Skocz do zawartości

klima nie startuje


PiQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jakiś czas temu zauważyłem że nie startuje mi klima. Ciśnienie klimatyzacji pokazywało 2,2bar więc pomyślałem że pewnie uciekł czynnik i trzeba dobić. Podjechałem na serwis i ku mojemu zdziwieniu odzyskano 590g czynnika. Więc wychodzi na to że klima szczelna bo czynnik był. Przy okazji sprawdzili szczelność - wszystko niby OK. Ponownie nabili i zaczęło działać i fajnie chłodzić. Ciśnienie w klimie na zgaszonym silniku było 5,6bara na odpalonym 8,6 bara. Jak załączyło się klimę to było ~16bar.

Dziś zauważyłem że klima znów przestała działać oslabiony.gif Ciśnienie w klimie znów 2,2bar, podczas testu przekaźnik od klimy pyka i sprzęgiełko (chyba) też, wentylator kręci na obu prędkościach, światełko na przycisku się zapala, śnieżynka na klimatroniku również. Temp zewnętrzna 8*C, wewnętrzna 20*C więc powinna wystartować jak się skręci na LO

Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się pojawia więc dalej występuje.

Poradźcie gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<ciach>

> Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się

> pojawia więc dalej występuje.

> Poradźcie gdzie szukać przyczyny?

Pada Ci presostat, coś mu się przywiesza jak nie pracuje. Czeka Cię wymiana.

Nie pamiętam jak on działa*, teoretycznie gdyby udało Ci się za symulować jego stan pośredni to klima powinna ruszyć a on może by się odwiesił, ale pewnie skończy się a wymianie.

Zobacz czy z poziomu MES uda Ci się odpalić sprężarkę klimatyzacji na pracującym silniku, może się odwiesi.

* Tzn. zasadę działania znam, ale nie pamiętam w jaki sposób się komunikuje.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz czy z poziomu MES uda Ci się odpalić sprężarkę klimatyzacji na pracującym silniku, może się odwiesi.

Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj"

Tak, inna opcja to wyciągnąć przekaźnik sprężarki i przy pracującym silniku spróbować ją włączyć na krótko, ale na krótką chwilę bo pamiętaj, że nie masz zabezpieczenia w postaci presostatu. Dobrze by było móc sterować zaworem rozprężnym, wtedy możesz zapiąć sprężarkę na stałe przy otwartym zaworze i zamykać zawór na chwilę i otwierać.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ją zmusić do startu? Czy to o tym myślisz? "ECU > Testy > sprężarka klimatyzacji > wykonaj"

Tak nie ruszysz klimy, będziesz miał że nieodpowiednie warunki do wykonania testu. Presostat do wymiany, w stilo siedzi 3pinowy, taki sam jest w "łoplu"

> Tak, inna opcja to wyciągnąć przekaźnik sprężarki i przy pracującym silniku spróbować ją włączyć na

> krótko, ale na krótką chwilę bo pamiętaj, że nie masz zabezpieczenia w postaci presostatu.

> Dobrze by było móc sterować zaworem rozprężnym, wtedy możesz zapiąć sprężarkę na stałe przy

> otwartym zaworze i zamykać zawór na chwilę i otwierać.

> Pozdrawiam BAS

A po co tak kombinować? do wymiany presostat za parę groszy, lepiej wymienić i mieć spokojną głowę niż kombinować z myślą że coś jeszcze można popsuć bo jak wiadomo przy włączeniu sprężary na krótko nie włączą się wentylatory, oraz można zamrozić parownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak nie ruszysz klimy, będziesz miał że nieodpowiednie warunki do wykonania testu. Presostat do

> wymiany, w stilo siedzi 3pinowy, taki sam jest w "łoplu"

Dokładnie tak jest jak piszesz. Na uruchomionym silniku testu się nie da zrobić i komunikat jak wyżej.

