Skocz do zawartości

Kontrolka aku


maciej78

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością a mianowicie - kontrolka aku gaśnie zaraz po

> przekręceniu kluczyka (silnik jest oczywiście nie odpalony). Napięcie na aku sprawdzałem jest

> ok.

mostek prostowniczy, wątpliwe ale jeszcze masa do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zależności jak i które diody w mostku padną to : brak ładowania, kiepskie ładowanie , w skrajnym

> przypadku rozładowywanie akumulatora gdy smacznie sobie śpisz

Właśnie od czasu kiedy zaczęła się akcja z kontrolką zauważyłem, że zaraz po odpaleniu samochód wkręca się na obroty tak do 1000 a po przegazowaniu spadają do normy i altek dopiero wtedy ładuje.

Najgorsze, że trzeba gnoja wyciągnąć facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie od czasu kiedy zaczęła się akcja z kontrolką zauważyłem, że zaraz po odpaleniu samochód

> wkręca się na obroty tak do 1000 a po przegazowaniu spadają do normy i altek dopiero wtedy

> ładuje.

Tak "se patrze" i widzi mi się że chyba szczotki na uzwojeniu wzbudzenia coś nie za bardzo ( chyba trochę za krótkie-wytarte lub się wieszają ). Altek powinien dać napięcie od razu, nawet na jałowych obrotach ( jego zaleta ). Napięcie na alternatorze sprawdzałeś woltomierzem cyfrowym czy wskazówkowym ( na tym widać zdecydowanie lepiej ) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Tak "se patrze" i widzi mi się że chyba szczotki na uzwojeniu wzbudzenia coś nie za bardzo ( chyba

> trochę za krótkie-wytarte lub się wieszają ). Altek powinien dać napięcie od razu, nawet na

> jałowych obrotach ( jego zaleta ). Napięcie na alternatorze sprawdzałeś woltomierzem cyfrowym

> czy wskazówkowym ( na tym widać zdecydowanie lepiej ) ??

Cyfrowym - po odpaleniu 12.48, po "pobudzeniu" 13.98. Czyli nic innego jak wyciągnąć gnoja i do fachowca? facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cyfrowym - po odpaleniu 12.48, po "pobudzeniu" 13.98. Czyli nic innego jak wyciągnąć gnoja i do

> fachowca?

pojeździć jeszcze 20 min i dopiero sprawdzić. Poza tym 14V ze światłami, nawiewem w środku w zupełności mieści się w normie.

Generalnie denso 105 A (o ile dobrze pamiętam) nie szczycą się wysokim napięciem ładowania, u mnie na stałe po dłuższej jeździe nie było więcej jak 14,1 do 14,2. maksa zanotowałem tylko raz, bez świateł (miałem dzienne) z radiem, klimą, itp po dłuuugiej jeździe i to było 14,28. Oczywiście wszystko zależy od aku (mój już zbyt świeży nie był) ale altek w pewnym momencie był regenerowany i nic się nie zmieniło w kwestii ładowania - przed i po było dokładnie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pojeździć jeszcze 20 min i dopiero sprawdzić. Poza tym 14V ze światłami, nawiewem w środku w

> zupełności mieści się w normie.

> Generalnie denso 105 A (o ile dobrze pamiętam) nie szczycą się wysokim napięciem ładowania, u mnie

> na stałe po dłuższej jeździe nie było więcej jak 14,1 do 14,2. maksa zanotowałem tylko raz,

> bez świateł (miałem dzienne) z radiem, klimą, itp po dłuuugiej jeździe i to było 14,28.

> Oczywiście wszystko zależy od aku (mój już zbyt świeży nie był) ale altek w pewnym momencie

> był regenerowany i nic się nie zmieniło w kwestii ładowania - przed i po było dokładnie to

> samo.

Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu?

tak się zdarza. u mnie też tak było, zdarzało się jechać nawet ok 1 km i dopiero zaczynał ładować, najczęściej właśnie w upały. To akurat miałem dobrze zaobserwowane, bo miałem na stałe woltomierz zainstalowany w aucie.

Poza tym aletk prawdopodobnie ma ochronę przed przegrzaniem, bo przy dużych upałach im dłużej jedziesz im bardziej gorąco, to napięcie jest ograniczane.

Dlatego ładowania nie można sprawdzać bezpośrednio po uruchomieniu silnika, tylko najlepiej pojeździć ze 20 min i dopiero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu?

Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół operacyjny ...

Pozdr. Art.

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z

> "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała

> reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby

> próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co

> może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół

> operacyjny ...

> Pozdr. Art.

> nie

ciekawe gdzie kolega widział tak naładowany aku, napięcie ładowania to max 14.5V a dobrze naładowany aku ma 12.8V i to po ok godzinie po zakończeniu ładowania, jeżeli alternator wzbudza się po pewnym czasie to albo regulator albo coś z napięciem wzbudzenia, podpiąć kontrolkę na krótko i sprawdzić albo jak pisali alternator na stół do fachmana grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z

> "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała

> reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby

> próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co

> może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół

> operacyjny ...

> Pozdr. Art.

> nie

Sprawa jest prosta - miałem wątpliwą przyjemność wyciągania altka i kombinuje na wszystkie strony, żeby tego uniknąć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternator wrócił z przeglądu. Jest jak najbardziej sprawny a kontrolka swoje czyli gaśnie zaraz po

> przekręceniu kluczyka. Jakieś sugestie - nie wiem jakaś masa, bezpiecznik, przekaźnik?

slaby kontakt konektora od kontrolki, przez co płynął mniejszy prąd wzbudzenia i kontrolka później gasła/ładowanie się później pojawiało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.