Skocz do zawartości

Stilo obroty


lewusek19

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst .

> Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection.

> Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił

> Bardzo proszę o pomoc

Strzelam, że auto ma LPG i nie potrafisz właściwie zrobić adaptacji.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzelam, że auto ma LPG i nie potrafisz właściwie zrobić adaptacji.

> Pozdrawiam BAS

Auto nie posiada instalacji LPG. Adaptacje robiłem wg Twoich wskazówek, które znalazłem we wcześniejszych postach. Po wymianie przepustnicy wyskoczył błąd p0136

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto nie posiada instalacji LPG. Adaptacje robiłem wg Twoich wskazówek,

Możesz te wskazówki zacytować, żeby kolega bas nie musiał się powtarzać. Będę czyścił przepustnicę na dniach i może się przydać.

W ogóle, to jak się resetuje wszystkie ustawienia w 1.6? Można zrobić pełny reset adaptacji, map itd? Mam MES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zakładka F7 "Regulacje"

> Tak.

> Pozdrawiam BAS

Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane. Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów. Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła fonicznego niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane.

> Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów.

> Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła

> fonicznego

ja zrobiłem tak:

Normalnie, wyłączyć LPG(żeby sam się nie przełączył), przy zimnym silniku, włączyć zapłon, skasować nastawy, odpalić silnik, pozwolić mu się nagrzać na jałowych, jak osiągnie temperaturę roboczą to 3x na 3sekundy 4500-5000rpm a później pojeździć na noPB only.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane.

> Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów.

Kolega odpisał Ci jak to zrobić.

> Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła

> fonicznego

Są tam 3 opcje:

1. "Full"-Adaptacja,

2. Konfiguracja samochodu,

3. Adaptacja koła fonicznego.

Interesuje Cię 1 opcja (zawiera ona opcje nr3, dlatego trzeba 3 razy wchodzić na obroty).

Drugiej opcji używasz tylko jak wymieniasz ECU albo jakieś podzespoły, wtedy robisz 2 i 1.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst .

> Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection.

> Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił

> Bardzo proszę o pomoc

co jeszcze może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolega odpisał Ci jak to zrobić.

> Są tam 3 opcje:

> 1. "Full"-Adaptacja,

> 2. Konfiguracja samochodu,

> 3. Adaptacja koła fonicznego.

> Interesuje Cię 1 opcja (zawiera ona opcje nr3, dlatego trzeba 3 razy wchodzić na obroty).

> Drugiej opcji używasz tylko jak wymieniasz ECU albo jakieś podzespoły, wtedy robisz 2 i 1.

> Pozdrawiam BAS

Dzięki wszystkim za podpowiedzi. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co jeszcze może być przyczyną ?

Jakie masz błędy w ECU silnika?

Sprawdź masę przy akumulatorze i masę silnika.

Przetestuj czy płynnie działa pedał gazu (w zakładce F4 możesz obserwować uchylenie %, zrób to przy wyłączonym silniku), popatrz w czasie falowania na uchylanie się przepustnicy (też F4).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie masz błędy w ECU silnika?

> Sprawdź masę przy akumulatorze i masę silnika.

> Przetestuj czy płynnie działa pedał gazu (w zakładce F4 możesz obserwować uchylenie %, zrób to przy

> wyłączonym silniku), popatrz w czasie falowania na uchylanie się przepustnicy (też F4).

> Pozdrawiam BAS

Wcześniej nie było żadnych błędów. Dopiero po wymianie przepustnicy wyskoczył błąd p0136 (coś z sondą lambda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a tak się zapytam jeszcze. Gdzie znajdują się te sondy ?

Pierwsza (sterująca) "stoi" na kolektorze wydechowym/katalizatorze a druga (ekologiczna - ta której dotyczy Twój błąd) jest pod (za) nim od lewej* strony wkręcona w rurę pod katalizatorem. Obie widać z góry.