> A po co tak kombinować? do wymiany presostat za parę groszy, lepiej wymienić i mieć spokojną głowę

> niż kombinować z myślą że coś jeszcze można popsuć bo jak wiadomo przy włączeniu sprężary na

> krótko nie włączą się wentylatory, oraz można zamrozić parownik.

Nie, nie nic nie będę kombinował. Jak coś zrobię nie tak to potem mogą być dużo większe koszty...

Dwa pytania:

1. Czy możliwe żeby wyskoczyła wtyczka od preostatu lub złącze się zasyfiło lub gdzieś się przetarł lub złamał kabelek i nie ma dobrego styku? 2 miesiące temu zmieniałem rozrząd u zaufanego mechanika ale wiadomo jak to jest - może coś mu się niechcący coś zahaczyło..... Jest w ogóle taka możliwość czy to nie ma co dyskutować i od razu można stwierdzić że przy takich objawach / odczytanych parametrach jak podałem to czujnik jest walnięty?

2. Czy ktoś na 100% może potwierdzić że odkręcenie czujnika nie spowoduje ulotnienia się czynnika? Chodzi mi o opinie kogoś kto to robił i wie na 100% że czynnik zostanie/ucieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ jest mozliwosc usterki elektryki - bo przynajmniej w dieslu - czujka klimy byla pod lampa pasazera - wiec po drodze od rozrzadu.

2/ ucieknie ci tyle ile przy pompowaniu kol kompresorem ( krotkie psykniecie przy wyjeciu )

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...5&fpart=all

troche zdjec tego szajsu. Ktory nowy ktory stary chyba nie musze pokazywac grinser006.gif

http://imgur.com/a/a1wDz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa pytania:

> 1. Czy możliwe żeby wyskoczyła wtyczka od preostatu lub złącze się zasyfiło lub gdzieś się przetarł

> lub złamał kabelek i nie ma dobrego styku? 2 miesiące temu zmieniałem rozrząd u zaufanego

> mechanika ale wiadomo jak to jest - może coś mu się niechcący coś zahaczyło..... Jest w ogóle

> taka możliwość czy to nie ma co dyskutować i od razu można stwierdzić że przy takich objawach

> / odczytanych parametrach jak podałem to czujnik jest walnięty?

Sprawdź w Mesie jakie ciśnienie podaje na spoczynku będziesz wiedział czy czujka oszukuje. Miałem raz taki przypadek i czujnik pokazywał prawie 0 ciśnienia chociaż fizycznie czynnik był.

> 2. Czy ktoś na 100% może potwierdzić że odkręcenie czujnika nie spowoduje ulotnienia się czynnika?

> Chodzi mi o opinie kogoś kto to robił i wie na 100% że czynnik zostanie/ucieknie

Miałem przyjemność wykręcania parę razy tego ustrojstwa i spokojnie możesz wykręcić na nabitej klimie. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jakiś czas temu zauważyłem że nie startuje mi klima. Ciśnienie klimatyzacji pokazywało 2,2bar więc

> pomyślałem że pewnie uciekł czynnik i trzeba dobić. Podjechałem na serwis i ku mojemu

> zdziwieniu odzyskano 590g czynnika. Więc wychodzi na to że klima szczelna bo czynnik był. Przy

> okazji sprawdzili szczelność - wszystko niby OK. Ponownie nabili i zaczęło działać i fajnie

> chłodzić. Ciśnienie w klimie na zgaszonym silniku było 5,6bara na odpalonym 8,6 bara. Jak

> załączyło się klimę to było ~16bar.

> Dziś zauważyłem że klima znów przestała działać Ciśnienie w klimie znów 2,2bar, podczas testu

> przekaźnik od klimy pyka i sprzęgiełko (chyba) też, wentylator kręci na obu prędkościach,

> światełko na przycisku się zapala, śnieżynka na klimatroniku również. Temp zewnętrzna 8*C,

> wewnętrzna 20*C więc powinna wystartować jak się skręci na LO

> Błąd to P0530 - ciśnienie klimatyzacji - niski sygnał, krytyczny. Po skasowaniu od razu znów się

> pojawia więc dalej występuje.

