Skocz do zawartości

Ktoś już pisał o nie odpuszczającym hamulcu w Cromie


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś już pisał swoje perypetie z nieodpuszczającym hamulcu w Cromie i teraz za żadne skarby nie potrafię tego znaleźć. Prawy przedni hamulec bardzo często delikatnie nie odpuszcza, pomimo tego, że zacisk działa prawidłowo. Skutek - pisk podczas jazdy (tarcie zeszklonego klocka o tarczę) i gorąca felga, nie mówiąc o wstydzie na dzielni jadąc piszczącym autem. Czasem wystarczy jeszcze raz nacisnąć hamulec, żeby odpuścił, ale często nie pomaga. Mechanik stawia na przewód hamulcowy, ale jak dla mnie mało prawdopodobne. Co można zrobić więcej? Pompa czy jakaś elektronika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jestes pewien że zacisk na 100% sprawny to jak najbardziej przyczyną może być elastyczny gumowy przewód hamulcowy. Z upływem czasu guma traci na elastyczności może puchnąć, ukruszyć się wewnątrz przewodu i płyn nie może swobodnie cofnąć się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rozbierałeś przedni zacisk - tłoczek był wyciągany z zacisku i sprawdzany?

Jeśli tak to zacznij od przewodu elastycznego i zobacz czy przypadkiem przewód metalowy nie jest zgnieciony gdzieś po drodze ( w wyniku "przeszłości powypadkowej" auta ) ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jestes pewien że zacisk na 100% sprawny to jak najbardziej przyczyną może być elastyczny

> gumowy przewód hamulcowy. Z upływem czasu guma traci na elastyczności może puchnąć, ukruszyć

> się wewnątrz przewodu i płyn nie może swobodnie cofnąć się.

Zgadzam się z kolegą,też tak miałem ze przewód elastyczny sprawiał problemy po wymianie na nowy hamulec nie blokował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tu masz obszerny wątek, watro sprawdzić, można sporo oszczędzić na wymianie różnych gratów

> http://fiatklubpolska.pl/croma-446/grzejace-sie-hamulce-po-przekatnej-27402/

O i tu jest jakiś konkret, choć i tak nie wiadomo co zostało wymienione. Zobaczymy, mechanik dostanie wątek do poczytania ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeteatuj ten patent z podkladką, zobaczysz czy dobry trop, czy moze jednak przewody walniete

Zaczęto od elastycznego przewodu i tak był do wymiany. Zobaczymy, dam znać co dalej. Przy okazji kolektor zmieniam na bezklapowy i będzie spokój. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś już pisał swoje perypetie z nieodpuszczającym hamulcu w Cromie i teraz za żadne skarby nie

> potrafię tego znaleźć. Prawy przedni hamulec bardzo często delikatnie nie odpuszcza, pomimo

> tego, że zacisk działa prawidłowo. Skutek - pisk podczas jazdy (tarcie zeszklonego klocka o

> tarczę) i gorąca felga, nie mówiąc o wstydzie na dzielni jadąc piszczącym autem. Czasem

> wystarczy jeszcze raz nacisnąć hamulec, żeby odpuścił, ale często nie pomaga. Mechanik stawia

> na przewód hamulcowy, ale jak dla mnie mało prawdopodobne. Co można zrobić więcej? Pompa czy

> jakaś elektronika?

Z tego co pamiętam masz 150-tkę z heblami od 2,4, tam niestety ten problem występował na poczatku produkcji. Winna może być pompa hamulcowa - u mnie wymiana na TRW nie pomogła lub serwo, jest jakis problem z brakiem luzu miedzy serwo i pompą. Przed sprzedazą auta bratu, wymieniłem jeszcze gumowe przewody hamulcowe i nie było problemu przez 20 tyś. km, jednak już dwa razy od tego czasu problem się pojawił na autostradzie przy bardzo dużej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w Cromie do schowania tłoczka potrzebne są jakieś specjalne przyrządy jak miało to miejsce w

> stilo (tył) ?? Czy wszystkie tłoczki na wcisk ??

Przednie tłoczki są wciskane, tylne wkręcane ze względu na hamulec ręczny. Potrzebny jest przyrząd np. taki

jakiś tekst

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Piszę informacyjnie, jakby ktoś miał ten problem: okazało się, że hamulce działały mocniej jednak po skosie a nie tylko po prawej stronie z przodu. To było złudzenie, ponieważ po prostu tył działa słabiej, stąd słabsza różnica pomiędzy prawą i lewą stroną. Jadąc czwarty raz z tym do mechanika uparłem się, żeby przed wymianą pompy jednak podłożyć podkładki pod nią (początkowo mechanik nie chciał się zgodzić na taką manufakturę, ale w końcu zmiękł) i nie mogę wprost w to uwierzyć - pomogło! Znów mam prawie normalne hamulce  ;] Mówię "prawie", gdyż od ideału dzieli mnie już naprawdę niewiele, ale już nie jest źle - nie mam już efektu hill holder po mocnym hamowaniu i bezczelnie głośnego pisku trącego klocka po ruszeniu. Leciutko jeszcze popiskuje prawa strona przy skręcaniu, choć może po prostu musi się jeszcze raz ułożyć lub po prostu pojadę na drugą podkładkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.