Skocz do zawartości

[H] szczelnosc ukladu dolotowego


joozek

Rekomendowane odpowiedzi

ostatnio zauważyłem u siebie szarpniecie przy przyspieszaniu w okolicy 2100-2200 obrotów, taki nagły spadek mocy taka jakby "dziura", a przy tym niejednokrotnie słychać jakby przedmuch, później auto przyspiesza normalnie. Wiec wydaje mi się jakby gdzieś jakaś nieszczelność w układzie dolotowym była, dawno temu kojarzę jak bylem w ASO sprawdzali mi szczelność układu dolotowego wtedy chyba stwierdzili ze intercooler się rozszczelnił. Pytanie do Was- czy oni to robią jakąś specjalistyczna maszyna czy jakoś organoleptycznie? a może po prostu ktoś się spotkał z czymś takim u siebie lub ogarnia problem? smile.gifirked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak robią w ASO. Najszybciej to chyba dymarką.

> Jak masz kogoś w efektach dyskotekowych to może Ci użyczy. Jak nie, to szlugi w dłoń, dmuchasz dym

> przez rurkę i patrzysz kędy wylatuje.

hmm... w przypadku poszukiwaniu nieszczelności dolotu w którym jest podciśnienie to się stosuje taki specjalny mocno wybuchowy spray i się psika w miejscach gdzie może łapać lewe powietrze - przy silniku pracującym na biegu jałowym jak wchodzi na obroty to znak, że wessało tego spray'u i tam jest nieszczelność, ale jak się robi coś takiego w dolocie gdzie już jest nadciśnienie to nie wiem - może tak jak przy instalacjach gazowych sprayem który z kolei obficie się pieni przy każdej nieszczelności? hmm.gif

A co meritum z tematu wątku to nie jest jakiś problem z zaworkami sterującymi turbiną albo samą turbiną - jej membraną sterującą, podciśnieniami etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku aut z doladowaniem zaslepia się układ dolotowy w miejscu przeplywomierza zaślepka z zaworem pozwalającym na wpuszczenie do układu sprężonego powietrza. Odcinek końcowy układu czyli elastyczny wąż za IC również się zaslepia. Podaje się nie za wysokie ciśnienie i albo się słyszy uciekajace gdzieś powietrze albo patrzy na podłączony manometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej specjalistyczny sprzęt którego samemu sie raczej nie zrobi prócz manometru... Zwykly mechanik poradzi sobie z ta gruszka abybja ściągnąć? A wlasnie ja sie czyści ? Co tam się robi? Czy wymiana na nowa tylko? Generalnie ona pracuje jak ruszam za to ciegno i stawia opór wracając na swoje ustawienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.