171811087_1_644x461_katalizator-sonda-fiat-stilo-16-16v-zawiercie.jpg

* Strony samochodów/statków na/podwodnych/powietrznych zawsze określam tak jakbym siedział za kierownicą.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę powtarzał do znudzenia ... cewki.

O ile masz Sagem (w co wątpię, żeby tyle czasu dały radę) to masz odpowiedź.

U mnie ASO przez dwa miesiące walczyło, komp permanentnie wskazywał na przepustnicę, która okazało się była OK tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę powtarzał do znudzenia ... cewki.

> O ile masz Sagem (w co wątpię, żeby tyle czasu dały radę) to masz odpowiedź.

> U mnie ASO przez dwa miesiące walczyło, komp permanentnie wskazywał na przepustnicę, która okazało

> się była OK

autko z 2002 niby ma przejechane 176k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> autko z 2002

No to na pierwszy montaż miałeś cewki Sagem, sprawdź czy jeszcze siedzą w silniku, o ile tak, wymieniaj.

I tak będziesz musiał się ich pozbyć, w każdej chwili mogą klęknąć.

Sagem to paździerz, nawet Fiat się z nich wycofał no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst .

> Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection.

> Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił

> Bardzo proszę o pomoc

No i doszedł jeszcze jeden problem, może to jest związane z obrotami?

W czasie jazdy z nawiewu i na zewnątrz czuć dość intensywny zapach mocno rozgrzanego metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja zrobiłem tak:

> Normalnie, wyłączyć LPG(żeby sam się nie przełączył), przy zimnym silniku, włączyć zapłon, skasować

> nastawy, odpalić silnik, pozwolić mu się nagrzać na jałowych, jak osiągnie temperaturę roboczą

> to 3x na 3sekundy 4500-5000rpm a później pojeździć na noPB only.

Zrobiłem reset według opisu, ale jest problem z mrugającym engine fault i piszczeniem. Zaczęło się od razu po wykonaniu resetu i jak nagrzewałem silnik na biegu jałowym, to cały czas piszczało. Dałem później obroty 3x następnie zgasiłem silnik, odpaliłem i dalej piszczy. Oczywiście błędów na kompie brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem reset według opisu, ale jest problem z mrugającym engine fault i piszczeniem. Zaczęło się

> od razu po wykonaniu resetu i jak nagrzewałem silnik na biegu jałowym, to cały czas piszczało.

> Dałem później obroty 3x następnie zgasiłem silnik, odpaliłem i dalej piszczy. Oczywiście

> błędów na kompie brak.

a trzymasz te 3 sek. na tych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a trzymasz te 3 sek. na tych obrotach ?

Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie

> utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i

> powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie

> zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go

> skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault.

ja jak robiłem jeszcze adaptacje koła fonicznego to gazowałem tak do 6000 rpm potem czekałem, aż się ustabilizują i tak 3 razy. Zobacz ten sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że to nie stilo, i wiem że nie ten silnik, ale jak robiłem reset autoadaptacji w punto 1.2 to trzeba było do odcinki 3 razy przegazować i to przytrzymać chwilę i też nie zawsze się udawało. Dopiero któraś tam kolejna próba zadziałała i check zgasł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie

> utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i

> powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie

> zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go

> skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault.

Jeszcze raz 3-5 raz 4500-5000rpm przez 5sekund - naprawi się.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze raz 3-5 raz 4500-5000rpm przez 5sekund - naprawi się.

> Pozdrawiam BAS

Dzięki, byłem przy aucie i dałem mu w palnik pod 6000 rpm tak na ok 5 sekund. Po dwóch razach już błąd zniknął.

Rozumiem, że teraz mam mapy wtrysku ustawione fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, byłem przy aucie i dałem mu w palnik pod 6000 rpm tak na ok 5 sekund. Po dwóch razach już

> błąd zniknął.

> Rozumiem, że teraz mam mapy wtrysku ustawione fabrycznie?

Teraz masz zaadaptowane koło foniczne a mapy mają wartości domyślne, za 60km noPB only będziesz miał zebrane mapy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.