta (rozkodował mi się przez padniętą baterię). Ale z ciekawości - czy w.w. kalibrację da się zrobić przez FES-a? Czy do tego czegoś innego się używa?

Co do samego silniczka - nie wiem, trochę nie chce Ci gitary zawracać z tym lutowaniem, szkoda, że bliżej siebie nie mieszkamy... Może gdzieś mi się by udało dostać jakiś licznik uszkodzony albo coś tanio kupić na części. Nie wiem w sumie co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FESem nie wiem, ale MES'em raczej tak. Musisz połączyć się z centralką wskaźników (Dashboard) i wejść w zakładkę Testy. Znajdziesz tam test o nazwie ang. "Value Reset". Powinno pomóc. Służy to do zerowania prędkościomierza, wskaźnika paliwa i pewnie obrotomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że do paliwa nie będzie potrzebny, ale mam kabelek ELM 327 bo kiedyś kodowałem kluczyk do

> auta (rozkodował mi się przez padniętą baterię). Ale z ciekawości - czy w.w. kalibrację da się

> zrobić przez FES-a? Czy do tego czegoś innego się używa?

> Co do samego silniczka - nie wiem, trochę nie chce Ci gitary zawracać z tym lutowaniem, szkoda, że

> bliżej siebie nie mieszkamy... Może gdzieś mi się by udało dostać jakiś licznik uszkodzony

> albo coś tanio kupić na części. Nie wiem w sumie co robić.

Da się to to samo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam

Postanowiłem się zabrać w końcu po 3 latach za wymianę silniczka krokowego, bo w między czasie zepsuł mi sie jeszcze wskaźnik od wskazań ilości paliwa :(, tak sobie patrzyłem na ebay to więcej aukcji jest z typem X27.589, (niby piszą, że jest to samo co X25.589 - te sa droższe około 6-7 USD) mozna je dostać po 2,6 USD, wysyłka z Hong Kong gratis. Zmieniał ktoś może ostatnio, gdzie kupowaliście te silniczki?,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy później...

Zakupiłem dwie sztuki silniczków X27.589,  po 2,65 USD, wysyłka gratis, na aukcji piszą, że to samo co X25, jak otrzymam i wlutuję to napisze czy pasują

I jak się udała operacja? Pasowało? Działa poprawnie? Bo mnie tez to czeka i staram się zebrać informację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Brak odzewu - trudno, ale sam odpowiem na pytanie. Na aliexpress zakupiłem X27.589, przelutowałem i śmiga poprawnie. Mały problem z odpadającą ścieżką miałem - ale udało się jakoś to obejść.
IMHO najgorsze to wyjęcie licznika a jeszcze mniej przyjemne jest jego założenie :)
:piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.