> Poradźcie gdzie szukać przyczyny?

Sprawdź sobie przewody i wtyczkę od presostatu oraz podmień przekaźnik od klimy. Jeżeli żadna z tych opcji nie pomoże to do wymiany będzie presostat. Koszt nowego to około 50zł a wymiana trwa 5 minut i można ją beż żadnych konsekwencji wykonać samemu (przy wykręcaniu jak i przy wkręcaniu presostatu pojawi się krótkie syknięcie - spowodowane zamykającym się/otwierającym się zaworkiem który jest pod czujnikiem - i mogą się pojawić śladowe ilości czynnika).

Co do sterowania klimą to ECU stale (po uruchomieniu silnika) odczytuje z presostatu wartość ciśnienia i jeżeli jest ono prawidłowe to po włączeniu klimy przez przekaźnik załącza sprężarkę i wsio działa jak trzeba.

Jeżeli ECU odczyta z presostatu zbyt niskie ciśnienie to nie załączy sprężarki, a jeżeli odczyta zbyt wysokie ciśnienie to nie włączy sprężarki, ale włączy drugi bieg wentylatora - w celu zmniejszenia ciśnienia - wentylator będzie pracował na drugim biegu tak długo jak długo będzie uruchomiony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1/ jest mozliwosc usterki elektryki - bo przynajmniej w dieslu - czujka klimy byla pod lampa

> pasazera - wiec po drodze od rozrzadu.

> 2/ ucieknie ci tyle ile przy pompowaniu kol kompresorem ( krotkie psykniecie przy wyjeciu )

> http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...5&fpart=all

> troche zdjec tego szajsu. Ktory nowy ktory stary chyba nie musze pokazywac

> http://imgur.com/a/a1wDz

dzięki somuś 20.GIF poczytam sobie Twój wątek

PS. tak przyznaję się że nie użyłem szukajki zanim zadałem pytanie horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź w Mesie jakie ciśnienie podaje na spoczynku będziesz wiedział czy czujka oszukuje. Miałem

> raz taki przypadek i czujnik pokazywał prawie 0 ciśnienia chociaż fizycznie czynnik był.

na 90% u mnie czynnik też jest. Wartość ciśnienia zatrzymała się na wartości 2,2 bara niezależnie od tego czy silnik uruchomiony czy zgaszony czy guziczek klimy "zapalony" czy nie. Jest po prostu stała wartość 2,2 bar

> Miałem przyjemność wykręcania parę razy tego ustrojstwa i spokojnie możesz wykręcić na nabitej

> klimie.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piq jak cos to skrobnij zdanie co bylo i jak sie temat skonczyl . Zawsze to bedzie pelniejszy obraz

> czy tylko gdybalismy czy diagnoza byla trafna

Ok napiszę żeby bylo w bazie wiedzy ale na pewno nie wcześniej niż połowa przyszłego tygodnia. Wcześniej niestety nie dam rady zerknąć na cokolwiek przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piq jak cos to skrobnij zdanie co bylo i jak sie temat skonczyl . Zawsze to bedzie pelniejszy obraz

> czy tylko gdybalismy czy diagnoza byla trafna

Walnięty był czujnik ciśnienia czynnika. Po jego wymianie klima od razu odżyła i chłodzi że aż suty stają oink.gif

Póki co przejechane z 40-50km - zobaczymy czy będzie działać za jakiś czas czy znów przestanie działać po tygodniu 270751858-jezyk.gif

PS. Czynnika nie trzeba spuszczać. Uszczelka jest w rurce do której się wkręca ww. czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak jak Ci mowilem wink.gif

A co do sutkow - po nabiciu w sobote tez zaczalem odczuwac zimno.

Co ciekawe po 2 lub 3 latach (nie pamietam) cisnienie bylo a czynnika zostalo tylko 70g. frown.gif

Gdzies ucieka bardzo wolno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.